Benidorm, SpanjeBenidorm is nogal druk bevolkt qua auto's en iedereen plempt dat ding dan ook lukraak neer. Bochten, rotondes, kruispunten, als je er kunt staan, wordt er geparkeerd ook. Op één van die drukbevolkte kruispunten vond iemand het nodig zijn karratje zodanig neer te zetten dat de bocht wel heel erg krapjes werd. Zodanig krapjes dat een bus er niet langs zou kunnen. En laat over dat kruispunt nu net een bus rijden
Dus bus vast. Want inmiddels stonden er allemaal auto's en andere bussen achter hem. Komt er zo'n agentje op een scootertje aanrijden die het van voor en achter allemaal wat bekijkt, praatje maakt met de chauffeur en dan de sleepdienst belt. :w auto. Ik denk dat de bus wel een uur vast heeft gestaan. En de drie bussen achter hem ook.
Wenen, OostenrijkIk zit met een vriendin in de stadsbus om naar de bioscoop te gaan. Alles leuk en aardig, maar ineens ontstaat er wat geroezemoes. Zo'n sfeertje waarvan iedereen doorheeft dat er iets gaande is, maar wat precies is niet duidelijk. Deuren gaan open, deuren gaan dicht, vrouw staat de chauffeur aan te schreeuwen, dat soort werk. Blijkt er dus mogelijk sprake te zijn van diefstal.
Een man was in een telefooncel gaan bellen en had zijn mobiele telefoon in de cel laten liggen (
![]()
). Na een paar meter keert hij om, telefoon weg. Maar de vrouw die daarvoor uit de cel kwam, stapt onze bus in. Dus kerel erachteraan en waarschuwt de chauffeur. Chauffeur stopt bij de halte, maar doet de deuren niet open. Dus passagiers bij de deur beginnen al te morren. Chauffeur doet de deuren open, maar kort daarop weer dicht omdat de verdachte vrouw eruit wil. De rest van de bus begrijpt inmiddels dat we niet meer verder rijden en wil er ook uit, zodat de bus erop genomen kan worden. Maar nee, de politie is gebeld en niemand mag eruit
![]()
Intussen komt de bus erop aanrijden, stopt bij de halte, maar wij mogen er niet uit, dus de bus rijdt weer door. Chaos alom in de bus, dus de chauffeur opent de deuren toch (bedankt he, lekker op tijd) en we mogen eruit. De vrouw en de man blijven erin en de deuren gaan weer dicht.
We hadden de film inmiddels toch gemist, dus we zijn maar ff blijven wachten. Politie kwam eraan, hoop geschreeuw en toen gingen ze met de wagen mee naar het bureau.
Wenen, Oostenrijk - Bratislava, Slowakije's Ochtends vroeg om een uur of half zeven vertrekt onze Eurolines bus van Wenen naar Bratislava. Als ik 's ochtends vroeg moet opstaan, reizen en in een bus moet zitten, kan ik nogal eens melig worden, dus ik werd nogal luidruchtig met een vriendin die ook mee was. Chauffeur sjaggo, maant ons tot stilte in zijn brakke Duits, maar goed, we komen heelhuids aan. Volgende dag gaan we terug, hebben we dezelfde gast
![]()
"En jullie zijn wel stil he!"
![]()
Wij:
![]()
Maar goed, wij in die bus en karren maar. Op de heenweg gingen we allemaal over officiële wegen, maar de terugweg was zo raar. Het ging allemaal over slechte B-weggetjes, af en toe stopte hij om wat passagiers in- en uit te laden in vage dorpjes, het leek wel of hij z'n familie gratis met de bus meenam
![]()
Bij de grensovergang worden we natuurlijk gecontroleerd, worden er twee Afrikanen de bus uitgehaald. Hadden geen geldig paspoort ofzo.
FrankrijkMet een stapel studenten naar Frankrijk geweest en weer terug in de bus. Worden we ergens om tien uur 's avonds van de weg gehaald door een stapel gendarmes en de hele bus wordt onderzocht. Bij de bagageruimte een hond erbij en iedereen moest zijn paspoort laten zien.
Komt op zich wel vaker voor, maar ik had sterk het idee dat de combinatie jongeren + Nederland de aanleiding gaf tot het onderzoek