http://www.miami.com/mld/miamiherald/news/opinion/13017676.htmquote:(..)
Stunningly, President Bush has threatened to veto this measure. He has vetoed not one bill all of his presidency but would, he says, veto this one. The threat borders on the preposterous, or maybe the idiotic, because it is hard to imagine any president vetoing a measure that forbids torture, given the black eye that the United States has already received over the abuses at Abu Ghraib prison outside Baghdad. After that, Bush would have to issue his veto in the middle of the night and have it recorded in invisible ink. I'd leave it to Karen Hughes to explain that to the Islamic world.
(..)
Vice President Dick Cheney, the administration point man in its effort to defeat or water down the McCain amendment, is now seeking an exception for the CIA. This makes no sense since the military could merely turn over a detainee to the CIA and, anyway, when you think about it, even CIA agents are Americans. In other words, they, too, ought to be bound by an American ethic: There are some things we will not do.
(..)
Ophangen aan een elektriciteitsmast tijdens een van de velen orkanen en hopen dat-ie een auto kan koppen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:59 schreef Furious het volgende:
Laten we Bush eens even martelen.
It's us AND them.quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:21 schreef Keromane het volgende:
Terroristen willen ook wereldleider worden en geweld kunnen gebruiken als 'de goede zaak' ermee gediend is.
Bush zei ooit 'it's us or them', maar ik vraag me af of er nog een derde mogelijkheid is.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:59 schreef Furious het volgende:
1 pot nat helaas...........quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:25 schreef Salvad0R het volgende:
tijd voor een pact tussen europa china india en rusland.
Fuck Amerika .
Ja, geweldig! Allemaal petemoeis die zich niet aan martelingen schuldig maken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:25 schreef Salvad0R het volgende:
Fuck Amerika .
Dat zou een heel mooi pact zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:25 schreef Salvad0R het volgende:
Fuck Amerika .
Dat is de consequentie. Amerika heeft geen moreel gezag meer. Het is als de Sovjet-Unie.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:21 schreef Meki het volgende:
oow dan mogen we ook Amerikanen martelen
WOW!! Ik ben het voor het eerst in m'n fok bestaan met je eensquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is de consequentie. Amerika heeft geen moreel gezag meer. Het is als de Sovjet-Unie.
Dat moet dan ook mogen ja.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:59 schreef Furious het volgende:
Niet, maar dat is nu net ook de kern van de kritiek die je er in europa over hoort.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:52 schreef Wallert het volgende:
Op welke morele gronden is die "missie" gerechtvaardigd?
Gelukkig zijn er ook nog genoeg amerikanen die WEL na kunnen denken. Als de VS op de manier door blijft gaan voorzie ik helaas weer een burgeroorlogquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:52 schreef Wallert het volgende:
Hoewel het voor velen van ons een onzinnig idee lijkt, geldt voor veel Amerikanen na 9/11 dat er veel mag wat men daarvoor niet deed. Verder ligt dit geheel in de lijn van de regering Bush/Cheney: zij willen onder geen beding vallen onder het internationaal recht.
Het enige dat je er van kan zeggen is dat de enige supermacht op dit moment (China en India zijn dat nog niet) moreel ontspoort. En die macht wil democratie brengen in andere delen van de wereld? Op welke morele gronden is die "missie" gerechtvaardigd?
Nou, Europa minus Engeland, Nederland en Spanje dan toch. Overigens hebben de Duitsers ook troepen in Afghanistan waar "wij" onze morele hoogwaardige democratie willen brengen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:03 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Niet, maar dat is nu net ook de kern van de kritiek die je er in europa over hoort.
Natuurlijk. In China en Rusland wordt veel minder gemarteld. Of Europa...quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:25 schreef Salvad0R het volgende:
Fuck Amerika .
De blokken die het vanaf 2050 voor het zeggen hebben zijn de VS-India enerzijds en Rusland-China anderzijds. Of de VS behoudt zijn monopolie. Europa wordt sowieso gemarginaliseerd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:19 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat zou een heel mooi pact zijn.
Enkel Rusland hoeft er niet noodzakelijk bij.
China en India worden de nieuwe grootmachten van de laatste helft van deze eeuw, geen twijfel over mogelijk (zoek op de term "Rise and fall of nations") En kijk deze aflevering van DNW Even India Bellen om te snappen waarom deze 2 landen zo'n groot potienteel hebben.
Europa blijft altijd een machtig werelddeel, simpelweg vanwege het ontzettend gunstige landbouw klimaat en onze grote kennis en culturenverzameling.
Rusland en de VS hebben de vorige eeuw en begin deze eeuw hun kansen gehad.
Maar om ontopic te blijven
Martelen moet zeker kunnen, dan krijg je tenminste altijd wel een verklaring ongeacht of die klopt of niet. Zo kun je Bush zelfs martelen tot ie toegeeft dat ie irak was binnengevallen omdat ie jaloers was op de grotere pik van Saddam.
Martelen heeft nooit gewerkt en zal ook nooit werken, de "verklaringen" die voortkomen uit martelingen zijn net zo betrouwbaar als mijn darmen op een zondagmiddag na een zaterdagavond van zuipen en kebab eten.
Juist niet. De problemen zullen in de toekomst alleen maar groter worden met landen als Iran, Syrie en Egypte om nog maar te zwijgen over Europese interne problemen (zie bijv. rellen Parijs). Bush wordt over 3 jaar vervangen door een uitermate competente en meer realistische Rice of Giuliani. En dan gaan wij als incompetent zwak stelletje Europese landen nog veel plezier van goede verhoudingen met de VS hebben.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:55 schreef DrieMaalDrie het volgende:
Ik kan me er niet eens meer druk om maken. De geloof-extremist Bush gaat zijn gang maar, hopenlijk gaat hij nog veel verder, zodat zelfs de grootste Amerika-achterna-lopers in Nederland overstag gaan, en eindelijk elke relatie met Amerika verbroken wordt. Wij hebben Amerika niet nodig.
Bush is onze bondgenoot. Sommige anderen willen geloof ik liever bondgenoot worden met landen als China waar tienduizenden executies per jaar plaatsvinden omdat ze Amerika geen morele leider meer vinden. Dat vind ik een beetje raar. Ik kies dan toch veel liever voor Amerika, zolang onze belangen daarmee gediend zijn natuurlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:55 schreef DrieMaalDrie het volgende:
Ik kan me er niet eens meer druk om maken. De geloof-extremist Bush gaat zijn gang maar, hopenlijk gaat hij nog veel verder, zodat zelfs de grootste Amerika-achterna-lopers in Nederland overstag gaan, en eindelijk elke relatie met Amerika verbroken wordt. Wij hebben Amerika niet nodig.
Ik had het idd een beetje onduidelijk geformuleerd, maar ik doelde eigenlijk op een aanzienlijk deel van de europese bevolking.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:30 schreef Wallert het volgende:
[..]
Nou, Europa minus Engeland, Nederland en Spanje dan toch. Overigens hebben de Duitsers ook troepen in Afghanistan waar "wij" onze morele hoogwaardige democratie willen brengen.
Inderdaad dat soort landen, en natuurlijk Irak en al dat gehele zooitje, staan er bekend om dat ze ons Europeanen ernstig bedreigen. Zo kan ik me nog die ene oorlog tussen Irak en dat Europese land herinneren.... uhm... nou ik kom er nu even niet op, maar het mag een feit heten dat dit aan de orde van de dag is!quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:10 schreef klez het volgende:
[..]
Juist niet. De problemen zullen in de toekomst alleen maar groter worden met landen als Iran, Syrie en Egypte
Daar hebben we Bush en Amerika al helemaal voor nodig inderdaad! Die weten exact hoe je met dit soort 'ghetto's' en bijbehorende problemen om moet gaan, dat is wel gebleken.quote:om nog maar te zwijgen over Europese interne problemen (zie bijv. rellen Parijs).
Inderdaad, ik kijk nu al uit naar de enorme groei van terrorisme door de Westerse* arrogantie en agressie.quote:En dan gaan wij als incompetent zwak stelletje Europese landen nog veel plezier van goede verhoudingen met de VS hebben.
Oh..jij denkt dat het Iran alleen maar om Israel te doen is. Hier wonen ook Joden...quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:21 schreef DrieMaalDrie het volgende:
[..]
Inderdaad dat soort landen, en natuurlijk Irak en al dat gehele zooitje, staan er bekend om dat ze ons Europeanen ernstig bedreigen. Zo kan ik me nog die ene oorlog tussen Irak en dat Europese land herinneren.... uhm... nou ik kom er nu even niet op, maar het mag een feit heten dat dit aan de orde van de dag is!
Maar gelukkig is er een Bush die dat soort landen aanvalt en daarmee ervoor gezorgd heeft dat het terrorisme nu verleden tijd is. Hulde.
[..]
Inderdaad denk ik (en genoeg sociologen met mij) dat het Amerikaanse model voor immigranten beter werkt dan het Europese. Voor wie het wil zien is dat inmiddels ook wel in de praktijk gebleken.quote:Daar hebben we Bush en Amerika al helemaal voor nodig inderdaad! Die weten exact hoe je met dit soort 'ghetto's' en bijbehorende problemen om moet gaan, dat is wel gebleken.
[..]
Zeker. Die marokkaanse terorristen van 9-11, gek werden ze van de Amerikaanse agressie tegen Marokko.quote:Inderdaad, ik kijk nu al uit naar de enorme groei van terrorisme door de Westerse* arrogantie en agressie.
*: lees Amerikaanse.
Ben overigens tegen martelen...quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:32 schreef DrieMaalDrie het volgende:
Mwah we praten een beetje langs elkaar heen, geloof ik.
Ja nou, Bush ookquote:
inderdaad. met één, sterke leider, kun je het terrorisme toch veel beter bevechten?quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:36 schreef ShaoliN het volgende:
Ben benieuwd wanneer Bush de democratie in zijn land afschaft.
Nee. Leiders die alleenheerschappij willen hebben juist terorristen nodig, kijk maar naar de Arabische landen. Bovendien is elke Amerikaan, van links tot uiterst rechts, wars van een concentratie van macht bij de federale overheid.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
inderdaad. met één, sterke leider, kun je het terrorisme toch veel beter bevechten?
Bush ook.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:54 schreef klez het volgende:
[..]
Leiders die alleenheerschappij willen hebben juist terorristen nodig, kijk maar naar de Arabische landen.
Bush mandaat berust absoluut niet op buitenlandse politiek. 9-11 overkwam hem tegen wil en dank, evenals het Irak verhaal.quote:
Bush heeft terrorisme nodig. Terrorisme en de oorlog, die door hem gekózen is, hebben hem herkozen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:16 schreef klez het volgende:
[..]
Bush mandaat berust absoluut niet op buitenlandse politiek. 9-11 overkwam hem tegen wil en dank, evenals het Irak verhaal.
De achterban van Bush koos hem op basis van "moral values" van de newborn christians. Irak is eerder een handicap. Rechtse Amerikanen willen sowieso geen bemoeienis met het in hun ogen irrelevante buitenland.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bush heeft terrorisme nodig. Terrorisme en de oorlog, die door hem gekózen is, hebben hem herkozen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |