abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2005 @ 09:34:59 #151
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31889128
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:28 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Ziener
[..]
Dit klopt niet.
Je mag nog steeds 120 km /h op de A13 bij Delft.

Er staan nog steeds, einde 100 km/h borden en op de kleine hectometer paaltjes staat geen snelheid.

(Niet dat ik 120 km/h kon rijden vanmorgen, aangezien er natuurlijk file was.)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31889170
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:30 schreef Metro2005 het volgende:

Relaxed man 331km file momenteel, echt goed gewoon:
Gisteren 2,5 uur gedaan over mijn ritje van 20km en vandaag 1,5 uur. Het gaat vooruit (ter indicatie, zonder files 20 minuten)

De rode stukjes zijn files (of moet ik zeggen, de zeldzame witte stukjes zijn snelweg?)

GOED HOOR DIE MAATREGEL! Goed voor het milieu ook dat nu ipv 35~40 minuten (wat ik normaal erover doe met files) staat nu mijn motor anderhalf uur uitlaatgassen de lucht in te pompen en gisteren 2,5 uur. NEE DAT IS GOED VOOR HET MILIEU JA DAT HEEFT DIE TAKKE PEIJS GOED INGESCHAT!

Ik heb vanaf het begin al geroepen dat de files dramatisch gaan toenemen als dit ingevoerd gaat worden en zie hier het resultaat.. (ik haat het om gelijk te krijgen soms)
Ach man maak je niet zo druk en ga met de fiets ben je altijd binnen 1 uur op je werk .

Verder heb ik wel een vraag aan jou want hoeveel stond je voor de 80km maatrgel wel niet in de file? (die 80 KM regel die pas 2 dagen geldt, met nu toevallig wat regen, de daarbij behorende ongelukkken, we weten dat er altijd meer files komen met regen)
  woensdag 2 november 2005 @ 09:41:08 #153
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31889242
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach man maak je niet zo druk en ga met de fiets ben je altijd binnen 1 uur op je werk .

Verder heb ik wel een vraag aan jou want hoeveel stond je voor de 80km maatrgel wel niet in de file? (die 80 KM regel die pas 2 dagen geldt, met nu toevallig wat regen, de daarbij behorende ongelukkken, we weten dat er altijd meer files komen met regen)
ja heel toevallig. Ik stond meestal in spijkenisse in de file (duh, wat wil je, 90.000 inwoners en 1 rijstrook spijkenisse uit ) en vaak was de snelheid bij de spaanse polder (a20) wat lager, zo rond de 60-70km/u en een hele enkele keer stond het echt stil, maar dat is in een jaar tijd nog maar 5 keer gebeurd ofzo)

en nu net de invoering van 80 sta ik gelijk 2 dagen compleet vast.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31889657
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ja heel toevallig. Ik stond meestal in spijkenisse in de file (duh, wat wil je, 90.000 inwoners en 1 rijstrook spijkenisse uit ) en vaak was de snelheid bij de spaanse polder (a20) wat lager, zo rond de 60-70km/u en een hele enkele keer stond het echt stil, maar dat is in een jaar tijd nog maar 5 keer gebeurd ofzo)

en nu net de invoering van 80 sta ik gelijk 2 dagen compleet vast.
En waren er de afgelopen 2 dagen wat ongelukken geweest op die wegegedeeltes waar je overheen moet? Of aan de andere kant van de weg natuurlijk kijk files zijn ook zo leuk.

Een kennis van mij uit eindhoven heeft een tijd in roelofsarendsveen gewerkt, die vertrok gewoon nooit meer voor 9.00 uur thuis, dan kwam hij maar 30 minuten later op zijn werk dan dat ie om 7.00 vertrok en elke file pakte die hij tegen kwam. en dat is al minsten 3 jaar geleden.

Als ik jou was zou ik me werktijden proberen aan te passen.

Maar nee in nederland moeten we ook met zijn allen op dezelfde tijd beginnen.
pi_31889831
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:00 schreef Basp1 het volgende:
Maar nee in nederland moeten we ook met zijn allen op dezelfde tijd beginnen.
Inderdaad, het fileprobleem is veel makkelijker op te lossen dan men denkt, maarja... de overheid moet het maar doen, het liefst door het hele land te asfalteren.
  woensdag 2 november 2005 @ 10:13:31 #156
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31889923
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En waren er de afgelopen 2 dagen wat ongelukken geweest op die wegegedeeltes waar je overheen moet? Of aan de andere kant van de weg natuurlijk kijk files zijn ook zo leuk.

Een kennis van mij uit eindhoven heeft een tijd in roelofsarendsveen gewerkt, die vertrok gewoon nooit meer voor 9.00 uur thuis, dan kwam hij maar 30 minuten later op zijn werk dan dat ie om 7.00 vertrok en elke file pakte die hij tegen kwam. en dat is al minsten 3 jaar geleden.

Als ik jou was zou ik me werktijden proberen aan te passen.

Maar nee in nederland moeten we ook met zijn allen op dezelfde tijd beginnen.
Ik werk op een helpdesk, niet echt makkelijk om daar de werktijden van aan te passen.
Dat moet namelijk wel overeenstemmen met onze klanten.

En hoe zijn die ongelukken ontstaan? niet toevallig doordat iedereen ineens in de ankers moet voor een stuk 80? of doordat men dichter op elkaar gaat rijden door 80? of doordat men niet meer oplet als je 80 rijdt?


Bovendien heb ik geen ongeluk gezien, gisteren niet en vandaag niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31891315
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik werk op een helpdesk, niet echt makkelijk om daar de werktijden van aan te passen.
Dat moet namelijk wel overeenstemmen met onze klanten.

En hoe zijn die ongelukken ontstaan? niet toevallig doordat iedereen ineens in de ankers moet voor een stuk 80? of doordat men dichter op elkaar gaat rijden door 80? of doordat men niet meer oplet als je 80 rijdt?


Bovendien heb ik geen ongeluk gezien, gisteren niet en vandaag niet.
Helpdeksen zijn helemaal mooie functies om van huis uit te kunnen doen

Ja ongelukken zijn vaak al weg op het moment dat je er langs komt.

Het ontstaan zal eerder komen weer door het slechte weer en het niet opletten van de mensen. Dat men te laat remt komt vaak doordat men te dicht op de voorganger zit. Het spreekwoord haastige spoed is zelden goed geldt ook in het verkeer.
quote:
http://www.nu.nl/news/618961/12/Lange_file_bij_Rotterdam.html

ROTTERDAM - Het verkeer bij Rotterdam in de richting Den Haag heeft woensdagmorgen veel hinder van een kettingbotsing bij Delft op de snelweg A13. Daardoor staan er op de snelwegen rond de stad files van tientallen kilometers.

Rond half negen was volgens de ANWB "de kurk uit de fles", kwamen twee afgesloten rijbanen weer vrij en begon het verkeer langzaam op gang te komen.


Vanaf het Kleinpolderplein tot aan Delft stond een file van 10 kilometer. Op de aansluitende A20 strekte de gestremde verkeersstroom zich uit tussen knooppunt Gouwe en het Kleinpolderplein, een afstand van ongeveer 19 kilometer. Ook het verkeer op de A16 stond over kilometers lang vast tot aan knooppunt Terbregseplein, de aansluiting met de A20.

De oorzaak is een kettingbotsing met zes auto's bij Delft. Volgens de ANWB zal het nog enige tijd duren voordat de files weer zijn opgelost.
pi_31893832
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ja heel toevallig. Ik stond meestal in spijkenisse in de file (duh, wat wil je, 90.000 inwoners en 1 rijstrook spijkenisse uit ) en vaak was de snelheid bij de spaanse polder (a20) wat lager, zo rond de 60-70km/u en een hele enkele keer stond het echt stil, maar dat is in een jaar tijd nog maar 5 keer gebeurd ofzo)

en nu net de invoering van 80 sta ik gelijk 2 dagen compleet vast.
Vanmorgen zat alles vast vanwege een kettingbotsing. Heeft niks met snelheid te maken. Dat komt door van die bumperklevende mongolen waarschijnlijk. Dat soort volk zal hier ook wel posten. Dát is pas irritant
pi_31893964
en waarom gaat men bumperkleven??? Juist omdat men 80 moet gaan rijden waar je met alle gemak 120 kan rijden (mits zonder file)
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_31894009
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:56 schreef mystery1980 het volgende:
en waarom gaat men bumperkleven??? Juist omdat men 80 moet gaan rijden waar je met alle gemak 120 kan rijden (mits zonder file)
En met 120 doet men niet aan bumperkleven?
pi_31894078
in elk geval vele malen minder, en diegenen die dan nog harder willen rijden zich vanzelf wel plat, bovendien kunnen die er dan gewoon links langs.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_31894083
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:56 schreef mystery1980 het volgende:
en waarom gaat men bumperkleven??? Juist omdat men 80 moet gaan rijden waar je met alle gemak 120 kan rijden (mits zonder file)
Man, vaak ben ik aan het inhalen en komt er iemand lekker achter me rijden. Dan ga ik wat harder rijden, tot 130. Dacht je dat ie dan meer afstand gaat nemen? Meestal zijn het de autos met xeon lichten, maar ook andere helmjosti's presteren het.
  woensdag 2 november 2005 @ 13:03:20 #163
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31894089
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En met 120 doet men niet aan bumperkleven?
Wel veel minder mensen dan wanneer iedereen 80 gaat rijden. Mystery1980 heeft gewoon gelijk.
Met 80km/u houden mensen nou eenmaal minder afstand (dat is ook het hele idee erachter) zodat er eerder ongelukken gebeuren. En omdat ons wegen net zo ontzettend efficient is staat vervolgens heel nederland vast.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 2 november 2005 @ 13:21:55 #164
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31894531
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wel veel minder mensen dan wanneer iedereen 80 gaat rijden. Mystery1980 heeft gewoon gelijk.
Met 80km/u houden mensen nou eenmaal minder afstand (dat is ook het hele idee erachter) zodat er eerder ongelukken gebeuren. En omdat ons wegen net zo ontzettend efficient is staat vervolgens heel nederland vast.
Met 80km/u houden mensen nou eenmaal minder afstand (dat is ook het hele idee erachter) zodat er eerder ongelukken gebeuren. Dat is natuurlijk flauwekul. De kritieke 'afstand' blijft 2 seconde. Dit is met 80 km een kleiner gat dan met 120 km. Maar je rijdt natuurlijk ook zachter, dus het duurt bij een ongeluk langer voordat je bij de voorligger op de achterbank zit. Dat heft elkaar op, en dan zit je weer op diezelfde 2 seconde.

Maar ik hoef je niet te vertellen dat een ongeluk met 80 km per uur minder schade oplevert dan een ongeluk met 120 km per uur.

De capaciteit blijft (theoretisch) dus ook gewoon gelijk. Per 2 seconde één auto per rijbaan. Dat is dus maximaal 1800 auto's per uur over een baan. Ongeacht de snelheid.
I am a black hole shitting into the void
pi_31894639
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:21 schreef Gimmick het volgende:
De capaciteit blijft (theoretisch) dus ook gewoon gelijk. Per 2 seconde één auto per rijbaan. Dat is dus maximaal 1800 auto's per uur over een baan. Ongeacht de snelheid.
Maar omdat er minder afstand tussen de auto's is, passen er (theoretisch) meer auto's op de weg.
  woensdag 2 november 2005 @ 13:31:59 #166
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31894808
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:25 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Maar omdat er minder afstand tussen de auto's is, passen er (theoretisch) meer auto's op de weg.
jaáha, maar die auto's maken ook weer langer gebruik van het baanvak. Dus wat je wint met afstand (compacter), lever je weer in met langere reistijd.

De crux zit hem in de constante snelheid. En een snelheid is makkelijker constant te houden op 80 km per uur dan met 120 km per uur. Zeker omdat vrachtauto's geen 120 mogen. En iedereen vindt zichzelf natuurlijk wel een fantastische chauffeur, maar je hebt natuurlijk ook nog met anderen te maken. Net als die fantastische chauffeurs met jouw fantastisch rijden te maken hebben.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 2 november 2005 @ 13:33:23 #167
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31894838
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:21 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Met 80km/u houden mensen nou eenmaal minder afstand (dat is ook het hele idee erachter) zodat er eerder ongelukken gebeuren. Dat is natuurlijk flauwekul. De kritieke 'afstand' blijft 2 seconde. Dit is met 80 km een kleiner gat dan met 120 km. Maar je rijdt natuurlijk ook zachter, dus het duurt bij een ongeluk langer voordat je bij de voorligger op de achterbank zit. Dat heft elkaar op, en dan zit je weer op diezelfde 2 seconde.

Maar ik hoef je niet te vertellen dat een ongeluk met 80 km per uur minder schade oplevert dan een ongeluk met 120 km per uur.

De capaciteit blijft (theoretisch) dus ook gewoon gelijk. Per 2 seconde één auto per rijbaan. Dat is dus maximaal 1800 auto's per uur over een baan. Ongeacht de snelheid.
Ik weet niet óf jij wel eens op zo'n stuk 80 weg komt, maar daar houdt NIEMAND 2 seconden afstand, ze rijden echt vlak achter elkaar allemaal, eerder 0,5 - 1 seconde afstand.
Waarom? Omdat er mensen zijn die 60 gaan rijden of 70 en dat zorgt weer voor irritaties en bumperklevers.

Dat is nou eenmaal de praktijk, en daar helpen al die mooie theoriemodellen geen flikker tegen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31894976
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:33 schreef Metro2005 het volgende:


Dat is nou eenmaal de praktijk, en daar helpen al die mooie theoriemodellen geen flikker tegen.
Ja helaas dan, door het stomme ikke ikke ikke en de rest kan stikken gedrag van velen klopt de theorie niet. Als iedereen eens gewoon wel normaal zou anticiperen met autorijden waren er 25% minder files.

En ik wacht nog op antwoord waarom je bij een helpddeskfunctie niet zou kunnen thuiswerken?
  woensdag 2 november 2005 @ 13:42:31 #169
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31895070
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:33 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik weet niet óf jij wel eens op zo'n stuk 80 weg komt, maar daar houdt NIEMAND 2 seconden afstand, ze rijden echt vlak achter elkaar allemaal, eerder 0,5 - 1 seconde afstand.
Waarom? Omdat er mensen zijn die 60 gaan rijden of 70 en dat zorgt weer voor irritaties en bumperklevers.

Dat is nou eenmaal de praktijk, en daar helpen al die mooie theoriemodellen geen flikker tegen.
Dat is allemaal niet belangrijk: je kunt in alles wat ik schrijf het getal 2 namelijk best vervangen door 1 of 0,5. De conclusie blijft hetzelfde: de capaciteit van de weg is afhankelijk van de afstand tussen twee auto's.

Maar goed, jij zegt dus even dit: de mensen rijden met 80 km per uur op één seconde afstand en met 120 km per uur op 2 seconde afstand (gechargeerd, niet over de precieze nummertjes zeuren). Dan is de capaciteit in het eerste geval (één seconde afstand) 2x zo groot als in het geval van 120 km per uur (twee seconde afstand). Reken maar na: in één uur zitten 3600 secondes

80 km per uur op 1 seconde: 3600 / 1 = maximaal 3600 auto's per uur per baan
120 km per uur op 2 seconde : 3600 / 2 = maximaal 1800 auto's per uur per baan

Het eerste geval gaat natuurlijk wel ten koste van de veiligheid.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 2 november 2005 @ 14:01:25 #170
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31895582
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja helaas dan, door het stomme ikke ikke ikke en de rest kan stikken gedrag van velen klopt de theorie niet. Als iedereen eens gewoon wel normaal zou anticiperen met autorijden waren er 25% minder files.

En ik wacht nog op antwoord waarom je bij een helpddeskfunctie niet zou kunnen thuiswerken?
Omdat ik naast de helpdesk ook allerlei andere dingen doe waar ik hulpmiddelen van mijn werk voor nodig heb.
(tis geen callcenter baan ofzo )

en ja ikke ikke gedrag is helaas erg vergevorderd in nederland. Maar als iedereen gewoon 80 rijdt (ipv 60 of 70 ) dan rijdt het tenminste eens een keertje door!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 2 november 2005 @ 14:04:29 #171
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31895678
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:42 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Dat is allemaal niet belangrijk: je kunt in alles wat ik schrijf het getal 2 namelijk best vervangen door 1 of 0,5. De conclusie blijft hetzelfde: de capaciteit van de weg is afhankelijk van de afstand tussen twee auto's.

Maar goed, jij zegt dus even dit: de mensen rijden met 80 km per uur op één seconde afstand en met 120 km per uur op 2 seconde afstand (gechargeerd, niet over de precieze nummertjes zeuren). Dan is de capaciteit in het eerste geval (één seconde afstand) 2x zo groot als in het geval van 120 km per uur (twee seconde afstand). Reken maar na: in één uur zitten 3600 secondes

80 km per uur op 1 seconde: 3600 / 1 = maximaal 3600 auto's per uur per baan
120 km per uur op 2 seconde : 3600 / 2 = maximaal 1800 auto's per uur per baan

Het eerste geval gaat natuurlijk wel ten koste van de veiligheid.
Je vergeet 1 cruciaal ding in je berekening.
Het gaat er niet om hoeveel auto's er op de weg kunnen maar hoe hard het doorstroomt.
Uit 'studies' blijkt dat dit dus bij 80km/u is (optimale doorstroming) , alleen blijkt dit in de praktijk niet te realiseren door oa snelheidsverschillen (mensen die dus 60 rijden), botsingen doordat mensen zo dicht op elkaar gaan rijden etc etc.

het werkt gewoon niet. Mensen rijden op een 120 weg toch ook niet allemaal 120. Het is behoorlijk naïef om dan te denken dat op een stuk 80 iedereen ineens wel 80 rijdt.
Snelheidsverschillen onderlin zullen er altijd blijven, alleen verlaag je de snelheid dan verklein je de afstand en vergroot je het risico op botsingen --> lange files
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 2 november 2005 @ 14:12:59 #172
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31895913
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je vergeet 1 cruciaal ding in je berekening.
Het gaat er niet om hoeveel auto's er op de weg kunnen maar hoe hard het doorstroomt.
Uit 'studies' blijkt dat dit dus bij 80km/u is (optimale doorstroming) , alleen blijkt dit in de praktijk niet te realiseren door oa snelheidsverschillen (mensen die dus 60 rijden), botsingen doordat mensen zo dicht op elkaar gaan rijden etc etc.

het werkt gewoon niet. Mensen rijden op een 120 weg toch ook niet allemaal 120. Het is behoorlijk naïef om dan te denken dat op een stuk 80 iedereen ineens wel 80 rijdt.
Snelheidsverschillen onderlin zullen er altijd blijven, alleen verlaag je de snelheid dan verklein je de afstand en vergroot je het risico op botsingen --> lange files
Dat schreef ik net ook al: de constante snelheid is het belangrijkste. En het is makkelijker om met ze allen 80 km/h te rijden dan met zijn allen 120 km/h. Al is het maar om de doodeenvoudige redenen dat vrachtauto's geen 120 mogen.

Je zult ook bij 80 km nog mensen hebben die van de norm afwijken (zowel naar boven of naar beneden). Deze zouden bekeurd moeten worden. Maar het aantal mensen dat afwijkt is veel lager dan bij 120 km/h. Je zult dus eerder een regelmatige doorstroming hebben.

En nogmaals: bij een lagere snelheid verklein je wel de absolute afstand (aantal meters) maar niet de relatieve afstand (hoelang duurt het voordat ik bij mijn voorligger op de achterbank zit?). Het lijkt wel alsof je met 120 km per uur een groot gat slaat, maar dat gat heb je 1,5 zo snel overbrugd. Met z'n allen langzaam rijden is altijd veiliger dan met zijn allen snel rijden, dat lijkt me toch een weinig opzienbarende conclusie.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 2 november 2005 @ 14:15:57 #173
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31896005
Oh voor de geinteresseerden. er staat momenteel file...

OP DE STUKKEN WAAR JE 80 MAG!

www.awnb.nl

het is verdomme 2u en er staat file

[ Bericht 2% gewijzigd door Metro2005 op 02-11-2005 15:10:07 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 2 november 2005 @ 14:27:11 #174
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31896345
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:15 schreef Metro2005 het volgende:
Oh voor de geinteresseerden. er staat momenteel file...

OP DE STUKKEN WAAR JE 80 MAG!

www.awb.nl

het is verdomme 2u en er staat file
So what? Dit bewijst toch niks? Je doet net alsof de file gister is uitgevonden en alsof elke file de oorzaak is van 80 km/h als maximum snelheid. Nederland blijft te veel auto's hebben, daar verandert deze maatregel niets aan.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 2 november 2005 @ 14:30:13 #175
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31896428
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:27 schreef Gimmick het volgende:

[..]

