abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31860473
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ijsmeis, als ik zou weten wat jij nu doet zou ik aangifte doen bij de politie, dan weten ze dat er illegale straatraces worden gehouden.
Dat weten ze al.
pi_31860530
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:30 schreef MrTorture het volgende:
Wat volgens mij ook een probleem is, is dat je die jongens niet kunt oppakken totdat er daadwerkelijk geraced is. Vervolgens moet je dat maar weer zien te bewijzen.
Precies. Dat is exact het probleem. Als je dus al in burger zou mogen zijn als politie dan ben je echter verplicht om in te grijpen zodra een eerste overtreding gemaakt wordt.

De wet luistert hier overigens behoorlijk nauw. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat als ze ook met die auto's in burger de snelweg op mogen je toeschouwer zou mogen zijn bij een straatrace. Helaas is dit echter wel uitlokking omdat je in tegenstelling tot een normale snelweg er al vanuit mag gaan dat er geraced gaat worden.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:37:52 #103
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_31860563
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:32 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Maar als je kan bewijzen dat hij 140 reed waar 80 mocht dan kan je hem wellicht toch pakken op doodslag. Dan pak je hem niet direct op straatraces maar pak je hem op het symptoom van een straatrace, het veels te hard rijden.
Ik ben bang dat het hooguit dood door schuld wordt dan.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:42:00 #104
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31860665
Wat is er uitlokking aan als je daar als agent in burger in de buurt bent?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_31883837
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:36 schreef DRA het volgende:

[..]

Precies. Dat is exact het probleem. Als je dus al in burger zou mogen zijn als politie dan ben je echter verplicht om in te grijpen zodra een eerste overtreding gemaakt wordt.
Dat is een beetje onzinnig, infiltreren in een bende gaat ook vaak met het nodige drugsdealen en het is aan de undercover-agent zelf, en de mensen die hem ondersteunen of het afgebroken wordt.
Maar de grote vraag is, wat krijg je uit een undercoveractie bij straatraces. Het hoogste wat je er uit kan krijgen zijn wat artikeltjes 5 (gevaarlijk rijgedrag) en de bijbehorende invorderingen. Veel verder kom je niet...
Bezit: Canon EOS 350D + BG-E3 + Speedlite 430 EX + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC SLD
  woensdag 2 november 2005 @ 00:23:23 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_31885102
Nou lekker 5 jaar de cel in. Dit is bewuste doodslag

TBS er bij.. Alhoewel ik twijfel of dat wel kan, want streetracers zijn ontoerekingsvatbaar natuurlijk..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_31888101
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:23 schreef Catch22- het volgende:
Nou lekker 5 jaar de cel in. Dit is bewuste doodslag
Bewuste doodslag is moord. Er bestaat geen bewuste doodslag, doodslag pleeg je op het moment dat je iemand om het leven brengt terwijl je daar niet de intentie toe had of had kunnen weten dat je actie de dood tot gevolg kon hebben. Een stoeptegel is daarom moord aangezien je mag verwachten dat een stoeptegel gooien op een snel rijdende auto de dood tot gevolg kan hebben. De schietpartij in de Matrixx (?) was ook moord. De verdachte had immers eerst thuis het moordwapen opgehaald. Iemand na een zware echtelijke ruzie van een balkon duwen zal doodslag worden.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  woensdag 2 november 2005 @ 08:14:23 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_31888114
nou oke, dan is het moord.. Als je zulke dingen uithaalt zou je de eventuele consequenties moeten erkennen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_31901531
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:14 schreef Catch22- het volgende:
nou oke, dan is het moord.. Als je zulke dingen uithaalt zou je de eventuele consequenties moeten erkennen
Moord ? Dan moet hij dus bewust & van te voren bij zichzelf bedacht hebben dat hij die persoon aan zou rijden met als doel hem te doden.

Ik denk dat je blij mag zijn met doodslag, als je aan kan tonen dat meneer 160 reed waar 80 mocht ofzo en anders zal het bij dood door schuld moeten blijven. Dat laatste is niet zo moeilijk te bewijzen gok ik.

Ow ja en als alternatieve straf mag deze persoon met de politie met om het de ouders van de overledene te vertellen.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')