abonnement Unibet Coolblue
pi_31799438
quote:
The term post-rock was coined by Simon Reynolds in issue 123 of The Wire (May 1994) to describe a sort of music "using rock instrumentation for non-rock purposes, using guitars as facilitators of timbres and textures rather than riffs and power chords."

Originally used to describe the music of such bands as Stereolab, Disco Inferno, Seefeel, Bark Psychosis and Pram, it spread out to be frequently used for all sorts of jazz- and Krautrock-influenced, instrumental, electronica-added music made after 1994. Bands from the early 1990s such as Slint, or earlier, such as Talk Talk were influential on this genre.

As with many musical genres, the term is arguably inadequate: it is used for the music of Tortoise as well as that of Mogwai, two bands who have very little in common besides the fact that their music is largely instrumental.
www.wikipedia.org

Zo experimenteel als Post Rock is ook dit draadje. Ik heb gezocht en niets gevonden behalve wat losse draadjes van diverse artiesten. Ik hoop dat er genoeg liefhebbers zijn die dit draadje levend kunnen houden.

Mijn mening van Post Rock is wanneer het goed is kan ik er uren naar luisteren maar word het 'te' experimenteel dan stoot het onmiddelijk af. Bij mij moet er iedergeval een beat in zitten in wat voor vorm dan ook en grotesk zijn. Eindeloze gitaar solos en samples werken bij mij het best zoals Mogwai, Mono of Do Make Say Think. Maar bands zoals Labdaford en Tortoise die nijgt bij mij naar iets te experimenteel terwijl zij wel als post rock worden gedefinieerd.

Mijn favoriete album op dit moment is Valley of the Giants, een samenwerking van Broken Social Scene, Do Make Say Think en Godspeed You Black Emperor! een must-have voor else post rock liefhebber.

Andere super bands, mocht je intresse hebben, zijn: Space man 3, Set Fire to Flames, The Silver Mt. Zion, Gastr Del Sol, Dirty Three, Bardo Pond, Telstar Ponies.

Nog meer liefhebbers van dit genre?
pi_31801914
ik moet weg vandaag maar zal vanavond es kijken naar een zinnige post.
onder
pi_31802240
* bartrid gaat vanavond naar Explosions in the sky. Ja dus er zijn hier meer liefhebbers
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_31803402
Bartrid, je bedoeld 15 november in Paradiso?
pi_31803742
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 10:54 schreef blackEyEz321 het volgende:
Bartrid, je bedoeld 15 november in Paradiso?
Nee, vanavond in Reading, Engeland waar ik woon Four Tet speelt ook
http://www.readingarts.com/southstreet/whatson/
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_31804228
Ooh stoer!, Veel plezier vanavond Wil je ons laten ons weten hoe het was?
pi_31827337
Net terug, het zaaltje is zo'n 2 minuten lopen van waar ik woon. Erg klein, maar een paar honderd man waarvan de meesten voor Explosions in the sky kwamen, alhoewel dat het voorprogramma was. Toegang was ook erg goedkoop dus liepen er een hoop studenten en studentes rond..... Op zich voegt de muziek weinig toe aan wat bands als Mogwai doen (en die doen het beter vind ik) maar live stond het wel als een huis, mede geholpen door het geweldige geluid. Toch maar een cd en t-shirt gescoord.

Four Tet was trouwens kut
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:20:44 #8
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31827399
wattefak is een draadje?
pi_31827969
Iemand nog bij Silver Mt. Zion(/Silver Mt. Elegies/Silver Mt. whatever nu weer) geweest anderhalve week terug? Dat was echt geniaal.
Verder ben ik over een paar weekjes bij Explosions in the Sky te vinden, in Paradiso.

De band Mono is trouwens ook wel een aanrader in dit genre (treden binnenkort ook in Nl op). En voorlopers als Slint en Talk Talk die vaak vergeten worden.
Overigens zou ik space rock en experimental rock niet op één hoop gooien met post-rock. Bij space rock denk ik eerder aan Hawkwind enzo en experimental rock lijkt me iets te breed. Maargoed, laten we vooral geen genremieren gaan neuken want dat is zinloos, dus vergeet dit
  maandag 31 oktober 2005 @ 01:17:44 #10
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_31828279
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:54 schreef noruas het volgende:
Iemand nog bij Silver Mt. Zion(/Silver Mt. Elegies/Silver Mt. whatever nu weer) geweest anderhalve week terug?
Waar dan? Wat heb ik gemist?
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_31829707
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:17 schreef bartrid het volgende:
Net terug, het zaaltje is zo'n 2 minuten lopen van waar ik woon. Erg klein, maar een paar honderd man waarvan de meesten voor Explosions in the sky kwamen, alhoewel dat het voorprogramma was. Toegang was ook erg goedkoop dus liepen er een hoop studenten en studentes rond..... Op zich voegt de muziek weinig toe aan wat bands als Mogwai doen (en die doen het beter vind ik) maar live stond het wel als een huis, mede geholpen door het geweldige geluid. Toch maar een cd en t-shirt gescoord.

Four Tet was trouwens kut
Klinkt allemaal zeer goed Ik zag 10 euro entree voor hun optreden in Paradiso. Dat is zeker te doen.
Ga vandaag kijken of ik kaarten kan bemachtigen
pi_31829721
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:54 schreef noruas het volgende:
Iemand nog bij Silver Mt. Zion(/Silver Mt. Elegies/Silver Mt. whatever nu weer) geweest anderhalve week terug? Dat was echt geniaal.
Verder ben ik over een paar weekjes bij Explosions in the Sky te vinden, in Paradiso.

De band Mono is trouwens ook wel een aanrader in dit genre (treden binnenkort ook in Nl op). En voorlopers als Slint en Talk Talk die vaak vergeten worden.
Overigens zou ik space rock en experimental rock niet op één hoop gooien met post-rock. Bij space rock denk ik eerder aan Hawkwind enzo en experimental rock lijkt me iets te breed. Maargoed, laten we vooral geen genremieren gaan neuken want dat is zinloos, dus vergeet dit
Mono is zeer aan te raden, persoonlijk mijn favoriet van dit moment. Vooral 'kidnappers bell' behoort standaard in mijn playlist. Ik kwam later achter dat zij uit Japan komen. Ik had een Vancouver band in gedachten waar de meeste Post Rock bands vandaan komen.

Ik ben aan het zoeken maar nog niks gevonden over een optreden in Nederland. Heb je een link voor mij?
pi_31831973
Mono is inderdaag geweldig, ik heb ze 1 keer gezien als opener voor Skinny Puppy en later nog een keer als hoofdact. Leuke bassiste ook 16.12 is mijn favoriete nummer.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator maandag 31 oktober 2005 @ 10:53:22 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31832422
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:30 schreef bartrid het volgende:
Mono is inderdaag geweldig, ik heb ze 1 keer gezien als opener voor Skinny Puppy en later nog een keer als hoofdact. Leuke bassiste ook 16.12 is mijn favoriete nummer.
16.12 is idd een gaaf nummer ... leuk topic dit .. ga ik in de gaten houden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_31857698
Nog een aanradertje tussendoor. Friends of Dean Martinez. Experimenteel met een toefje americana
pi_31875715
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 07:38 schreef blackEyEz321 het volgende:Ik ben aan het zoeken maar nog niks gevonden over een optreden in Nederland. Heb je een link voor mij?
van de officiele site (mono-44.com) :

Thank you for your patience. Finally all dates are fixed (except for
Nov.18...we'll see what's going to happen).
As announced before�C all the shows are with "world's end girlfriend".
We'll bring MONO/Pelican split vinyl(number is limited)�C MONO/WEG
collaboration CD�C and the new T-shirts along with the previously released
CDs. Be ready!


All dates w/ World's End Girlfriend (Japan)

11/03 - @ FZW - Dortmund�C Germany
11/04 - @ Hof Ter Lo - Antwerp�C Belgium
11/05 - @ Ekko - Utrecht�C Netherlands
11/06 - @ W2 - Den Bosch�C Netherlands

11/07 - @ Manufaktur - Schorndorf�C Germany
11/08 - @ Scheune - Dresden�C Germany
11/09 - @ Orangehouse - Munich�C Germany
11/10 - @ C.R.C - Padova�C Italy
11/11 - @ Calamita - Reggio Emilia�C Italy
11/12 - @ Charles Bronson - Ravenna�C Italy
11/13 - @ Mono Spazio Bar - Pescara�C Italy
11/14 - @ Traffic - Rome�C Italy
11/15 - @ Tago Mago - Marina Di Massa�C Italy
11/16 - @ Fri-son - Fribourg�C Switzerland
11/17 - @ Abart - Zurich�C Switzerland
11/19 - @ Sidecar - Barcelona�C Spain
11/20 - @ Le Son'art - Bordeaux�C France
11/21 - @ L'astrolabe - Orleans�C France
11/22 - @ Le Jardin Moderne - Rennes�C France
11/23 - @ Kulturfabrik - Esch Alzette�C Luxemburg
11/24 - @ Glaz'art - Paris�C France
11/25 - @ La Malterie - Lille�C France
11/26 - @ Jug Of Ale - Birmingham�C UK
11/27 - @ Cavern Club - Exeter�C UK
11/28 - @ Arts Center - Norwich�C UK
11/29 - @ Corporation - Sheffield�C UK
11/30 - @ Joseph's Well - Leeds�C UK
12/01 - @ Abc 2 - Glasgow�C Scotland
12/02 - @ Brickyard - Carlisle�C UK
12/03 - @ Thekla - Bristol�C UK
12/04 - @ Underworld - London�C UK

For more info of Euro Tour.
Conspiracy records
http://www.conspiracyrecords.com/bookings

Thank you & see you soon.

(edit: zijn trouwens ook gekken, ze touren een maand lang elke dag!)

[ Bericht 1% gewijzigd door noruas op 01-11-2005 20:07:46 ]
pi_31875957
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 01:17 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Waar dan? Wat heb ik gemist?
patronaat, de 21e. Het waren de leden van Silver Mt Zion samen met het duo van Hangedup (ook constellation) die muziek speelden die speciaal geschreven was voor een film van Jem Cohen. Geheel nieuwe muziek dus. De muziek was het soort folkerige post-rock dat je van Silver Mt Zion kan verwachten, met soms wat neiging naar GY!BE achtige nummers. Het spijt me, maar ik moet zeggen dat je een geniaal optreden gemist hebt.
pi_31887871
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:57 schreef noruas het volgende:

[..]

van de officiele site (mono-44.com) :

Thank you for your patience. Finally all dates are fixed (except for
Nov.18...we'll see what's going to happen).
As announced before�C all the shows are with "world's end girlfriend".
We'll bring MONO/Pelican split vinyl(number is limited)�C MONO/WEG
collaboration CD�C and the new T-shirts along with the previously released
CDs. Be ready!


All dates w/ World's End Girlfriend (Japan)

....etc...

For more info of Euro Tour.
Conspiracy records
http://www.conspiracyrecords.com/bookings

Thank you & see you soon.

(edit: zijn trouwens ook gekken, ze touren een maand lang elke dag!)
Stoer!! Ik woon bij utrecht en ga hier zeker heen als er nog kaarten zijn. Ik zag trouwens ook The Dirthy Three in de Ekko, Utrecht vandaag. Jammer had ik dit maar eerder geweten.
pi_31888666
Leuk topic, GYBE! en Explosions in the Sky zijn toch wel mijn favorieten in dit genre, en vooral in dit jaargetijde doen die het erg goed in mijn cdspeler
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:17 schreef bartrid het volgende:
Op zich voegt de muziek weinig toe aan wat bands als Mogwai doen (en die doen het beter vind ik) maar live stond het wel als een huis, mede geholpen door het geweldige geluid. Toch maar een cd en t-shirt gescoord.
Ben ik het niet helemaal mee eens, de muziek van Explosions vind ik persoonlijk veel meeslepender en daar blijft veel meer van hangen, heb van beide bands albums en heb ze beide verschillende malen live gezien maar Mogwai kan wat mij betreft niet tippen aan Explosions. Maargoed, dat is vast een persoonlijke smaak
pi_31888985
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:08 schreef blackEyEz321 het volgende:

Mijn favoriete album op dit moment is Valley of the Giants, een samenwerking van Broken Social Scene, Do Make Say Think en Godspeed You Black Emperor! een must-have voor else post rock liefhebber.
Klinkt goed, zal er eens wat van opzoeken.
Broken Social Scene speelt op 17 December trouwens in het Paard in Den Haag op het State X/New Forms festival.
pi_31889744
quote:
Op woensdag 2 november 2005 07:24 schreef blackEyEz321 het volgende:

[..]

Stoer!! Ik woon bij utrecht en ga hier zeker heen als er nog kaarten zijn. Ik zag trouwens ook The Dirthy Three in de Ekko, Utrecht vandaag. Jammer had ik dit maar eerder geweten.
zijn ook nog morgen in Paradiso, misschien kan je dan?

Broken Social Scene treedt trouwens ook nog op in de melkweg, 14 december. Dat State X/New Forms festival heeft trouwens überhaupt een fijne lineup, alhoewel het meeste eerder onder electronica valt.
  zondag 17 december 2006 @ 20:48:04 #22
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_44518699
Kick !
Ik heb dit genre pas ontdekt en mischien zijn er bands die jullie mij kunnen aanraden?
O)))
  zondag 17 december 2006 @ 20:57:01 #23
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_44519068
Ik ga dit topic in de gate houden, Post-Rock kan ook misschien wel leuk zijn, al vind ik GybE niet echt leuk.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_44545486
Ik heb het de laatste weken ook ontdekt en dan vooral GYBE! en Explosions in the sky, heerlijke muziek met name in deze donkere dagen.

Heb in het topic van Explosions in the sky al tips voor soortgelijke bands gekregen.

Maar tips blijven welkom!
pi_44546309
This Will Destroy You. Heerlijke band.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')