abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58172291
Of je probeert rond te komen van het inkomen wat je bij elkaar sprokkelt, zonder afgunst naar diegene die het wat breder heeft.

Maar nee, ongeacht hoogte van inkomen heeft iedereen een 82 cm LCD tv nodig, en is biertje/wijntje bestellen in de kroeg niet hip, doe maar 3x zo dure mixdrankjes.
16-jarigen halen de neus op voor een puchje, het moet een peugeot scooter van 5000 euro zijn.

Er is nog niemand slechter geworden van bescheiden leven.
pi_58174601
quote:
Op zondag 20 april 2008 01:06 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Maar wat als je een gezin hebt die nauwelijks te eten heeft, of die niet te kleden valt van dat karige inkomen dankzij die KUT euro! Kijkt boos naar bakellende nu!!!!!!
Jaja...
wat maakt het dan nog uit, als men je als crimineel bestempeld?
Kan jou dat dan nog iets schelen? Ik denk het niet!
Dus ik kan het me goed voorstellen jazeker! Ik zal iemand daar ook nooit voor veroordelen, want diegene die oordeelt verdiend zelf meestal genoeg om dat te mogen en kunnen doen.
Vaak als ik zie dat ze een huis leeghalen denk ik...ach wat jammer nou, betrapt..wat kut voor die mensen! Ik heb zelf het lef niet maar als dan ja...had ik het zeker gedaan!
Whatever
Alles is echt niet ineens 3x zo duur geworden met de euro hoor.. Bovendien, ook met een minimuminkomen kan je nog eten kopen, ook met een minimuminkomen kan je kleren kopen. Maar nee, men wil natuurlijk wel Lays-chips, want de chips van Lidl is niet te vreten, kind moet natuurlijk wel een Bjorn Borg-onderbroek want die heeft de rest van de klas ook. Daarom is het volgens jou OK als je dan het dievenpad opgaat? Stelen van mensen die hun zaakjes wél goed voor elkaar hebben gemaakt? Bah
Zoals user hierboven al zei, het is niet zo dat iedereen recht heeft op een vakantie aan de Costa, niet iedereen moet een plasma-TV kunnen kopen.

Ik hoop serieus dat je dronken was toen je deze reactie plaatste.
pi_58175786
quote:
Op zondag 20 april 2008 11:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Alles is echt niet ineens 3x zo duur geworden met de euro hoor.. Bovendien, ook met een minimuminkomen kan je nog eten kopen, ook met een minimuminkomen kan je kleren kopen. Maar nee, men wil natuurlijk wel Lays-chips, want de chips van Lidl is niet te vreten, kind moet natuurlijk wel een Bjorn Borg-onderbroek want die heeft de rest van de klas ook. Daarom is het volgens jou OK als je dan het dievenpad opgaat? Stelen van mensen die hun zaakjes wél goed voor elkaar hebben gemaakt? Bah
Zoals user hierboven al zei, het is niet zo dat iedereen recht heeft op een vakantie aan de Costa, niet iedereen moet een plasma-TV kunnen kopen.

Ik hoop serieus dat je dronken was toen je deze reactie plaatste.
En waarom bepaald jij in vredesnaam dat niet iedereen recht heeft op een vakantie aan de Costa? En geen recht heeft op een plasma tv?
Leg me dat eens uit dan? We zijn allemaal mensen, nml.
Dus jij hebt de arrogantie in je bol, omdat je misschien een goede opleiding hebt genoten, of toevallig goed terecht bent gekomen, dat jij wel het recht hebt op die zaken? Ben ik dus totaal niet met je eens, en ja ik was uiteraard enorm dronken van de cola gisteravond.
Lekker goedkoop, ik heb ook lol zonder drank, ook al ken jij dat waarschijnlijk niet.
Ik gun elk mens het beste, ik ken geen jaloerzie, gelukkig niet.
En als iemand een krap bestaan heeft kan ik me goed voorstellen dat ze dat een keer goed zat zijn en dan inderdaad de zg criminaliteit induiken.
De regering leeft er goed van, en zovele bedrijven idem, maar wel over de rug van anderen.
Veel plezier met het prettig vinden jezelf boven anderen te stellen, want dat vind ik triest nml. En als je nog niet doorhebt dat die euro alles wel 3 x zo duur heeft gemaakt, dan mag je wel weer terug naar school voor rekenles.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_58175851
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:55 schreef zhe-devilll het volgende:
En waarom bepaald jij in vredesnaam dat niet iedereen recht heeft op een vakantie aan de Costa? En geen recht heeft op een plasma tv?
Dus jij hebt de arrogantie in je bol, omdat je misschien een goede opleiding hebt genoten, of toevallig goed terecht bent gekomen, dat jij wel het recht hebt op die zaken? Ben ik dus totaal niet met je eens,
Luxes zijn geen rechten, maar voorrechten. Dat een ander mazzel heeft op een bepaald gebied, betekent niet dat jou een enorm onrecht wordt aangedaan omdat jij die mazzel niet hebt.
pi_58176544
quote:
Op zondag 20 april 2008 12:59 schreef thaleia het volgende:

[..]

Luxes zijn geen rechten, maar voorrechten. Dat een ander mazzel heeft op een bepaald gebied, betekent niet dat jou een enorm onrecht wordt aangedaan omdat jij die mazzel niet hebt.
Dat dus.
pi_58176652
quote:

[..]

En waarom zou je dat recht wél hebben? Echt, wat een onzin
quote:
Dus jij hebt de arrogantie in je bol, omdat je misschien een goede opleiding hebt genoten, of toevallig goed terecht bent gekomen, dat jij wel het recht hebt op die zaken?
Nee, ik werk er hard genoeg voor dus ik kan ze betalen. Recht erop heeft niemand.
quote:
Ben ik dus totaal niet met je eens, en ja ik was uiteraard enorm dronken van de cola gisteravond.
Lekker goedkoop, ik heb ook lol zonder drank, ook al ken jij dat waarschijnlijk niet.
quote:
Ik gun elk mens het beste, ik ken geen jaloerzie, gelukkig niet.
En als iemand een krap bestaan heeft kan ik me goed voorstellen dat ze dat een keer goed zat zijn en dan inderdaad de zg criminaliteit induiken.
Hiervan gaan mijn haren recht overeind staan. NIEMAND heeft dat recht. Als armoe je zo tegenstaat neem je er nog maar een baan bij, of doe een opleiding ofzo. Maar blijf verdomme van MIJN spullen af.
quote:
De regering leeft er goed van, en zovele bedrijven idem, maar wel over de rug van anderen.
Ben ik niet met je eens, maar al zou dat zo zijn, geeft jou dat dan het recht om te stelen o.i.d.? Nee, natuurlijk niet!
quote:
Veel plezier met het prettig vinden jezelf boven anderen te stellen, want dat vind ik triest nml.
He, ik heb hard gewerkt voor mijn opleiding, ik nu heb ik een goeie baan waar ik ook hard werk (met veel plezier overigens). Maakt mij dat een beter persoon dan een of andere lambal die loopt te huilen dat 'ie zo arm is, en dan maar begint met stelen omdat 'ie een plasma wil? Hell yeah!
quote:
En als je nog niet doorhebt dat die euro alles wel 3 x zo duur heeft gemaakt, dan mag je wel weer terug naar school voor rekenles.
Ik moet terug naar school, dat zal het zijn
pi_58176743
Mensen die criminaliteit goedpraten verdienen imo zelf een preventieve nekschot.
pi_58198730
@ thaleia, Scorpie, DonJames: helemaal mee eens! Volgens mij is dit trouwens wel de eerste keer dat een BHFH topic een serieuze wending neemt :-)
  maandag 21 april 2008 @ 12:19:15 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_58200311
quote:

[..]

wie ben jij om te bepalen dat iedereen dat recht wel hooft? Niemand heeft recht op een TV of een vakantie aan de Costa's. Ook een rijk persoon niet. je hebt recht op onderdak en eten. Als je betaald voor die TV en die vakantie heb je er recht op.

Voor de rest is je post echt te triest voor woorden, stelen van mensen die hard gewerkt hebben voor wat luxe goedpraten is echt te belachelijk voor woorden. Wat is er mis met een gewone ouderwetse beeldbuis als je een dure LCD-tv niet kan betalen?

