abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:02:34 #76
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31751972
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:39 schreef Metro2005 het volgende:

Op sommige lokaties zal langzamer rijden inderdaad prima kunnen werken, maar je moet ook consequent zijn en op andere lokaties weer de snelheid wat durven verhogen.
Waarom verhogen? Waarom ga je niet meer sporten? Of zorg je voor minder stress? Dan ben je lekker ontspannen en rijdt 100 km per uur echt heerlijk.

Muziekje op, rustig aan, lekker chillen on wheels
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31752069
Belachelijke maatregel. Dit land zakt steeds dieper weg in regelzucht

80 km/h dan krijg je nog meer file's. Daar is weer eens niet over nagedacht.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:06:53 #78
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31752077
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Waarom verhogen? Waarom ga je niet meer sporten? Of zorg je voor minder stress? Dan ben je lekker ontspannen en rijdt 100 km per uur echt heerlijk.

Muziekje op, rustig aan, lekker chillen on wheels
Omdat als ik van Schiedam naar groningen moet voor mijn werk ik die 20km per uur verschil wel merk!
Op een rit van 300km merk je zoiets wel hoor.
Dat is een half uur verschil. Een uur heen en weer verschil.
En bij 120 rij ik net zo relaxed.
Als het overal 80 wordt doe je er bijna een uur langer over, dus 2 uur heen en weer langer!


(ik werk niet in groningen hoor maar wij hebben klanten door het hele land zitten)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:11:15 #79
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_31752174
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_31752209
80op de snelweg
krijg aids, dat is geen snelweg meer.
pi_31752228
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:11 schreef D-FENS het volgende:
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:14:11 #82
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31752246
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:11 schreef D-FENS het volgende:
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu


Als ze het kunnen garanderen dan ben ik 110% voor
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31752920
Ik baal echt van dat stukje A12, van prins claus plein naar den haag Ik moet er elke dag langs.. En wel elke dag om me oren gereden worden door audi's en bmw's die harder gaan, want tja.. deze regels gelden natuurlijk niet voor ministers
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:55:45 #84
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31753205
Even korte reactie op Topic Titel: EENS!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_31754119
Ben ik de enige die denkt dat er minder files komen? Ik denk dat het verschil tussen auto's een stuk minder zal zijn. Minder inhalen en een betere doorstroming. Ook zullen er waarschijnlijk minder ongelukken gebeuren en kunnen auto's dichter op mekaar rijden.

Het schiet alleen niet echt op als het zo'n recht stuk is. Vooral als je daarvoor lekker door hebt gereden met 120 of meer..
pi_31754617
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:44 schreef Atreidez het volgende:
Ik baal echt van dat stukje A12, van prins claus plein naar den haag Ik moet er elke dag langs.. En wel elke dag om me oren gereden worden door audi's en bmw's die harder gaan, want tja.. deze regels gelden natuurlijk niet voor ministers
Gewoon links rijden en links blijven rijden, al douwen ze je bijkans van de weg af.
Big dick.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:43:46 #87
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_31754671
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:27 schreef Wolter het volgende:
Het schiet alleen niet echt op als het zo'n recht stuk is. Vooral als je daarvoor lekker door hebt gereden met 120 of meer..
En als het later in de avond/nacht is en er is (bijna) niemand voor je. Ik heb dan bij 120 al het idee dat mn opa me in kan halen in zijn 45 kar. Zal er niet beter op worden als ik 80 moet rijden of ¤30 betalen omdat ik sneller thuis wil zijn.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:45:16 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31754716
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:27 schreef Wolter het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat er minder files komen? Ik denk dat het verschil tussen auto's een stuk minder zal zijn. Minder inhalen en een betere doorstroming.
En wat is dan het verschil tussen allemaal 120 rijden en allemaal 80 rijden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31754787
Tja, er moet iets aan de luchtvervuiling gedaan worden. En aangezien ons liberale kabinet geen eisen aan bedrijven wil stellen (bijvoorbeeld door verplichte roetfilters in auto's etc.), want dat is immers niet liberaal. Pakken ze de burger aan. Fijn toch? Dat modern liberalisme!
pi_31755036
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En wat is dan het verschil tussen allemaal 120 rijden en allemaal 80 rijden?
Moet ik dat serieus gaan uitleggen?
Niet iedereen kan 120 gaan rijden lijkt mij. Ook zal dit voor gevaarlijkere situaties kunnen leiden omdat je niet iedereen kan verplichten om 120 te gaan rijden. Je maakt meer meters per seconde. Een ongeluk is dus sneller gemaakt, is meer files. Verder is de tijdswinst vaak minimaal in Nederland. En is het makkelijker om constant 80 te rijden dan omgekeerd. Dat zorgt voor een beter milieu.

Maar ja, 80 kilometer lang 80 rijden op een rechte, saaie weg is ook niet echt geweldig.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:14:15 #91
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31755528
Ik wil wel 80 rijden hoor.

Maar EERST de accijns drastsich verlagen en het kwartje van Cock terug! Voor wat hoort wat.
The Internets, I needs it..
pi_31755874
Er worden weer mooie borreltafelwijsheidjes verspreid zie ik. Jullie zijn er vroeg bij op de vrijdag.

Als je overigens gewoon eens wat onderzoeksrapporten doorleest zul je zien dat zowel in de theorie als in de praktijk de doorstroomsnelheid bij 80 km/u hoger is dan bij een hogere max snelheid. Verder neemt de uitstoot van schadelijke stoffen, de geluidsoverlast en de schade bij ongevallen ook substantieel af.

Als je harder wil rijden in de randstad moet je dus voorstander zijn van die 80 km/u, maar ja, de borreltafel weet het zonder onderzoek natuurlijk veel beter.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31756117
Snelheidsbeperking lost file niet op

Bij 70 gaat het verhaal iig niet op bij 80 dan waarschijnlijk ook niet. Over welke "onderzoeken" heb jij het precies, die van milieudefensie ofzo?
pi_31756153
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef multatuli het volgende:
Als je overigens gewoon eens wat onderzoeksrapporten doorleest
Waar?
Where facts are few, experts are many.
pi_31756454
Krijgen we ook een prestatie meeting door de overheid. Dat de 80km per uur ook gegarandeerd is. Als we het niet halen pleegt de overheid wanprestatie (soort gelijk contract als de overheid heeft met de ns). Zoiets van 85 % van alle auto's moeten op deze wegen ook de 80km per uur halen.

Verder kan ik op zich wel leven met het idee om op bepaalde tijden (spits momenten) deze regeling in te voeren, maar buiten deze tijden de normale snelheid. zo'n traject controle is toch wel flexibel genoeg om te werken met tijdszones.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:50:32 #96
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31756678
Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.

Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:02:17 #97
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_31757094
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef hace_x het volgende:


Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.

Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
Of een minimum snelheid van 100 instellen.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:09:35 #98
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31757307
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:02 schreef djowij het volgende:

[..]

Of een minimum snelheid van 100 instellen.
En daarmee mensen verplichten op hun voorganger te knallen
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31757960
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:12 schreef Salvad0R het volgende:
80op de snelweg
krijg aids, dat is geen snelweg meer.
Daarom heten ze ook rijkswegen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:35:43 #100
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31758069
En er staat weer 7 km.
En wel op het 120 km/h stuk.
Ik kan hem zien vanuit mijn raam.

Duidelijk dus. Mensen rijden eerst 120, moeten afremmen naar 80 (want flitsers, dus ook echt remmen), file op het 120 km stuk.
Dus dat de lucht op het 80 km stuk schoner is geworden kan best, maar ervoor zeker niet, de files reiken ook meestal tot Delft, waar het ook niet echt schoner is geworden.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')