De basisbeurs is met 150 euro per jaar verhoogd ivm hoge zorgkosten. Dus dat komt neer op 12,50 per jaar. Toeslag is 403 Euro per jaar dus 33,58 per maand. En als je nog recht op aanvullende beurs hebt dan krijg je dacht ik 250 Euro per jaar extra tov dit jaar. Maar ik heb geen recht op aanvullende beurs...quote:Op woensdag 7 december 2005 20:54 schreef Jessica24 het volgende:
[..]
Wat is een studententoeslag?
Dus ik als student krijg studiefinanciering, krijg zorgtoeslag en huurtoeslag en ook studententoeslag?
Trouwens, wanneer wordt het allemaal uitbetaald? Iemand die een datum weet?
En klopt dit nou: Ik krijg alleen een zorgtoeslag van 403 euro (maximum) maar ik heb onlangs een huisgenoot gekregen (is mijn toeslagpartner dus) en nu is het 1155 euro geworden. (volgens de berekening, heb nog steeds geen bericht gehad van de belastingdienst)
ah had het topic niet helemaal gelezen, weet nu wat een studententoeslag is.
Wat maakt het uit of je het zelf betaalt, of dat je het van je no-claim af trekt (en dus later niet terug krijgt)... is toch hetzelfde???quote:Op woensdag 16 november 2005 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar de site van CZ is wel duidelijk: CZ over no-claim
Alleen wat je vergoed krijgt van CZ in het basispakket en wat niet valt onder huisartsenzorg;
verloskundige zorg of kraamzorg, wordt afgetrokken van je no-claim. Als je het zelf betaalt krijg je het dus niet vergoed van CZ dus wordt het ook niet afgetrokken van je no-claim.
Ok dank je. ik wist dat ik iets vergeten wasquote:Op woensdag 7 december 2005 20:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je no-claim geldt alleen voor je basispakket, met uitzondering van een aantal zaken in dat basispakket (huisartsbezoeken zitten bijv. in je basispakket, maar gaan niet van je no-claim af). Vergoeding van anti-conceptie zit in een aanvullend pakket, dus het gaat niet ten koste van je no-claim.
Dat is idd hetzelfde. Je kan alleen overwegen geen medische zorg te doen of bijv. voor een C-merk medicijn te kiezen. Maar of je het nou terug krijgt, of declareert maakt idd geen hol uit.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:53 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je het zelf betaalt, of dat je het van je no-claim af trekt (en dus later niet terug krijgt)... is toch hetzelfde???
Kijk eens aan, en Menzis is ook diegene waar je als FNV-lid korting krijgt, of niet?quote:Op woensdag 7 december 2005 19:31 schreef deedeetee het volgende:
Bij CZ ben ik voor basis + aanvulling + tandarts 105 euro kwijt en bij Menzis maar 99,25![]()
De aanvullende tandarts is bij Menzis dus de helft goedkoper![]()
www.kiesbeter.nlquote:Op donderdag 8 december 2005 07:57 schreef Kleintje het volgende:
Op welke site kon je zo makkelijk alle verzekeringen met elkaar vergelijken?
Ik twijfel of ik de verzekering die ik van mijn huidige verzekeraar aangeboden heb gekregen wel wil houden....
Niet perse, zitten wat haken en ogen aan. Zie deze sitequote:Op woensdag 7 december 2005 20:54 schreef Jessica24 het volgende:
En klopt dit nou: Ik krijg alleen een zorgtoeslag van 403 euro (maximum) maar ik heb onlangs een huisgenoot gekregen (is mijn toeslagpartner dus) en nu is het 1155 euro geworden.
quote:4. Onder welke precieze voorwaarden voeren studenten een gezamenlijke huishouding?
4. Tijdens de Kamerbehandeling van de Algemene wet inkomensafhankelijke regelingen is aangegeven dat er van een gezamenlijke huishouding sprake is als twee ongehuwden hun hoofdverblijf in dezelfde woning hebben, waarbij zij blijk geven zorg te dragen voor elkaar door middel van het leveren van een bijdrage in de kosten van de huishouding dan wel anderszins. Studenten die in een studentenhuis wonen, waarbij ieder voor zich een huurcontract met de eigenaar van het studentenhuis heeft afgesloten, zullen veelal geen gezamenlijke huishouding voeren. De motieven voor het wonen op één adres worden niet ingegeven door de wens zorg te dragen voor elkaar. In dergelijke gevallen spelen louter economische en praktische motieven een rol. De medestudenten waarmee de woning wordt gedeeld vormen een toevallige groep mensen met dezelfde woonwens: betaalbare studentenhuisvesting. Het gebruik van de woning wisselt regelmatig. In de praktijk doen zich echter ook situaties voor waarbij twee studenten samen een huurcontract afsluiten met een huiseigenaar. Samen richten zij de woning in en gebruiken zij de gemeenschappelijke ruimtes, beiden leveren – al dan niet naar draagkracht – een bijdrage in de huishouding. In zo’n situatie zal er veelal wel sprake zijn van een gezamenlijke huishouding. Tussen deze twee casusposities zijn nog diverse vormen van gezamenlijke bewoning door studenten te onderkennen. Van geval tot geval zal aan de hand van de precieze situatie beoordeeld moeten worden of er sprake is van een gezamenlijke huishouding.
Ook zonder zorgtoeslag valt het bij jullie nog mee.quote:Op donderdag 8 december 2005 11:53 schreef MaLo het volgende:
Wij hebben van Zilveren Kruis Achmea een aanbieding ontvangen; de werkgever van mijn vriend heeft afspraken gemaakt voor een collectieve verzekering.
We zijn nu bij Amicon (Menzis) verzekerd. Als we daar zouden blijven en dezelfde vergoedingen willen houden, gaan we volgend jaar met ons drietjes 237 euro in de maand betalen. We betalen nu ongeveer 160 euro in de maand.
Als jij nu in het ziekenfonds zit, kan ik je overigens melden dat die € 200,-- niet juist is. (nou, hij is op zich wel juist, maar je netto inkomen gaat omhoog)quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:09 schreef allure112 het volgende:
Ik heb echt het gevoel dat Agis duurder is dan bijna alle andere verzekeringen, ik zit erover na te denken om over te stappen op Unive, dat kost mij 20 euro minder.
Maar ik snap niet dat er zoveel prijsverschil in kan zitten, ik denk dat er een addertje onder het gras zit ofzo.
Ik zal uiteindelijk als ik 403 euro zorgtoeslag krijg jaarlijks 200 euro meer kwijt zijn aan de zorg. not nice
Inderdaad, de schade lijkt mee te vallen. Nu is het wel zo dat kinderen tot 18 jaar gratis zijn, dus per volwassene gaan we wel bijna 40 euro meer betalen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 07:37 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ook zonder zorgtoeslag valt het bij jullie nog mee.
Het is 77 euro duurder voor 3!!!! personen.
Sommigen gaan er per persoon al 50 tot 60 euro op achteruit!!!
nope, particulierquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als jij nu in het ziekenfonds zit, kan ik je overigens melden dat die € 200,-- niet juist is. (nou, hij is op zich wel juist, maar je netto inkomen gaat omhoog)
In de Volkskrant stond een leuk overzichtje met % klanten die klachten indienen tegen hun zorgverzekeraar. Volgens mij kreeg Unive nogal wat klachten...., maar kan het mis hebben.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:09 schreef allure112 het volgende:
Ik heb echt het gevoel dat Agis duurder is dan bijna alle andere verzekeringen, ik zit erover na te denken om over te stappen op Unive, dat kost mij 20 euro minder.
Maar ik snap niet dat er zoveel prijsverschil in kan zitten, ik denk dat er een addertje onder het gras zit ofzo.
Ik zal uiteindelijk als ik 403 euro zorgtoeslag krijg jaarlijks 200 euro meer kwijt zijn aan de zorg. not nice
Ben zelf bij Unive voor al mn verzekeringen. Heb geen opmerkingen over hun huidge ziektenkostenverzekering, maar hoef er dan ook bijna geen gebruik van te maken (klopt af), over alle verzekeraars zijn wel negatieve dingen te meldenquote:Op vrijdag 9 december 2005 12:30 schreef HPoi het volgende:
[..]
In de Volkskrant stond een leuk overzichtje met % klanten die klachten indienen tegen hun zorgverzekeraar. Volgens mij kreeg Unive nogal wat klachten...., maar kan het mis hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |