Dus verzekeringskosten staan boven je lichamelijke gezondheid...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:57 schreef Rosu het volgende:
Ja met trainen was het. Toch wel naar de fysio? Dat mag ik dus niet van mijn moeder, want dat wordt maar voor een deel vergoed zegt ze en ze had kennissen gevraagd en die zeiden dat dat geen zin had.
Maar ik wil echt dat het snel hersteld!! Ik train vrij veel en ik vind het vreselijk om nou niks te doen enzo..
Ok, als geld belangrijker is dan dat jij de rest van je leven last hebt van een zwakke enkel, dan moet je inderdaad niet naar de fysio gaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:57 schreef Rosu het volgende:
Ja met trainen was het. Toch wel naar de fysio? Dat mag ik dus niet van mijn moeder, want dat wordt maar voor een deel vergoed zegt ze
En deze kennissen zijn natuurlijk drs. in de orthopedia?quote:en ze had kennissen gevraagd en die zeiden dat dat geen zin had.
Vergeet dat 'snel' maar bij herstellen. Duurt echt MINIMAAL 6 weken voordat je het weer kan belasten zonder dat er ongelukken van komen. En in die tijd zijn je kuitspieren minstens gehalveerd en zul je opnieuw moeten leren lopen.quote:Maar ik wil echt dat het snel hersteld!!
Het genezen gaat niet sneller met de fysiotherapie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:16 schreef Rosu het volgende:
Ja ik vind het ook stom van mijn moeder ik wil wel naar de fysio, want volgens mij gaat het dan wel sneller maar het zit er denk ik nite in..
Nah, alleen de eerste keer is het een kwellingquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:12 schreef Taxi het volgende:
Vergeet niet je benen te scheren, want anders wordt het verwijderen van de tape een kwelling.
ohjah.. jah mijn moeder had het over 6 keer vergoed..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het genezen gaat niet sneller met de fysiotherapie.
Wat fysiotherapie wel doet is er na de genezing voor zorgen dat je niet de rest van je leven kreupel loopt. Als je kreupel loopt, dan vertaalt zich dat naar je hele lichaam. En dingen als een hernia op je 35e of verschoven nekwervels komen dan om de hoek kijken.
Maar voor zo ver ik weet krijg je 10 keer een fysiotherapie-sessie cadeau als je arts vindt dat je fysiotherapie nodig hebt. Bij mijn gebroken been waren die sessies zwaar nodig
Je arts kan je doorverwijzen naar een fysio die door de verzekering geaccepteerd wordt. Die fysio's van de sportschool zijn wat duurder dan de gewone huis-tuin-en-keuken fysiotherapeut.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:21 schreef Rosu het volgende:
Nee ik zit bij een sportschool en daar zijn wel fysio's maar die kosten wel geld dus.
Hmm, ik had een gebroken been, misschien gelden dan iets andere cijfers. Toen het gips er na 10 weken bij mij vanaf ging, was mijn kuit 3x zo dun geworden. Ik had echt niet genoeg aan 6 fysio sessies om weer te kunnen lopenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:24 schreef Rosu het volgende:
ohjah.. jah mijn moeder had het over 6 keer vergoed..
Als een babyhuidje, werkelijk!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nah, alleen de eerste keer is het een kwelling. Want na het verwijderen van die tape zijn je benen ook wel glad hoor
.
Dat is wel lang verband dan. Ik heb nu 1 week verband gehad, dat hadden ze in het ziekenhuis erom gedaan. Toen moest ik naar de dokter en die heeft er nu tape omheen gedaan. Woensdag moet ik weer terug komen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:36 schreef Ynske het volgende:
4 weken verband en krukken
daarna nog 3 a 4 weken ingetaped begin met 2 krukken
later 1 kruk
bij mij is tape in het ziekenhuis vervangen (gelukkig thuis af mogen halen, daar opnieuw intapen)
dan rustig aan weer opbouwen
rechts ingescheurd gehad
links haarscheurtjes gehad
had last van een zwelling die niet weg wilde trekkenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:43 schreef Rosu het volgende:
[..]
Dat is wel lang verband dan. Ik heb nu 1 week verband gehad, dat hadden ze in het ziekenhuis erom gedaan. Toen moest ik naar de dokter en die heeft er nu tape omheen gedaan. Woensdag moet ik weer terug komen.
Thanks voor je antwoord!!!! Mijn enkel is nu nog steeds vrij dik. Ik heb idd al wel geprobeerd er op te staan, maar dat ga ik dus nu maar even niet meer doen dan. De bloeduitstortingen zijn ook nog duidelijk te zien, maar die zullen dan binnenkort ook wel wegtrekken. In elk geval heel erg bedankt voor je antwoord!! (iedereen trouwens!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:44 schreef HannesF het volgende:
Hey, balen voor je. Een gescheurde enkelband is echt niet grappig. Zelf heb ik m'n enkelband half juni dit jaar gescheurd. Zit je dan, 6 weken stil terwijl iedereen leuke dingen doet.
In iedergeval. Goed dat je naar de huisarts geweest bent.
Herstel van enkelband letsel kost je minimaal! 6 weken. Maar zal, wanneer je voldoende rust houd, volledig herstellen. Het snelste herstel heb je door in ieder geval de eerste 2 weken volledige rust te houden. Dus, zitten en been omhoog. Regel via de thuiszorg een paar krukken waarmee je naar de wc kunt, maar ga NIET op je enkel staan. Met zo'n anderhalve week zal de zwelling afnemen en de bloeduitstorting uit gaan zakken.
Je voet staat inmiddels in de tape. Dat is goed, want hierdoor wordt verkomen dat je pezen verkorten. Laat je niet verleiden alweer te gaan lopen. Dit vertraagd je herstel!
Met zo'n 2 weken kan je met tape en krukken onbelast! wat door het huis wandelen. Maar hoe meer rust hoe beter. Langzaam kan je steeds meer gaan lopen, je voet rustig gaan belasten en na 6 weken kan je rustig weer wat belasten zonder krukken, eventueel nog met tape cq een steuntape-je.
Zorg ervoor dat je om de paar dagen/week door de fysio een nieuwe tape laat leggen. Doordat de zwelling afneemt zal deze steeds losser gaan zitten en dus minder steun geven.
Succes ermee! Belangrijkste advies blijft: rust en laat je begeleiden door een fysio. Anders kan je er zomaar heel lang last van houden.
succes met je enkel, mijn advies .. als je echt veel van je sport houd moet je dat heeel duidelijk maken aan de fisio, en de andere doktoren.gewoon doorvragen! en geen nee accepteren.. ik heb wel vaker gehad dat de ene zij..niet meer skateboarden, en de andere ..een sport dokter, gewoon skaten, niet al te hard..maar oefen je enkels met hetgeen wat je normaal doet strik je veters en bouw het langzaam op.. ik stond ook met een bek vol tanden, aangezien de vorige dokter zij dat ik het nooit meer mog doen. nu is alles goed!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:05 schreef Rosu het volgende:
verder veel wisselende tips.. ik ken ook iemand die dr enkelbanden ook gescheurd had, en die deed binnen 3 weken alles weer zei ze.. was wel iemand bij waarvan ik weet dat hij fysio is en die zei wel van mmhh dat lijkt me wel snel.. Maar goed.. Ik kan er nu een beetje gewicht op zetten, maar ik krijg mn voet nog niet in een hoek van 90 graden zegmaar. dus helemaal erop staan lukt nog niet helemaal. Ook "lopen" is meer in de zin van mn voet naar voren schuiven en die andere dr bij zetten..![]()
Dat is onzin.quote:Op maandag 7 november 2005 18:04 schreef Wojworshebn het volgende:
Als je ze hebt doorgescheurd komt het nooit meer goed, op natuurlijke manier
Neehoor.quote:
True. Afgescheurde / doorgescheurde enkel of kruisbanden kunnen alleen met een operatie worden 'hersteld'. Dan gebruiken ze een andere pees uit je lichaam om de oude te vervangen.quote:Op maandag 7 november 2005 20:45 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Neehoor.
Als het doorgescheurd is zal het weer operatief aan elkaar gezet moeten worden.
Hoe dat met kruisbanden zit weet ik niet, maar wat betreft enkelbvanden is dit not true. Ze willen opereren nog wel eens doen omdat dit de minste restklachten geeft. Moet eigenlijk wel een verdomd goeie reden voor zijn en wordt meestal niet gekozen, omdat een operatie veel rompslomp met zich meebrengt. Persoon draait ziekenhuis in en kan dus niet werken etc..quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:19 schreef -calimero- het volgende:
[..]
True. Afgescheurde / doorgescheurde enkel of kruisbanden kunnen alleen met een operatie worden 'hersteld'. Dan gebruiken ze een andere pees uit je lichaam om de oude te vervangen.
Als je het niet opereerd hecht de kruisband wel weer aan het bot, maar nooit meer zoals het was, en ook niet op dezelde plaats.
Zelf heb ik 5,5 jaar geleden mijn knie gebroken en de afgescheurd afgescheurd, maar ik ben hieraan niet geopereerd. Ik kan nu wel weer bijna alles doen, maar dingen zoals skieën enzo durf ik niet meer goed. Ik heb hiervoor trouwens wel hard moeten trainen, om weer zulke grote belanstingen te kunnen weerstaan.
Mijn advies is om iig wel naar de fysio te gaan. Eerst een paar (8 ofzo) weken rust houden, dan fysiotherapie en daarna zelf ook nog veel trainen.
Succes er mee iig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |