quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:24 schreef coz het volgende:zat net even 'beat the cock' te proberen
was al 10 minuten bezig (!!!) (van Palomino Creek stuk zwemmen dan naar fierro en venturas op de fiets), knal per ongeluk een keer tegen de muur , flikker van die fiets af .. hele peleton haalt me in. 2 bochten verder en het stuk lopen begint .. dat lukt normaal al niet want die lui rennen de hele tijd en als player kan dat niet
hoe moet dat?
Wil je een beetje presteren in deze missie dan zal je stamina bar vol moeten zijn. Mocht je stamina bar nog niet vol zijn dan adviseer ik dat je vandaag nog naar de de gym rent/fietst om daar je verder af te beulen op de threadmill of de exercise bike totdat je een volle stamina bar hebt. Hoe minder vet en spiermassa hoe beter. Long capaciteit is niet nodig voor de triathlon. Save de game in je huis bij Santa Maria Beach. Mocht je de eerste paar keer niet als eerste eindigen dan kan je het meteen vanuit je savegame opnieuw proberen. Beide triathlons zijn overigens alleen beschikbaar in de weekenden. Nog een tip: zorg dat je bike-skill ook maximaal is ivm je ''op de fiets blijven zitten kans'' bij eventuele crashes.
De triathlon begint met het onderdeel zwemmen. Ren tegelijk met de andere deelnemers het water in (trek een sprintje) en je ligt zo als eerste. Als je stamina bar vol is kan je het hele stuk in de borstcrawl zwemmen. Gaanderweg wordt je meestal ingehaald en kom je als 4de of 5de uit het water. Sprint naar je fiets, als je tegelijk met de anderen uit het water komt dan kan je als eerste op je fiets zijn (eenmaal uit het water rennen de andere deelnemers niet volle snelheid naar hun fiets, doe je voordeel hier mee).
Fietsen is het belangrijkste onderdeel omdat je hiermee het grootste gat kan slaan, hoe groter je voorsprong, des te kleiner de kans dat je nog wordt ingelopen bij het onderdeel hardlopen. Mis dus geen bochten en/of val dus niet van je fiets, want dan kan je het schudden.
Het onderdeel fietsen eindigt aan de rand van San Fierro. Zodra je de melding krijgt dat je van je fiets af moet om aan het volgende onderdeel te beginnen kan je nog net even een paar extra meters fietsend meepakken alvorens rennend door de volgende waypoint te gaan. Over het onderdeel hardlopen kan ik kort zijn: het is een shit onderdeel. Zoals Coz al aangaf sprinten de andere deelnemers nagenoeg de hele tijd terwijl Carl Johnson nog halfvermoeid van het fietsonderdeel aan het hardlopen begint. Zorg bij het hardlopen dat je de ideale lijn op de weg te pakken hebt, dat wil zeggen: in een rechte lijn naar de volgende waypoint. Soms kan je een haarspeldbocht afsnijden door een stukje over het gras te lopen. De andere deelnemers volgen de weg. Met name bij de twee laatste waypoints kan je nog een flink stuk afsnijden door over het gras te lopen. Mijn beste tijd voor de ''beat the cock'' missie gestart vanuit Santa Maria Beach is 7:41 minuten. Je wint 10.000 dollar.
De triathlon vanuit Palomino Creek heb ik nog niet aan meegedaan. Het is ook geen optie om je concurrenten neer te schieten. Zodra een van de andere deelnemers dood gaat is de missie failed. Tijdens het rennen is het echter wel mogelijk om andere spelers neer te slaan (mes of een boksbeugel werken het beste). Dreig je ingehaald te worden, ga dan op dezelfde lijn lopen als je poursuivant en sla hem op z'n bek / steek hem neer zodra hij ter hoogte van jou komt lopen
![]()
. Eer hij is opgestaan en weer verder rent heb je een paar meter voorsprong. Het wordt een stuk gecompliceerder (lees: onmogelijk) als je door twee deelnemers tegelijkertijd wordt ingehaald.
Tot slot wil ik opmerken dat de triathlon niet nodig is voor 100% completion. Je behaalde tijd komt dan ook niet terug bij je stats. Je kan de race over- en over blijven doen en iedere keer als je eerste wordt ontvang je $10.000. Succes.