Ik en een paar jaargenoten van mij kregen afgelopen maandag het idee om met een paar mensen een huis te huren en er te gaan wonen. Nu hebben we al een paar dagen wat rondgekeken bij verschillende makelaars en woonstichtingen, maar er zijn nog wel wat onduidelijkheden.
Zo geven veel makelaars aan dat er niet door- of onderverhuurd mag worden. Eerst namen wij aan dat dit betekent dat we daar zeker geen kans zouden maken, maar later hoorde we van enkele anderen (die zeiden hetzelfde gedaan te hebben) dat dat geen probleem is, je zou dan een persoon het huis kunnen laten huren en die dan het verder laten verhuren aan de anderen, zodat op het contract maar een naam staat, maar je er uiteindelijk toch met 3 of 4 kunt wonen. Ik twijfelde er heel erg aan of dit wel waar was en heb een tijdje zitten zoeken op de websites van de makelaars, maar echt veel wijzer werd ik er ook niet van. Vind er geen controle plaats ofzo iets dergelijks? En hoe zit het dan met je inschrijving bij de gemeente en de studiefinanciering die hier vanaf hangt? Zijn hier misschien anderen die ook zoiets hebben gedaan?
Andere tips of ideeen zijn natuurlijk ook welkom