Verder worden mensen die meer verdienen hier ook zwaarder belast door de overheid, die veelverdieners zorgen voor een aardig groote gedeelte dat een uitkering voor minder bedeelden blijft bestaan. MIsschien dat je daar ook eens aan zou moeten denken
  maandag 21 april 2008 @ 12:32:51 #160
108367 Gallorini
über alles..
pi_58200540
Ts, waar maak je je in godsnaam druk om zeg. Beter geniet je van de dingen die je wel kan ipv te zeiken over de dingen die je niet kan.
Hoi mam..
  maandag 21 april 2008 @ 12:36:54 #161
165633 eriksd
The grand facade...
pi_58200627
Je moet gewoon wat minder bezig zijn met je zorgen te maken om geld. Simpel. Je hebt het over allemaal potjes en dingen die je als crediteuren ziet: je maakt het alleen maar gecompliceerd voor jezelf. Leef gewoon een relaxed leven, en kijk aan het einde van de maand hoeveel je overhoudt. Dit spaar je dan weg. Het heeft geen zin om vooraf allemaal militaire planningen te maken over eventuele uitgaven en vriendinnen die 700 euro kosten: je hebt een veilige spaarreserve, verdient kennelijk genoeg, dus waar maak je je zorgen om.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_58296146
Ik kan me best voorstellen dat mensen het moeilijk hebben om rond te komen.
Ik had tot voor kort een vriendin die thuis gewoon heeft geleerd met geld om te gaan. Die kan met heel weinig heel veel. Precies hierop is het toen stukgelopen. Mijn ouders hebben zelf een gat in hun hand. Ze lenen om op vakantie te kunnen gaan, het eerste wat ze doen als het loon binnen is zou maar zo uit eten gaan kunnen zijn.

Als ik naar een supermarkt ging kwam ik met dingen thuis die ik totaal niet nodig had. Ik verdien nu 2200 euro netto in de maand. Tot voor kort had ik geen idee waar alles naartoe ging. Het enige dat ik wist was dat ik aan het einde van mijn loon nog een stukje maand over had. En toen woonde ik nog niet eens op mezelf. Ik heb heel veel geluk gehad dat ik zonder echt een studie te hebben gedaan toch nog zo een goede baan heb kunnen vinden. Het toeval treft dat ik goed ben in wat ik doe en dat ik dit in een branche doe waar maar weinig mensen dit zo goed kunnen.

Zoals ik al zei is het hierop stukgelopen. Hoe kan ik het goedpraten dat ik zoveel verdien, mijn vriendin studeert, kan sparen en meer overhoud dan ik. Hoe kan ik het goedpraten dat zij dingen voor ons moet gaan betalen terwijl ik eigenlijk de kostwinnaar zou moeten zijn?

Ik baal er enorm van dat het een relatie heeft moeten kosten om tot dit inzicht te komen. Het is wrang dat ik nu in een maand 1900 euro weet te sparen, mijn rekeningen betalen en nog wat leuke dingen kunnen doen ook. Ik doe nog net zo veel als voorheen. Alleen eet ik thuis voordat ik ergens heen ga ipv een broodje op het station te kopen dat 4 keer over de kop is gegaan.
Ik ga nog steeds naar pretparken, maar smeer wel zelf wat bolletjes en neem zelf wat blikjes fris mee. En ik ben erachter dat een daghap van 8 euro net zo goed kan smaken als een luxe dinner voor 2!

Nog steeds kan ik me voor me kop slaan hoe ik mezelf zo onvelovelijk veel zorgen heb bezorgd, tewijl dit niet nodig was. Als je iedere maand 400 euro in het rood staat, betekend het dat je wel degelijk rond kunt komen met wat je verdient. anders zou dit bedrag iedere maand oplopen.

En dan ga je een keer niet op vakantie. En dan heb je geen nintendo WII. Klasse verschil is er altijd geweest en zal altijd blijven. Geef je gazon eens een beetje water en maai het een op tijd. Dan word je eigen gras ook weer mooi groen! Mooi groen is echt niet lelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')