Nee. Sterker nog, het gaat niet over iets.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:44 schreef ilona-scuderia het volgende:
Gaat ie over een tomaat?
Het eerste compliment is binnen, dankuquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ok, het nummer begint behoorlijk vaag, nu de rest nog...
ja ik ookquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:49 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik krijg ineens zin in een jointje...
Dan heb je geen verstand van muziek (en talent)quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:52 schreef 0 het volgende:
Ik vond er eerlijk gezegd niet zo veel aan.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:52 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Dan heb je geen verstand van muziek (en talent)
Wat voor muziek luister jij normaal gesproken het meeste?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
M'n complimenten Big_Boss_Man, echt een heerlijk nummer...
Op kop, onder invloed, tijdens zelfbevlekking? Hoe?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Je moet er op een andere manier naar luisteren weet je
Uhm. Misschien na het inhaleren van THC-bevattende dampen uit een zogaamde joint, waar wiet of hasj in verwerkt zit en dat bij verbranden (tip: aansteker) die dampen veroorzaakt?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:54 schreef 0 het volgende:
[..]
Op kop, onder invloed, tijdens zelfbevlekking? Hoe?
Is het geen zwaktebod dat je muziek zonder vetroebeling van de geest niet de moeite waard is?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Uhm. Misschien na het inhaleren van THC-bevattende dampen uit een zogaamde joint, waar wiet of hasj in verwerkt zit en dat bij verbranden (tip: aansteker) die dampen veroorzaakt?
Nou, ik vind het tof dat je het leuk vind want dat zet mij aan om meer liedjes te maken. Ik ben van plan, zodra ik een aantal liedje heb, deze af te mixen als een album en dan ga ik het als MP3 in CD kwaliteit in een torrentprogramma zetten, in de hoop er een paar mensen op deze wereld te vinden zijn die het wel leuk vinden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:54 schreef ilona-scuderia het volgende:
Echt een meesterwerkje Big_Boss_Man, je krijgt een 9+ van me...
Dat is niet het geval hoor. Maar misschien kom je er na het roken van drogerende middelen wel achter wat de juiste manier is om ernaar te beluisteren. Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat je heel veel muziek leuk vindt als je stoned bent.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:01 schreef 0 het volgende:
[..]
Is het geen zwaktebod dat je muziek zonder vetroebeling van de geest niet de moeite waard is?
Ik ben nu bezig met het volgende liedje die zelfs een akkoordenschema heeft met een vast patroon, een bas (oftewel mij op de gitaar en dat dan een octaaf lager maken) en nog allemaal dingen waar ik nog wel wat werk aan ga hebben. Man het is echt genieten om zelf muziek te maken. Vooral als het klaar is en je er naar gaat luisteren. Echt een kick.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:12 schreef Boschjesman het volgende:
Mwoa. Echt goed vind ik het niet.
Als achtergrondmuziek is het denk ik nog wel redelijk.
Maar het mist IMO toch iets, misschien toch een stem erbij.
Of een soort ' bridge' (of hoe dat ook heet), met een solo en wat extra effecten ofzo.
Maar op zich wel goed gemaakt. Ik zou het niet kunnen..
Digitaal gegenereede bastonen, drums uit een gratis programma'tje door een Amsterdamse student uit '99 ofzo dat ik eens ergens gevonden heb, echt goed, en ik speel dus gitaar en dat dan allemaal combineren met een heleboel effecten van Cool Edit. In het nummer zitten 3 gitaar opnames en geen enkele daarvan klinkt naar conventionele gitaar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:23 schreef Boschjesman het volgende:
Een vast patroon vind ik persoonlijk ook fijner klinken.
Zeker als je met meerdere aparte patronen gaat werken. Dan zit er afwisseling in, zonder dat het chaotisch en ongeorganiseerd klinkt.
Hoe maak je dit eigenlijk?
met je lastige woordenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:24 schreef Kebab het volgende:
Er had wat meer harmonie in gemoeten.
Oh, vergeet dan wat ik gezegd heb. Zo'n muziek behoord totaal onlogisch in elkaar te zitten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maar mijn lievelingsmuziek is psychedelische muziek en acid rock uit je de jaren 60 en andere wazige gebeurens
Mijn hersenen staan redelijk op non actief momenteel trouwens.
Ja precies. Vind je dat ik dat goed doe?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:36 schreef Boschjesman het volgende:
[..]
Oh, vergeet dan wat ik gezegd heb. Zo'n muziek behoord totaal onlogisch in elkaar te zitten.
geloof mij nouw ... komt niet door je laptopspeakersquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:45 schreef Beathoven het volgende:
lekker wazig Big_Boss_Man.
Zal 'm morgen nog eens via m'n speakers beluisteren, via laptopspeakers is ook niet alles namelijk
Nu wel!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja precies. Vind je dat ik dat goed doe?![]()
Ik had het aan verschillende personen laten horen. De ene zei 'wel grappig' en de andere zei aarzelend 'wel raar'. Nou ik heb liever dat iemand zegt dat het raar want etc.quote:
erg veel overeenkomsten met king crimson heeft het echter nietquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Digitaal gegenereede bastonen, drums uit een gratis programma'tje door een Amsterdamse student uit '99 ofzo dat ik eens ergens gevonden heb, echt goed, en ik speel dus gitaar en dat dan allemaal combineren met een heleboel effecten van Cool Edit. In het nummer zitten 3 gitaar opnames en geen enkele daarvan klinkt naar conventionele gitaar.
Maar mijn lievelingsmuziek is psychedelische muziek en acid rock uit je de jaren 60 en andere wazige gebeurens als spacerock van Hawkwind, King Crimson weet ik veel hoe je het noemt en dergelijke.
Mijn hersenen staan redelijk op non actief momenteel trouwens.
Ja die is echt tof.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:06 schreef 123RiK het volgende:
[..]
erg veel overeenkomsten met king crimson heeft het echter niet
zitten aardige stukjes in je nummer, maar ik pak toch maar eens even in the court of the crimson king er weer bij![]()
Dan wacht ik wel af totdat je weer nuchter ben eer ik je definitieve mening uhm tieft.quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Klinkt best lekker, zelfs...
Disclaimer: ik heb het nodige bier op.
Nog niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:15 schreef Halldar het volgende:
Heb je nog meer Bigboss? ben nieuwschierig
quote:Op donderdag 16 november 2006 23:05 schreef Lucille het volgende:
Het beginstukje zou ik toch wat beter maken, het middelste deel vind ik een stuk beter en het einde zou iets korter mogen. Maar goed, dat is mijn mening.
Begin is inderdaad een beetje apart. Dat vind ik wel leuk eigelijk.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:08 schreef nipeng het volgende:
Het begin komt wat houterig over.
Inderdaad vrij rommelig, je kan bij alle stillere stukjes de metronoom horen tikken, die werden bij ieder spoor dat ik opnam ook opgenomen.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:09 schreef allsystemshalt het volgende:
![]()
Lekker rommelig goed te doen met een sjoint en een glas wijn![]()
![]()
Effe gekeken en de eerste opnames dateren uit 14 oktober. Maar ik werk maar af en toe eraan. Er moet natuurlijk wel inspiratie zijn op het moment supremme.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:11 schreef nipeng het volgende:
Al met al vind ik het een best leuk nummer. Lang mee bezig geweest?
Mwah, ik denk dat het wel goed komt.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:12 schreef crossover het volgende:
Doet het je heel erg pijn als ik zeg 'wat een ongeinspireerde bagger'?
Het is iig duidelijk waar de inspiratie vandaan komtquote:
Zou best eens kunnen.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:30 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Hebben we geen centraal eigen nummer topic hier op fok!?
HAHAHAquote:Op woensdag 22 november 2006 18:22 schreef NeoTribalist het volgende:
KOEKIEMONSTERZONGEROGENIKZEGHETJE
Ja die is er wel. Ergens.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:30 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Hebben we geen centraal eigen nummer topic hier op fok!?
In het vorige topic stond volgens mij alleen het liedje dat ik ook in de fipo heb gezet.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:34 schreef nipeng het volgende:
Ik kan je vorige topic met brouwsels niet vinden Big_Boss_Man.
http://forum.fok.nl/topic/942045 hier is iequote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:51 schreef nipeng het volgende:
Ik wil die twee laten mergen, heb je een groot eigen toic.
Zo die is oud!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:51 schreef nipeng het volgende:
Ik wil die twee laten mergen, heb je een groot eigen topic.
Gevonden: Hé, ik heb een nummer gemaakt hè
Gain op mn versterker (vox pathfinder 15r) iets over de helft met een Boss OS2 ervoor met de output vol open, tone iets meer hoog dan laag, color helemaal op overdrive (geeft lekker ouderwets rauw geluidje) en de gain op dat ding in het begin halverwege, tot rond 1:40 dan draai ik de gain geleidelijk helemaal open en zodra het liedje dan weer verder gaat tot het einde speel ik met een wahwah.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:12 schreef punkjunk het volgende:
geweldig BBM! echt dat examen nummer is vet bruut!
soleer je met een fuzz er over ofzo?
er zit in ieder geval wel een bak gain achter dat je ondertussen ff kan pissen jaquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Gain op mn versterker (vox pathfinder 15r) iets over de helft met een Boss OS2 ervoor met de output vol open, tone iets meer hoog dan laag, color helemaal op overdrive (geeft lekker ouderwets rauw geluidje) en de gain op dat ding in het begin halverwege, tot rond 1:40 dan draai ik de gain geleidelijk helemaal open en zodra het liedje dan weer verder gaat tot het einde speel ik met een wahwah.
vroegah was het nog erger man, zette ik m'n versterker vol open (gain vol open en de gain boost aan) en daar twee overdrive pedaaltjes voor die ik ook vol open zettequote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:26 schreef punkjunk het volgende:
[..]
er zit in ieder geval wel een bak gain achter dat je ondertussen ff kan pissen ja![]()
dan kan je zelfs ff pissen, bakje koffie halen, laten afkoelen, terug om de koekjes te halen en weer terug om te spelenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
vroegah was het nog erger man, zette ik m'n versterker vol open (gain vol open en de gain boost aan) en daar twee overdrive pedaaltjes voor die ik ook vol open zette
Zo klinkt dat dan: http://ton87.tomaatnet.nl/blues_in_C_128kbs.mp3 eerst 20 seconden ruis, gekraak en geknor, want dat vond ik echt mooi. Geluid rond 2:08 trouwens, dat klinkt zo vet.
precies, als je dan eenmaal terug bent kan je opnames af zetten, dan heb je alweer een nummer opgenomenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
dan kan je zelfs ff pissen, bakje koffie halen, laten afkoelen, terug om de koekjes te halen en weer terug om te spelen![]()
je zal er maar rijk mee wordenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:44 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
precies, als je dan eenmaal terug bent kan je opnames af zetten, dan heb je alweer een nummer opgenomen
Lou Reed kreeg er zijn contract mee volquote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lou Reed kreeg er zijn contract mee vol.
Wow, gaaf. Misschien wel een beetje verwarrend. Zou het mogelijk zijn om een overzichtje van alle mp3tjes in de OP te plaatsen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:35 schreef nipeng het volgende:
Merged.
Misschien na m'n examens.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:22 schreef purplerose het volgende:
Improviseer es een rockende dingie song!?![]()
![]()
Gaaf man ton, je eigen muziektopicquote:Op maandag 21 mei 2007 08:39 schreef nipeng het volgende:
Openingspost aangepast.
Topic toegevoegd aan Overzicht Bands & Artiesten
Nieuw Nummer Eén heeft een relax psychedelisch tintje, trippy shit, vet relaxquote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wow, gaaf. Misschien wel een beetje verwarrend. Zou het mogelijk zijn om een overzichtje van alle mp3tjes in de OP te plaatsen?
Zoiets:
- Nieuw Nummer Eén Oktober 2005
- Gaaf Ik Ga Slapen November 2006
- Examen Improvisatie Mei 2007
1: soort van meat beat manifesto toen ze nog niet bestonden?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:
- Nieuw Nummer Eén Oktober 2005
- Gaaf Ik Ga Slapen November 2006
- Examen Improvisatie Mei 2007
hij speelt alleen gitaar, binnenkort krijgt mijn zusje een elektrisch drumstel, kan ik lekker gaan rammenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:34 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
1: soort van meat beat manifesto toen ze nog niet bestonden?
2: aardig stukje blues
3: beetje rauw stukje gitaar
2 is mijn favo.
doe anders wat drums van halverwegen nummer 1 bij gitaar van nr 3 ofzo.
Als ik nu naar Nieuw Nummer Eén luister ben ik er eerlijk gezegd niet zo tevreden over. Ik speelde toen pas anderhalf jaar gitaar en ik maakte toen nog meer gebruik van geluidsbewerking dan van mijn gitaarspel. Nu probeer ik dat juist andersom te doen. Tof dat je het leuk vindtquote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:02 schreef Batsnek het volgende:
Ik vind nieuw nummer 1 een erg goed nummer. T ontbreekt nog wel aan een beetje houvast; ik zou zelf wle graag iets van een refrein of terugkerende melodie willen zien. En zang! Het moet nog iets meer body hebben.
Ken je underworld - born slippy, daar deed t me een beetje aan denken.
Het viel me al op dat een paar Nederlanders naar m'n liedje hadden geluisterd na m'n post op fok.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 23:27 schreef Wiehoe het volgende:
Weer mooi. Leuk trouwens dat je ook op last.fm als artiest te vinden bent. Ik zag het ineens in mn profiel staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |