1 |
1 2 3 | en (Ni : 0<=i<k+1 : x[i]>x[k+1]) |
hoe herkenbaarquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan zou ik als ik jou was maar eens leren te differentieren, want dat kun je in een heleboel dingen toepassen.
Ik volg nu een economie-AVV en het is gewoon bedroevend dat als de docent het woordje "differentieren"laat vallen ( waarmee je iets in 1 zin kunt duidelijk maken waar het boek nu een halve pagina over doet ) de helft van de collegezaal verschrikt opkijkt.
De beste start is volledige inductie, denk je ook niet?quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:01 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als wiskundeleraar moet jij toch wel het antwoord op deze vraag weten JD!!!
[..]
tja, eigenlijk wel. Ik weet van mezelf in elk geval dat voorbeelden vaak erg verhelderend zijn. Maar om nu andermans huiswerk te gaan doen, daar zal ik ook geen gewoonte van maken!quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:33 schreef meranto het volgende:
[..]
dat je helemaal de moeite hebt genomen.......
maar eigenlijk vond ik de vraag vraag om het compleet uitschrijven al![]()
Dat betekent dat je dat k+1 ding niet eenvoudig kunt schrijven als het k ding met nog wat makkelijks erbij. Als je bijvoorbeeld over x[i] sommeert, dan kun je gewoon x[k+1] optellen bij dat oude ding. Iets dergelijks gaat hier dus niet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:25 schreef whosvegas het volgende:
Weer een vraagje:
Na een berekening ben ik (in het boek) tot de volgende vergelijking gekomen:
[ code verwijderd ]
Normaal zou dit een extra invariant worden, maar dat kan volgens het boek niet omdat het niet lukt om een eenvoudige betrekking te vinden tussen:
[ code verwijderd ]
Wat wordt bedoelt met eenvoudige betrekking?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:10 schreef Johan-Derksen het volgende:
[..]
De beste start is volledige inductie, denk je ook niet?
als je x wilt oplossen: (x-1)=2log(15) dus x=1+2log(15)quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:05 schreef Koewam het volgende:
Is het antwoord van 2x-1=15 nou 1+2log(15)? Of 3log(15) of 2log(15)?
Bedankt voor je reactiequote:Op dinsdag 1 november 2005 00:45 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Dat betekent dat je dat k+1 ding niet eenvoudig kunt schrijven als het k ding met nog wat makkelijks erbij. Als je bijvoorbeeld over x[i] sommeert, dan kun je gewoon x[k+1] optellen bij dat oude ding. Iets dergelijks gaat hier dus niet.
Als het array gesorteerd is, is het probleem wel makkelijk.
Ik denk dat ze ermee bedoelen een betrekking in de vorm van moeilijke expressie gecombineerd met eenvoudige expressie. Even een verduidelijking:quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:25 schreef whosvegas het volgende:
Weer een vraagje:
Na een berekening ben ik (in het boek) tot de volgende vergelijking gekomen:
[ code verwijderd ]
Normaal zou dit een extra invariant worden, maar dat kan volgens het boek niet omdat het niet lukt om een eenvoudige betrekking te vinden tussen:
[ code verwijderd ]
Wat wordt bedoelt met eenvoudige betrekking?
1 |
1 |
det(Q)2=det(Q).det(QT)=det( I )=1quote:Op woensdag 2 november 2005 21:47 schreef teletubbies het volgende:
een vraagje over lineaire algebra:
Q een orthogonale matrix,
waarom geldt det(Q)=1 (of -1)?
hoe is dit aan te tonen zonder veel werk?
dank je!
Aangezien het vrij vervelende dingen om op te schrijven zijn, zal ik dit dus ook niet doenquote:Op woensdag 2 november 2005 23:53 schreef drollenvanger het volgende:
Iedere hulp kan ik gebruiken bij onderstaande vraag:
[afbeelding]
In wat voor algebra werken we hier? nxn-matrices over een willekeurige ring met 1?quote:Op woensdag 2 november 2005 23:53 schreef drollenvanger het volgende:
Iedere hulp kan ik gebruiken bij onderstaande vraag:
[afbeelding]
transformeren van x naar ξ is nodig omdat de gauss integratie methode (meestal) uitgaat van de legendre polynomen. Dus je wilt de integraal die van a naar b gaat voor x schrijven als een lineaire functie die van -1 naar 1 gaat voor ξ:quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:57 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik begrijp niet hoe je een gewone integraal transformeert naar een bruikbaar geval voor Gauss integratie en hoe je dan verder de integraal uitrekent.
De natuurlijke coördinaten voor een tweepunts Gauss integratie tussen -1 en 1, zijn : -1 / √3 en
+1 / √3. De gewichtsfactoren (??) zijn 1.
Laat zien hoe de integraal -2∫4 (2/3x3 -x2 +2x -3) dx
wordt benaderd met behulp van 2punts Gaussregel en vergelijk de uitkomst met de analytisch te bepalen waarde.
Verklaar het verschil of de overeenkomst.
Men gaat dus wel eerst x transformeren naar ξ .
Elke vorm van bruikbare hulp wordt gloeiend op prijs gesteld .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |