abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:11:42 #26
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31757350
Hoe zit het nou met dat eigen risico ...
Als ik bv een eigen risico neem van 250 euro....met ik dan eerst rekeningen betalen tot ik die 250 euro heb bereikt en krijg daarna geld terug???

of is het zo dat ik alle rekeningen tot 250 euro zelf moet betalen???
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31757435
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:11 schreef Lionheaad het volgende:
Als ik bv een eigen risico neem van 250 euro....met ik dan eerst rekeningen betalen tot ik die 250 euro heb bereikt en krijg daarna geld terug???

Dat eerste, en na een jaar wordt het bedrag gereset.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:21:59 #28
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31757641
Ahhh, bedankt. Dus als ik een eigen risico neem van 250 Euro, krijg ik op het eind van het jaar datzelfde bedrag in no-claim weer terug?? Of gaat die vlieger niet op??
pi_31758055
Als je helemaal niets van je verzekering nodig hebt wel, maar ik meen dat zodra je bij wijze van spreke een rekening van 1 euro inlevert je je noclaim kwijt bent.
Maar dat zou een expert even moeten beantwoorden, want dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:36:07 #30
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31758083
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:35 schreef veldmuis het volgende:
Als je helemaal niets van je verzekering nodig hebt wel, maar ik meen dat zodra je bij wijze van spreke een rekening van 1 euro inlevert je je noclaim kwijt bent.
Maar dat zou een expert even moeten beantwoorden, want dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen!
Dan zou het dus 250-1=249 euro worden....
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:56:18 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31758642
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:11 schreef Lionheaad het volgende:

Je kunt een eigen risico nemen van 100/200/300/400/500 euro. Als je iets indient, gaat het eerst van je no-claim af... dus je gebruik eerst die 250 euro, daarna begint je eigen risico pas...
Als je 1 euro indient, krijg je aan het eind van het jaar 249 euro terug.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:11:45 #32
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_31759069
Maar als je naar de tandarts gaat voor (verplichte) controle, ben je meteen je no-claim kwijt, of zie ik dat verkeerd?
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:14:38 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31759125
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:11 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Maar als je naar de tandarts gaat voor (verplichte) controle, ben je meteen je no-claim kwijt, of zie ik dat verkeerd?
Tandarts valt onder een aanvullende verzekering, en niet onder de basisverzekering.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:15:08 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31759137
En je bent je no-claim nooit meteen kwijt, maar bedragen worden er van afgetrokken.

Als je bijvoorbeeld voor 40 euro zorg "gebruikt", zul je 210 euro terugkrijgen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:19:25 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31759277
Niet alle kosten tellen mee voor de no-claim. Tandartskosten (waarvoor ik aanvullend ben verzekerd) zijn er bij mij bijv. niet van afgetrokken. Huisartsenzorg ook niet. Geneesmiddelen dan weer wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31761097
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar:
Er zit nogal verschil tussen geslachtsgebonden kankers en mogen opdraaien voor de kosten van een weloverwogen keuze van een ander.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_31761255
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:39 schreef nostra het volgende:

[..]

Er zit nogal verschil tussen geslachtsgebonden kankers en mogen opdraaien voor de kosten van een weloverwogen keuze van een ander.
Eens (deels, want iedereen heeft recht op de onderzoeken, maar het is meer preventie dan genezing), maar het gaat me om het principe: solidariteitsbeginsel is solidariteitsbeginsel.

Daarnaast ben ik het er sowieso niet mee eens, daar mijn kinderen er straks wel voor gaan zorgen dat mijn oude dag (deels) gefinancierd gaat worden.

Als we zo gaan beginnen, dan zou ik ook zeggen: ik betaal geen WW-premie meer, want ik ben niet werkloos (ik betaal het zelf wel), WAO betaal ik ook zelf enz. enz.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31761290
kheb het al ingevuld en opgestuurd
Billie Holiday is Lady Day!
pi_31761305
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
kheb het al ingevuld en opgestuurd
Da's best knap....
pi_31761511
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:39 schreef nostra het volgende:

[..]

Mijn idee. Kinderen krijgen is (meestal) een keuze. Kanker krijgen niet.

Het zou op mij logischer overkomen als fysiotherapie bijv wel in de standaarddekking zat en kraamzorg niet. Alleen zul je dan wel als tegenwerping krijgen dat 'kinderen krijgen alleen nog voor de rijken is' ofzo.
pi_31761560
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Mijn idee. Kinderen krijgen is (meestal) een keuze. Kanker krijgen niet.

Het zou op mij logischer overkomen als fysiotherapie bijv wel in de standaarddekking zat en kraamzorg niet. Alleen zul je dan wel als tegenwerping krijgen dat 'kinderen krijgen alleen nog voor de rijken is' ofzo.
Waarom fysiotherapie wél
pi_31762085
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom fysiotherapie wél
Omdat je dat ook niet voor je lol doet?

Als mensen nu geen fysiotherapie nemen omdat ze het niet kunnen betalen, krijg je straks de situatie dat mensen ziek thuis zitten omdat ze niet goed kunnen lopen. Dat kost de maatschappij misschien meer dan fysiotherapie opnemen in de awbz.
pi_31762429
quote:
Eens (deels, want iedereen heeft recht op de onderzoeken, maar het is meer preventie dan genezing), maar het gaat me om het principe: solidariteitsbeginsel is solidariteitsbeginsel.
Solidariteitsbeginsel wil niet zeggen dat iedereen premie moet betalen voor alle uitgaven die ze zelf nooit zullen moeten maken. Die uitgaven zullen getoetst moeten worden op een bepaalde noodzaak en kraamzorg valt daar naar mijn smaak niet onder, omdat het het gevolg is van eigen keuzes en voorzienbaar is. Roepen dat je dan ook geen WW premie hoeft te betalen omdat je niet werkloos bent is erg raar, juist omdat de WW volledig gebaseerd is op datzelfde onderscheid: mensen die kiezen om ontslag te nemen of verwijtbaar werkloos zijn krijgen het niet.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_31762561
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Omdat je dat ook niet voor je lol doet?

Als mensen nu geen fysiotherapie nemen omdat ze het niet kunnen betalen, krijg je straks de situatie dat mensen ziek thuis zitten omdat ze niet goed kunnen lopen. Dat kost de maatschappij misschien meer dan fysiotherapie opnemen in de awbz.
En als je vanwege de medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen
pi_31762614
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:27 schreef nostra het volgende:

[..]

Solidariteitsbeginsel wil niet zeggen dat iedereen premie moet betalen voor alle uitgaven die ze zelf nooit zullen moeten maken. Die uitgaven zullen getoetst moeten worden op een bepaalde noodzaak en kraamzorg valt daar naar mijn smaak niet onder, omdat het het gevolg is van eigen keuzes en voorzienbaar is. Roepen dat je dan ook geen WW premie hoeft te betalen omdat je niet werkloos bent is erg raar, juist omdat de WW volledig gebaseerd is op datzelfde onderscheid: mensen die kiezen om ontslag te nemen of verwijtbaar werkloos zijn krijgen het niet.
Dan nog kun je je daar ook zelf tegen verzekeren.
pi_31762658
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En als je vanwege de medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen
Dan is dat weer iets waar je niet zelf voor kiest. Dat zou er dus wel in moeten zitten. Mits het van tevoren zonneklaar was dat een normale bevalling er niet in zat.

Maar goed, je kunt duizend en één grensgevallen bedenken van wat er wel of niet onder zou moeten vallen. Wat luxe is, wat pure noodzaak, wat een keuze en wat je overkomt.
pi_31762764
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Dan is dat weer iets waar je niet zelf voor kiest. Dat zou er dus wel in moeten zitten. Mits het van tevoren zonneklaar was dat een normale bevalling er niet in zat.

Er kunnen complicaties optreden. (en anders maken we er wel 1)
quote:
Maar goed, je kunt duizend en één grensgevallen bedenken van wat er wel of niet onder zou moeten vallen. Wat luxe is, wat pure noodzaak, wat een keuze en wat je overkomt.

Klopt en ik denk dat dit topic eigenlijk niet het juiste is om daarover te discussieren eigenlijk
pi_31762817
Die kraamzorg mag er voor mij echt wel uit...je blijft betalen voor andermans kinderen. Je betaald ook al voor de premie van andermans kinderen. Als je kinderen wilt zul je daar zelf voor moeten zorgen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_31766782
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je kunt een eigen risico nemen van 100/200/300/400/500 euro. Als je iets indient, gaat het eerst van je no-claim af... dus je gebruik eerst die 250 euro, daarna begint je eigen risico pas...
Als je 1 euro indient, krijg je aan het eind van het jaar 249 euro terug.
Zat ik dus fout..maar als ik het dan goed begrijp kan je het best een zo hoog mogelijk eigen risico nemen ook? Of niet?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:26:56 #50
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31766831
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Zat ik dus fout..maar als ik het dan goed begrijp kan je het best een zo hoog mogelijk eigen risico nemen ook? Of niet?
Als je volledig gezond bent en geen permanente medicatie nodig hebt wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')