abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31807099
Onlangs zijn mijn moeder en ik er achter gekomen dat mijn vader gestopt is met het betalen van alimentatie sinds ik 20 ben. Nu geloof ik dat het in Nederland verplicht is om tot het 21e jaar alimentatie te betalen, maar ik heb geen idee hoe het Zwitserse recht is op dit gebied. In het echtscheidingscontract staat dat er tot en MET het 20e jaar betaald moet worden (ik neem dus aan dat dit geintepreteerd wordt als TOT aan mijn 21e verjaardag).

Kan iemand mij meer vertellen over mijn mogelijkheden? Is alimentatie ook gebonden aan andere voorwaarden, zoals dat er nog steeds relationeel contact moet zijn met vader oid? (Dit is geloof ik zo in Duitsland). Ik heb namelijk al ca 2 jaar geen contact meer gehad met mijn vader.

Extra informatie:
Vader geboren in Zwitserland, moeder in Nederland.. Ouders zijn in Zwitserland getrouwd en in Zwitserland gescheiden in 1986. Vader woont in Zwitserland tot op heden en moeder en ik in Nederland.

[ Bericht 13% gewijzigd door Molletje op 30-10-2005 13:36:30 ]
pi_31807160
Volgens mij is dit toch echt een zaak tussen je vader en je moeder.
pi_31832987
Je kunt ook zelf een baan gaan zoeken in plaats van op de zak van je vader teren.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31834611
Uhm.. ja ik studeer aan universiteit en heb al een bijbaan.. het is voor mij dus niet echt mogelijk om fulltime te gaan werken. Maarja, in ieder geval bedankt voor deze nuttige reacties.
pi_31834764
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:31 schreef Conflict het volgende:
Volgens mij is dit toch echt een zaak tussen je vader en je moeder.
Onder Nederlands recht (waar het me hier logischer lijkt dat het Zwitserse recht van toepassing is, vooral indien TS tijdens het huwelijk van de ouders in Zwitserland gewoond heeft) is het zo dat het na de 18de verjaardag een zaak tussen ouder en kind is. De andere ouder heeft niets meer met de alimentatie te maken, omdat er ook geen sprake meer is van opvoedkosten (die eindigen immers met de 18de verjaardag).
pi_31834864
Niet kwaad bedoeld overigens, maar als ik zie hoeveel vaders moeten betalen van hun (soms minimale) loontje, terwijl moeder bijvoorbeeld allang weer werkt of stiekem een vriend erop nahoudt...
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31834906
het eerste jaar is van 0 tot 1jaar, het 20e jaar is dus van 19 tot 20, klopt dus wel volgens het contract, alleen niet volgens de NL wet, hij is totdat je 21 wordt onderhoudsplichtig.

[ Bericht 26% gewijzigd door Adfundum op 31-10-2005 13:06:53 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_31845041
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Niet kwaad bedoeld overigens, maar als ik zie hoeveel vaders moeten betalen van hun (soms minimale) loontje, terwijl moeder bijvoorbeeld allang weer werkt of stiekem een vriend erop nahoudt...
nu heb je het over de alimentatie voor de vrouw. en in dit topic gaat het over de alimentatie voor het kind. dus of mamma nou werkt of niet, maakt dan geen ene flikker uit, want je betaald niet voor haar maar voor je kind.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:10:05 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31845346
eea oa "Zwitsers wetboek" ed. is HIERO wel te vinden.

Als je pech hebt dan vallen er ook nog dingetjes onder het recht van het Kanton waar je onder valt/vader woont/geboren bent. Zie HIER

Ik ben wel Zwitser, maar (gelukkig) geen jurist.
Dus voor verdere adviezen mogen de deskundigen in mijn links gaan spitten
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31858593
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:00 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

nu heb je het over de alimentatie voor de vrouw. en in dit topic gaat het over de alimentatie voor het kind. dus of mamma nou werkt of niet, maakt dan geen ene flikker uit, want je betaald niet voor haar maar voor je kind.
Dat is mooi, maar het geld stroomt wel rechtstreeks in de zak van mama, ook als zij zelf verdient of een nieuwe l*l in bed heeft gehaald.
pi_31869494
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is mooi, maar het geld stroomt wel rechtstreeks in de zak van mama, ook als zij zelf verdient of een nieuwe l*l in bed heeft gehaald.
Niet elke vader is "zielig" en verdient de gratie van zijn kind. Je kan dat soort dingen gewoonweg niet roepen zonder een idee te hebben van hoe de relatie tussen TS en zijn vader is.

Als de vader in kwestie wettelijk verplicht is om tot de 21e levensjaar alimentatie te betalen voor zijn kinderen is dit niet meer dan terecht. Zelfs al zou het "kind" in kwestie een baan hebben. Dat staat er immers los van.
Profiel opgeheven.
pi_31870255
Kan, maar is het niet de vraag of het Nederlands recht wel van toepassing is in dit geval?

In veel gevallen betaalt de vader zich blauw aan moeder en kind en dan krijgt hij nog geeneens een fatsoenlijke omgangsregeling. Zat gevalletjes van rancuneuze bitches die liever op een ander zijn zak teren dan zelf voor hun eigen bestaan te zorgen.
pi_31873160
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kan, maar is het niet de vraag of het Nederlands recht wel van toepassing is in dit geval?

In veel gevallen betaalt de vader zich blauw aan moeder en kind en dan krijgt hij nog geeneens een fatsoenlijke omgangsregeling. Zat gevalletjes van rancuneuze bitches die liever op een ander zijn zak teren dan zelf voor hun eigen bestaan te zorgen.
ik weet precies wat je bedoelt hoor. een huisvriend van ons betaald nu nog steeds kapitalen aan alimentatie, ook al zijn zijn kinderen al lang bij mamma de deur uit, en hij heeft ze na de scheiding nooit meer mogen zien. maar dan nog, het gaat hier om dit geval. en misschien krijgt hij van zijn moeder wel de alimentatie.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')