Die 6,5 % is een inkomensafhankelijke bijdrage, dus hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt (al zit er wel een maximum aan). Die 6,5% wordt idd door je werkgever betaald. Dus als je 100 euro hebt verdiend is het niet zo dat je zelf nog een 6,5 euro moet afdragen. Dat doet je werkgever. Maarrr, die 6,5 euro wordt gezien als een vergoeding door de werkgever en dat telt mee als loon. Dus over die 6,5 euro betaal je wel een bedrag (hoeveel is afhankelijk van je inkomen) aan belasting.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:09 schreef Schimmetje het volgende:
Ik heb gister het aanbod van de verzekering gehad en daar stond in dat er ook 6,5% van het loon afgedragen moet worden, met een maximum van 30.000 per jaar. Dit zou inhouden dat ik nog een keer 162,50 euro per maand moet betalen. Ik neem aan dat dit boven op je premie komt? Dit zou dan betekenen dat ik, terwijl ik nu particulier verzekerd ben, er behoorlijk op achter uit ga.
Ik heb gehoord dat de werkgever die 6,5% gaat betalen, maar dat de werknemen hier dan weer loonheffing over moet betalen. Weet iemand hoe dit precies zit?
Lekkere klantenservice bij CZ dan... zo is het mij nl. uitgelegdquote:Op woensdag 16 november 2005 08:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De eerste helft van je verhaal klopt niet. Iets wat je zelf moet betalen, gaat niet van je no-claim af.
Maar de site van CZ is wel duidelijk: CZ over no-claimquote:Op woensdag 16 november 2005 18:25 schreef Serinde het volgende:
[..]
Lekkere klantenservice bij CZ dan... zo is het mij nl. uitgelegd![]()
Je weet pas waar je aan toe bent met je eerste loonstrookjes van 2006. Zo gaat ook de AWBZ-premie omlaag en de afdracht voor WW.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:59 schreef flugeltje het volgende:
Heb net het aanbod van m'n zorgverzekeraar ontvangen... ¤ 45,00 in de maand méér betalen
M'n totaalbedrag wordt daarmee dus ¤ 118,00
Nu hoorde ik dat je netto méér loon gaat krijgen omdat er iets van werkgeverspremie wegvalt... Maar ik lees hier ook dat je belasting gaat betalen over een premiedeel van de werkgever... Komt dat dan niet op hetzelfde neer? Dus m.a.w. heft dat elkaar niet op?
Ik ben ook 'ns gaan kijken bij CZ om te zien wanneer ik de no claim van 2005 terug krijg maar dáár is niks over te vinden. Ik hoopte al daar de eerste twee maanden de zorgverzekering van te kunnen betalen maar dat zal dan wel niet door gaanquote:Op woensdag 16 november 2005 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar de site van CZ is wel duidelijk: CZ over no-claim
Toch beter kijken.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben ook 'ns gaan kijken bij CZ om te zien wanneer ik de no claim van 2005 terug krijg maar dáár is niks over te vinden. Ik hoopte al daar de eerste twee maanden de zorgverzekering van te kunnen betalen maar dat zal dan wel niet door gaan![]()
quote:Heeft u in 2005 beperkt zorg gebruikt (kosten bedragen minder dan ¤ 255). Dan krijgt u vóór 1 april 2006 bericht over de hoogte van het overgebleven deel. Dit bedrag, de voorlopige teruggave, wordt daarna aan u overgemaakt.
Aan dat loonstrookje heb ik helaas niet zoveel... Ik krijg dan toch al meer i.v.m. schaalsprong en een goede beoordeling. Vrees dus dat ik er niet achter ga komen hoe het nu zit....quote:Op woensdag 16 november 2005 19:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet pas waar je aan toe bent met je eerste loonstrookjes van 2006. Zo gaat ook de AWBZ-premie omlaag en de afdracht voor WW.
Als je je loonstrookjes naast elkaar legt, moet je naar de verschillende onderdelen kijken, niet alleen naar het totaalbedrag.quote:Op donderdag 17 november 2005 08:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Aan dat loonstrookje heb ik helaas niet zoveel... Ik krijg dan toch al meer i.v.m. schaalsprong en een goede beoordeling. Vrees dus dat ik er niet achter ga komen hoe het nu zit....
Wel erg slecht trouwens dat de voorlichting zo belabbert is. Ik ben niet bepaald dom te noemen, maar hier snap ik geen jota van...
tnxquote:Op donderdag 17 november 2005 10:20 schreef -Bubseltje- het volgende:
Bij kassa op de site kan je proefberekening maken wat je loon volgend jaar zal zijn ook ivm de leaseauto's e.d.
Ja ja, ik weet dat het triest is...quote:Op donderdag 17 november 2005 08:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je je loonstrookjes naast elkaar legt, moet je naar de verschillende onderdelen kijken, niet alleen naar het totaalbedrag.![]()
Trek het je niet aan. Ik vraag me serieus af of er één persoon in dit land is die het echt helemaal snaptquote:Op donderdag 17 november 2005 08:54 schreef flugeltje het volgende:
Wel erg slecht trouwens dat de voorlichting zo belabbert is. Ik ben niet bepaald dom te noemen, maar hier snap ik geen jota van...
Totale financiële gevolgen (maand) -26 +44= + 18 euro.quote:Op donderdag 17 november 2005 22:22 schreef bbstreams het volgende:
handige links;
http://indicatie.denieuwezorgverzekering.nl/premieberekening.html
en
http://www.consumentenbon(...)5046/?ticket=nietlid
ook toegang voor niet leden
En jouw inkomen isquote:Op maandag 21 november 2005 21:41 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb zojuist de brief van de verzekeraar gelezen. Mijn premie wordt ¤99,- tegenover ¤49,55 nu. Niet iedereen die particulier is verzekerd, gaat er dus op vooruit. Ik betaal volgend jaar 50 euro meer, terwijl de zorgtoeslag maar ¤12,50 per maand is! Dat noemen ze studentenverzekering.
Ik geloof onderhand niet meer dat iemand hier beter van wordt, behalve misschien de verzekerings-maatschappijen en anderen die al geld genoeg hebben.
Ik ben student, dus studiefinanciering. Uitwonend, dat wel.quote:
Kun je me dan uitleggen waarom jouw toeslag maar 12,50 per maand is (overigens: vergeet je de studententoeslag nietquote:Op maandag 21 november 2005 22:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ben student, dus studiefinanciering. Uitwonend, dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |