abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31738510
Ik en een paar jaargenoten van mij kregen afgelopen maandag het idee om met een paar mensen een huis te huren en er te gaan wonen. Nu hebben we al een paar dagen wat rondgekeken bij verschillende makelaars en woonstichtingen, maar er zijn nog wel wat onduidelijkheden.

Zo geven veel makelaars aan dat er niet door- of onderverhuurd mag worden. Eerst namen wij aan dat dit betekent dat we daar zeker geen kans zouden maken, maar later hoorde we van enkele anderen (die zeiden hetzelfde gedaan te hebben) dat dat geen probleem is, je zou dan een persoon het huis kunnen laten huren en die dan het verder laten verhuren aan de anderen, zodat op het contract maar een naam staat, maar je er uiteindelijk toch met 3 of 4 kunt wonen. Ik twijfelde er heel erg aan of dit wel waar was en heb een tijdje zitten zoeken op de websites van de makelaars, maar echt veel wijzer werd ik er ook niet van. Vind er geen controle plaats ofzo iets dergelijks? En hoe zit het dan met je inschrijving bij de gemeente en de studiefinanciering die hier vanaf hangt? Zijn hier misschien anderen die ook zoiets hebben gedaan?

Andere tips of ideeen zijn natuurlijk ook welkom
pi_31738581
Onderhuur als jij het huis aan anderen verhuurd en er zelf niet woont, dat mag dus vaak niet. Woon je er zelf wel met anderen dan zijn dat medebewoners/medehuurders, dit is geen probleem.
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_31738640
tvp
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_31738919
Wij hebben met zijn vieren gewoond, inderdaad éen hoofdhuurder. Moet goed komen.
pi_31740121
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:20 schreef Crazyivan het volgende:
Onderhuur als jij het huis aan anderen verhuurd en er zelf niet woont, dat mag dus vaak niet. Woon je er zelf wel met anderen dan zijn dat medebewoners/medehuurders, dit is geen probleem.
Als er niet door- of onderverhuurd mag worden maakt het natuurlijk niets uit of je er zelf woont. Het mag gewoon niet.
Maar voor de inschrijving bij de gemeente e/o Stufi maakt het niet uit.
pi_31751960
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:00 schreef Hork het volgende:

[..]

Als er niet door- of onderverhuurd mag worden maakt het natuurlijk niets uit of je er zelf woont. Het mag gewoon niet.
Maar voor de inschrijving bij de gemeente e/o Stufi maakt het niet uit.
Ja dat zeg ik toch ? Onderhuur is als je er niet zelf woont medehuur is als je er zelf ook woont. Wat snap je hier niet aan?
pi_31761709
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:02 schreef Crazyivan het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch ? Onderhuur is als je er niet zelf woont medehuur is als je er zelf ook woont. Wat snap je hier niet aan?
Eén persoon huurt het huis. Deze woont er zelf, en sluit weer huurcontracten met anderen, die er ook wonen? Dan heb je toch echt te maken met onderhuur hoor.
pi_31784059
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Eén persoon huurt het huis. Deze woont er zelf, en sluit weer huurcontracten met anderen, die er ook wonen? Dan heb je toch echt te maken met onderhuur hoor.
http://www.kamernet.nl/dsp_lsr_onderhuur.php

Hier staat wat informatie over onderhuur/medehuur
pi_31786541
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:08 schreef Crazyivan het volgende:

[..]

http://www.kamernet.nl/dsp_lsr_onderhuur.php

Hier staat wat informatie over onderhuur/medehuur
Heb je die site zelf ook gelezen?

Daar staat namelijk ook dat het in het geval van de TS zou gaan om onderhuur.
pi_31787695
Ach zo is de wet. Ik heb het zelf ook jaren gedaan. Geen woningstichting die er moeilijk over doet als jij een medebewoner neemt hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')