Onder Nederlands recht (waar het me hier logischer lijkt dat het Zwitserse recht van toepassing is, vooral indien TS tijdens het huwelijk van de ouders in Zwitserland gewoond heeft) is het zo dat het na de 18de verjaardag een zaak tussen ouder en kind is. De andere ouder heeft niets meer met de alimentatie te maken, omdat er ook geen sprake meer is van opvoedkosten (die eindigen immers met de 18de verjaardag).quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:31 schreef Conflict het volgende:
Volgens mij is dit toch echt een zaak tussen je vader en je moeder.
nu heb je het over de alimentatie voor de vrouw. en in dit topic gaat het over de alimentatie voor het kind. dus of mamma nou werkt of niet, maakt dan geen ene flikker uit, want je betaald niet voor haar maar voor je kind.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Niet kwaad bedoeld overigens, maar als ik zie hoeveel vaders moeten betalen van hun (soms minimale) loontje, terwijl moeder bijvoorbeeld allang weer werkt of stiekem een vriend erop nahoudt...
Dat is mooi, maar het geld stroomt wel rechtstreeks in de zak van mama, ook als zij zelf verdient of een nieuwe l*l in bed heeft gehaald.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:00 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
nu heb je het over de alimentatie voor de vrouw. en in dit topic gaat het over de alimentatie voor het kind. dus of mamma nou werkt of niet, maakt dan geen ene flikker uit, want je betaald niet voor haar maar voor je kind.
Niet elke vader is "zielig" en verdient de gratie van zijn kind. Je kan dat soort dingen gewoonweg niet roepen zonder een idee te hebben van hoe de relatie tussen TS en zijn vader is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar het geld stroomt wel rechtstreeks in de zak van mama, ook als zij zelf verdient of een nieuwe l*l in bed heeft gehaald.
ik weet precies wat je bedoelt hoor. een huisvriend van ons betaald nu nog steeds kapitalen aan alimentatie, ook al zijn zijn kinderen al lang bij mamma de deur uit, en hij heeft ze na de scheiding nooit meer mogen zien. maar dan nog, het gaat hier om dit geval. en misschien krijgt hij van zijn moeder wel de alimentatie.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kan, maar is het niet de vraag of het Nederlands recht wel van toepassing is in dit geval?
In veel gevallen betaalt de vader zich blauw aan moeder en kind en dan krijgt hij nog geeneens een fatsoenlijke omgangsregeling. Zat gevalletjes van rancuneuze bitches die liever op een ander zijn zak teren dan zelf voor hun eigen bestaan te zorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |