inderdaad: 3.141592....quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 10:09 schreef Yosomite het volgende:
Iedereen leert al heel snel op de middelbare school: pi is de verhouding van de cirkelomtrek en de diameter. En dat blijkt een constante te zijndie begint met de cijfers 3,141492...
Maar dat blijkt niet het geval te zijn.
3,141592quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 10:09 schreef Yosomite het volgende:
Iedereen leert al heel snel op de middelbare school: pi is de verhouding van de cirkelomtrek en de diameter. En dat blijkt een constante te zijndie begint met de cijfers 3,141492...
Ok, ons zonnenstelsel draait niet OM het melkwegstelsel. Het zit IN het stelsel en draait, met alles in het stelsel mee. Het zwarte gat wordt NIET gecreerd door de contractie die hierbij plaatsvindt, maar enkel door een enorme ster die supernova gaat en daarbij implodeerd tot een zwart gat.quote:Toen ik dit topic schreef Hoe maak ik een zwart gat , dacht ik over ons zonnestelsel draaiend om het melkwegstelsel en de contractie die leidt tot een zwart gat.
En pi.
Juist, omtrek groter, straal gelijk.. heb je bij het volgende stil gestaan:quote:Bij een roterende cirkel blijft de straal constant, echter de omtrek van de cirkel verandert door de lengtecontractie. De diameter van een cirkel is twee keer de straal en er volgt dat
de omtrek gelijk is aan O(v) = Pi(v) d.
Aangezien de diameter constant is, en de omtrek afhankelijk van de snelheid, kan het niet anders dan dat Pi afhankelijk is van de snelheid.
Voor hele hoge snelheden, de limiet v/c =1 zou pi gelijk nul worden.
Het zwarte gat komt dan in zicht, (tenminste als er materie aanwezig is).
Weet je niet.quote:het middelpunt van een zwart gat heeft wel degelijk een omtrek, maar die is gebaseerd op de eigenschappen van de zwaartekracht en zal dus een perfecte bol zijn.
Nope klopt, maar, -alle- theorieen, berekeningen en praktijk methingen wijzen in die richting. Het is immers tot dusver onmogelijk om 'het zwarte gat' te waarnemen. Zwaartekracht zelf werkt echter WEL op deze manier, een zwart gat is enorme zwaartekracht waardoor de materie zich enkel op deze manier kan rangschikken.quote:
Dit slaat natuurlijk nergens op. Een foton kan alleen een cirkelbaan beschrijven over een cirkel met Schwarzschild straal, en deze cirkel heeft wel degelijk een lengte. Dan zou er of geen straal, of geen lengte, of geen van beide zijn.quote:Voor hele hoge snelheden, de limiet v/c =1 zou pi gelijk nul worden.
Het zwarte gat komt dan in zicht, (tenminste als er materie aanwezig is).
De hedendaagse natuurkunde zegt helemaal niets over wat er voorbij de Swarzschild straal gebeurt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:39 schreef Tasma het volgende:
[..]
Nope klopt, maar, -alle- theorieen, berekeningen en praktijk methingen wijzen in die richting. Het is immers tot dusver onmogelijk om 'het zwarte gat' te waarnemen. Zwaartekracht zelf werkt echter WEL op deze manier, een zwart gat is enorme zwaartekracht waardoor de materie zich enkel op deze manier kan rangschikken.
Hoe kom je hierbij?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:31 schreef Tasma het volgende:
Een zwart gat is niet een 'punt' maar een klomp massa, ideaal verdeeld waardoor de zwaartekracht overal in de klomp gelijk is. het middelpunt van een zwart gat heeft wel degelijk een omtrek, maar die is gebaseerd op de eigenschappen van de zwaartekracht en zal dus een perfecte bol zijn.
Dan lees jij verkeerde theorie, er is genoeg over te vinden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:41 schreef ErikT het volgende:
[..]
De hedendaagse natuurkunde zegt helemaal niets over wat er voorbij de Swarzschild straal gebeurt.
Op internet zekerquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:24 schreef Tasma het volgende:
[..]
Dan lees jij verkeerde theorie, er is genoeg over te vinden.
Ik studeer natuur- en sterrenkunde. Vorig jaar algemene relativiteit gedaan, dat ging zo'n beetje hierover.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:27 schreef stijgende_ster het volgende:
ff offtopic, wat voor studie doen jullie, want ik voel me nu echt megadom. Terwijl ik ook gewoon VWO heb gedaan.
Correctie: behalve dat materie richting de singulariteit blijft vallen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:41 schreef ErikT het volgende:
[..]
De hedendaagse natuurkunde zegt helemaal niets over wat er voorbij de Swarzschild straal gebeurt.
Vanuit Upsulaquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:22 schreef Thijs_ het volgende:
Volgens mij zien we over het hoofd dat Pi niet gedefinieerd is als: de omtrek van een cirkel gedeeld door de diameter, maar als de oplossing van tan(x/4)=1/2 of een vergelijkbare vergelijking. Dat de verhouding tussen omtrek en straal van een cirkel veranderd, komt doordat Omtrek=2*Pi*r niet meer geldig is in een niet-Euclidische (rechte) ruimte, niet doordat Pi verandert.
Pi gaat naar 0, niet 1, als de snelheid naar de lichtsnelheid toe gaat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:31 schreef Tasma het volgende:
Overigens, waarom Pi=1 moet voor een zwart gat, blijft me in jouw beredenatie duister.
Die heb ik nooit gelezen, eigenlijk alleen maar zijn gepubliceerde artikelen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:40 schreef Haushofer het volgende:
Einstein heeft dit al opgemerkt in zijn eigen popi-uitgave van de speciale relativiteitstheorie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |