abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 03:38:55 #1
122508 Stefan026
Alle Dagen Heel Druk!
pi_31773800
Ik ben in december 2004 verhuisd hierheen. Ik wist dat dit woning behoorljk afgeleefd dan wel uitgewoond is en veel aan geklust moest worden....

Echter, de gebreken in huis heb ik binnen 2 weken doorgegeven, per email en daarop reactie gekregen en de mensen van woningstichting zijn langs geweest.

Daarnaast heb ik ook overzicht van klussen dat ik wil doen doorgegeven per fax en persoonlijk aangegeven. Deze fax had een van de mensen van woningstichting meegenomen om deze te gebruiken en later merkte ik dat hij deze fax had laten liggen.... (vergeten of niet?) Ik zou daarna een email krijgen met bevindingen en nieuwe afspraak voor herstellen van de klussen. Dit bezoek was in halverwege januari.

Nog altijd ben ik aan het klussen in huis, desondanks ik geen bevestiging heb gekregen dan wel toestemming om te doen.... maar ik kon niet wachten hierop. Eigenlijk ben ik vanaf april/mei dit jaar écht veel doen..... ik vond dat ik wel lang genoeg gewacht heb om reactie van woningstichting.

Gebreken in huis: verstopte afvoer, gewoonweg NIEt te ontstoppen (met géén enkel middel, ook niet met veer).... dus ik kon sinds december niets weggieten, en nog altijd even verstopt.
Ander gebreken is dat stuckwerk in alle ruimtes loslaten, en met behang van oude bewoners afhalen stuckwerk in hele lappen mee afkreeg. En woningstichting had tijdens huurcontract ondertekenen zelf aangegeven dat dit dan hersteld wordt.

Op een bepaalde deel kón ik niet wachten op herstel en heb ik zelf hele muur/wand gestuckt.....

Al met al ben ik door burocratie van woningstichting ook niet echt opgeschoten met klussen omdat ik van sommige gebreken afhankelijk ben dat ze hersteld worden, zodat ik door kan gaan met klussen.

Nu, na ruim 9 máánden komen diezelfde mensen wéér langs om de gebreken te bekijken en wie weet wat er gedaan wordt..... Ik heb al teveel geld aan uitgegeven van mijn karige inkomen.... en zelf die gebreken opknappen/herstellen is niet te doen.

Kan ik door langzame burocratische gedoe van woningstiching schadevergoeding dan wel onkostenvergoeding krijgen voor zelf geherstelde gebreken?

Ik weet dat ergens in huurwet dat woningstichting binnen 6 weken moet reageren, wat ze ook gedaan hebben, maar na 1e bezoek hebben ze niets meer van zich laten horen en doordat ik iemand bijgehaald hebt om werk van te maken zodat die mensen nogmaals komen....

Het heeft me wel maanden geduurd en heb ik niet écht van mijn woning genoten.... en ik betaal wel volle prijs en daarbij ben ik ook geabonneerd op onderhoudscontract zodat andere/bepaalde gebreken óók hersteld worden indien nodig.

Ik kreeg van woningstichting een brief dat ze willen dan ik binnen één maand klaar bent met klussen... maar ik ben niet eens op de helft!!! (juist door hén heb ik gigantische vertraging in klussen opgelopen?!)

Wat moet ik nu verder doen?
Alle dagen heel druk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')