abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:34:56 #101
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31863682
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

wat me aan dat bericht opvalt is dat jongeren 775 euro te besteden hebben per maand vrij! dat lijkt me vrij veel!! verder vind ik de uitgaves aan vakantie weer weinig, ik geef jaarlijks zeker 3000-4000 euro uit daaraan. kleden daarintegen weer veel minder, ik denk dat het met 150 euro per jaar wel ophoudt.
ho ho, dat zijn jongeren tot 25 jaar he, vanaf 20 jaar zijn er al heel veel jongeren het huis uit en werken fulltime, dat brengt het gemiddelde wel flink omhoog natuurlijk.
en 3000 tot 4000 euro aan vakanties tering man, vlieg jij 50 keer de wereld rond ofzo
Als ik per jaar 1000 euro kwijt ben is het veel, en dan ga ik 2 tot 3 weken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31863725
quote:

[..]

wat me aan dat bericht opvalt is dat jongeren 775 euro te besteden hebben per maand vrij! dat lijkt me vrij veel!! verder vind ik de uitgaves aan vakantie weer weinig, ik geef jaarlijks zeker 3000-4000 euro uit daaraan. kleden daarintegen weer veel minder, ik denk dat het met 150 euro per jaar wel ophoudt.
Op vakantie bezuinigen dan?
Ik ga ook graag op vakantie, en graag ook ver, maar je merkt het wel aan je portemonnee. Ga dit jaar met m'n vader mee (lekker goedkoop). En als dat niet had gekund was ik gewoon eens wat minder ver gegaan, bv eens Duitsland of Belgie of misschien iets in Nederland.
Kans is groot dat je als je wat ouder bent veel meer geld te besteden hebt en dan nog heel veel verre reizen kan maken. En het lijkt me saai om op je 30ste de hele wereld al te hebben gezien.
pi_31863848
quote:

[..]

We zijn een beetje verwend geworden de afgelopen tijd. En als we het eenmaal luxe hebben gehad is het moeilijk om een stapje terug te doen.

Ik ben zelf er ook de afgelopen 2 jaar netto op achteruit gegaan doordat de vaste lasten wel gestegen zijn, maar de inkomsten niet navenant mee gegaan zijn.

Veel mensen zouden jalours op je zijn met zo'n groot vakantie budget. Ik moet ook toegeven dat mijn vakantie budget ongever hetzelfde als dat van jou is.

Ik snap niet hoe gezinnen met kinderen kunnen rondkomen en op vakantie gaan.

Zouden werkgevers toch stiekum hogere lonen aan mensen met kinderen betalen?
pi_31863935
quote:
Ik snap niet hoe gezinnen met kinderen kunnen rondkomen en op vakantie gaan.

Zouden werkgevers toch stiekum hogere lonen aan mensen met kinderen betalen?
Als je naar Italie of Frankrijk gaat met de auto en met het gezin een huisje huurt betaal je meestal niet per persoon maar gewoon huur van het huisje per week.
En dan ga je niet elke avond met elkaar uit eten, maar kook je vaker.
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:45:12 #105
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31863958
klopt, als je een gezin hebt val je in een lager belastingtarief en krijg je ook hogere toelages+ ook nog kinderbijslag e.d. ... maargoed met kinderen op vakantie gaan is dan ook nog stukken duurder! maar het klopt wel, door de hogere lasten merk je gewoon dat je minder te besteden hebt.. al heb ik wel flinke loonsverhoging gehad een paar jaar terug, dus geldt dat niet helemaal voor mij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31864073
Zeg Bloodhound... ga eens praten met een adviseur. Je hebt idd wat afwijkende wensen (een prijzige audio met een "karig" loon) maar als je dat echt écht wilt, dan kunnen wij wel van alles zeggen maar dat wil dan toch niet overkomen. Maar ik denk ook dat het niet reeel is. Weinig mensen kopen zo'n een auto eventjes zelf. Vaak leasebak ofzo. Dus waarom? Maar goed.... dat zit nu eenmaal hardnekkig in dat hoofd van je...

Sparen is prima, maar ik heb het idee dat je misschien niet helemaal goed spaart!
Sparen moet niet te kosten gaan van je gewone leven.
Plus als je "gewoon" spaart als oudedagsvoorziening, dan kan je dat beter anders gaan doen. Daar zijn legio opties voor. Dan zul je ook nooit hoeven omkijken of je dat dan wel red, want daar heb je dan nu al plannen voor gemaakt. Bovendien als het automatisch gaat (en je "ziet" het niet meer zo direct) dan "voel" je het ook minder!
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:51:21 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31864089
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik wil bijvoorbeeld ook wel een vriendin, maar een vriendin kost 700euro per maand
Volgens mij is het iets lager want vrouwen poepen niet.
Je hoeft dus minder kosten te rekenen voor water en pleepapier, dus je komt eerder uit op 695 euro ofzo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_31864128
Wat? je hebt ook nog een budget van 3000-4000 per jaar voor vakanties?!?

Ik vraag me nu echt af wat jij een "karig loon" vind!!
pi_31864203
Ow wacht ... dit is zeker weer zo'n bullshit topic...
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:59:14 #110
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31864276
nee zeker geen BS topic. het gaat om het gevoel dat ik moeilijk kan rondkomen, precies wat je eerder verwoordde. Ik heb wel wat spaargeld, maar niet genoeg om me een gerust gevoel te geven dat ik safe zit.. ik vroeg me af hoe mensen dat wel doen. dus toch sparen en toch geen zorgen te hebben of je wel genoeg overhoudt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:09:14 #111
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31864550
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee zeker geen BS topic. het gaat om het gevoel dat ik moeilijk kan rondkomen, precies wat je eerder verwoordde. Ik heb wel wat spaargeld, maar niet genoeg om me een gerust gevoel te geven dat ik safe zit.. ik vroeg me af hoe mensen dat wel doen. dus toch sparen en toch geen zorgen te hebben of je wel genoeg overhoudt.
Puur vertrouwen hebben doggy.. en als je denk dat je niet genoeg hebt.. meer sparen.. persoonlijk geef ik mezelf elke week gewoon een bepaald bedrag zakgeld voor alle uitgaves van die week.. een vast bedrag.. enik moet er maar van zien rond te komen.. de rest gaat op aan vaste lasten en aan sparen...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:11:27 #112
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31864614
ok ik zal dus meer moeten sparen. Ik zal mn budget gewoon wat krapper moeten stellen..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:20:31 #113
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31864851
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ok ik zal dus meer moeten sparen. Ik zal mn budget gewoon wat krapper moeten stellen..
nee, je moet je wensen en eisen wat lager leggen
En niet zo gedwongen spaarpotjes hebben. Als jij de lat voor het soort auto bv wat lager legt dan hoef je je spaarpot 'auto' ook wat minder vol te sparen, en als jij genoegen neemt met 1 keer vakantie ipv 3x dan kan de spaarpot 'vakantie ' ook wat minder vol enz enz.

En dan kan je per maand weer wat meer uitgeven
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:54:32 #114
127473 Potters
lekker potten !
pi_31865762
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoe zit het met die auto van 40-50K die je wilt kopen. Daar heb je dan 10 jaar voor moeten sparen .............en een auto is de slechtste belegging die je kunt doen.
pi_31866004
Als dit echt geen bs topic is dan moet je serieus naar een adviseur gaan!

En wat Potters zegt een auto is een beroerde investering.

Je kan beter je maandelijks spaarbedrag uitsplitsen. Neem bijv 100/150 euro en beleg dat met bijvoorbeeld met een gematigd profiel, obligaties van mijn part lijfrente verzekering!

Doe iets serieus met je wensen om een potje te maken voor later. Niets krapper dus... maar ánders budgetteren!!

En mijn god... vergeet die auto zeg! Maar kennelijk vind je statussymbolen belangrijk...

zodat je je kunt meten met leasebak rijders, dan denken ze vervolgens dat jij ook zo'n leasebakrijder bent, werkt je statussymbool nog niet
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:04:18 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31866054
TS wou nog wel een audi A4 cabrio kopen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:44:54 #117
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_31867054
Eindelijk....een topic van iemand die een karig loontje heeft en tips vraagt om rond te komen....dacht ik dus
Man...wat een eisen stel jij aan je leven.
Zullen we een maandje ruilen..ik jouw "karige" loontje,jij mijn riante inkomen van maar liefst 1300 euro per maand(oh ja moet je wel een gezin van 6 personen van onderhouden)
pi_31867510
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
TS wou nog wel een audi A4 cabrio kopen...
Die is er toch ook wel in een qaudro uitvoering hoop ik dan
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:43:25 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31868651
Wat een paupers in dit topic
Mijn reisverslagen
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:45:34 #120
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31868732
niet iedereen heeft et zo ruim. Wij moeten nu eenmaal keuzes maken. Die auto laat ik buiten beschouwing verder graag. Natuurlijk kan ik best redelijk leven van mijn loon, maar het is geen vetpot. ik heb het dan over maandelijkse inkomsten en uitgaves, niet over spaargeld.!

Dus graag serieuze tips (ik heb er al gelukkig een aantal zien voorbij komen) over hoe de vaste lasten te verminderen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:52:56 #121
127473 Potters
lekker potten !
pi_31868925
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
niet iedereen heeft et zo ruim. Wij moeten nu eenmaal keuzes maken. Die auto laat ik buiten beschouwing verder graag.
Graag niet...............je "zeurt" dat je krap moet leven, overal op moet bezuinigen en ondertussen wil je van al het geld dat je je hele leven hebt gespaard een auto kopen. Je zegt zelfs ergens dat je zuinig leeft omdat je ooit een huis wilt kopen

Was dat auto-topic gewoon een "onzin" topic, of hoe zit dat dan? Weet je wat zo'n kar kost aan All Risk verzekering, onderhoud, wegenbelasting? Weet je hoeveel je afschrijft per maand op die wagen?

Reactie graag
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:56:12 #122
127473 Potters
lekker potten !
pi_31868999
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:43 schreef SeLang het volgende:
Wat een paupers in dit topic
Dag meneer die elk half-jaar roept "de beurzen gaan onderduit, de beurzen gaan onderuit" ..........wie is hier de pauper
pi_31869079
quote:
niet iedereen heeft et zo ruim. Wij moeten nu eenmaal keuzes maken. Die auto laat ik buiten beschouwing verder graag. Natuurlijk kan ik best redelijk leven van mijn loon, maar het is geen vetpot. ik heb het dan over maandelijkse inkomsten en uitgaves, niet over spaargeld.!

Dus graag serieuze tips (ik heb er al gelukkig een aantal zien voorbij komen) over hoe de vaste lasten te verminderen!
Jammer dat je geen vrouw hebt, anders zou je toch een met die aanestaisa hierboven kunnen ruilen om te zien hoe het is om echt de touwtjes aan elkaar te knopen.

Mag je in belgie trouwens wel permanent in een vakantiewoning wonen. Europees gezien zou het moeten mogen. Als dat namelijk het geval is kun je een goedkoop vakantiehuis ergens op de kop tikken en op die manier dus je woonlasten flink verminderen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:02:25 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_31869178
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:56 schreef Potters het volgende:

[..]

Dag meneer die elk half-jaar roept "de beurzen gaan onderduit, de beurzen gaan onderuit" ..........wie is hier de pauper
Ik heb 50k verdiend aan die daling
En jij ?
Mijn reisverslagen
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:05:46 #125
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31869262
quote:

hoeveel trek je dan elke maand.. misschien dat je dan een beter advies kan krijgen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')