idd, datumpje prikken?quote:Op woensdag 9 november 2005 12:34 schreef Thermo het volgende:
Ik probeer het, meer is het niet![]()
Zolang we die meeting steeds uitstellen weten we het nooit van elkaar hé
Ik geef verder niet in nederland les. Alleen in Oostenrijk. Ik vind snowboarden in Nederland niet echt leuk. Ik mis gewoon de bergen en de lucht enzo als ik in een koelkast aan het boarden ben. Dus in nederland lesgeven is voor mij geen optie. Ik kom dus ook niet echt vaak in zoetermeer. Ik heb wel de anwarter opleiding gedaan met een jongen die in SW:ZM heeft lesgegeven. Geen id of hij dat nu nog doet. Weet ook ff niet meer hoe hij heet....quote:Op woensdag 9 november 2005 12:41 schreef ForumGek het volgende:
Komakie:
Waar geef jij les? want wij gaan al 9 jaar naar Mallnitz (Kärnten, Oostenrijk) en daar komen al jááren boardleraren die ook in SW:ZM lesgeven ik noem een aantal namen: Chris (geeft freestyle les aan kinderen dacht ik), Eric Vrolijk, Rudie, Randy, Nardes/nardus. Misschien wel en zo wel meer ! Ik heb inderdaad altijd les genomen want dat is gewoon het veiligst en de snelste manier om een goede techniek te krijgen. Ik kan het daarom ook iedereen aanraden, en je bent nooit uitgeleerd. Je kan techniek altijd wel verfijnen of bijspijkeren na 1 jaar niks gedaan te hebben.
En je wordt dan niet een radicale contra-boardende mafioso die de baan af gezoefd komt alschreeuwend : "YEEEHHAAAA" (wat wel lijp is though).
Ik voel een meet aankomen !!
hmmm jij volgt het amerikaanse seizoen ook?quote:Op woensdag 9 november 2005 12:42 schreef Thermo het volgende:
Owja Komakie ik vind ook dat Lindsay terug moet komen![]()
![]()
Ok als je zo veel over hebt om te boarden ben je een held.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:53 schreef ForumGek het volgende:
Om 21:55 gaat de laatst trein die ik eventueel zou kunnen pakken weg vanuit Zoetermeer. Met de auto wordt het helemaal een duur grapje ben ik bang!
Ohnee..22:55 is de laatste trein vanuit zoetermeer (dicht bij SW ??), ben ik wel om 01:45 in Assen![]()
!
je moet station zoetermeer voorweg hebben, 15 minuten lopen (ruim gerekend) ....quote:Op woensdag 9 november 2005 15:53 schreef ForumGek het volgende:
Om 21:55 gaat de laatst trein die ik eventueel zou kunnen pakken weg vanuit Zoetermeer. Met de auto wordt het helemaal een duur grapje ben ik bang!
Ohnee..22:55 is de laatste trein vanuit zoetermeer (dicht bij SW ??), ben ik wel om 01:45 in Assen![]()
!
Ik moet tot mijn schaamte toegeven dat er wel eens een yeehaa of yeehoow over mijn lippen gekomen is vorig jaarquote:Op woensdag 9 november 2005 12:41 schreef ForumGek het volgende:
En je wordt dan niet een radicale contra-boardende mafioso die de baan af gezoefd komt alschreeuwend : "YEEEHHAAAA" (wat wel lijp is though).
Ik voel een meet aankomen !!
Werk je daar als leraar, of werk je in de winkel?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:15 schreef Rnej het volgende:
okay, komt-ie-dan he!
vrijdag 25 november Snowworld ZM (baan ligt er heerlijk bij, sneeuw is briljant)
vanaf een uurtje of 5 is iedereen welkom? zoiets doen? dat mensen die 's middags al vrij hebben vroeg kunnen komen, maar dat de mensen die 's avonds terug moeten ook nog wat ademruimte hebben enzo?
Ik draag wel een rode anjer in mijn knoopsgat :-P
(zwarte ronin flight pant, lichtblauwe tech jacket, blauwe burton canyon met witte cartels en ik werk d'r dus je zal me mijn gear zien sjouwen naar de personeelsruimte)
Alleen om je Patta's, ouwe!quote:Op woensdag 9 november 2005 12:32 schreef Maruku het volgende:
Alleen dan wel de belofte dat niemand lacht om mijn gear...
helaas, baantijd kan ik niet mee sjoemelen.. kan hoogstens gratis verhuurspul regelen (planken, boots, broeken enz... , maargoed, jullie hebben zelf allemaal spullen liggen.. nja, voor mensen die t nie zelf hebben, bij deze dusquote:Op woensdag 9 november 2005 18:04 schreef ForumGek het volgende:
Lijkt me erg gaaf om dan te gaan boarden met wat lui van hier ! Kan jij dan ook een leuk prijsje voor ons regelen dan ?
Ik heb ook wel een rijbewijs maar benzine Assen - Zoetermeer en vice versa is niet goedkoop. En met OV is altijd nog gratis, doe er alleen wat langer over...tjah !
hmmm ik kom gewoon zonder me spullenquote:Op woensdag 9 november 2005 19:38 schreef Rnej het volgende:
[..]
helaas, baantijd kan ik niet mee sjoemelen.. kan hoogstens gratis verhuurspul regelen (planken, boots, broeken enz... , maargoed, jullie hebben zelf allemaal spullen liggen.. nja, voor mensen die t nie zelf hebben, bij deze dus)
Aan die zolen ga ik waarschijnlijk ook, hier om de hoek ( letterlijk ) zit namelijk een orthopedisch instituut achtig iets.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:36 schreef Komakie het volgende:
Hey trouwens,
Ik las gisteren in de snowboarder magazine een stuk over pijnlijke voeten tijdens het snowboarden. Kramp en pijn onder je voet enzo.
Daar heb ik ook al jaren last van. Je voeten wennen er wel iets aan als je langer in de sneeuw zit, maar het is nog steeds niet alles. Nou heb ik schoenen van Burton met door warmte gevormde zool. Maar dat is oo niet een oplossing.
Nou hadden ze het in dat stukje ook over orthopedische zolen (of tewel, gewoon steunzolen). Nou heb ik vroeger wel steunzooltjes gehad omdat ik een beetje scheef sta en daardoor nog wel eens last van me rug had (tegenwoordig niet meer trouwens) maar die heb ik nooit gebruikt in me snowboardschoenen. ik gebruik ze ook niet meer in me gewone schoenen.
Heeft iemand ervaring met dat soort zolen en/of pijnlijke voeten en weet iemand of het werkt? De "goedkope" oplossing (voorverwarmde zolen) werkt dus voor mij niet. Ik wil dus iets dat beter werkt. Het schijnt dat steunzolen beter moeten werken.
Maar goed, heeft iemand er ervaring mee (of ken je iemand die er ervaring mee heeft) en weet iemand toevallig iemand die dit voor mij kan regelen? Bij voorbaat iemand die ervaring heeft met snowboarders. ik heb er 1 in de snowboarder magazine zien staan, maar die zit in Rotterdam. Wat niet echt naast Utrecht ligt.... Dus bij voorkeur iemand die dichterbij zit...
thnx
nja, als ik aan t werk ben moet er wel wat te regelen zijn... alleen valt het redelijk op als ik t voor zoveel man moet regelen zegmaar, zeker als ik zelf aan t werk ben... :Squote:Op woensdag 9 november 2005 21:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
hmmm ik kom gewoon zonder me spullen
Ik kom trouwens binnenkort op een zaterdag met een paar collega's (stuk of 5) naar SW-ZM. Zou eerst komende zaterdag zijn maar waarschijnlijk wordt het een andere dag aangezien er een aantal niet kunnen.
Daarvan heeft niemand spullen (behalve ik dan) dus....
Is ook een mogelijkheid, maar de tips zijn dan klote te schrapen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:48 schreef Rnej het volgende:
ehm. zet je boardje schuin tegen een tafel ofzo, een voet voor je neus/tail en schrapen maar.... waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Ik leg mijn board op twee oude stoelen in de tuin, dan ligt die mooi vlak en kun je er makkelijk om heen lopen. Plus je wil die rommel niet in je huisquote:Op donderdag 10 november 2005 15:10 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Is ook een mogelijkheid, maar de tips zijn dan klote te schrapen.
In de winter houd ik toch wel van indoor-waxenquote:Op donderdag 10 november 2005 15:18 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik leg mijn board op twee oude stoelen in de tuin, dan ligt die mooi vlak en kun je er makkelijk om heen lopen. Plus je wil die rommel niet in je huis
Vriendin van mij gaat 2 jaar wonen op 3 uur rijden van Lake Tahoe, CA. Ga ik daar wel naartoequote:Op donderdag 10 november 2005 15:54 schreef 360sjors het volgende:
Over een jaar of wat kun je ook in de winter buiten waxen
http://www.nu.nl/news.jsp?n=623459&c=85&rss
tja, ik heb die voorgevormde zolen en die werken ook niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:25 schreef Thermo het volgende:
[..]
Aan die zolen ga ik waarschijnlijk ook, hier om de hoek ( letterlijk ) zit namelijk een orthopedisch instituut achtig iets.
Vandaag weer wezen boarden , de boots zitten perfect maar die zolen die ze ervoor maken kunnen gewoon de druk niet verdelen die ik er op zet. Vooral een sleeplift zorgt ervoor dat je echt veel druk zet.
Ik wissel nu elke keer van regular naar fakie per lift maar dan heb je 2 voeten die pijn doen
Ik heb wel al de tussenoplossing geprobeerd trouwens, sportzolen halen bij een sportzaak maar dat werkte ook niet.
* Thermo vandaag weer wel wat nieuwe dingen geleerd.
Best vaag, er was maar 4 man ofzo in heel Peer, snowboard dames die les aan het geven waren vonden het niet zo tof dat het zo rustig was.. maar ik wel
Ach, ik zal wel ff kijken. Zou wel grappig zijn maar hoeft niet persé. Ik ben toch niet de persoon die ze nodig heeftquote:Op donderdag 10 november 2005 14:49 schreef Rnej het volgende:
[..]
nja, als ik aan t werk ben moet er wel wat te regelen zijn... alleen valt het redelijk op als ik t voor zoveel man moet regelen zegmaar, zeker als ik zelf aan t werk ben... :S
*kuch* mietje *kuch*quote:Op donderdag 10 november 2005 15:23 schreef XL het volgende:
[..]
In de winter houd ik toch wel van indoor-waxen
jep en in Engeland hebben ze het erover dat het een strengere winter wordt dan "normaal"...quote:Op donderdag 10 november 2005 15:54 schreef 360sjors het volgende:
Over een jaar of wat kun je ook in de winter buiten waxen
http://www.nu.nl/news.jsp?n=623459&c=85&rss
Ik wax bijna elke week en je loopt die zooi altijd helemaal plat en weken later kom je het nog tegen. Als je een eigen huis hebt, denk je er vast anders overquote:Op donderdag 10 november 2005 16:04 schreef Maruku het volgende:
feli Komakie!
ennuh... waarom niet binnen waxen? Ik wax altijd op twee stoelen in de keuken, gaat best goed. En we hebben van die tegels op de grond, dus gewoon bezem erbij en weghalen.
Ruikt allemaal ook wel lekker.
De ellende van buiten waxen in de winter is natuurlijk dat tussen het vallen van het strijkijzer naar plank de wax alweer stolt.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:07 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik wax bijna elke week en je loopt die zooi altijd helemaal plat en weken later kom je het nog tegen. Als je een eigen huis hebt, denk je er vast anders over
mjah, zou goed kunnen idd. Maar ik wax niet bijna elke week en van de laatste keer dat ik waxte is niets meer te merken. Maar je hebt gelijk, in mijn eigen kamer ga ik niet waxen.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:07 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik wax bijna elke week en je loopt die zooi altijd helemaal plat en weken later kom je het nog tegen. Als je een eigen huis hebt, denk je er vast anders over
en een verlengsnoer moet je regelen...quote:Op donderdag 10 november 2005 16:10 schreef XL het volgende:
[..]
De ellende van buiten waxen in de winter is natuurlijk dat tussen het vallen van het strijkijzer naar plank de wax alweer stolt.
Het gaat niet over deze winter, maar over structurele verandering van het klimaat en dus sneeuwgrens/sneeuwval/sneeuwcondities.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
jep en in Engeland hebben ze het erover dat het een strengere winter wordt dan "normaal"...
het zal allemaal wel. Ik zie het wel
Mjah... voor je het weet zijn we allemaal in schotland aan het boarden. Om de één of andere reden kan het daar echt teringhard sneeuwen, terwijl het vet laag ligt. Ik snap daar sowieso nooit iets van.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:25 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Het gaat niet over deze winter, maar over structurele verandering van het klimaat en dus sneeuwgrens/sneeuwval/sneeuwcondities.
Net zoals de klimatoloog waaraan ik onlangs refereerde uitlegde.
Engeland heeft overigens uiteraard te maken met andere condities dan Franrkijk, logisch als je kijkt naar de geografische ligging.
Noor(d)wegen.... Poeder in april, hoe kan dat toch?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:28 schreef Maruku het volgende:
[..]
Mjah... voor je het weet zijn we allemaal in schotland aan het boarden. Om de één of andere reden kan het daar echt teringhard sneeuwen, terwijl het vet laag ligt. Ik snap daar sowieso nooit iets van.
Nee, maar uit een recent Engels onderzoek bleek dat er in geheel Europa een tiefusharde winter aan zit te komen. Hoop het, mag wel weer een keer, Elfstedentoch en snert enzo!quote:Op donderdag 10 november 2005 16:25 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Het gaat niet over deze winter, maar over structurele verandering van het klimaat en dus sneeuwgrens/sneeuwval/sneeuwcondities.
Net zoals de klimatoloog waaraan ik onlangs refereerde uitlegde.
Engeland heeft overigens uiteraard te maken met andere condities dan Franrkijk, logisch als je kijkt naar de geografische ligging.
Naja, noorwegen ligt een heel stuk noordelijker en dingen zijn daar een stuk hoger. Maar in schotland heb je dus gewoon de cairngorms (www.cairngormmountain.co.uk) en dat ding is dus nog niet eens 2km hoog, maar best een groot resort. En ik weet niet of ik het goed lees, maar volgens mij sneeuwt het er nu al.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:30 schreef XL het volgende:
[..]
Noor(d)wegen.... Poeder in april, hoe kan dat toch?![]()
mjah... hopelijk weer een weekendje kunnen boarden in nederlandquote:Op donderdag 10 november 2005 16:36 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Nee, maar uit een recent Engels onderzoek bleek dat er in geheel Europa een tiefusharde winter aan zit te komen. Hoop het, mag wel weer een keer, Elfstedentoch en snert enzo!.
Damn... dan moet ik misschien toch maar eens een technische jas gaan kopenquote:Op donderdag 10 november 2005 16:37 schreef XL het volgende:
Er zijn ook mensen die denken dat er weer/nog een ijstijd gaat komen![]()
Ja toen zat ik nog in Oostenrijk, kom je terug smelt alles net weerquote:Op donderdag 10 november 2005 16:38 schreef Maruku het volgende:
[..]
mjah... hopelijk weer een weekendje kunnen boarden in nederland. Afgelopen winter (of was het toen al lente) urban boarding was ook wel erg vermakelijk moet ik zeggen.
Schotland en Noorwegen liggen allebei noorderlijker dan de Alpen.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:36 schreef Maruku het volgende:
[..]
Naja, noorwegen ligt een heel stuk noordelijker en dingen zijn daar een stuk hoger. Maar in schotland heb je dus gewoon de cairngorms (www.cairngormmountain.co.uk) en dat ding is dus nog niet eens 2km hoog, maar best een groot resort. En ik weet niet of ik het goed lees, maar volgens mij sneeuwt het er nu al.
Naja, klimaten zijn sowieso fokkop. Slechte tijd om nu pas te beginnen met boarden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |