abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:41:40 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_31805932
Die reacties worden natuurlijk een beetje opgeroepen door het feit dat ze schrijft dat ze het armoedig vind staan, zo'n grijs tandje. Misschien wordt dat door sommigen nogal letterlijk opgevat.

Ik wist niet hoe het bleken van zo'n tand gaat, maar het lijkt me een vrij belastende ingreep als ik het zo lees. En het lijkt er ook op dat hij een goede kans heeft dat het tandje vanzelf weer wit wordt. Ik ben benieuwd wat voor een advies je vriendin maandag krijgt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:44:13 #27
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_31805995
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:21 schreef Rewimo het volgende:
Nounou, (ver)oordelen kunnen jullie erg goed...
Gek he . als mensen met zulke rare ideeen rondlopen dat men er wat van zegt. een normaal denkend mens komt niet eens op het idee om een melktand te gaan bleken , of die nu geel grijs of zwart is.
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:48:09 #28
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_31806095
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:21 schreef Rewimo het volgende:
Nounou, (ver)oordelen kunnen jullie erg goed...
Het is dan ook te belachelijk voor woorden..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 oktober 2005 @ 12:52:02 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31806192
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:44 schreef Bep het volgende:
Gek he . als mensen met zulke rare ideeen rondlopen dat men er wat van zegt. een normaal denkend mens komt niet eens op het idee om een melktand te gaan bleken , of die nu geel grijs of zwart is.
Jij vindt het een raar idee, dat betekent nog niet dat mijn vriendin geen normaal denkend mens is. Ze geeft zelf al aan dat ze niet zit te wachten op reacties als de jouwe. Geef die dan ook niet...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 oktober 2005 @ 12:54:15 #30
13151 crew  Rewimo
pi_31806247
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:41 schreef livelink het volgende:
Die reacties worden natuurlijk een beetje opgeroepen door het feit dat ze schrijft dat ze het armoedig vind staan, zo'n grijs tandje. Misschien wordt dat door sommigen nogal letterlijk opgevat.

Ik wist niet hoe het bleken van zo'n tand gaat, maar het lijkt me een vrij belastende ingreep als ik het zo lees. En het lijkt er ook op dat hij een goede kans heeft dat het tandje vanzelf weer wit wordt. Ik ben benieuwd wat voor een advies je vriendin maandag krijgt.
Juist omdat we het beiden niet weten vragen we om info Zoals ik het nu lees lijkt het inderdaad een vrij zware behandeling. En zoals ze zelf al schrijft kan dat een reden zijn om het helemaal niet te laten behandelen. Het is niet zo dat ze het koste wat kost wil laten doen, maar ze wil wel de mogelijkheden onderzoeken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_31806286
Ik ben als kind één keer gevallen en heb één keer een schop in mijn gezicht gehad waardoor allebei mijn voortanden grijs waren. Mijn moeder vond het ook heel naar, ("Dadelijk denken ze dat haar tanden niet gepoetst worden") maar ik heb er niks aan overgehouden hoor.

Nu is mijn eigen dochter een maand terug gevallen in de gang op school en toen ik haar ging ophalen, leek alles wel schots en scheef te staan. Uiteraard meteen aar de tandarts gegaan en er moesten twee tanden getrokken worden, omdat ze zo scheef stonden en ze daardoor niet kon eten. De derde losgevallen tand is er een dag later uitgevallen.

Ik raad aan om de tand NIET te laten bleken, want de verdoving die mijn dochter kreeg voor het trekken (en die dus ook wordt gegeven voor het bleken) deed haar zo ontzettend veel pijn. Ik heb het kind nog nooit zo horen gillen en ik ben er drie dagen naar van geweest....

Verdovingsprikken in je bovenkaak. . *ril* Dan maar een grijs tandje en wachten tot het wisselen zeer binnenkort begint...
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 oktober 2005 @ 13:00:11 #32
13151 crew  Rewimo
pi_31806374
Tnx MUUS. Als de behandeling te zwaar is, is dat een steekhoudend argument om niets aan de tand te laten doen. Verschillende mensen schrijven dit nu al, zeker iets om rekening mee te houden dus.
pi_31806481
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:00 schreef Rewimo het volgende:
Tnx MUUS. Als de behandeling te zwaar is, is dat een steekhoudend argument om niets aan de tand te laten doen. Verschillende mensen schrijven dit nu al, zeker iets om rekening mee te houden dus.
Ja echt hoor, die prikken, brrrrrr.... .

Ik snap wel dat ze er mee zit, omdat mijn moeder er ook zo mee zat. Maar geloof me, niemand denkt dat ze de tandjes van haar kindje niet poetst. . Liever even een grijs tandje dan een trauma voor het leven. En.... *oude wijvenstem opzet*.... de tijd gaat al zo hard met die kinderen en dat wisselen zal ook binnen no time gaan beginnen.
Oi!
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:41:37 #34
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_31807485
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jij vindt het een raar idee, dat betekent nog niet dat mijn vriendin geen normaal denkend mens is. Ze geeft zelf al aan dat ze niet zit te wachten op reacties als de jouwe. Geef die dan ook niet...
Dus we mogen iemand niet wijzen op het belachelijke van haar id ee omdat ze dat zelf niet wilt???
Stel je vragn dan ook niet op een openbaar forum
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2005 @ 17:32:42 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_31814243
Jezus Muus, en dat terwijl er van die mooie (goed werkende!!) verdovingszalfjes zijn
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2005 @ 18:09:49 #36
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31815278
luca heeft het ook gehad (drie jaar geleden) en nu zie je dr ook bijna niks meer van. (ik wel, want ik weet het, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord)
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2005 @ 21:14:46 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31821096
Deze methode is met name geschikt voor dode tanden. De tandarts bleekt de tand van binnenuit. In de verkleurde tand wordt een bleekmiddel in de zenuwholte aangebracht. Deze behandeling moet één of meerdere keren worde herhaald, afhankelijk van het behaalde resultaat.
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:51:00 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31822581
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:32 schreef moussy het volgende:
Jezus Muus, en dat terwijl er van die mooie (goed werkende!!) verdovingszalfjes zijn
Die maken als ik het goed heb niets uit bij verdovingen bij de voortanden. Dat zijn echt de gruwelijkste die er zijn.
pi_31822690
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:32 schreef moussy het volgende:
Ik zal je vertellen dat ik niet eens wist dat dat soort zalfjes bestonden. Pas nadat dit met die kleine was gebeurd vertelde iemand het me en toen was ik flink pissig dat dat me niet was verteld door de tandarts.
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die maken als ik het goed heb niets uit bij verdovingen bij de voortanden. Dat zijn echt de gruwelijkste die er zijn.
Ik kan het me ook niet voorstellen eigenlijk, want die naald ging er érg diep in. . En het duurde heel erg lang.... . .
Oi!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 oktober 2005 @ 21:57:11 #40
13151 crew  Rewimo
pi_31822819
Verdovingsspuiten kunnen èrg pijnlijk zijn ja
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2005 @ 22:11:01 #41
7074 moussy
kuttekop
pi_31823377
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Godzijdank bij mij dus wel de laatste keer!! Maar nou verdoofd onze tandarts ook niet met vand ie dartpijlen ("ouderwetse spuiten") maar met een naaldje wat zo dun is als een haar.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:17:07 #42
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31823597
zo'n toverpen moussy
zo noemt mijn tandarts het dat is een heeel klein naaldje en dat voelt gewoon fijn veel beter als een spuit
pi_31828399
Van melktanden heb ik geen verstand, maar mijn eigen voortand was ook dood na een trap van een paard.
Toen heb ik een zenuwbehandeling gehad, de zenuw hebben ze er uit gehaald aan de achterkant van mijn tand en daar is een medicijntje in gespoten om te zorgen dat het wit blijft.
Vulling er op en er was niks van te zien.
Nu 8 jaar later gaat het pas weer verkleuren en nu moet dat spul er weer in gespoten worden en moet het weer wat witter worden.
Er zijn tegenwoordig ook narcosetandartsen, die geven een lichte narcose, volgens mij is de site www.narcosetandarts.nl
Daar staat mooi uitgelegd hoe die narcose werkt.

Als je vriendin er zo graag iets aan wil doen, dan zou ze denk ik beter het tandje er uit laten halen.
Kost iig al veel minder en ik denk dat dat bete rte doen is bij een melktand, want die hebben niet zo'n stevige wortel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 oktober 2005 @ 07:33:11 #44
13151 crew  Rewimo
pi_31829697
Dank je Troeta Als er inderdaad een zenuwbehandeling voor nodig is om zo'n tand te behandelen is behandeling geen optie denk ik zo Ben erg benieuwd wat het TIP adviseert vandaag.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:45:02 #45
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31877448
En weet je al wat meer rewimo wat ze nu wilt of wat ze gezegt hebben?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 november 2005 @ 22:04:38 #46
13151 crew  Rewimo
pi_31880458
Ja, even een paar stukjes gekopieerd:
quote:
Nou, vanmorgen het TIP gebeld. Goed gesprek gehad. Inderdaad zijn die schildjes (ze heten officieel seales) de beste oplossing. Hier hoeft nauwelijks voor geboord te worden (alleen opgeruwd) en ze kosten 21 euro, daar komen nog wel behandelkosten bij. Maar dat is goed te doen.
Wel gaf ze aan dat het belangrijk is de tandjes aan een tandarts te laten zien, die kan dan evt een foto maken om te zien of er schade aan de wortel is. Is dat het geval dan moeten ze namelijk getrokken ivm ontstekingsgevaar. Hoewel zij wel aangaf dat je daar terughoudend mee moet zijn en zeker om een second opinion moet vragen. Tandartsen schijnen dat nogal snel te beslissen...
quote:
Verder gaf die mevrouw nog aan dat ik waarschijnlijk morgen geen zekerheid krijg over het wel of niet dood zijn van de tanden. Ze kunnen wel een foto maken om te kijken of er afwijkingen in de kaak zijn, maar die geven daarover geen uitsluitsel. Dus meestal wordt gewoon niets gedaan en afgewacht.
Anderzijds kreeg ze van een tandarts (per mail om advies gevraagd) weer een andere mening:
quote:
Daarnet belde *** van Tandartsen aan de Herengracht, die ik van de week had gemaild. Ben een beetje in verwarring, want hij vindt zo'n schildje dus wel een belasting voor een 5 jarige. Je moet happen, wordt verdoofd voor het aanbrengen etc.
Hij stelt voor een laagje composiet aan te brengen (witte vulling) over de tand. Hij wil het wel doen, ondanks dat hij het eigenlijk onzin vindt voor een melkgebit.
Volgens hem duurt deze behandeling maar een half uurtje, maar hij zou er zelf met zijn eigen 5 jarige dochter niet aan beginnen.
(Toch een gedoe met slijpen, laten drogen van de vulling etc). Het resultaat is dat het voor 95 procent dekkend is.

[...]
oh ja, weet je wat hij ook nog zei. Dat de voortanden absoluut niet getrokken moeten worden, ook niet in geval van ontsteking.
Is volgens hem een hele ouderwetse opvatting.
Morgen gaat ze met haar zoontje naar haar eigen tandarts. Kijken wat deze ervan zegt. Al met al is het nog erg onduidelijk wat er gedaan kan worden en wat de beste oplossing is.
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:08:37 #47
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_31882900
ben heel benieuwt dan.
ik was met kyllian zelf ook naar de tandarts geweest en die zei ook dat ik het in de gaten moest houden ivm ontstekingen als er een witte bult op het tandvlees komt moet ik gelijk komen .
wat hij er dan aan gaat doen weet ik niet want daar ben ik eigenlijk niet verder op ingegaan..
pi_31883436
"armoedig" jezus mens.. zet je voetjes eens weer op de grond.. ook al wil je het niet horen: paar maanden lazeren ze er achter elkaar uit.. lekker laten gaan, kind zal meer last van het bleken hebben dan van het kleurverschil en het is nogal duur
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31883720
Ik zit niet eens aan de ergte van de behandeling zelf te denken, maar wat daarna komt. De meeste volwassenen vinden verdovingen, boren en ander gedoe aan de tanden al geen fijn idee. Hoe zit dat dan met een kleuter? Stel dat je een behandeling doet waarbij een pijnlijke verdoving aan te pas komt. Gaat het kind dan een half jaar later vrolijk weer naar de tandarts of is het huilen geblazen omdat tandarts geassocieerd wordt met pijn?

Soms moeten pijnlijke behandelingen, maar als het niet noodzakelijk is, kun je het beter niet doen. Er zijn wel meer kinderen met grijze tanden en deze valt binnen een jaar of twee toch uit.
pi_31883954
Rewimo, of een tand dood is kan makkelijk getest worden met een soort vriesspul op een watje.
Dan spuit de tandarts dat op een wattenstokje en legt dat op de dode tand, als je dan niks voelt is het dood.
Hij vergelijkt dit dan ook met de andere voortand.
Voelt niet fijn trouwens

En Bij een ontsteking moet er antibiotica ingenomen worden, gaat het dan nog niet over is het zeker wel verstandig om zo'n tand er uit te laten halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')