So what? Dit bewijst toch niks? Je doet net alsof de file gister is uitgevonden en alsof elke file de oorzaak is van 80 km/h als maximum snelheid. Nederland blijft te veel auto's hebben, daar verandert deze maatregel niets aan.
Dat er teveel auto's zijn ben ik met je eens, maar dat er moedwillig files gecreeerd worden nu (files zijn / worden langer en duren langer) vind ik een kwalijke zaak.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 2 november 2005 @ 14:38:22 #176
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31896699
Dat is gewoon paranoïde onzin, er worden nu geen moedwillige files gecreëerd, noch worden ze langer. Je kunt op basis van een file geen uitspraken doen, dat gaat helemaal nergens over. Om de doodeenvoudige reden dat je niet weet hoe de situatie zou zijn geweest al was de maximum snelheid 120 km/h.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 2 november 2005 @ 14:38:22 #177
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31896700
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:27 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Nederland blijft te veel auto's hebben,
Niks te weinig auto's. Gewoon te weinig wegen!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 2 november 2005 @ 14:41:05 #178
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31896801
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:38 schreef hace_x het volgende:

[..]

Niks te weinig auto's. Gewoon te weinig wegen!
Zoveel mogelijk wonen waar je werk is. Ik hoop / zorg er voor dat ik op maximaal 30 minuten fietsen woon. Nederland is een klote land om je te verplaatsen en dat gaat echt niet opgelost worden.
I am a black hole shitting into the void
pi_31896868
Tijdens spitsuur zit bijna iedereen ook alleen in zijn auto, terwijl er meestal toch wel 4 mensen in een auto passen.
Jammer dat het carpoolen niet echt van de grond is gekomen, maar ik denk dat er op dat vlak nog veel te halen valt.
pi_31896940
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:41 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk wonen waar je werk is. Ik hoop / zorg er voor dat ik op maximaal 30 minuten fietsen woon. Nederland is een klote land om je te verplaatsen en dat gaat echt niet opgelost worden.
Dan zal de overheid wel wat moeten doen aan het structurele woningtekort van 200.000 woningen, waardoor je eerst 5 jaar op een wachtlijst moet staan voordat je in aanmerking komt voor een huurhuisje.
pi_31896943
niet alleen om 2 uur stond er file verdorie om 11 en 12 uur ook!!! Precies op en voor het 80 km gebied. En ja ik moet daar noodgedwongen vandaag 4 keer langs!!! Helaas is er geen baan te vinden die meer in de buurt is en geen huis te vinden die dichter bij mijn werk ligt. Bovendien is het voor vele mensen moeilijk te realiseren dichtbij het werk te wonen, omdat veel bedrijven geen vaste contracten meer geven en huizen kopen moeilijker wordt, bovendien zou je elk half jaar moeten verkassen als je contract weer eens niet verlengd word.
(o,ja linkje is verkeerd metro2005)
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_31899195
80 km is de as van het kwaad, en zal nog meer invloed op Nederland hebben dan het moslimfundamentalisme en -extremisme.

Mijn woorden.
  woensdag 2 november 2005 @ 15:58:47 #183
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_31899383
Jullie macho-gedrag verblindt jullie voor de voordelen van 80 km/ph als max.snelheid.
Weet je wel dat je fors minder benzine verbruikt als je 80 rijdt? 120 - 1/3 deel = het voordeligste om op te rijden. Staat in ieder theorieboek.
Era Vulgaris
pi_31899477
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:58 schreef Vassili_Z het volgende:
Jullie macho-gedrag verblindt jullie voor de voordelen van 80 km/ph als max.snelheid.
Weet je wel dat je fors minder benzine verbruikt als je 80 rijdt? 120 - 1/3 deel = het voordeligste om op te rijden. Staat in ieder theorieboek.
En vrijwel ieder theorieboek laat vervolgens de 1.5 keer zoveel reistijd buiten beschouwing .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 2 november 2005 @ 16:24:01 #185
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31900196
De oplossing is vrij eenvoudig: alle auto's uitrusten met een begrenzer. Niet harder dan 83 km/h, niet zachter dan 77 km/h (noodsituaties uitgezonderd). Sensoren die de afstand controleren tussen jouw en je voor en achterligger. Mocht het vekeer het toelaten (buiten de spits) kan de begrenzer uitgezet worden.

Dit is technisch best mogelijk maar zal nooit geaccepteerd worden. We associëren autorijden nu eenmaal met vrijheid. Die vrijheid mag heel veel tijd, geld en levens kosten.
I am a black hole shitting into the void
pi_31917733
Kom op zeg, hahaha. De overheid blijft maar uit mijn auto. Groenlinks -in Groningen geloof ik- had ook zo'n idee, om elke auto met een systeem uit te rusten dat ingrijpt als er te hard gereden wordt. Volstrekt belachelijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 3 november 2005 @ 01:54:32 #187
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_31918357
Onthaasten is goed voor allen!
pi_31919562
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Snelheidsverschillen onderlin zullen er altijd blijven, alleen verlaag je de snelheid dan verklein je de afstand en vergroot je het risico op botsingen --> lange files
Wat is dit voor onzinnige redenering. Als je langzamer gaat rijden, verklein je idd de tussenafstand. Maar die moet natuurlijk wel genoeg blijven om te kunnen reageren. Anders doe je het toch zelf fout. Bovendien zijn de snelheidsverschillen kleiner, dus heb je daarom weer minder redenen om te remmen.
En volgens jou redenatie heb je dus bij 50 nog meer kans op botsingen?
Of andersom: bij 200 minder, dus we moeten maar 200 gaan rijden op de snelweg?
  donderdag 3 november 2005 @ 08:47:16 #190
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31919774
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzinnige redenering. Als je langzamer gaat rijden, verklein je idd de tussenafstand. Maar die moet natuurlijk wel genoeg blijven om te kunnen reageren. Anders doe je het toch zelf fout. Bovendien zijn de snelheidsverschillen kleiner, dus heb je daarom weer minder redenen om te remmen.
En volgens jou redenatie heb je dus bij 50 nog meer kans op botsingen?
Of andersom: bij 200 minder, dus we moeten maar 200 gaan rijden op de snelweg?
Klopt

Waar gebeuren de meeste ongelukken denk je?
In de bebouwde kom, inderdaad. Goed gezien, en hoe hard mag je daar?
Goh, 50!

De snelheidsverschillen tussen 2 auto's die 80 rijden en 2 auto's die 120 rijden zijn exact even groot, namelijk niks.

En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.

En zoals ik al eerder opmerkte, de afstand bij 80km zones wordt gewoon kleiner, je kan wel uitgaan van gelijke afstand (in tijd) maar dat blijkt in de praktijk gewoon totaal niet het geval te zijn, mensen gaan veel en veel dichter op elkaar rijden en zo vergroot je dus de kans op ongevallen.


Overigens: 283km file momenteel, op de anwb site kun je zien waar (hint: let op waar de trajectcontroles en de 80km stukken zijn, daar staan ze namelijk)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Redactie Frontpage donderdag 3 november 2005 @ 08:55:13 #191
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31919893
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.
Maar daar heb je honderden kilometers aan rechte driebaanswegen, hier zit je elke 20 minuten wel op een tweebaansring, elke stad heeft een ring tegenwoordig waar t dichtslipt.
pi_31920970
Verder alsje in duitsland in het ruhrgebeid tijdens de spits rondrijdt wordt je net zo gek van files als in nederland. Ook rond de grote steden in duitsland tijdens de spits zijn er ook files.

En als we naar de grootste autonatie ter wereld kijken, amerika dus met zijn 10 baan wegen ook daar zijn er files.
http://www.traffic.com/Lo(...)Traffic-Reports.html
en dan eens voor de gein rond 17.00 uur onze tijd daar kijken, dan is het daar spitsuur.
pi_31920992
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Klopt

Waar gebeuren de meeste ongelukken denk je?
In de bebouwde kom, inderdaad. Goed gezien, en hoe hard mag je daar?
Goh, 50!
En als je harder zou mogen rijden in de bebouwde kom, zouden er dan minder ongelukken gebeuren?
  donderdag 3 november 2005 @ 10:48:20 #194
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_31921967
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

En vrijwel ieder theorieboek laat vervolgens de 1.5 keer zoveel reistijd buiten beschouwing .
Ja, slimmerd, uiteraard.
Tijd speelt bij verbruik geen rol: het wordt in liters per kilometer uitgedrukt (of in kilometers per liter).
Dat verandert alles
pi_31922019
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:48 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Ja, slimmerd, uiteraard.
Tijd speelt bij verbruik geen rol: het wordt in liters per kilometer uitgedrukt (of in kilometers per liter).
Bij verbruik niet, bij het argument wat gebruikt wordt (luchtvervuiling) toch echt wel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 3 november 2005 @ 14:06:06 #196
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31927438
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Klopt

Waar gebeuren de meeste ongelukken denk je?
In de bebouwde kom, inderdaad. Goed gezien, en hoe hard mag je daar?
Goh, 50!

De snelheidsverschillen tussen 2 auto's die 80 rijden en 2 auto's die 120 rijden zijn exact even groot, namelijk niks.

En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.

En zoals ik al eerder opmerkte, de afstand bij 80km zones wordt gewoon kleiner, je kan wel uitgaan van gelijke afstand (in tijd) maar dat blijkt in de praktijk gewoon totaal niet het geval te zijn, mensen gaan veel en veel dichter op elkaar rijden en zo vergroot je dus de kans op ongevallen.


Overigens: 283km file momenteel, op de anwb site kun je zien waar (hint: let op waar de trajectcontroles en de 80km stukken zijn, daar staan ze namelijk)
Jij bent echt briljant. Ik zeg: we verhogen de snelheid in de bebouwde kom tot hetzelfde niveau als de Duitse snelweg. Dat is het nog slecht een kwestie van tijd dat er even weinig ongelukken gebeuren als op de Duitse snelweg.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 3 november 2005 @ 14:11:37 #197
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31927608
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:34 schreef StefanP het volgende:
Kom op zeg, hahaha. De overheid blijft maar uit mijn auto. Groenlinks -in Groningen geloof ik- had ook zo'n idee, om elke auto met een systeem uit te rusten dat ingrijpt als er te hard gereden wordt. Volstrekt belachelijk.
Natuurlijk is het volstrekt belachelijk. En het is deze houding de elke jaar tientallen verkeersdoden oplevert. 'Maximum snelheid? Dat maak ik godverdomme zelf wel uit! Ik rij verdomme beter als ik 140 ga met een pilsje op. '

Mag de overheid wel in je lichaam komen (om dezelfde beeldspraak aan te houden). Hiermee bedoel ik alcohol en drugcontroles?

Maar goed, dat staat los van de fileproblematiek.
I am a black hole shitting into the void
pi_31931662
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Klopt

Waar gebeuren de meeste ongelukken denk je?
In de bebouwde kom, inderdaad. Goed gezien, en hoe hard mag je daar?
Goh, 50!

De snelheidsverschillen tussen 2 auto's die 80 rijden en 2 auto's die 120 rijden zijn exact even groot, namelijk niks.

En gebeuren er in Duitsland zo veel méér ongelukken dan in nederland? (waar ze toch wel een flink stuk harder rijden dan hier) Nee dus.

En zoals ik al eerder opmerkte, de afstand bij 80km zones wordt gewoon kleiner, je kan wel uitgaan van gelijke afstand (in tijd) maar dat blijkt in de praktijk gewoon totaal niet het geval te zijn, mensen gaan veel en veel dichter op elkaar rijden en zo vergroot je dus de kans op ongevallen.


Overigens: 283km file momenteel, op de anwb site kun je zien waar (hint: let op waar de trajectcontroles en de 80km stukken zijn, daar staan ze namelijk)
Goh en waar gebeuren de meeste ongelukken mee? Juist, fietsers, brommers, kruispunten. Die zie ik niet zo heel veel op snelwegen...
pi_31952930
De snelheidslimiet was toch 80?
Gisteren Arnhem - Scheveningen: gemiddelde snelheid zo'n 50 km/u. :D:D:D!!!!!vijf!!!!nul


pi_31956598
Het is mij ook opgevallen dat de afgelopen dagen (sinds de invoering van die 80km stukken) er veel meer problemen zijn met invoegen en uitvoegen. Omdat iedereen 80 op de rechterbaan rijdt en alleen panisch op zijn eigen snelheidsmeter kijkt om maar niet boven die 80 uit te komen maakt men geen ruimte meer door even een baantje naar links op te schuiven. Bovendien rijden alle auto's opeens enorm dicht op elkaar waardoor het invoegen ook lastiger wordt. Dit lijkt me ook allemaal niet bevorderlijk voor de doorstroom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')