Gek he . als mensen met zulke rare ideeen rondlopen dat men er wat van zegt. een normaal denkend mens komt niet eens op het idee om een melktand te gaan bleken , of die nu geel grijs of zwart is.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:21 schreef Rewimo het volgende:
Nounou, (ver)oordelen kunnen jullie erg goed...![]()
Het is dan ook te belachelijk voor woorden..quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:21 schreef Rewimo het volgende:
Nounou, (ver)oordelen kunnen jullie erg goed...![]()
Jij vindt het een raar idee, dat betekent nog niet dat mijn vriendin geen normaal denkend mens is. Ze geeft zelf al aan dat ze niet zit te wachten op reacties als de jouwe. Geef die dan ook niet...quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:44 schreef Bep het volgende:
Gek he . als mensen met zulke rare ideeen rondlopen dat men er wat van zegt. een normaal denkend mens komt niet eens op het idee om een melktand te gaan bleken , of die nu geel grijs of zwart is.
Juist omdat we het beiden niet weten vragen we om infoquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:41 schreef livelink het volgende:
Die reacties worden natuurlijk een beetje opgeroepen door het feit dat ze schrijft dat ze het armoedig vind staan, zo'n grijs tandje. Misschien wordt dat door sommigen nogal letterlijk opgevat.
Ik wist niet hoe het bleken van zo'n tand gaat, maar het lijkt me een vrij belastende ingreep als ik het zo lees. En het lijkt er ook op dat hij een goede kans heeft dat het tandje vanzelf weer wit wordt. Ik ben benieuwd wat voor een advies je vriendin maandag krijgt.
Ja echt hoor, die prikken, brrrrrr....quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:00 schreef Rewimo het volgende:
Tnx MUUS. Als de behandeling te zwaar is, is dat een steekhoudend argument om niets aan de tand te laten doen. Verschillende mensen schrijven dit nu al, zeker iets om rekening mee te houden dus.
Dus we mogen iemand niet wijzen op het belachelijke van haar id ee omdat ze dat zelf niet wilt???quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jij vindt het een raar idee, dat betekent nog niet dat mijn vriendin geen normaal denkend mens is. Ze geeft zelf al aan dat ze niet zit te wachten op reacties als de jouwe. Geef die dan ook niet...
Die maken als ik het goed heb niets uit bij verdovingen bij de voortanden. Dat zijn echt de gruwelijkste die er zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:32 schreef moussy het volgende:
Jezus Muus, en dat terwijl er van die mooie (goed werkende!!) verdovingszalfjes zijn![]()
Ik zal je vertellen dat ik niet eens wist dat dat soort zalfjes bestonden. Pas nadat dit met die kleine was gebeurd vertelde iemand het me en toen was ik flink pissig dat dat me niet was verteld door de tandarts.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:32 schreef moussy het volgende:
Jezus Muus, en dat terwijl er van die mooie (goed werkende!!) verdovingszalfjes zijn![]()
Ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk, want die naald ging er érg diep in.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die maken als ik het goed heb niets uit bij verdovingen bij de voortanden. Dat zijn echt de gruwelijkste die er zijn.
Godzijdank bij mij dus wel de laatste keer!! Maar nou verdoofd onze tandarts ook niet met vand ie dartpijlen ("ouderwetse spuiten") maar met een naaldje wat zo dun is als een haar.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die maken als ik het goed heb niets uit bij verdovingen bij de voortanden. Dat zijn echt de gruwelijkste die er zijn.
quote:Nou, vanmorgen het TIP gebeld. Goed gesprek gehad. Inderdaad zijn die schildjes (ze heten officieel seales) de beste oplossing. Hier hoeft nauwelijks voor geboord te worden (alleen opgeruwd) en ze kosten 21 euro, daar komen nog wel behandelkosten bij. Maar dat is goed te doen.
Wel gaf ze aan dat het belangrijk is de tandjes aan een tandarts te laten zien, die kan dan evt een foto maken om te zien of er schade aan de wortel is. Is dat het geval dan moeten ze namelijk getrokken ivm ontstekingsgevaar. Hoewel zij wel aangaf dat je daar terughoudend mee moet zijn en zeker om een second opinion moet vragen. Tandartsen schijnen dat nogal snel te beslissen...
Anderzijds kreeg ze van een tandarts (per mail om advies gevraagd) weer een andere mening:quote:Verder gaf die mevrouw nog aan dat ik waarschijnlijk morgen geen zekerheid krijg over het wel of niet dood zijn van de tanden. Ze kunnen wel een foto maken om te kijken of er afwijkingen in de kaak zijn, maar die geven daarover geen uitsluitsel. Dus meestal wordt gewoon niets gedaan en afgewacht.
Morgen gaat ze met haar zoontje naar haar eigen tandarts. Kijken wat deze ervan zegt. Al met al is het nog erg onduidelijk wat er gedaan kan worden en wat de beste oplossing is.quote:Daarnet belde *** van Tandartsen aan de Herengracht, die ik van de week had gemaild. Ben een beetje in verwarring, want hij vindt zo'n schildje dus wel een belasting voor een 5 jarige. Je moet happen, wordt verdoofd voor het aanbrengen etc.
Hij stelt voor een laagje composiet aan te brengen (witte vulling) over de tand. Hij wil het wel doen, ondanks dat hij het eigenlijk onzin vindt voor een melkgebit.
Volgens hem duurt deze behandeling maar een half uurtje, maar hij zou er zelf met zijn eigen 5 jarige dochter niet aan beginnen.
(Toch een gedoe met slijpen, laten drogen van de vulling etc). Het resultaat is dat het voor 95 procent dekkend is.
[...]
oh ja, weet je wat hij ook nog zei. Dat de voortanden absoluut niet getrokken moeten worden, ook niet in geval van ontsteking.
Is volgens hem een hele ouderwetse opvatting.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |