abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32493597
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:04 schreef Fixxxer het volgende:

Ik heb een supro op mn vetta

Ik heb nu trouwens de hele riff ingespeeld, mocht iemand er nog naar willen kijken:
riff
Ik zou op Deep Purple gokken, maar ik heb geen idee welk nummer

Ik ga nu even een cd'tje opzetten, dus als ik het tegenkom post ik het wel
  woensdag 23 november 2005 @ 01:28:51 #242
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_32497689
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:04 schreef Fixxxer het volgende:

Ik heb een supro op mn vetta

Ik heb nu trouwens de hele riff ingespeeld, mocht iemand er nog naar willen kijken:
riff
That is bach and it rocks it's a rock block of bach!! (quote: Tenacious D - rock your socks off)

Als je nog wilt weten waar het uit komt: het komt uit Bourree van Bach
Zie de klassieke tab http://www.guitaretab.com/b/bach-j-s/717.html
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_32497913
ja?! echt vet ik had er eigenlijk nauwelijks hoop op...

Morgen eens kijken, nu eerst pitten. Thanks!

Hah wat een kerel trouwens die jimmy, gooitie er ff zoiets tussen door en vervolgens gaatie weer 'havin' a rave up'
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  woensdag 23 november 2005 @ 01:58:09 #244
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_32498041
Ik heb het stukje van tenacious d even uitgeknipt, kan je die ook horen: http://media.putfile.com/rock-block-of-bach
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_32500497
Ik heb misschien een ietwat bijzondere vraag.
Iemand enig idee of ik mijn Telecaster zou kunnen laten spuiten/verven ZONDER kwaliteitsverlies of verlies in waarde? Het is een échte Fender, daarom wil ik er zeker van zijn dat ik 'm niet verpest o.i.d...
  woensdag 23 november 2005 @ 10:25:06 #246
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_32501605
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:33 schreef DeLieveSadist het volgende:
Ik heb misschien een ietwat bijzondere vraag.
Iemand enig idee of ik mijn Telecaster zou kunnen laten spuiten/verven ZONDER kwaliteitsverlies of verlies in waarde? Het is een échte Fender, daarom wil ik er zeker van zijn dat ik 'm niet verpest o.i.d...
Nee, dat lukt niet. Overspuiten gaat hoe dan ook gepaard met verlies in waarde. Wellicht niet zo zeer met verlies in kwaliteit, maar voor overgespoten gitaren is de waarde altijd lager. Maar beschadigingen geven ze over het algemeen geen moer om, mits de gitaar oud genoeg is om deze beschadigingen te hebben!
  woensdag 23 november 2005 @ 10:36:23 #247
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32501833
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:12 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Hij heeft er 'maar drie' uitversterkt , de rest is kennelijk podiumgeluid
Ik heb zelfs wel eens een gerucht gehoord dat die gewoon uit stonden.
quote:
Over dit soort acties gesproken: ik hoorde dat SRV de versterker die via de PA ging altijd ergens achter het podium liet neerzetten omdat 'ie dat ding veeeeel te hard zette om het draaglijk te houden op het podium Dat hoor je ook wel aan zijn toon, daar wordt een mooie buizenversterker volledig over de zeik gejaagd
Datzelfde geldt voor Matthew Bellamy (Muse). Ik geloof dat z'n kabinet op 120 dB staat te blazen.
pi_32504705
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:36 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ik heb zelfs wel eens een gerucht gehoord dat die gewoon uit stonden.
[..]
Ja, en terwijl backstage een 4 keer 12 300 watt "watvoormerk" staat te blazen.

hoe ironisch
In The Presence Of Enemies!
pi_32505086
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:44 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ja, en terwijl backstage een 4 keer 12 300 watt "watvoormerk" staat te blazen.

hoe ironisch
Ik hoorde ook dat dimebag achter het podium een stack kleine 15 wattertjes heeft staan voor zn geluid en die camostack maar voor de stoerigheid is.
pi_32505140
quote:
Op woensdag 23 november 2005 01:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb het stukje van tenacious d even uitgeknipt, kan je die ook horen: http://media.putfile.com/rock-block-of-bach
Ja klopt duidelijk te horen, zo is Jack Black toch weer een beetje meer geslaagd in zijn muzikale educatieve missie.
pi_32507595
Vraagje:

Binnenkort weer Sinterklaas (Jaja ik zal er ook aan moeten geloven, mijn broertjes zijn 7 en 5 )
En nou wou ik is een pedaal kopen/hebben.
Kunnen jullie mij een pedaal aanraden met de standaart dingen zoals echo/feedback/distortion etc.
Gewoon wat extra effecten.
Ik wil ook wel een effectenbak van 400 euro, maar daar heb ik het geld niet voor

En wat vinden jullie trouwens van dit ding: (Ibanez V70)

Vandaag even op gespeeld @ Feedback, en hij speelde echt heerlijk.
Valt ook wel redelijk binnen mijn budget
  woensdag 23 november 2005 @ 15:03:43 #252
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32508439
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:33 schreef no1uknow het volgende:
Vraagje:

Binnenkort weer Sinterklaas (Jaja ik zal er ook aan moeten geloven, mijn broertjes zijn 7 en 5 )
En nou wou ik is een pedaal kopen/hebben.
Kunnen jullie mij een pedaal aanraden met de standaart dingen zoals echo/feedback/distortion etc.
Gewoon wat extra effecten.
Ik wil ook wel een effectenbak van 400 euro, maar daar heb ik het geld niet voor

En wat vinden jullie trouwens van dit ding: (Ibanez V70)
[afbeelding]
Vandaag even op gespeeld @ Feedback, en hij speelde echt heerlijk.
Valt ook wel redelijk binnen mijn budget
Je zou naar wat Zoom-bakjes kunnen kijken, maar de kwaliteit daarvan is discutabel. Kijk eens naar de Digitech RP-50:

Daar zit alles op aan chorus, delay, distortion, zelfs een drumcomputertje. En hij kost iets van 59 euro bij Feedback!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_32508528
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:03 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Je zou naar wat Zoom-bakjes kunnen kijken, maar de kwaliteit daarvan is discutabel.
Met name de distortion is echt slecht. Alhoewel je gitaar kunnen laten klinken als een slecht geprogrammeerde 8-bits synthesizer natuurlijk zijn geheel eigen charme heeft .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 23 november 2005 @ 15:16:04 #254
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_32508800
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:03 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Je zou naar wat Zoom-bakjes kunnen kijken, maar de kwaliteit daarvan is discutabel. Kijk eens naar de Digitech RP-50:

[afbeelding]

Daar zit alles op aan chorus, delay, distortion, zelfs een drumcomputertje. En hij kost iets van 59 euro bij Feedback!
Ik heb ook ooit een digitech rp-100 gehad, was wel een leuk ding om thuis mee aan te kloten, vooral de chorus en de flanger zijn errug leuk op deze pedaaltjes!
pi_32508946
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:00 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ik hoorde ook dat dimebag achter het podium een stack kleine 15 wattertjes heeft staan voor zn geluid en die camostack maar voor de stoerigheid is.
huj, grapjas!!!
pi_32509105
Maar verder geen kwaliteit kleine bakjes pedaaltjes?
pi_32509187
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:25 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Nee, dat lukt niet. Overspuiten gaat hoe dan ook gepaard met verlies in waarde. Wellicht niet zo zeer met verlies in kwaliteit, maar voor overgespoten gitaren is de waarde altijd lager. Maar beschadigingen geven ze over het algemeen geen moer om, mits de gitaar oud genoeg is om deze beschadigingen te hebben!
En hoeveel zou de waarde dan denk je omlaag gaan?
Stel, mijn Telecaster is nu ¤600,- waard, in hoeverre zou die waarde dan dalen? (Mits perfect spuitwerk)

Ook dan nog een andere vraag.. Wat zouden kleuren zijn die goed bij een Telecaster passen?
  woensdag 23 november 2005 @ 15:34:28 #258
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_32509295
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:27 schreef no1uknow het volgende:
Maar verder geen kwaliteit kleine bakjes pedaaltjes?
Klein budget = kleine kwaliteit. Maar om te beginnen is zo'n Digitech niet zo slecht. Anders is een Behringer V-amp ook nog wel te betalen (tweedehands, of deze nieuwe, in pedaal vorm: http://www.feedback.nl/?id=55&b=XVAMP

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_32509339
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:34 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Klein budget = kleine kwaliteit. Maar om te beginnen is zo'n Digitech niet zo slecht. Anders is een Behringer V-amp ook nog wel te betalen (tweedehands, of deze nieuwe, in pedaal vorm: http://www.feedback.nl/?id=55&b=XVAMP

Dank
  woensdag 23 november 2005 @ 15:36:48 #260
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_32509368
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:30 schreef DeLieveSadist het volgende:

[..]

En hoeveel zou de waarde dan denk je omlaag gaan?
Stel, mijn Telecaster is nu ¤600,- waard, in hoeverre zou die waarde dan dalen? (Mits perfect spuitwerk)

Ook dan nog een andere vraag.. Wat zouden kleuren zijn die goed bij een Telecaster passen?
Ligt ook aan de leeftijd. Voor een tien jaar oude overgespoten tele zou ik hooguit 475 euro geven, voor eentje in nette staat 600/700. Is de gitaar uit de jaren 70, dan gaat de prijs iets omhoog, uit de jaren nog veel meer.
Kleuren die goed bij een telecaster passen? Persoonlijk vind ik Candy Apple Red te gek, maar je kunt ook gewoon de Fender color charts door voor de gebruikelijke kleuren, of even door de Fender site heen voor voorbeelden!
  woensdag 23 november 2005 @ 15:48:44 #261
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_32509701
Nu het toch over een ander kleurtje gaat , ik heb al een tijd lang plannen om mijn zwarte strat wat op te leuken. Ik zat te denken om een wit "stickervel" te nemen en dan toffe shit uit te knippen/snijden. Stickerspul omdat dat evt. nog te verwijderen is. Is dit te doen, en zoja, wat zou het beste materiaal daarvoor zijn?
  woensdag 23 november 2005 @ 18:10:53 #262
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_32513704
hiep hoi ik ga een fuzz factory maken! maar dan met een grotere behuizing want zo klein vind ik maar niks
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_32520489
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:00 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

volgens mij niet...
http://guitargeek.com/rigview/415/
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 23 november 2005 @ 21:59:45 #264
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32520979
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:48 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nu het toch over een ander kleurtje gaat , ik heb al een tijd lang plannen om mijn zwarte strat wat op te leuken. Ik zat te denken om een wit "stickervel" te nemen en dan toffe shit uit te knippen/snijden. Stickerspul omdat dat evt. nog te verwijderen is. Is dit te doen, en zoja, wat zou het beste materiaal daarvoor zijn?
ik zat laatst te kijken op een zeeuwse veilingsite, en daar kwam ik een rooie strat tegen met witte slagplaat. Maar hij is helemaal getaped in de stijl van Eddie van Halen z'n bekende collorscemes. Het zag er niet bepaald slecht uit, behalve dan dat een witte tape stuk een zwarte overlapte en dat scheen nogal door. maar het is te doen iig!
you can call me Susan if it makes you happy
pi_32524544
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:45 schreef Cynic het volgende:

[..]

volgens mij niet...
Ibanez pakte het beter op...
  donderdag 24 november 2005 @ 00:24:19 #266
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_32525462
quote:
Op woensdag 23 november 2005 01:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ha, geinig is deze. Dat stukje moet ik ook eens proberen te leren...
Als long-time Jethro Tull fan had ik Bourrée natuurlijk meteen herkend. Hun gefloten versie met die mooie bassolo (ja, dat bestaat toch) is toch wel redelijk legendarisch (in de zin van top 2000 materiaal).
pi_32529640
Hier staat een tab van Rock Your Socks Off van Tenacious D, inclusief dat 'klassieke' stukje

http://www.guitarists.net/tab/view.php?id=38699
pi_32529653
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:16 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit een digitech rp-100 gehad, was wel een leuk ding om thuis mee aan te kloten, vooral de chorus en de flanger zijn errug leuk op deze pedaaltjes!
Morgen ff naar feedback die Digitech en Behringer bakken uitproberen
Ben morgen 't 1e uit
pi_32533754
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:48 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik zat te denken om een wit "stickervel" te nemen en dan toffe shit uit te knippen/snijden. Stickerspul omdat dat evt. nog te verwijderen is.
Ik weet dat er een 'kit'te krijgen om je gitaar te *ver-petrucci-ën* . Toepasbaar op alle Ibanez RG modellen. Met een beetje knutselen dus ook passend voor de Strat. Voorbeeld:

prégo..
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:45 schreef Cynic het volgende:

[..]

volgens mij niet...
Kijk! Dat is de poep!
pi_32534278
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:12 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Hij heeft er 'maar drie' uitversterkt , de rest is kennelijk podiumgeluid
Over dit soort acties gesproken: ik hoorde dat SRV de versterker die via de PA ging altijd ergens achter het podium liet neerzetten omdat 'ie dat ding veeeeel te hard zette om het draaglijk te houden op het podium Dat hoor je ook wel aan zijn toon, daar wordt een mooie buizenversterker volledig over de zeik gejaagd

Overigens heeft Mark Tremonti ook wel het nodige aan hardware, zag ik gisteren in Paradiso. Ik zag iig drie Mesa's, een Fender Twin en ik dacht een Diesel
Mijn gitaarleraar zei dat sommige gitaristen hun versterker soms zelfs onder het podium zetten, omdat ze het geluid van vol overstuurde buizen en wapperende speakers zo mooi vinden maar niet doof willen worden.
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')