abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 11:54:22 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31923513
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:51 schreef Vhiper het volgende:

Liegen is in dit geval dus wel degelijk toegestaan, zeker aangezien je met een weigering de vraag te beantwoorden, ook al een signaal afgeeft.
Het is in dit geval inderdaad "toegestaan", maar je kunt er vergif op innemen dat het een verstoorde sfeer oplevert.
  donderdag 3 november 2005 @ 11:57:15 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31923596
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is in dit geval inderdaad "toegestaan", maar je kunt er vergif op innemen dat het een verstoorde sfeer oplevert.
Dat begon dan met het stellen van de vraag. Ik zou me als sollicitant nog wel twee keer bedenken of ik daar wel zou willen werken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31923605
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat wel. Maar als de wergever die vraag stelt, heb je als werknemer ook meteen een signaal dat de werkgever het misschien niet zo nauw neemt met regeltjes die hem niet zo uitkomen. Het zegt dus ook wel iets over de werkgever imo.
  donderdag 3 november 2005 @ 12:00:08 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31923686
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat wel. Maar als de wergever die vraag stelt, heb je als werknemer ook meteen een signaal dat de werkgever het misschien niet zo nauw neemt met regeltjes die hem niet zo uitkomen. Het zegt dus ook wel iets over de werkgever imo.
Inderdaad. Ik denk dat ik zelf na een dergelijke vraag elders zou gaan solliciteren.
pi_31923729
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik denk dat ik zelf na een dergelijke vraag elders zou gaan solliciteren.
Of vragen waarom die vraag gesteld wordt en of hij weet dat hij die vraag niet mag stellen?
maar ja, ik ben man, dus voor mij is dat toch al vrij hypothetisch
  donderdag 3 november 2005 @ 12:03:26 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31923768
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Of vragen waarom die vraag gesteld wordt en of hij weet dat hij die vraag niet mag stellen?
maar ja, ik ben man, dus voor mij is dat toch al vrij hypothetisch
Ik weet niet of ik op dat moment assertief genoeg zou zijn om die vraag op die manier te stellen, maar het is wel een goede vraag inderdaad. Het zou natuurlijk ook onwetendheid kunnen zijn..
pi_31923843
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik op dat moment assertief genoeg zou zijn om die vraag op die manier te stellen, maar het is wel een goede vraag inderdaad. Het zou natuurlijk ook onwetendheid kunnen zijn..
Hangt er denk ik ook vanaf hoe zeer je die vraag verwacht. Hoe beter je erop voorbereid bent, hoe beter je erop kunt reageren. Het is wel iets om over na te denken vind ik.

Op zich toon je hiermee ook een goed punt aan bij de potentiële werkgever: dat je scherp bent en assertief kunt reageren. Of hij het op dat moment zo prettig vindt, is dan weer punt twee.
Misschien is hij wel helemaal niet blij met mensen die hun rechten niet kennen. Maar bij zo iemand lijkt het me ook niet prettig werken.
  donderdag 3 november 2005 @ 12:12:57 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31924032
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hangt er denk ik ook vanaf hoe zeer je die vraag verwacht. Hoe beter je erop voorbereid bent, hoe beter je erop kunt reageren. Het is wel iets om over na te denken vind ik.
Dat is inderdaad ook een punt. Een sollicitatiegesprek is meestal voorbereid.
quote:
Op zich toon je hiermee ook een goed punt aan bij de potentiële werkgever: dat je scherp bent en assertief kunt reageren. Of hij het op dat moment zo prettig vindt, is dan weer punt twee.
Misschien is hij wel helemaal niet blij met mensen die hun rechten niet kennen. Maar bij zo iemand lijkt het me ook niet prettig werken.
Je weet natuurlijk nooit de motivatie van te voren..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')