abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31807833
Het is misschien oud nieuws:

Een tijdje geleden werd er in utrecht een referendum gehouden over koopzondagen elke zondag + feestdagen ipv 1 keer per maand.
quote:
Uitslag
De uitslag was als volgt
voor: 34,2%
tegen: 65,3%
Met een opkomst van 60,3% was de uitslag geldig. Het College besloot dan ook de gemeenteraad niet te vragen de uitbreiding van koopzondagen mogelijk te maken.

Toch zijn de winkels open (deels) maar dan wel van 12 tot 5 als ik me niet vergis.
Ze breiden dus toch uit. Tegen de stemming in.

Ook zijn in de december maand en ik geloof ook in de okterber maand de winkels elke zondag open ivm de feestdagen.

Weet iemand nog meer openings dagen?

Het komt er dus op neer dat Utrecht veel vaker open is. Totaal tegen de uitslag in.
pi_31807863
Nog een vraagje, weet iemand toevallig of vandaag de media mark open is? op de site staat van niet, maar misschien is het toch open net als veel grote winkels?
pi_31807958
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:54 schreef Lu_uK het volgende:
Nog een vraagje, weet iemand toevallig of vandaag de media mark open is? op de site staat van niet, maar misschien is het toch open net als veel grote winkels?
De nieuwe mediamarkt in eindhoven is alleen geopend als er ook echt koopzondag/avond/feestdag is. Lijkt me dat dat daar ook zo is.
pi_31807991
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:57 schreef Conflict het volgende:

[..]

De nieuwe mediamarkt in eindhoven is alleen geopend als er ook echt koopzondag/avond/feestdag is. Lijkt me dat dat daar ook zo is.
in utrecht is de media markt ook elke avond tot 9 uur open, en we hebben hier alleen op donderdag koopavond.
pi_31808024
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:58 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

in utrecht is de media markt ook elke avond tot 9 uur open, en we hebben hier alleen op donderdag koopavond.
Hier ook

Altijd tot 21.00 uur, alleen op zaterdag tot 17:00 uur en op koopzondagen
pi_31808120
oke dan ga ik morgen wel.
Nu effe terug op de OP
pi_31808792
Leuk voor kleine ondernemers...
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_31809277
Mediamarkt in Utrecht is vandaag gewoon open.

Die zondagopeningen gelden overigens alleen voor de "feestmaanden". Dit was al besloten voorat dat referendum gehouden was. Referendum ging over de vraag of de winkels IEDERE zondag van het jaar open moesten
pi_31810996
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:43 schreef Sjummie het volgende:
Mediamarkt in Utrecht is vandaag gewoon open.

Die zondagopeningen gelden overigens alleen voor de "feestmaanden". Dit was al besloten voorat dat referendum gehouden was. Referendum ging over de vraag of de winkels IEDERE zondag van het jaar open moesten
klopt maar het is nu geen feestmaand. En volgende maand ook niet. December is de feestmaand maar dat zei ik ook al in de OP.
Toch kan ik me voor stellen dat mensen zich belazerd voelen. Er was toch overduidelijk tegen gestemd. Dan kunnen ze net zo goed elke zondag de winkels open doen behalve dan op één zondag in het jaar. Dat is ook niet ALTIJD.
pi_31811613
schopje naar POL

>>>
pi_31812072
ah kijk eens aan een link uit een ander topic:
http://www.shoppenopzondag.nl/koopzondag/index.php?plaats=utrecht&a=zoek&sa=gemeenten
quote:
Plaatsen binnen de gemeente
De Meern, Haarzuilens, Utrecht, Vleuten

Koopzondagen en/of koopfeestdagen
Gehele gemeente: 6 november, 4 december

Utrecht - binnenstad: 30 oktober (najaarsverkoop), 6 november, 13 november (kindermaand: Sint Maarten en Sinterklaas), 20 november (kindermaand: Sint Maarten en Sinterklaas), 27 november (kindermaand: Sint Maarten en Sinterklaas), 4 december, 11 december (kerst), 18 december (kerst)

Utrecht - zuidwest (Kanaleneiland, Rivierenbuurt): 6 november, 4 december, 18 december (kerst), 26 december (kerst)

Utrecht - Leidse Rijn: 6 november, 27 november (Sinterklaas), 4 december, 18 december (kerst)

Utrecht - west (Kanaal, Damstraat, Laan van Nieuw-Guinea, Majella, Oog in Al: 6 november, 4 december

Utrecht - noordwest (Amsterdamsestraatweg, Zuilen, Oudenoord): 6 november, 4 december

Utrecht - Overvecht: 6 november, 27 november (Sinterklaas), 4 december, 18 december (kerst)

Utrecht - oost (Nachtegaal, Burg. Reigerstraat, A. van Ostadelaan, Koningsweg: 6 november, 27 november (Sinterklaas), 4 december, 11 december (kerst), 18 december (kerst)

Koopavond(en)
Utrecht - binnenstad en verschillende wijk- en buurtcentra: donderdag
Vleuten en De Meern : vrijdag
Utrecht - winkelcentrum Smaragdplein: vrijdag
: donderdag

Let wel: Deze informatie is verstrekt door de gemeente. Niet alle winkels doen mee aan koopzondagen, koopfeestdagen en koopavonden. Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:50:49 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31850655
Rondom de feestdagen zijn de winkels toch meestal langer open, met meerdere zondagen en koopavonden etc....

Het zal tijd worden dat men in Nederland ook eens een beetje meer westers gaat denken met de openingstijden in plaats van de Christelijke invloed die nog steeds op de zondagen berust.

Alle zondagen open! En zowel donderdag als vrijdag koopavond. Dat gaat denk ik gigantisch schelen met de parkeerproblemen in de grote steden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_31850896
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:50 schreef maartena het volgende:
Rondom de feestdagen zijn de winkels toch meestal langer open, met meerdere zondagen en koopavonden etc....

Het zal tijd worden dat men in Nederland ook eens een beetje meer westers gaat denken met de openingstijden in plaats van de Christelijke invloed die nog steeds op de zondagen berust.

Alle zondagen open! En zowel donderdag als vrijdag koopavond. Dat gaat denk ik gigantisch schelen met de parkeerproblemen in de grote steden.
mee eens in new york heb ik om 12 uur 's nachts nog kleren gekocht. Heerlijk is dat
  maandag 5 december 2005 @ 18:25:36 #14
53963 Blue_MnM
Melt for no one
pi_32841296
Zijn er toevallig vanavond nog supermarkten open ? (ivm Sinterklaas enzo)
"Never let 'em see you melt." "Inside everyone there's a little nut."
pi_32859529
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:50 schreef maartena het volgende:

In de meeste gevallen worden de extra koopzondag in December gespaard in de eerste maanden van het jaar (zodat er in januari-maart geen koopzondag is.

Tenminste, in groningen.

Volledige vrijheid voor bedrijven wanneer ze open willen zijn!
pi_32864396
Er is op geen enkele manier iets veranderd aan het koopzondagen-beleid. Dat vanaf iets van oktober t/m eind december het elke zondag koopzondag is, is al jaren zo in utrecht.

Waar je voor gestemd heb bij het referendum was om er voor te zorgen het het hele jaar door elke zondag koopzondag zou zijn. Dat gaat niet door, dus gaan we verder met het oude beleid waarbij het elke 1e zondag van de maand koopzondag is, plus een zooi extra koopzondagen rond de feestdagen wat in dit jaar toevallig dusdanig uitpakt dat het meerdere keren achter elkaar zo is voor een paar maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')