abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:53:04 #1
41009 sugarnieuws
Topwebgames.nl / Beltoontop.nl
pi_31839822
Hallo,

Normaal kom ik hier niet zo heel vaak meer, maar ik heb met toch een vraag waar ik antwoord op wil.
Ik heb al even gezocht maar kon niet 1 2 3 iets vinden. Het gaat om het volgende.

Zo als ik altijd vol met ideeën zit had ik dat nu ook weer. Een idee voor een onderneming (waar ik geld aan kan verdienen) ik zal het idee niet voor de rest bloot leggen of dergelijke en ook niet als hier naar gevraagd wordt.

Nu zal een deel van mijn idee bestaan uit een online prijsvraag.
Om aan die prijsvraag mee te kunnen doen dienen de bezoekers hun gegevens in te vullen en akkoord te gaan met de voorwaarden.

En daar draait het allemaal om. Die voorwaarden.
Als beginnende ondernemer stap je niet zo maar even naar de juridische zakenkant om een document met algemene voorwaarden op te stellen. Dit kost namelijk veel te veel geld.

Nu is mijn vraag of er wel eens iemand van jullie ervaring heeft opgedaan met het zelf schrijven of het laten schrijven van algemene voorwaarden. Wat dit gaat kosten? Met welke rechten je rekening moet houden en dergelijke.

Ik heb tevens al wat algemene voorwaarden doorgenomen van andere ondernemingen met prijsvragen. Het kopiëren van die voorwaarden geven niet echt de volle garantie van juistheid.

Kunnen jullie me helpen met wat tips, aanwijzingen en/of suggesties.
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:30:45 #2
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_31840814
"Weet je wat jij zou moeten doen.........?"
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:34:41 #3
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31840892
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:30 schreef Seraphin het volgende:
"Weet je wat jij zou moeten doen.........?"
Nou?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:42:49 #4
19149 Seraphin
pi_31841090
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:34 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Nou?
pi_31841185
Of je zoekt op het internet naar vergelijkbare prijsvragen en kijkt hoe ze daar de voorwaarden hebben opgesteld. Altijd handig om op die manier te kijken wat je moet schrijven.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:48:22 #6
41009 sugarnieuws
pi_31841221
Ja jullie hebben gelijk.

Het punt alleen daar is dat ze zeggen dat het wettelijk niet moet. Maar als ik een online prijsvraag heb met daaraan verbonden voorwaarden moet ik dus wel een algemene voorwaarden schrijven of hebben.

Nu hebben ze bij de kvk cd-roms en brochures. Maar dan nog moet ik het zelf schrijven (en tevens zijn die ook niet morgen binnen). Ze bieden ook een zwarte en een grijze lijst aan met daarin de items die er niet in mogen. Het zelf schrijven wil ik eigenlijk wel doen, daar leer ik ook van. Of dat handig is? En hoe dat juridisch in elkaar zit.
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:49:08 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_31841236
Hoeveel links naar AV's van bijvoorbeeld web-winkels wil je hebben waarin voorwaarden staan die tegen elke wet in Nederland gaan?
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:51:08 #8
41009 sugarnieuws
pi_31841276
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:46 schreef Lucille het volgende:
Of je zoekt op het internet naar vergelijkbare prijsvragen en kijkt hoe ze daar de voorwaarden hebben opgesteld. Altijd handig om op die manier te kijken wat je moet schrijven.
Dat kan. Heb andere ook al bekeken. Maar 1 prijsvraag is nooit de andere. En tevens voel ik me niet echt zeker bij het kopieren van zomaar algemene voorwaarden. Die zijn afgestemd op andere ondernemingen en veelal wel gemaakt door professionals. Neem ik er 1 over, dan moet ik dat zelf afstemmen op mijn onderneming. Maar of dit zo makkelijk gaat dat vraag ik me af.
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:52:26 #9
41009 sugarnieuws
pi_31841311
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:49 schreef Gunner het volgende:
Hoeveel links naar AV's van bijvoorbeeld web-winkels wil je hebben waarin voorwaarden staan die tegen elke wet in Nederland gaan?
Wat bedoel je hier mee te zeggen?
Dat er genoeg Algemene Voorwaarden zijn geschreven van webshops in NL die in strijd met de wet zijn?

Of lees ik dat nu verkeerd.
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:24:53 #10
19149 Seraphin
pi_31842289
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:52 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier mee te zeggen?
Dat er genoeg Algemene Voorwaarden zijn geschreven van webshops in NL die in strijd met de wet zijn?

Of lees ik dat nu verkeerd.
Dat lees je goed volgens mij. 70 - 80% van (met name) de webwinkels hanteert voorwaarden die kant nog wal raken.......
pi_31844036
Wanneer je idee daadwerkelijk kans van slagen heeft, lijkt het mij raadzaam om toch je ALV op te laten stellen door een jurist die thuis is in de markt waarin je straks aan de slag gaat. Je ALV vormen immers de basis van je ondernemingsaktiviteiten en zullen derhalve van goede huize moeten komen. Ga je zelf rommelen om zodoende kosten te besparen dan kun je vroeg of laat problemen krijgen welke je wellicht had kunnen ondervangen door het inschakelen van een deskundige. Reken voor het opstellen van goede ALV een bedrag van circa ¤ 700- ¤ 900.
Wanneer jij denkt gelijk te hebben, vooral blijven volhouden!
Ik weet wel beter............
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:40:19 #12
41009 sugarnieuws
pi_31852416
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:25 schreef Lawman het volgende:
Ga je zelf rommelen om zodoende kosten te besparen dan kun je vroeg of laat problemen krijgen welke je wellicht had kunnen ondervangen door het inschakelen van een deskundige. Reken voor het opstellen van goede ALV een bedrag van circa ¤ 700- ¤ 900.
Je hebt gelijk maar je somt precies op waarom ik ga twijfelen. De som van het bedrag en de risico's van het zelf uitvogelen.

Waarschijnlijk heb ik wel een bekende die studie rechten heeft gedaan voor een jaar. Geloof dat ik van hem wel eens voorwaarden heb gezien. Ik zal eens bij hem informeren hoe dat precies zit.

Verder opmerkingen of suggesties sta ik altijd open.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:08:51 #13
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_31895791
Het verhaal wordt al een stuk goedkoper als je zelf conceptvoorwaarden opstelt (laat je vooral inspireren door je concurrenten). Dan laat je een jurist de puntjes op de i zetten en alles controleren. Dit kan (afhankelijk van de kwaliteit van je concept) een stuk goedkoper uitvallen dan als je ze helemaal samen met een deskundige opstelt.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')