abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:45:30 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296090
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:38 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Vandaag de boel van de VGZ binnen en ik zal 102 euro per maand betalen (basis plus jongeren xtra verzekering voor de tandarts ) met een inkomen van net iets onder de 300 euro (incl. prestatie beurs)

Dus dat wordt klote.

heb dit topic nog niet doorgelezen en dat ga ik straks eens doen
Maar waarschijnlijk krijg je maximale zorgtoeslag, dus dat scheelt weer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32296553
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk krijg je maximale zorgtoeslag, dus dat scheelt weer.
wat is de gemiddelde en maximale toeslag, want heb geen idee hoeveel het kan zijn....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:05:11 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296600
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:03 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

wat is de gemiddelde en maximale toeslag, want heb geen idee hoeveel het kan zijn....
Maximaal 420 per jaar. Als je niet meer dan 17.500 per jaar verdient, komt je voor de maximale toeslag in aanmerking.
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:13:37 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32296822
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:18 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ja

Je mag nog tot 1 april 2007 de zorgtoeslag voor 2006 aanvragen. Maar als je het pas in 2007 aanvraagt krijg je het hele bedrag in één keer uitgekeerd, omdat er geen maanden meer zijn om het over te spreiden.
Gelukkiig, dat is dan weer een zorg minder
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_32297142
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:42 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En als de huisarts medicijnen voorschrijft, gaat dat ook van je no-claim af...

Maar is de eerste 250 euro van je eigen risico dan gelijk aan de no claim?
Volgens mij staan no-claim en eigen risico los van elkaar.
In jouw voorbeeld zou de verzekeraar de eerste 250 wel betalen, maar dan krijg je minder no-claim terug (sigaar uit eigen doos), de tweede 250 zou je echt zelf moeten betalen, en pas na 500 kosten zou je niets meer merken van extra kosten
pi_32298908
Ik vraag me af: zijn er ook mensen die per saldo minder gaan betalen
pi_32301115
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:26 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb gewoon (nogmaals, laatste keer) een simpel verzoek. Je kunt normaal reageren (ja, in [WGR] FB) of anders heb ik liever niet dat je reageert.
Volgende posts over dit gezeik worden gewoon als off topic uit het topic gewist.
quote:
Een paar keer met de Belastingtelefoon zelfs Krijg je daar een antwoord in stukjes ofzo
Nee, je krijgt verschillende antwoorden. Je bent erg op de hoogte.(bel gewoon eens met wat fiscalisten....)
quote:
EDIT: Ik wou het zeker weten, dus ik heb de telefoonhoorn maar ter hand genomen. Mevrouw belastingtelefoon geeft mij gelijk

Ah, da's toevallig..... (dan ben je er achter gekomen dat dit alleen geldt, wanneer je géén toeslagpartner bent en al helemaal géén fiscaal partner)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32301213
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:14 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vraag me af: zijn er ook mensen die per saldo minder gaan betalen
Puur bekeken vanuit de lasten voor de zorg:

Particulier verzekerden zullen per saldo minder gaan betalen.

Puur bekeken vanuit de complete lasten (dus inclusief andere lasten, als loonheffing, OZB ed) gaan er nóg meer mensen op vooruit.
pi_32301548
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:14 schreef Five_Horizons het volgende:

Ah, da's toevallig..... (dan ben je er achter gekomen dat dit alleen geldt, wanneer je géén toeslagpartner bent en al helemaal géén fiscaal partner)
Ik leg mevrouw de volgende casus voor:

Ik woon nu alleen en val onder de 25.000 grens.
In augustus ga ik trouwen en samenwonen. Met mijn partner kom ik boven de 40.000 grens uit.

Zij zegt: Ik kan nu zorgtoeslag aanvragen. In augustus (of vlak ervoor) geef ik een wijziging door en dan wordt op dat moment berekend of ik over de resterende maanden ook nog recht heb. Zo heb ik het begrepen en zij heeft het bevestigd. Natuurlijk is de belastingtelefoon, net als elke telefonische vragenlijn, niet 100% betrouwbaar, maar wel een belangrijke indicatie.
pi_32301666
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:29 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik leg mevrouw de volgende casus voor:

Ik woon nu alleen en val onder de 25.000 grens.
In augustus ga ik trouwen en samenwonen. Met mijn partner kom ik boven de 40.000 grens uit.

Zij zegt: Ik kan nu zorgtoeslag aanvragen. In augustus (of vlak ervoor) geef ik een wijziging door en dan wordt op dat moment berekend of ik over de resterende maanden ook nog recht heb. Zo heb ik het begrepen en zij heeft het bevestigd. Natuurlijk is de belastingtelefoon, net als elke telefonische vragenlijn, niet 100% betrouwbaar, maar wel een belangrijke indicatie.

En daar heb je ook gelijk in: het punt is dat hij/zij dan geen toeslagpartner is.(of beter: hoeft te zijn) Is zij dit wel, dan ga je wél nat.(in de aangifte over 2006 (in april 2007) zal worden gevraagd of je in 2006 een toeslagpartner had en indien ja: dan zullen beide (jaar-)inkomens worden opgeteld.
pi_32301756
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:33 schreef Five_Horizons het volgende:

En daar heb je ook gelijk in: het punt is dat hij/zij dan geen toeslagpartner is.(of beter: hoeft te zijn) Is zij dit wel, dan ga je wél nat.(in de aangifte over 2006 (in april 2007) zal worden gevraagd of je in 2006 een toeslagpartner hebt en indien ja: dan zullen beide (jaar-)inkomens worden opgeteld.
Wie bedoel je met 'hij/zij'? Als je getrouwd bent, ben je automatisch toeslagpartner. Overigens ken ik de uitdrukking nat gaan ook niet

Weet je trouwens zeker dat in het aangiftebiljet 2006 een vraag opgenomen is over toeslagpartners? Volgens mij blijven inkomensbelasting en toeslagen apart. Het is namelijk ook niet zo dat als je in 2007 aangifte doet over 2006 en je hebt de zorgtoeslag niet aangevraagd, dat je dan op basis van die aangifte alsnog die toeslag krijgt. Die moet je apart aanvragen.
pi_32301862
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Particulier verzekerden zullen per saldo minder gaan betalen.
Volgens mij gaan mijn ouders er op achteruit ondanks dat ze particulier verzekerd zijn (renteniers die straks de 4.4% van het verzamelinkomen als extra boven de nominale premie zelf mogen betalen, terwijl nu nog nergens rekening gehouden wordt met box 3)
pi_32305640
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:25 schreef frederik het volgende:

[..]

Volgens mij staan no-claim en eigen risico los van elkaar.
In jouw voorbeeld zou de verzekeraar de eerste 250 wel betalen, maar dan krijg je minder no-claim terug (sigaar uit eigen doos), de tweede 250 zou je echt zelf moeten betalen, en pas na 500 kosten zou je niets meer merken van extra kosten
Staat idd. los van elkaar.
Bij een eigen risico van ¤ 250,- : Als je 1x een antibiotica-kuurtje van zeg ¤ 50,- voorgeschreven krijgt, moet je dat én zelf betalen én je krijgt het jaar erna maar ¤ 205,- van je no-claim terug. Dat kuurtje 'kost je dan' ¤ 100,-
Aan de andere kant : als je 10x naar de huisarts gaat, zeg : 10 x ¤ 30,- consultkosten, dan betaal je slechts ¤ 250,- zelf, de verzekering vergoedt ¤ 50,- én je krijgt je volle no claim van ¤ 255,- terug.
Dus vóórdat de ¤ 500,- aan zorgkosten bereikt is, merk je er zelf al niks meer van. Dat komt doordat niet alles wat wél onder eigen risico valt, ingehouden wordt op je no-claim.
  woensdag 16 november 2005 @ 08:03:52 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32305726
quote:
Op woensdag 16 november 2005 07:46 schreef Serinde het volgende:

[..]

Staat idd. los van elkaar.
Bij een eigen risico van ¤ 250,- : Als je 1x een antibiotica-kuurtje van zeg ¤ 50,- voorgeschreven krijgt, moet je dat én zelf betalen én je krijgt het jaar erna maar ¤ 205,- van je no-claim terug. Dat kuurtje 'kost je dan' ¤ 100,-
Aan de andere kant : als je 10x naar de huisarts gaat, zeg : 10 x ¤ 30,- consultkosten, dan betaal je slechts ¤ 250,- zelf, de verzekering vergoedt ¤ 50,- én je krijgt je volle no claim van ¤ 255,- terug.
Dus vóórdat de ¤ 500,- aan zorgkosten bereikt is, merk je er zelf al niks meer van. Dat komt doordat niet alles wat wél onder eigen risico valt, ingehouden wordt op je no-claim.
De eerste helft van je verhaal klopt niet. Iets wat je zelf moet betalen, gaat niet van je no-claim af.
  woensdag 16 november 2005 @ 08:11:17 #75
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32305763
Klopt inderdaad niet...
quote:
Kiest u voor een eigen risico, dan komen de eerste ¤ 255 aan zorgkosten ten laste van uw no-claimkorting. Zorgkosten die hierboven uitkomen, vallen onder uw eigen risico. Menzis vergoedt de zorgkosten die boven de no-claimkorting én het eigen risico uitkomen, uiteraard voor zover deze kosten binnen uw polis worden vergoed. Ook de kosten van huisarts, verloskundige zorg, kraamzorg en hulpmiddelen in bruikleen tellen niet mee.
bron: menzis.nl
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_32306188
Ik heb gister het aanbod van de verzekering gehad en daar stond in dat er ook 6,5% van het loon afgedragen moet worden, met een maximum van 30.000 per jaar. Dit zou inhouden dat ik nog een keer 162,50 euro per maand moet betalen. Ik neem aan dat dit boven op je premie komt? Dit zou dan betekenen dat ik, terwijl ik nu particulier verzekerd ben, er behoorlijk op achter uit ga.

Ik heb gehoord dat de werkgever die 6,5% gaat betalen, maar dat de werknemen hier dan weer loonheffing over moet betalen. Weet iemand hoe dit precies zit?
pi_32306814
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:09 schreef Schimmetje het volgende:
Ik heb gister het aanbod van de verzekering gehad en daar stond in dat er ook 6,5% van het loon afgedragen moet worden, met een maximum van 30.000 per jaar. Dit zou inhouden dat ik nog een keer 162,50 euro per maand moet betalen. Ik neem aan dat dit boven op je premie komt? Dit zou dan betekenen dat ik, terwijl ik nu particulier verzekerd ben, er behoorlijk op achter uit ga.

Ik heb gehoord dat de werkgever die 6,5% gaat betalen, maar dat de werknemen hier dan weer loonheffing over moet betalen. Weet iemand hoe dit precies zit?
Die 6,5 % is een inkomensafhankelijke bijdrage, dus hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt (al zit er wel een maximum aan). Die 6,5% wordt idd door je werkgever betaald. Dus als je 100 euro hebt verdiend is het niet zo dat je zelf nog een 6,5 euro moet afdragen. Dat doet je werkgever. Maarrr, die 6,5 euro wordt gezien als een vergoeding door de werkgever en dat telt mee als loon. Dus over die 6,5 euro betaal je wel een bedrag (hoeveel is afhankelijk van je inkomen) aan belasting.
pi_32306934
dit houdt dan dus in dat wanneer ik 1000 euro per maand verdien, ik nu daarover 42% belasting betaal, dus 420 euro. Straks verdien ik dus nog steeds 1000 euro, maar dan betaal ik belasting over 1065, 448 euro? En mijn werkgever betaalt dus 65 euro meer voor mij?

[ Bericht 0% gewijzigd door Schimmetje op 16-11-2005 09:51:01 (typo) ]
  woensdag 16 november 2005 @ 15:59:36 #79
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_32317143
Heb net het aanbod van m'n zorgverzekeraar ontvangen... ¤ 45,00 in de maand méér betalen

M'n totaalbedrag wordt daarmee dus ¤ 118,00

Nu hoorde ik dat je netto méér loon gaat krijgen omdat er iets van werkgeverspremie wegvalt... Maar ik lees hier ook dat je belasting gaat betalen over een premiedeel van de werkgever... Komt dat dan niet op hetzelfde neer? Dus m.a.w. heft dat elkaar niet op?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_32321058
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De eerste helft van je verhaal klopt niet. Iets wat je zelf moet betalen, gaat niet van je no-claim af.
Lekkere klantenservice bij CZ dan... zo is het mij nl. uitgelegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')