Tja, ik hoor verhalen, maar wat daar nu van waar is weet ik niet?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
weleens gezien wat er in een frikandel zit?
Filmpje loopt alquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:28 schreef Loohcs het volgende:
Dit is een link naar een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde die gaat over pluimveeseparatorvlees in het algemeen.
Plus alle (eetbare) restjes die over blijven van het maken van de andere kippenvlees producten zoals kipfilet en kippenpotenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:25 schreef rashudo het volgende:
Vlees wat van de botten onder hoge druk wordt afgespoten (dacht ik). Dus wat je krijgt als je van een kip de filets, de poten en de vleugeltjes weghaalt. Op zich niks mis mee maar niet echt het lekkerste stukje vlees van een kip. Exclusief bot natuurlijk
Ik vond de eigenaar/directeur van die grote fabriek voor separator vlees een van de beste mensen in de keuringsdienst van waarde. Die man was zó heerlijk eerlijk, nuchter en duidelijk. Geen gelul, gewoon laten zien wat het is en dat er niks mis mee is... Daar kunnen zoveel anderen mensen uit die show nog een puntje aan zuigen!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Niets mis met seperatorvlees, is gewoon de industrieele verwerking van kip nadat de filets er af gehaald zijn, je kluift toch ook een kip kaal als je een hele kip hebt gebraden?
Juist, en de mensen van Riedel (coolbest) vragen erom dat mensen hun wantrouwen omdat ze niet willen dat er iemand komt kijken. Dan heb je voor mij wat te verbergen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vond de eigenaar/directeur van die grote fabriek voor separator vlees een van de beste mensen in de keuringsdienst van waarde. Die man was zó heerlijk eerlijk, nuchter en duidelijk. Geen gelul, gewoon laten zien wat het is en dat er niks mis mee is... Daar kunnen zoveel anderen mensen uit die show nog een puntje aan zuigen!
En dat alles dan weer samengeperstquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:25 schreef rashudo het volgende:
Vlees wat van de botten onder hoge druk wordt afgespoten (dacht ik). Dus wat je krijgt als je van een kip de filets, de poten en de vleugeltjes weghaalt. Op zich niks mis mee maar niet echt het lekkerste stukje vlees van een kip. Exclusief bot natuurlijk
Inderdaad, daarvoor moeten mensen de laatste aflevering van het 1e of 2e seizoen even kijken. Het kenmerkt volgens mij de ouderwets vakidioot om zoiets te verzinnen. Andere bedrijven schamen zich volgens mij te snel voor hun werkwijze en zijn bang hier openheid over te geven.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist, en de mensen van Riedel (coolbest) vragen erom dat mensen hun wantrouwen omdat ze niet willen dat er iemand komt kijken. Dan heb je voor mij wat te verbergen.
Open zijn, gewoon laten zien dat er niets mis is met je product, maar dat het een prachtige fabriek is. In de states hebben heel veel fabrieken rondleidingen voor het publiek, kunnen mensen hier wat van leren.
De man van de kippenseperator had nog iets prachtigs, het vet van de kippenkarkassen als brandstof (diesel) voor zijn vrachtauto. Geweldig, die man scoord wat mij betrefd punten.
Onder hoge druk? En zo'n skeletje blijft heel?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:25 schreef rashudo het volgende:
Het mooie bij nuggets is dat ze er ietwat onregelmatige vormen van maken om je het idee te geven dat het gewoon gesneden stukjes zijnquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:04 schreef SadKingBilly het volgende:
Bij de friki is separatorvlees de gemalen borstkasjes van de net geslachte kippen. Is niet echt bot maar meer een soort kraakbeen. Als het heel fijn gemalen wordt is het net gehakt, bij friki maken ze er onder andere frikadellen en kipnuggets van. mmmmm van mora onder andere.
jummie jummie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |