jacco | zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:01 |
Kijk even door het groene en zwarte heen, maar kijk vooral na de korte wielbasis. Dit moet dan toch wel de meest unieke EVO zijn in de wereld Amazing New Norris Design Demo Car The MLR were recently invited to Norris Designs for an exclusive preview of their new demo car. There will be a full write up including an in-depth interview with Simon Norris in the next edition of Wastegate Chatter out on 1st October, but here's a brief rundown of the car and some pictures as the final build nears completion. Exactly what the new Norris Designs demo car is has been the subject of much speculation and Simon's kept it a closely guarded secret whilst creating what is the most unique Evo ever seen. Believing that the only way Evo performance can take a big step forward is with drastic weight loss, Norris Designs have built an Evo that should weigh in at just 1080kg. With a power to weight ratio of nearly 800bhp per ton it's almost 300bhp per ton more powerful than the old Norris Design Evo 7 demo car!! To build an Evo this light has meant the car has undergone some major weight loss and incredible engineering, including a substantial amount of the bodyshell being removed to make the car shorter and lower. In fact it is 10inches shorter and 3inches lower than a standard Evo 9 shell. With the shell customised this much, the rear doors have been removed creating the world's first Short Wheelbase 2-Door Evo.... ND Evo 9 SWB - Basic Spec List: Power 841Hp & 635LbFt (Klotz 118 Race Fuel) Target weight 1080Kg (Dry) Target top speed: 215 Mph+ Target ¼ mile: Sub 9 seconds Engine, Gearbox, ECU & Brakes ND 2.3 litre stoker Garrett GT42R roller bearing turbo ND 4” WRC style custom exhaust system with side exit Motec M800 Pro ECU Holinger dog engagement straight cut gearkit Ikeya sequential shifter with digital gear indicator Brembo 8 pot metal matrix calipers front & rear Body Acid dipped custom 2 door short wheelbase low roof Evolution 9 shell Custom T45 full weld in load bearing roll cage Custom air jack tyre changing system Interior/Exterior Carbon everywhere! ![]() ![]() ![]() | |
-AnneX- | zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:08 |
![]() ![]() ![]() | |
-AnneX- | zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:17 |
nieuwe evo:![]() ![]() ![]() ![]() | |
babba | zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:35 |
quote:Die ziet er best goed uit ![]() | |
_Administr8or_ | zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:38 |
Evo's ![]() Die nieuwe ziet er ook wel aardig uit. | |
2NutZ | zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:38 |
Jeusus wat een strakke EVO gek! Nog nooit gezien die 2 deurs. egt meesterlijk! Zelfs dat groen-zwart vind ik best mooi nog. Ik vind die nieuwe iets minder' t heeft niet de classic EVO looks eerlijk gezegd. Waarom worden ze nou niet wat goedkoper ![]() | |
Intergalactrick | zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:57 |
Die velgen ![]() | |
Anne | zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:59 |
quote:Inderdaad, wat geil ![]() | |
M5 | zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:29 |
2 deurs evo ![]() ![]() | |
Anne | zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:35 |
Meer foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fugie | zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:22 |
vette bak, die nieuwe evo ziet er ok wel bruut uit alleen zouden ze voorbumper wel dicht mogen maken bij de grille ![]() | |
babba | zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:30 |
quote:Juist niet vind ik, zo is ie cool ![]() | |
RuXa | zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:48 |
![]() Zonde van de zijkant ![]() | |
qu63 | zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:54 |
geil ding! ![]() | |
Impry | zondag 30 oktober 2005 @ 00:50 |
Dat is echt een superstrakke kar! En zo veel power! Kijk dit filmpje: http://www.bhpcars.co.uk/mlr/swb-green-evo.wmv Hulde aan het geluid wat je op het begin in de verte hoort!!! ![]() ![]() | |
qu63 | zondag 30 oktober 2005 @ 00:52 |
quote:doe mij 5 van die dingen ![]() | |
mcintosh | zondag 30 oktober 2005 @ 00:53 |
Geef mij maar een Skyline ![]() | |
Hugster | zondag 30 oktober 2005 @ 00:56 |
quote:kom op zeg, beetje patsen met je huge FMIC mag wel ![]() ![]() Wat een beest zeg ![]() ![]() Meer filmpjes please!! ![]() | |
Impry | zondag 30 oktober 2005 @ 01:07 |
Mooie schijfjes: | |
Impry | zondag 30 oktober 2005 @ 01:18 |
Foto's: http://www.norris-designs.co.uk/demo-evo9.htm Filmpjes: http://www.norris-designs.co.uk/video-evo9.htm | |
qu63 | zondag 30 oktober 2005 @ 01:18 |
quote: ![]() | |
Impry | zondag 30 oktober 2005 @ 01:20 |
http://www.lancerregister.com/showthread.php?s=c1e29ff02f1721b6d67d825781e20f77&threadid=89100&perpage=15&pagenumber=1 Hier een complete thread over de EVO, meer info is er niet te vinden ![]() | |
Hugster | zondag 30 oktober 2005 @ 01:52 |
tnx ![]() | |
jacco | zondag 30 oktober 2005 @ 09:40 |
Wat nou als Mitsubishi hem zelf zo had gemaakt. | |
Steve-O | zondag 30 oktober 2005 @ 14:06 |
Vind de belijning nu een stuk mooier als bij de 4deurs ![]() | |
MrDrako | zondag 30 oktober 2005 @ 21:28 |
JEZUS WAT IS DIE GROENE LELIJK. ik bedoel mijn god, hebben ze die voorkant nieuw gekocht en de rest was te duur om compleet carbon te doen ofzo? dat groen-carbon ziet eruit alsof 18jarige sjonnie zijn eerste honda crx heeft ofzo ![]() | |
Steve-O | zondag 30 oktober 2005 @ 21:31 |
Anders ga je ff lopen kankeren op de kleur van een auto drol ![]() | |
-AnneX- | zondag 30 oktober 2005 @ 21:37 |
quote:tis ook geen carbon ![]() | |
Pharell | zondag 30 oktober 2005 @ 22:33 |
tering wat een snelle PTT bak ![]() | |
MrDrako | zondag 30 oktober 2005 @ 23:49 |
quote:Uit de eerste post, bij de specs: Interior/Exterior Carbon everywhere! LEZEN helpt meestal | |
StefanP | maandag 31 oktober 2005 @ 02:19 |
Ik vind em flink lelijk ![]() ![]() Het blijft een lelijke auto, maar waarschijnlijk had ie toch mooier geweest met de standaard lengte. Nu lijkt het zo'n opgefokt ding. 2-deurs is daarentegen wel cool. Zonde dat een auto met zulke prestaties de vormgeving van een drol krijgt. | |
Automatic_Rock | maandag 31 oktober 2005 @ 06:43 |
quote:Voor het eerst dat ik het een keer met StefanP eens ben... | |
Catch22- | maandag 31 oktober 2005 @ 07:41 |
Nu lijkt het eigenlijk meer een Civic coupe met bodykit.. | |
M5 | dinsdag 1 november 2005 @ 16:16 |
Deze bak is volgende week Maandag 7 Nov te zien in het tv programma Fifth Gear op Five TV, (UK) De uitzending is dan wel ergens te vinden... ![]() | |
rockstah | dinsdag 1 november 2005 @ 16:27 |
![]() ![]() ![]() 800 pk uit een 2 liter? | |
jacco | dinsdag 4 april 2006 @ 17:16 |
Hij heeft een nieuwe record gevestigd met een 30mph -> 130mph run georganiseerd door Mitsubishi Lancer Register Hij deed dit in een tijd van 6,19 seconden Dat is echt ongelofelijk snel http://www.lancerregister.com/showthread.php?s=&threadid=107758 | |
jacco | dinsdag 4 april 2006 @ 17:18 |
Hier ook nog een filmpje waarbij hij over het Top Gear circuit rijd http://www.bhpcars.co.uk/topgear/topgear.wmv | |
i2Them2 | dinsdag 4 april 2006 @ 17:25 |
Ik vind hem er niet mooier op worden, die nieuwe versie trouwens ook niet. Gewoon een 4 deurs EVO anders wordt/lijkt hij veel te hoog. | |
qu63 | dinsdag 4 april 2006 @ 17:25 |
thanks voor de updeet jacco ![]() | |
Klonk | dinsdag 4 april 2006 @ 17:28 |
uiterlijk, en dan voorsal de kleuren: niet helemaal mijn smaak specs: automobiele porno ![]() | |
Kolkie | dinsdag 4 april 2006 @ 22:03 |
quote: specs lezen, 2.3 liter. En racefuel, dat maakt boosten een 'stukje' makkelijk. Desondanks een indrukwekkend apparaat natuurlijk maar echt praktisch istie niet (running costs per km zullen hoger liggen dan een doorsnee 'supercar' denk ik zo). | |
jacco | woensdag 5 april 2006 @ 09:45 |
Hij is ook niet gemaakt om praktisch mee te rijden | |
t0n | woensdag 5 april 2006 @ 10:41 |
hij's redelijk, tot zeer snel. ![]() | |
concac | vrijdag 7 april 2006 @ 12:20 |
quote: ![]() | |
jacco | vrijdag 7 april 2006 @ 15:11 |
quote:Maar die is helemaal niet 2-deurs | |
Chokeme | vrijdag 7 april 2006 @ 16:54 |
Geile specs maar waarom in hemelsnaam die verschrikkelijke kleuren ![]() | |
Frambo | vrijdag 7 april 2006 @ 17:06 |
Mocht de 15 miljoen op mijn staatslot vallen, dan komt er bij zeker een EVO in de garage te staan tussen de porsche en ferarri in. | |
StefanP | zaterdag 8 april 2006 @ 03:54 |
quote:Hey, niet te geloven! Die auto ziet er zowaar redelijk sportief uit, in tegenstelling tot die spuuglelijke 4-deurs gezinshokken die ze nu proberen te slijten... Go mitsubishi! Eindelijk eens een beetje lijnen die bij de motor passen. | |
MrSASO | zaterdag 8 april 2006 @ 04:51 |
quote:Prachtbak alleen jammer dat deze geen 2deurs is. | |
Repeat | zaterdag 8 april 2006 @ 13:41 |
ik heb nog nooit een mooie mitsubishi gezien eigenlijk.... En iedereen die geilt op die vierkante evo hokken is niet goed wijs imo. | |
MrSASO | zaterdag 8 april 2006 @ 18:16 |
quote:en de 3000GT dan of de Galant | |
Impreza_STI | zaterdag 8 april 2006 @ 19:24 |
Geef mij maar een Impreza 22B ![]() ![]() | |
jacco | zaterdag 8 april 2006 @ 19:37 |
Geef mij maar de Pagani Zonda![]() Oftewel een verkapte off topic. Kunnen dit soort posts gewoon verwijderd worden? | |
vlad | zaterdag 8 april 2006 @ 19:37 |
quote: ![]() zijn ook niet de minste coureurs die erin zitten. Bijrijder is aan alexander wurz aan de helm te zien. Dan zal de bestuurder vast ook niet de minste zijn ![]() ![]() | |
_-rally-_ | zondag 9 april 2006 @ 07:00 |
quote:Vind je ? Van wat ik er van zie, zit die knul achter stuur ontzettend te knoeien. Hij durft alleen maar in rechte lijn gas te geven en die sequentiële bak weet 'ie ook al niet echt te gebruiken. Het geluid is overigens wel bruut; da's nog eens wat anders dan dat tamme geluid van een rally-evo. |