Wat wil je weten?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:14 schreef Silmarwen het volgende:
Wow tof. Doe es meer verslag. Wat vonden ze enzo, hoe gingen ze te werk. Ik vind dat altijd reuze boeiend
That'll do.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
Alles zo'n beetje?
Een duitse gascylinder die blootgelegd is en een soort bevestigings systeem. In de duitse loopgraaf in het maisveld.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:31 schreef Dagonet het volgende:
http://fok.nl/~yvonne/diggers30.jpg
Vlammenwerper of gifgasfles?
Neuh, dan is het zéker geen vlammenwerper neequote:Op zondag 30 oktober 2005 22:53 schreef yvonne het volgende:
http://fok.nl/~yvonne/diggers33.jpg , hier is de cylinder helemaal blootgelegd en als je goed kijkt zie je een kogel aan de buitenkant zitten.
Waar wil je cijfertjes over?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:51 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Eigenlijk zijn het dus een soort moderne tijd-archeologen?
Gebeurt dit op redelijk grote schaal? Als je toevallig wat cjifertjes hebt, dat maakt het nog interessanter.
Er is mee geklotst jaquote:Op zondag 30 oktober 2005 22:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Neuh, dan is het zéker geen vlammenwerper nee
Hij was al helemaal leeg mag ik hopen?
Ik dacht dat het andersom was en dat ze een plastic borstel ernaast hadden gelegd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef yvonne het volgende:
http://fok.nl/~yvonne/diggers17.jpg
Een bosrteltje van walvissenbeen met daarop "fleurette"geschreven.
Kogel ligt ernaast voor de verhouding op de foto.
Nouja, meer wat men voor zaken al opgegraven heeft (bijzonderheden), wat men nog van plan is op te graven, zijn er meer van dit soort groepen, dat soort dingen denik.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:57 schreef yvonne het volgende:
Waar wil je cijfertjes over?
't ziet er toch ook uit als plastic op de fotoquote:
Walvissenbeen, denk aan de tijdquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
't ziet er toch ook uit als plastic op de foto
Jahaa, ik dacht dat het een borsteltje van de Diggers was om dingen schoon mee te poetsne.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Walvissenbeen, denk aan de tijd
Je had er brillen van, van alles.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=908 staat een heleboel van de recente opgravingen, als ik alles moet over halen ben ik te lang bezig, dan maar zoquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:22 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Nouja, meer wat men voor zaken al opgegraven heeft (bijzonderheden), wat men nog van plan is op te graven, zijn er meer van dit soort groepen, dat soort dingen denik.
![]()
Vanavond dus, 21.40.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:39 schreef yvonne het volgende:
As Donderdag op België1
Ha die Hansi, je maakt een kleine denkfout.quote:Op zondag 13 november 2005 16:35 schreef hans12581 het volgende:
Interessant topic. Ik heb zelf ook zitten kijken afgelopen donderdag en het viel me op dat ze alleen met dieptezoekers zochten. Hieruit maak ik op dat ze alleen voor grotere metalen objecten gaan, zoals wapens en munitie. Hierdoor zullen ze veel kleine dingen missen, zoals munten, insignes e.d.
Ik zoek zelf ook met een metaaldetector en zoek vooral op kleinere vondsten. Maar het zoeken op een slagveld is natuurlijk ook weer totaal anders dan op een veld of akker.
Deze gasten verdienen sowieso waardering voor het feit dat ze de overblijfselen van meer dan 200 soldaten naar een respectabele rustplaats hebben weten te krijgen.
quote:Op maandag 14 november 2005 13:55 schreef AversusZ het volgende:
Gaaf hoor! Wat ik me alleen afvroeg komen ze dan ook wel eens menselijke resten tegen?
Het is een voormalig slagveld, ja, ze komen resten tegen..quote:Afgelopen zaterdag is er nog een soldaat geborgen, de knul was zo aan flarden geschoten dat het niet veel meer was dan wat botten..
Geen herkenningsteken, geen insignes, niets meer.
leuk topic. ik heb in mijn metaaldetector periodes wel eens een duitse soldaat op zijn gesp gevonden in de grebbelinie, maar dat is dus woIIquote:Op maandag 14 november 2005 13:55 schreef AversusZ het volgende:
Gaaf hoor! Wat ik me alleen afvroeg komen ze dan ook wel eens menselijke resten tegen?
Waarvan hier de foto's:quote:Op maandag 14 november 2005 13:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Het is een voormalig slagveld, ja, ze komen resten tegen..
ASfgelopen zaterdag nog.
Vandaag was de begrafenis van de vorige 3 die ze gevonden hadden.
in de omgeving van Ieper liggen nog honderden zo niet duizenden lichamen begraven sinds WO1, niet gek dus dat men het als grafschennis ziet als je daar zomaar gaat graven op de slagveldenquote:Op maandag 14 november 2005 13:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
leuk topic. ik heb in mijn metaaldetector periodes wel eens een duitse soldaat op zijn gesp gevonden in de grebbelinie, maar dat is dus woII
Plus dat er verschrikkelijk zware straffen op staan.quote:Op maandag 14 november 2005 20:51 schreef Magneet het volgende:
[..]
in de omgeving van Ieper liggen nog honderden zo niet duizenden lichamen begraven sinds WO1, niet gek dus dat men het als grafschennis ziet als je daar zomaar gaat graven op de slagvelden
ik heb het over 15 jaar geleden. toen waren de regels van het metaaldetector zoeken iets soepeler. alhoewel het wel verboden was.quote:Op maandag 14 november 2005 20:51 schreef Magneet het volgende:
[..]
in de omgeving van Ieper liggen nog honderden zo niet duizenden lichamen begraven sinds WO1, niet gek dus dat men het als grafschennis ziet als je daar zomaar gaat graven op de slagvelden
ook toen mocht het niet in België en Fr en dat is waar dit topic over gaatquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het over 15 jaar geleden. toen waren de regels van het metaaldetector zoeken iets soepeler. alhoewel het wel verboden was.
Er zijn vergunningen nodig om te gaan graven, die krijg je niet zomaar, daar zijn hele zware voorwaarden aan verbonden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:22 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Nouja, meer wat men voor zaken al opgegraven heeft (bijzonderheden), wat men nog van plan is op te graven, zijn er meer van dit soort groepen, dat soort dingen denik.
![]()
Is het dan zo dat waar er gebouwd word/is in de gebieden van het vroegere front.. er vaak gegraven mag worden? En bestaat er nieuwbouw op grond dat niet eerst is gecontroleerd is naar exposieven van die tijd, en weet je daar voorbeelden van?quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er zijn vergunningen nodig om te gaan graven, die krijg je niet zomaar, daar zijn hele zware voorwaarden aan verbonden.
Dit terein waar ze nu bezig zijn wordt industrieterrein, en misschien kun jeje voorstellen dat bouwen op een terrein dat tjokvol ligt met munitie nou niet je dat is
Er word van alles gevonden, van bolletjes shrapnell ( het kleinste) tot menselijke resten en zware bommen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |