Ja, en die inkomensafhankelijke bijdrage staat nu op 6,75%, dus dat verbetert zelfs een beetje. Kijk maar op je loonstrookje...quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:42 schreef merry77 het volgende:
Ook als je nu al particulier verzekerd bent ga je er FLINK op achteruit.
Veel mensen hebben dit niet door.
Zit zo:
Je krijgt 6,5% inkomensafhankelijke bijdrage. Die krijg je dan weer vergoed via je werkgever.
Maar die vergoeding is bruto. En wat ze er niet bijzeggen is dat die dus als meer loon telt.
En dat betekent per jaar 6,5% van 30.000 euro (max bedrag zorgtoeslag) = 1950 euro extra loon.
1950*42% extra belasting = 819 euro extra belasting betalen!!
Dat is 68 euro per maand meer belasting.
Mijn koopkracht gaat met ongeveer 3,5% dalen volgend jaar en dat terwijl ik dacht dat een normaal middeninkomen er ietsje op vooruit zou gaan.
BAH!
Nee, want een particulier heeft die nu niet... Dat komt er dus gewoon bij volgend jaar...quote:Op vrijdag 16 december 2005 15:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, en die inkomensafhankelijke bijdrage staat nu op 6,75%, dus dat verbetert zelfs een beetje. Kijk maar op je loonstrookje...![]()
Maar daar moet je je dan wél blauw voor betalen, en dat doen andere verzekeringsmaatschappijen óók....quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:28 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb voor Groene Land gekozen. Met 500 euro eigen risico
Vooral omdat daar de tandartskosten 100% worden vergoed.
dat klopt, alle verzekeringmaatschappijen zijn afzetters.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar daar moet je je dan wél blauw voor betalen, en dat doen andere verzekeringsmaatschappijen óók....
Wij hebben ook nog niks gehoord over de huur- en zorgtoeslag, dus nee, je bent niet de enigequote:Op zondag 18 december 2005 08:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Uh...ben ik de enige die nog niks gehoord heeft wb zorg- en huurtoeslag?
Gelukkig.quote:Op zondag 18 december 2005 09:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog niks gehoord over de huur- en zorgtoeslag, dus nee, je bent niet de enige.
Dat laatste kan sowieso, maar zolang jij je verzekering niet hebt opgezegd, ben je, stilzwijgend, akkoord gegaan met het aanbod zoals je dat gekregen hebt.(en dat is op basis van je huidige dekking).quote:Op maandag 19 december 2005 23:04 schreef CoNNaiZ het volgende:
Hoe zit het nu met de situatie op 1 januari? Ik was particulier verzekerd met een aardig extra pakket.. Ik kies nog niet want mijn werk is nog aan het onderhandelen over een collectief iets. Moet ik nu dat enorm hoge bedrag betalen tussen 1 januari en 1 maart? Of krijg ik dat later weer terug als ik wat anders kies? Of kan ik nu zeggen dat ik tot 1 maart alleen basis verzekerking en dan per 1 maart opnieuw switchen?
Als je pas in februari overstapt, wordt er teruggerekend naar de situatie van 1 januari.quote:Op maandag 19 december 2005 23:04 schreef CoNNaiZ het volgende:
Hoe zit het nu met de situatie op 1 januari? Ik was particulier verzekerd met een aardig extra pakket.. Ik kies nog niet want mijn werk is nog aan het onderhandelen over een collectief iets. Moet ik nu dat enorm hoge bedrag betalen tussen 1 januari en 1 maart? Of krijg ik dat later weer terug als ik wat anders kies? Of kan ik nu zeggen dat ik tot 1 maart alleen basis verzekerking en dan per 1 maart opnieuw switchen?
Je hebt gelijk (even nagekeken), maar ik vraag me af hoe dat gaat indien je gebruik hebt gemaakt van zorg die onder een bepaald pakket valt en je wilt bij je nieuwe verzekeraar alleen een basispakket (of in elk geval een dekking waarbij de al afgenomen hulp geen dekking biedt.)quote:Op maandag 19 december 2005 23:24 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Als je pas in februari overstapt, wordt er teruggerekend naar de situatie van 1 januari.
Dwz de premie die je reeds voor 2006 aan je oude verzekeraar A hebt betaald krijg je terug en de premie die je voor je nieuwe verzekeraar B (bv collectief op je werk) zou hebben moeten betalen moet je betalen.
Of dit onderling verrekend wordt, of dat het via je eigen bank/giro gaat weet ik niet.
In ieder geval wordt dus altijd teruggegaan tot peildatum 1 januari 2006.
http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Zorgverzekering/vragen/quote:Op maandag 19 december 2005 23:37 schreef CoNNaiZ het volgende:
Super bedankt! Dat wilde ik weten! wat is overigens jullie bron hiervoor?
quote:Wat gebeurt er als ik na 1 januari 2006 nog niet op het aanbod van mijn verzekeraar heb gereageerd?
Antwoord:
Indien u het aanbod voor 16 december 2005 hebt ontvangen, zult u automatisch een zorgverzekering volgens het aanbod - dus ook bij de in het aanbod aangegeven zorgverzekeraar - krijgen. U kunt die "automatische zorgverzekering" wel weer tot 1 maart 2006 met terugwerkende kracht opzeggen. U krijgt dan uw premies terug, en u heeft tot 1 mei 2006 om een nieuwe zorgverzekering (met terugwerkende kracht) te sluiten.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:01 schreef Jessica24 het volgende:
Ik bekeek net mijn (postbank) rekening en heb 97 euro zorgtoeslag gekregen (voor mij en mn huisgenoot)... Heb nog geen huurtoeslag ontvangen, ik vind het wel raar dat dit niet tegelijk komt...
Ook heb ik nog helemaal geen bericht gehad..
quote:Kan iemand mij uitleggen waarom ik alleen 403 euro per jaar krijg maar samen met mijn huisgenoot (zorgpartner) 1164 euro krijg. Dit scheelt nogal per persoon: dus 33.58 per maand voor mij alleen, maar 48.5 per maand pp nu ik het heb aangevraagd voor 2 personen.
Dat weet ik niet. De reden hiervoor staat in je brief van de Belastingdienst (die je dus nog niet hebt).quote:Ook snap ik niet waarom mijn huurtoeslag (heb ik berekend op de zijde van de belastingdienst) nu 44 euro is en hiervoor dus 87 euro... is het bij iedereen zo omlaag gegaan?
Ik heb dus een zorgtoeslag van 34 euro gekregen (waarschijnlijk op maandbasis?) op basis van bovenstaande zou ik 96 euro per maand moeten betalen. Komt hier nog een lagere ABWZ dingetje op je loonstrook bij? Dus zou ik nog minder dan 96 euro per maand moeten betalen.... Correct?quote:Op woensdag 23 november 2005 10:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
bij mij gaat het bijna het dubbele worden van wat ik nu moet betalen. Dat kan toch niet kloppen? Ik ben ziekenfonds verzekerd bij de IZZ. Ik betaal nu een premie per maand van 69,05 euro. Voor dit bedrag ben ik Basis, aanvullend en aanvullend + verzekerd. (ik heb dus recht op de maximale zorg) Nu heb ik gister mijn voorstel binnengekregen mbt mijn zorg premie van volgend jaar. Hierop staat dat op de manier zoals ik nu verzekerd ben mijn premie 130 euro gaat worden.
Ik heb op internet die zorgtoeslag test gedaan wat een indicatie geeft van wat je zou krijgen aan toeslag, en daar kwam een schamele 18 euro per maand uit. Houd in dat ik nog 112 euro per maand moet betalen op basis van hoe ik nu verzekerd ben. Dit kan volgens mij niet, het bedrag kan nooit zo hoog zijn. Ook is mij opgevallen dat in de basis verzekering veel zit waar ik niets aan heb, kraamzorg etc. Moet ik hiervoor nu ook betalen?
Ja, lagere AWBZ-premie en afschaffing ziekenfondspremie.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ik heb dus een zorgtoeslag van 34 euro gekregen (waarschijnlijk op maandbasis?) zou ik 96 euro per maand moeten betalen. Komt hier nog een lagere ABWZ dingetje op je loonstrook bij? Dus zou ik nog minder dan 96 euro per maand moeten betalen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |