abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31802474
Wat als jij rechten in Leiden zou studeren, en een vreemde macht zou het land binnenvallen?

Zou je dan bij het verzet gaan? Of eerst je bul halen en hem dan pas peren? Hoe ver zou je gaan om de bezetter tegen te werken?

Ts begint: Ik zou niet bij het verzet gaan, te link. Ik zou toch proberen mijn bul te halen, maar ik weet dan niet zeker of die na de oorlog ook nog geldt.... Ik zou het slechts moeten hebben van vreedzame protesten

teteteteeeeeeeeee * tune van soldaat van oranje *
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:38:15 #2
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31803063
Ik hoop dat er mensen zijn die wel hun land en het volk voorop zetten in zo'n geval. Daarnaast hoeft het in het verzet zitten je bul halen niet uit te sluiten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31803145
Direct het verzet in natuurlijk.
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:55:24 #4
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_31804794
Ik kan nergens de tune van Soldaat van Oranje vinden

En de tune werd toch ook gebruikt tijdens de grote show op Veteranen dag?
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  Moderator zondag 30 oktober 2005 @ 12:59:02 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31806347
zolang het niet daadwerkelijk gebeurt weet je niet wat je zou doen denk ik.

maar goed, ik zou niet in het verzet gaan maar in mijn eentje met mijn m4d railgunskillzz11one1! het hele vijandelijke leger vanuit mijn woonkamer 1 voor 1 doodschieten.

daarna zou ik de vijandelijke prinses neuken en de vijand zijn bier drinken.

maw ik weet het eigenlijk niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31806386
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:59 schreef sp3c het volgende:
zolang het niet daadwerkelijk gebeurt weet je niet wat je zou doen denk ik.

maar goed, ik zou niet in het verzet gaan maar in mijn eentje met mijn m4d railgunskillzz11one1! het hele vijandelijke leger vanuit mijn woonkamer 1 voor 1 doodschieten.

daarna zou ik de vijandelijke prinses neuken en de vijand zijn bier drinken.

maw ik weet het eigenlijk niet
Beetje teveel Nintendo gespeeld ?
  Moderator zondag 30 oktober 2005 @ 13:05:10 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31806494
neuh maar misschien drink ik wat teveel bier
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:21:01 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31806907
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:05 schreef sp3c het volgende:
neuh maar misschien drink ik wat teveel bier
Sp3c! Niet doen. Er is een SC topic in C&H als je je ei kwijt wilt, maar hou de topics asjeblieft zuiver.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator zondag 30 oktober 2005 @ 13:31:38 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31807180
mjah ik vind dit topic niet zo geweldig eerlijk gezegd.
je kunt er donder op zeggen dat binnen de kortste keren posts als 'jullie zouden helemaal nix doen, alleen joden afvoeren' gemaakt worden door figuren als Harige_kerel of hoe die zich tegenwoordig ook mag noemen.

bovendien waren het nu eenmaal gevaarlijke tijden waar wij geen weet van hebben, sommige mensen zijn er zonder echt een keuze gehad te hebben gewoon ingerold anderen hebben zich er bewust ver van gehouden omdat je hele familie in gevaar komt, hoe kun je dan vanuit je luie veilige stoel bepalen wat je zou gaan doen?

mwah, ik ben militair dus ik zal wel ergens in het land moeten vechten en daarna zou ik de regering achterna vluchten en het daarna wel weer is bekijken.

maar goed, ik laat het topic wel met rust en ga ergens anders flauwe kutgrappen maken
pi_31807243
Daar kan je nu niets over zeggen, dat weet je pas om het moment
dat je daadwerkelijk in zo'n situatie terecht komt.
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:42:47 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_31807526
Kom op, mensen. Dit is een 'wat als..'. Probeer je in te leven. Ikzelf ben nog een jaar oproepbaar voor actieve dienst, dus ik zou sowieso mijn studie moeten stoppen.
pi_31807568
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kom op, mensen. Dit is een 'wat als..'. Probeer je in te leven. Ikzelf ben nog een jaar oproepbaar voor actieve dienst, dus ik zou sowieso mijn studie moeten stoppen.
dat bedoel ik maar hoe lang kan je dan trouwens worden opgeroepen????
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:52:52 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_31807834
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:44 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

dat bedoel ik maar hoe lang kan je dan trouwens worden opgeroepen????
Ik meen tot je 40e
pi_31808148
heilige harry word je dan op basis van je opleiding (als je bv. WO studie doet) nog een rangetje hoger gezet dan je collegae die bijvoorbeeld van het MBO komen? in amerika is dit dacht ikw el zo.... er waren ooit es 4 jongens waarvan er 3 direct van highschool kwamen, en eentje die een jaartje college had gedaan. Die laatste werd direct corporal......
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:06:27 #15
17274 Wuder
pi_31808218
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:03 schreef Billy_Mack het volgende:
heilige harry word je dan op basis van je opleiding (als je bv. WO studie doet) nog een rangetje hoger gezet dan je collegae die bijvoorbeeld van het MBO komen? in amerika is dit dacht ikw el zo.... er waren ooit es 4 jongens waarvan er 3 direct van highschool kwamen, en eentje die een jaartje college had gedaan. Die laatste werd direct corporal......
En aangezien ik Geneeskunde studeer word ik waarschijnlijk een Medic ofzo.. lekker jullie gaten proberen te vullen..

klinkt wel een beetje gay-erotisch
pi_31808255
Zo'n oorlog komt toch niet meer hopelijk.
Het zullen wel een paar sterke bommen zijn en dat is het dan!
  zondag 30 oktober 2005 @ 14:08:51 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_31808284
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:07 schreef Dementor het volgende:
Zo'n oorlog komt toch niet meer hopelijk.
Het zullen wel een paar sterke bommen zijn en dat is het dan!
Wat begrijp je niet aan 'wat als...?' ?
pi_31811009
Ik zal waarschijnlijk ook wel opgeroepen worden, maar sowieso zou ik iets in het verzet doen, al is het nog zo klein.
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:48:07 #19
17274 Wuder
pi_31811129
Heeft trouwens niemand toevallig de tune van Soldaat van Oranje? Ik kan het nergens vinden..
pi_31811634
What if? De premisse is fout. Je kon in de oorlog in Leiden geen rechten studeren - de soldaat van Oranje dus ook niet - omdat deze universiteit na de befaamde rede van Cleveringa in november 1940 werd gesloten.....

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_31811657
Oh god dat is waar ook!
pi_31812956
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:03 schreef pyl het volgende:
What if? De premisse is fout. Je kon in de oorlog in Leiden geen rechten studeren - de soldaat van Oranje dus ook niet - omdat deze universiteit na de befaamde rede van Cleveringa in november 1940 werd gesloten.....

Wiki zegt dit:

In februari 1941 schreef hij in zijn eentje het zogeheten 'Leids manifest' waarin de Leidse studenten zich tegen de bezetter keerden. Hij liet dit op eigen kosten drukken, waarna het op 15 februari overal in Leiden werd aangeplakt. Vervolgens liet de bezetter de Leeidse universiteit sluiten.

en

Hazelhoff Roelfzema zat in april 1941 een week gevangen in het 'Oranjehotel' te Scheveningen, dook onder in Amsterdam, deed op 10 juni van dat jaar zijn doctoraalexamen en vertrok drie weken later vanuit Schiedam aan boord van het Zwitserse vrachtschip Saint Cergue als Engelandvaarder naar het Verenigd Koninkrijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_Hazelhoff_Roelfzema

pi_31813141
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:49 schreef Billy_Mack het volgende:
Wiki zegt dit:
De rede van Cleveringa was in november 1940....... De universiteit werd daarna gesloten, zei ik; letterlijk is dat waar, maar akkoord het gebeurde pas drie maanden later (wel ten gevolge van enz) ......

En dat doctoraal examen heeft Hazelhoff Roeflzema dus niet in Leiden gedaan, maar zoals Wikipedia suggereert (vaar nooit blind op Wikipedia!!!) in Amsterdam.
quote:
Proost!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_31813295
quote:
En dat doctoraal examen heeft Hazelhoff Roeflzema dus niet in Leiden gedaan, maar zoals Wikipedia suggereert (vaar nooit blind op Wikipedia!!!) in Amsterdam.
ahaaaaaaaaaaaaaa
quote:
Proost!
Moguh!

zondag 30 oktober 2005 @ 17:02:58 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_31813368
De RUL ging overigens illegaal. Dat wil zeggen dat studenten konden studeren bij professoren aan huis en dat er zo ook tentamens werden afgenomen. Deze tentamens en afstuderingen zijn na de oorlog erkend als officieel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')