abonnement Unibet Coolblue
pi_32638006
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zag de douche gister nog in een Etos in Amsterdam!
Maar in andere Etossen zag ik tot mijn schrik dat het hele Bioclin assortiment weg is! Weird.
ik zag gistern en Etos Roermond op ooghoogte eigen merk vaginale producten, op kniehhoogte stond het volledige BioClin assortiment
Jan Peter opzoute!!!!!!!!!
Wanbeleid is ook beleid
pi_32638235
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:22 schreef Christy het volgende:
Heel herkenbaar allemaal, heb ook altijd last van infecties. Zou het niet gewoon allemaal door de pil kunnen komen. Ik kan me namelijk herinneren toen ik nog niet de pil slikte (al heel wat jaartjes gelden) had ik nooit ergens last van ook niet tijdens sex. Nu heb ik altijd pijn tijdens sex en daarna. Nu ben ik op zoek naar een antieconceptie middel zonder hormonen en toen kwam ik bij het koperspiraaltje terecht. Heeft een van jullie hier ervaring mee? En denken jullie dat de pil (en de hormonen die daarin zitten) de oorzaak van alle ellende kan zijn?

X
Christy
Er zijn idd onderzoeken naar geweest en hormonale anticonceptie kán invloed hebben. Maar goed, ik slik inmiddels bijna vijf jaar de pil. Na 1 jaar 1 keer een infectie gehad, toen een jaar schoon geweest, toen 1,5 jaar lopen rommelen, een jaar schoon en nu alweer een paar maandjes in de lappenmand. Voor mijn gevoel hangt het niet echt heel erg met elkaar samen bij mij.

Nog daargelaten dat het enige andere anticonceptiemiddel dat ik betrouwbaar genoeg vind het mirenaspiraaltje is, en volgens huisarts en gyn gaf dat ongeveer een net zo grote kans op schimmelinfecties. Een overstap is niet nuttig dus. Andere anticonceptiezooi vind ik te onveilig, liever schimmels dan een baby/abortus op dit moment.

Wat betreft pijn bij het vrijen, ik gebruik bijna altijd glijmiddel en dat werkt goed. Een geïrriteerde vaginawand is een bekend veroorzaker van schimmels: de balans is dan naar de knoppen.
pi_32649726
Syrena heb je dat ding inmiddels?
Nav dit topic dacht ik, kom laat ik hem ook eens kopen. Dat was dus een behoorlijke miskoop zeg. Ik vind hem vreselijk onhandig in gebruik. Dat systeem wat drukopbouw moet voorkomen zorgt ervoor dat ik hem nog niet half leeg krijg. De bijbehorende oplosbare tabletten zijn wel oke, maar die gaan dus gewoon weer in de oude lactacyd canule.

Christy, ik sluit me aan bij innovative. Maar als je sterk het gevoel hebt dat het bij jou samenhangt, kan je misschien toch eens iets anders proberen om te zien of je schimmels afnemen. Zelf heb ik het idee dat iets lichaamsvreemds (zoals een nuvaring of een spiraal) juist die slijmvliezen prikkelen en irriteren. Het lijkt *mij* geen goed alternatief als schimmelinfecties de reden zijn waarom je van de pil af wilt.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_32663867
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:31 schreef Étoile het volgende:
Ik vind hem vreselijk onhandig in gebruik. Dat systeem wat drukopbouw moet voorkomen zorgt ervoor dat ik hem nog niet half leeg krijg.
Dat systeem is een terugslagklepje om er voor te zorgen dat je de vloeistof die in je vagina is gesproeid niet wordt opgezogen wordt door de douche.
Zo houd je schone vloeistof in je douche.
Dit klepje zorgt ervoor dat je niet met teveel kracht in je vagina spuit, dit is belangrijk tijdens bijv de menstruatie of tijdens je eisprong.
Dan staat je baarmoedermond open en kan de vloeistof in de baarmoeder komen en dit is niet de bedoeling.

Gewoon de canule een halve slag losdraaien zodat er lucht in de douche kan, vastdraaien en douchen maar.
Jan Peter opzoute!!!!!!!!!
Wanbeleid is ook beleid
pi_32737658
Het is weer zover!

Heb heel vaak een klein beetje symptomen, en meestal valt het dan wel mee.

Van de vorige keer had ik nog miconozolnitraat- zalf, dus daarmaa een de gan gegaan. Helpt niet. Vnadaag toch maar de receptenlijn van de dokter gebeld zodat morgen mama (ik ben aan het werk ) mijn pil met Flucanozol of Diflucan kan ophalen. Die ene pil hielp de vorige keer heel goed.

Twee vragen:
* Hoe snel werkt de Diflucan pil bij jullie? Ik kan het me niet meer heugen van de vorige keer.
* Anti-biotica is van invloed, dan kan ik me nog heugen. Maar was dat ook met cortisonen? Ik gebruik vrij veel corticosteroiden hormonen, is dat hetzelfde als cortisonen? Want dan heb ik wel een idee waarom ik ineens weer een infectie heb....

Merci voor het meedenken.

*krab*
pi_32738706
Bedankt voor de tip van een have slag los draaien, Slungel. Ik begreep dat het tegen het terugspoelen was, maar het was erg onhandig in het gebruik en dit scheelt een hoop!

marsterretje, wat betreft het tweede, cortisonen zijn inderdaad corticosteroiden. Het is inderdaad mogelijk dat je daar gevoeliger van wordt. Maarja, vaak is stoppen met die medicijnen geen optie. Is er misschien ooit iets veranderd in dosering waardoor het erger geworden is?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_32747950
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:14 schreef marsterretje het volgende:
Het is weer zover!

Heb heel vaak een klein beetje symptomen, en meestal valt het dan wel mee.

Van de vorige keer had ik nog miconozolnitraat- zalf, dus daarmaa een de gan gegaan. Helpt niet. Vnadaag toch maar de receptenlijn van de dokter gebeld zodat morgen mama (ik ben aan het werk ) mijn pil met Flucanozol of Diflucan kan ophalen. Die ene pil hielp de vorige keer heel goed.

Twee vragen:
* Hoe snel werkt de Diflucan pil bij jullie? Ik kan het me niet meer heugen van de vorige keer.
* Anti-biotica is van invloed, dan kan ik me nog heugen. Maar was dat ook met cortisonen? Ik gebruik vrij veel corticosteroiden hormonen, is dat hetzelfde als cortisonen? Want dan heb ik wel een idee waarom ik ineens weer een infectie heb....

Merci voor het meedenken.

*krab*
Fluconazol werkt bij mij na een dag of 3 redelijk, de ergste klachten zijn dan weg. Na 5 dagen is het weer helemaal normaal.

Wat betreft corticosteroiden, nog nooit van gehoord. Ik krijg altijd een zalf waar dat in zit, gemengd met miconazolnitraat tegen de jeuk én eczeem die ik nog weleens wil ontwikkelen down under (ja, als je 't doet, moet je 't goed doen, ook eczeem dus!) Bij mij wordt het dus juist als remedie voorgeschreven.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:23:28 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32747999
Ik weet van corticosteroiden dat die bij langdurig gebruik de huid dunner maken.
(Wordt ook voorgeschreven bij huidaandoeningen zoals bv. eczeem).
Wellicht wordt de huid dan meteen ook kwestbaarder voor schimmels?
pi_32748207
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:23 schreef Aventura het volgende:
Ik weet van corticosteroiden dat die bij langdurig gebruik de huid dunner maken.
(Wordt ook voorgeschreven bij huidaandoeningen zoals bv. eczeem).
Wellicht wordt de huid dan meteen ook kwestbaarder voor schimmels?
Da's idd wel zo, ik krijg altijd te melden dat ik het alleen uitwendig mag gebruiken en niet te dik.
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:38:48 #110
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32748248
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:36 schreef innovative het volgende:

[..]

Da's idd wel zo, ik krijg altijd te melden dat ik het alleen uitwendig mag gebruiken en niet te dik.
Zou dat niet een andere reden hebben? Als ik dat soort spul -waar dan ook- te dik gebruik, werkt het ook gewoon voor geen meter...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_32748303
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:38 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Zou dat niet een andere reden hebben? Als ik dat soort spul -waar dan ook- te dik gebruik, werkt het ook gewoon voor geen meter...
Nopes, apotheek meldde er duidelijk bij dat dat was omdat het je huid veel dunner maakt dan normaal gesproken, waardoor het scheurt en snel geirriteerd raakt.

hi trouwens
pi_32749871
Oef, gelukkig is het bij mij weer vanzelf over gegaan. Ik had al wel van die eitjes besteld maar omdat ik merkte dat ik er steeds minder last van kreeg heb ik ze maar niet gebruikt. Nu is het gelukkig weer weg. Ben benieuwd voor hoe lang. Zo'n schimmel is niet echt geweldig voor je seksleven .
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:06:07 #113
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32749921
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:03 schreef Tristessa het volgende:
Oef, gelukkig is het bij mij weer vanzelf over gegaan. Ik had al wel van die eitjes besteld maar omdat ik merkte dat ik er steeds minder last van kreeg heb ik ze maar niet gebruikt. Nu is het gelukkig weer weg. Ben benieuwd voor hoe lang. Zo'n schimmel is niet echt geweldig voor je seksleven .
Goh, niet...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_32753323
Ik bleef jeuk houden en ben afgelopen dinsdag terug gegaan naar de dokter. Daar heb ik een pilletje van gekregen. En als het einde van de week niet over was zou ik door gestuurd worden naar de gynecoloog. Maar het is over. Dus dat word een flink weekend sex inhalen
pi_32753728
Ik heb sinds afgelopen woensdag een koperspiraal.
Hopelijk ben ik nu van de schimmels af, ik vermoed nl. dat het in mijn geval door pil komt.
Voordat ik die begon te slikken had ik nooit schimmels. Maar ja, ook geen sex
pi_32772760
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:43 schreef Étoile het volgende:


marsterretje, wat betreft het tweede, cortisonen zijn inderdaad corticosteroiden. Het is inderdaad mogelijk dat je daar gevoeliger van wordt. Maarja, vaak is stoppen met die medicijnen geen optie. Is er misschien ooit iets veranderd in dosering waardoor het erger geworden is?
Stoppen met deze mdicijnen is minder dan geen optie. Ik heb eczeem en ben net gestart met een nieuw medicijn, dus ik was al bezig met het het idee dat ik wel weer eens een schimmelinfectrie kon gaan lrijgen en *ploef* het was weer zo ver

Maar het maakt een hoop duidelijk waarom ik 3 keer per jaar langs de dokter moet voor een Diflucan pil Het is kieze of delen: eczeem onderdrukken en schimmelinfectie, of weinig eczeem en veel schimmel.
pi_32897443
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:49 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb sinds afgelopen woensdag een koperspiraal.
Hopelijk ben ik nu van de schimmels af, ik vermoed nl. dat het in mijn geval door pil komt.
Voordat ik die begon te slikken had ik nooit schimmels. Maar ja, ook geen sex
Ik ben benieuwd of de schimmels nu wegblijven bij jou.....
Als dat zo is dan wil ik ook wel zo'n spiraaltje! Heb jij 'm in overleg met de huisarts gekregen of hoe gaat dat?
pi_33001487
ooooooooooooooooow,ik help het je hopen dat jer er van af komt.

Bij mij zijn de schimmelifecties tot leven gekomen SINDS ik een koperspiraaltje heb [daarvoor 16 jaar de pil gebruikt].Ik heb sindsdien elke maand een infectie en my god,wat is dat balen zeg!Volgens mijn arts komt het inderdaad vaak door hormonen,in mijn geval nemen mijn eigen hormonen mij nu in de maling.Maar er is hoop...............sinds 2 maanden ben ik preventief bezig.Ik moet elke maand op de 5e dag van mijn menstruatie een ei [Gynodaktarin 1200mg] inbrengen [oke,is een zooitje,maar........] het helpt tot op heden wel.
  maandag 12 december 2005 @ 07:48:24 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_33006602
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:49 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb sinds afgelopen woensdag een koperspiraal.
Hopelijk ben ik nu van de schimmels af, ik vermoed nl. dat het in mijn geval door pil komt.
Voordat ik die begon te slikken had ik nooit schimmels. Maar ja, ook geen sex
Ik had in de periode dat ik pilloos was, iets minder vaak schimmelinfecties, maar ze waren er nog steeds.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 12 december 2005 @ 07:55:22 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_33006640
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:23 schreef Aventura het volgende:
Ik weet van corticosteroiden dat die bij langdurig gebruik de huid dunner maken.
(Wordt ook voorgeschreven bij huidaandoeningen zoals bv. eczeem).
Wellicht wordt de huid dan meteen ook kwestbaarder voor schimmels?
Goed dat ik dit lees, ik gebruik nl. sinds kort weer een neusspray tegen een allergie en rara wat die bevat. Corticosteroïden.
Ik was een maand gestopt en heb precies die maand geen enkele last van schimmels gehad. Ik ben net 3 dagen weer begonnen en het is weer feest.
Aangezien een bestaan zonder die spray ook best te harden is, ga ik daar denk ik maar mee stoppen .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_33008026
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:44 schreef boeh het volgende:
ooooooooooooooooow,ik help het je hopen dat jer er van af komt.

Bij mij zijn de schimmelifecties tot leven gekomen SINDS ik een koperspiraaltje heb [daarvoor 16 jaar de pil gebruikt].Ik heb sindsdien elke maand een infectie en my god,wat is dat balen zeg!Volgens mijn arts komt het inderdaad vaak door hormonen,in mijn geval nemen mijn eigen hormonen mij nu in de maling.Maar er is hoop...............sinds 2 maanden ben ik preventief bezig.Ik moet elke maand op de 5e dag van mijn menstruatie een ei [Gynodaktarin 1200mg] inbrengen [oke,is een zooitje,maar........] het helpt tot op heden wel.
Hier ook eentje die (nog) fungusvrij is. Ik slik alleen preventief een Fluconazolletje, ook op de vijfde dag.

Deze week het receptje weer op de bus doen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_33008607
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:05 schreef Syrena het volgende:

[..]

Hier ook eentje die (nog) fungusvrij is. Ik slik alleen preventief een Fluconazolletje, ook op de vijfde dag.

Deze week het receptje weer op de bus doen
Ook nog steeds schimmelvrij! Nu weer ongesteld, komende zaterdag even zo'n pil slikken, vriendje moet rond die dag even smeren met miconazolzooi... Ben benieuwd!
pi_33010718
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:22 schreef Christy het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of de schimmels nu wegblijven bij jou.....
Als dat zo is dan wil ik ook wel zo'n spiraaltje! Heb jij 'm in overleg met de huisarts gekregen of hoe gaat dat?
Het kan op meerdere manieren. Ik ben naar een van de klinieken geweest die je hier vindt:

www.casa.nl

Ik wilde het nl. niet door de huisarts laten doen. Heb liever een ervarener iemand! Ging allemaal prima, is ook allemaal vergoed door mijn verzekering.
pi_33014352
ik heb hem bij de gyneacoloog laten zetten,mijn huisarts begint er zelfs niet aan.Ik vond het ook wel een fijn idee om na 6 weken te laten controleren dmv een echo of hij er goed in hing.Ook hier werd alles vergoed door de verzekering [ik ben particulier].Gek genoeg moest ik hem wel zelf halen bij de apotheek,sta je daar met je vishengel in je handen.Maar wat maakt het uit?
pi_33109769
HOe kun je schimmelinfectie bij een man herkennen? De symptonen
pi_33117308
NotoriousJw, het kan bij een man jeuk, een droge schilferige eikel en rode puntjes op de eikel veroorzaken. Een aantal van die symtomen kunnen echter ook van een geslachtsziekte komen overigens.

Het is gelukkig bij een man wel gemakkelijk te behandelen met een zalfje, mocht je twijfelen, ga even naar de huisarts, anders geef je de infectie misschien weer terug aan je partner.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_33119748
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:34 schreef Étoile het volgende:
NotoriousJw, het kan bij een man jeuk, een droge schilferige eikel en rode puntjes op de eikel veroorzaken. Een aantal van die symtomen kunnen echter ook van een geslachtsziekte komen overigens.

Het is gelukkig bij een man wel gemakkelijk te behandelen met een zalfje, mocht je twijfelen, ga even naar de huisarts, anders geef je de infectie misschien weer terug aan je partner.
me vriendin heeft het dus ook, van haar heb ik het dus gekregen. Fijn....ik dacht eerst ook aan een SOA maar het lijkt nu dus op een schimmel infectie. Heel erg verkk-erd....Moet je die zalfjes op recept halen?
  donderdag 15 december 2005 @ 23:56:52 #128
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_33120510
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:36 schreef NotoriousJw het volgende:

[..]

me vriendin heeft het dus ook, van haar heb ik het dus gekregen. Fijn....ik dacht eerst ook aan een SOA maar het lijkt nu dus op een schimmel infectie. Heel erg verkk-erd....Moet je die zalfjes op recept halen?
Hoeft niet, is op de lange termijn wel goedkoper... Eerste van het jaar moet je zelf betalen op recept (iets van 6/7 euro) en de rest op recept wordt vergoed... Maar vraag wel naar een combinatiemiddel tegen schimmel en eczeem... Om het allebei uit te sluiten...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_33218568
Voordat ik het écht verkeerd begrepen blijkt te hebben: iemand bekend met de behandeling van schimmels met penicilline?

Ik heb altijd geleerd dat antibiotica (en dus penicilline) juist schimmels triggeren, doordat ze de balans in je hele lichaam verstoren. In je vagina zouden ze de "goede" bacterien doden die nodig zijn om de balans te behouden waarbij schimmels in de minderheid zijn.

Heb ik het nu verkeerd begrepen, of is hier sprake van een kwakzalver?
pi_33219771
Mijn moeder had na een penicilline-kuur standaard last van schimmels. Het middel schijnt er om bekend te staan dat het als bijwerking schimmelinfecties heeft. Volgens Wikipedia in elk geval.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Penicilline
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_33219975
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:51 schreef Syrena het volgende:
Mijn moeder had na een penicilline-kuur standaard last van schimmels. Het middel schijnt er om bekend te staan dat het als bijwerking schimmelinfecties heeft. Volgens Wikipedia in elk geval.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Penicilline
Tja, dat dacht ik dus ook... Maar heb in het topic over die SOA (zónder test) nogal een discussie met iemand gehad die beweerde dat een vriendin van haar penicilline kreeg voor een schimmel (én dat zalf niet werkt tegen schimmels). Ik stuiterde echt mijn kruk af, begon vervolgens aan mezelf te twijfelen en dacht, ik vraag het hier even...
pi_33220995
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:59 schreef innovative het volgende:

[..]

Tja, dat dacht ik dus ook... Maar heb in het topic over die SOA (zónder test) nogal een discussie met iemand gehad die beweerde dat een vriendin van haar penicilline kreeg voor een schimmel (én dat zalf niet werkt tegen schimmels). Ik stuiterde echt mijn kruk af, begon vervolgens aan mezelf te twijfelen en dacht, ik vraag het hier even...
Hm, heeft ze dan geen trichomonas? Heb ik nl. ook gehad, en dat leek in mijn ogen erg op een schimmelinfectie. Maar toen de huisarts het zag heeft het even onder de microscoop gelegd en bleek het dus idd een soa
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 19 december 2005 @ 17:55:27 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33221165
Ze kan ook last hebben gehad van bacteriële vaginose (gardnerella). Dat kan ook afscheiding en jeuk veroorzaken. Dat wordt ook wel behandeld met antibiotica.
pi_33221798
ik ben ongesteld al weer bijna tegen het einde aan en ik heb het idee dat ik nu geen schimmel krijg na mijn ongesteld zou dat kunnen omdat ik nu geen sex heb gehad tijdens mijn ongesteld normaal heb ik dat bijna altijd??? en dan ook bijna altijd tijdens of na mijn ongesteld een schimmel. Ik heb er maar heel af en toe last van zonder ongesteld.
pi_33221912
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:55 schreef Aventura het volgende:
Ze kan ook last hebben gehad van bacteriële vaginose (gardnerella). Dat kan ook afscheiding en jeuk veroorzaken. Dat wordt ook wel behandeld met antibiotica.
Dat heb ik ook geopperd. Maar degene die postte (was niet degene met de klachten, overigens) bleef er op hameren dat 't penicilline voor schimmels was...
pi_33221958
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:30 schreef Riann het volgende:
ik ben ongesteld al weer bijna tegen het einde aan en ik heb het idee dat ik nu geen schimmel krijg na mijn ongesteld zou dat kunnen omdat ik nu geen sex heb gehad tijdens mijn ongesteld normaal heb ik dat bijna altijd??? en dan ook bijna altijd tijdens of na mijn ongesteld een schimmel. Ik heb er maar heel af en toe last van zonder ongesteld.
Voor mij hing het er wel mee samen tijdens mijn vorige periode van infecties. Toen we niet meer neukten tijdens de menstruatie werd het iig een stuk minder.

Maar goed, dat doen we nu al een tijd niet meer, en heb nu toch ook weer zo'n periode achter de rug (en hoop dattie daar ook blijft!)
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:56:36 #137
82456 teig
oh my gow
pi_33252151
vanmiddag naar de huisarts. Ik had dt topic al gelezen en al zo'n vermoeden dat ik een schimmelinfectie had. Hij keek even en constateerde inderdaad een schimmelinfectie. Ik heb nu zo'n eitje van hem meegekregen, maar die moet ik er dan in doen voor ik ga slapen? en dan?? een inlegkruisje gebruiken???
pi_33252509
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:56 schreef teig het volgende:
vanmiddag naar de huisarts. Ik had dt topic al gelezen en al zo'n vermoeden dat ik een schimmelinfectie had. Hij keek even en constateerde inderdaad een schimmelinfectie. Ik heb nu zo'n eitje van hem meegekregen, maar die moet ik er dan in doen voor ik ga slapen? en dan?? een inlegkruisje gebruiken???
of een ouwe onderbroek aantrekken. Ik breng 'm altijd pas in als ik lig en zeker weet dat ik niet meer op hoef om de wekker te zetten, licht uit te maken etc.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_33252557
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:56 schreef teig het volgende:
vanmiddag naar de huisarts. Ik had dt topic al gelezen en al zo'n vermoeden dat ik een schimmelinfectie had. Hij keek even en constateerde inderdaad een schimmelinfectie. Ik heb nu zo'n eitje van hem meegekregen, maar die moet ik er dan in doen voor ik ga slapen? en dan?? een inlegkruisje gebruiken???
Doe het alsjeblieft niet 's ochtends voor je de deur uitgaan, anders heb je een broekje vol smurrie
pi_33252626
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:35 schreef innovative het volgende:

[..]

Dat heb ik ook geopperd. Maar degene die postte (was niet degene met de klachten, overigens) bleef er op hameren dat 't penicilline voor schimmels was...
Gevonden! Toch valt penicilline niet onder beide soorten antimycotica.

De antimycotica (stoffen met fungistatische of fungicide werking) worden verdeeld in antimycotische antibiotica en chemotherapeutica. Tot de eerste groep behoren: polyenen (amfotericine B, nystatine). Tot de tweede groep behoren: imidazolen (ketoconazol, miconazol), triazolen (fluconazol, itraconazol, voriconazol), allylaminen (terbinafine), caspofungine en flucytosine.
pi_33252804
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Gevonden! Toch valt penicilline niet onder beide soorten antimycotica.

De antimycotica (stoffen met fungistatische of fungicide werking) worden verdeeld in antimycotische antibiotica en chemotherapeutica. Tot de eerste groep behoren: polyenen (amfotericine B, nystatine). Tot de tweede groep behoren: imidazolen (ketoconazol, miconazol), triazolen (fluconazol, itraconazol, voriconazol), allylaminen (terbinafine), caspofungine en flucytosine.
Penicilline is toch een antibioticum (dus tegen bacterien) en een antimyoticum (zoals mijn fluconazolletjes) zijn tegen schimmels.

Penicilline is toch eigenlijk afgeleid van een schimmel?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:24:24 #142
82456 teig
oh my gow
pi_33253030
ok thanx.. en wat kan ik dan morgen verwachten???
pi_33253049
Godver ik heb weer jeuk Vanaaf ook mijn overgebleven ei maar erin mikken. Het is nog niet heel erg jeuk, maar zo af en toe.

Knap irritant wel weer Ik denk dat ik de fluconazol te laat slik. Volgende maand neem ik 'm eens op de vierde dag in, in plaats van de vijfde.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_33253125
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:24 schreef teig het volgende:
ok thanx.. en wat kan ik dan morgen verwachten???
Ook smurrie, maar dan ben je nog thuis en kun je het gewoon wegvegen met een washandje en wat water. En niet gaan schrobben (ook al is dat lekker als het jeukt) gewoon voorzichtig vegen en voor de zekerheid inlegkruisjes dragen de rest van de dag.

Je kunt ook met een vaginale douche met wat lauwwarm water spoelen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_33253186
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:24 schreef teig het volgende:
ok thanx.. en wat kan ik dan morgen verwachten???
Heb je 1 ei treatment of 3 ei?Ik krijg altijd een kuur van 3 eitjes.
Bij mij werkt het bijna overnight...volgende dag is de gruwelijke jeuk al weg en na de 3 kuurdagen is het over. Dan ziet het er ook weer helemaal 'roze' uit enzo.
pi_33253261
Ik krijg er ook altijd drie, maar ik heb al van meer dames gelezen die er maar eentje kregen.

Overigens heb ik last van de bijwerking JEUK JEUK JEUK JEUK, zowel van de Gyno-Daktarin als de andere soort (die zijn meer zetpilvormig, de Gyno's zijn net rugbyballetjes), ook al bij het eerste ei.

Maar dat leed heb ik hier al eens neergezet
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:40:49 #147
82456 teig
oh my gow
pi_33253604
ik heb een ei gekregen die gyno-daktarin
pi_33255380
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Gevonden! Toch valt penicilline niet onder beide soorten antimycotica.

De antimycotica (stoffen met fungistatische of fungicide werking) worden verdeeld in antimycotische antibiotica en chemotherapeutica. Tot de eerste groep behoren: polyenen (amfotericine B, nystatine). Tot de tweede groep behoren: imidazolen (ketoconazol, miconazol), triazolen (fluconazol, itraconazol, voriconazol), allylaminen (terbinafine), caspofungine en flucytosine.
De tweede groep bevat -azolen, en daarvan is bekend dat ze heel goed zijn in behandeling van schimmels...

Maar waarschijnlijk valt het onder de eerste groep, en dies goed slecht voor je vagina...
pi_33340822
En ik ben helemaal van mijn ongesteld af en geen schimmelinfectie
pi_33668393
Schopje.. .

Ik heb vandaag een zalfje (gyno-miconazolnitraat) en een ei (daktarin) gekregen. Nu was mijn vraag, kan mijn vriend datzelfde zalfje ook gebruiken (momenteel heft hij geen last, maar als hij het bij zich draagt is het wel fijn als dat ook behandeld wordt) ?

Dank
Every now and then I feel that my existence is justified!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')