Ik zit even met het volgende:
Onlangs heeft er iemand met een leasebak achter mijn bumper gezeten
![]()
(leaserijders
![]()
)
Afijn, schadeformulieren ingevuld en de schadeverzekeraar(tegenpartij) neemt contact met me op.
Het drempelbedrag wat ze uitkeren bedraagt 350 eur, daarboven schakelen ze een expert. Ik vind het prima.
Dus heb ik de schade laten taxeren bij een dichtstbijzijnd schadebedrijf. Doordat er slechts een klein deukje en wat kleine lakbeschadigingen zijn dacht ik dat het nooit boven 350 zal komen.
Het blijkt dat ongeacht de grote van de beschadigingen mijn hele bumper moeten worden bewerkt(mijn bumper is erg groot, gaat tot de kofferbak)
![]()
. Het getaxeerde bedrag is 485 EUR.
Ik heb dus een uitdraai van dit bedrag (met netjes de samenstelling van de kosten) van de garage naar die verzekeraar gestuurd. Afijn.
Nu wordt er contact met me opgenomen voor een afspraak met de expert bij dit betreffende schadeherstel bedrijf. De expert gaat aan de hand van de onderdelenlijst met de reperateur bekijken of het bedrag wel reëel is. Vind ik ook prima, maar het blijkt dat ik voor de kosten mag opdraaien van de reparateur.
Ik vraag me dus af of dit ook met andere verzekeraars zo geregeld is (iemand ervaring) en hoe het zit als ik de schade niet wens te repareren of de expert dan zonder de garage alles vast kan stellen. Ook vind ik het dus vreemd dat ondanks ik een uitdraai heb gestuurd dat ze weer hetzelfde gaan doen, maar dan op mijn kosten.
[ Bericht 1% gewijzigd door EternalDragon op 30-10-2005 16:37:54 ]