quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:00 schreef BCtjuh het volgende:[..]
Ik had mijn mening hierover al gegeven, lees maar een stukje terug.
Zijn er ook nog mensen die me wat kunnen vertellen over ontharingscrème?
Ontharingscrème is voor fijne haartjes. Mannen hebben er dus niet veel aan, want de meeste van hun haren zijn niet met ontharingscrème te verwijderen.
Vrouwen kunnen de ontharingscrème meestal wel gebruiken.
Ik heb zelf de beste ervaring met een 'goedkope' ontharingscrème, namelijk die van het Kruidvat eigen merk. Die kun je voor armen, benen én gezicht gebruiken. Met Veet en zo zit het wat ingewikkelder: daar heb je crèmes voor haren en benen, maar wil je je gezicht ontharen, komen zij met allemaal dure opties als harsstrips enzo.
Koop dus gewoon Kruidvat eigen merk ontharingscrème, die kun je ook voor je gezicht gebruiken.
Ontharingscrème kan een link goedje zijn. Ik heb het ooit eens gebruikt op een geïrriteerde gezichtshuid en dat heb ik geweten: mijn hele gezicht zat onder de krassen (!) en die had ik minstens een week.
Je kunt ontharingscrème op je gezicht gebruiken als je huid niet geïrriteerd is. Let op. Zorg dat je een klokje in de buurt hebt, want ik raad een langere gebruikstijd van 6 minuten dringend af. Je huid kan gaan flippen als je het langer gebruikt. Smeer het op en blijf op de klok kijken. Was het zachtjes af met lauw of koud water en doe erna een royale dagcrème op je huid.
Het beste ontharen in de douche zodat je huid al wat vochtig is.
Let op: het heeft geen zin ontharingscreme in je schaamstreek te gebruiken, want daar zijn de haartjes te stug voor, tenzij jij donspluisjes hebt daar.
![]()
En te lang laten intrekken met de hoop dat ze toch loslaten, is link, wegens de al vermelde mogelijke reactie van je huid. Bovendien lijkt me de bijtende stof ook niet bepaald goed voor je vagina, mocht het daar heenlopen. Je kunt dus echt beter epileren in de schaamstreek.
Succes