Ik wil hoe dan ook kunnen oefenen zonder versterker, maar voor erbij is natuurlijk wel leuk. is dat aan te raden zo'n versterker? moet ik dan nog steeds dempen en al dat voor mij (klassieke/ flamenco gitarist) irritante gedoe.quote:Op maandag 21 november 2005 18:07 schreef Cynic het volgende:
Je hebt speciale versterkers voor acoustische gitaren. Ik heb eens een AER geprobeerd, die zijn erg goed (en nogal duur).
Je hoeft niet ineens je snaren te gaan dempen omdat er een element in je versterker zit hoor. Als het goed is kan je gewoon hetzelfde spelen als zonder versterkerquote:Op maandag 21 november 2005 18:50 schreef soleares het volgende:
[..]
Ik wil hoe dan ook kunnen oefenen zonder versterker, maar voor erbij is natuurlijk wel leuk. is dat aan te raden zo'n versterker? moet ik dan nog steeds dempen en al dat voor mij (klassieke/ flamenco gitarist) irritante gedoe.
400 vind ik reeel, maar ik denk dat je er max 350 voor vangt...quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:32 schreef Jorikjet het volgende:
Hoeveel zou ik kunnen vragen voor een Eiphone Les Paul standard uit 1996 (450 euro), met een koffer (150 euro)?
400 euro? 350?
[afbeelding]
Zelf wel eens op die versterker gespeelt?quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:44 schreef Ibanez het volgende:
Ik begrijp 1 ding niet: een 15 watt versterker heeft totaal geen body (het geluid althans), het lijkt wel alsof je uit een set walkman dopjes speelt en als je het volume wat opkrenkt dan krijg je gelijk een 'opgeblazen' geluid. Hoe kun je in vredesnaam uit een 15 watt versterker, met een eq-pedaal, een 'mooi'geluid krijgen? Je hoort op zo'n ding de nuance en het karakter van het geluid toch helemaal niet?????![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Met de release helemaal dicht en de compressie helemaal open klinkt het wel tof. Ik hoor niet echt wat er gebeurt als die release verder open staat, waarschijnlijk omdat ik niet weet hoe dat dan zou moeten klinken. Ik dacht dat het iets was dat hoe hoger de release staat, hoe langer het duurt voordat de compressie stopt nadat de input onder een bepaald volume komt. Iemand die het goed weet uit te leggen?
De compressor die ik heb heeft alleen een Release en Compression knopje. (en ene voor het output volume) Ik denk dat Compression hetzelfde is als Ratio. Er staat nergens wat de maximale en minimale tijd is bij de release. Sterker nog, de handleiding gaat ervan uit dat er een attack knopje op zit en er staat helemaal niets over een release knopje.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:57 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Klopt.
* Threshold: Geluidsniveau vanaf wanneer de compressor gaat werken.
* Attack: Hoe snel begint de compressie te werken zodra het geluid boven de threshold komt
* Release: Hoe lang duurt het voordat de compressie stopt zodra het geluid weer onder de threshold zakt.
* Ratio: Mate van compressie
Een release van 0 klinkt meestal niet mooi (levert een 'pompend' geluid op), maar dat hangt natuurlijk helemaal af van waar je naar op zoek bent. Ik denk dat een release van 50 ms een goede startwaarde is voor elektrische gitaar. Ook de attack kan iets hoger dan 0 (5 - 10 ms) voor een natuurlijker geluid.
Het zou me niks verbazen als Jimmy (net als zijn maatjes Jeff Beck en Ritchie Blackmore) iets geleend heeft van Greensleeves.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:25 schreef Fixxxer het volgende:
Wie weet van welk nummer dit melodietje komt?
maar ibanez heeft gelijk dat het geluid van een kleine versterker weinig body heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:52 schreef BUG80 het volgende:
Het vermogen zegt helemaal niks. Wat fabrikanten in de specs noemen is meestal toch het piekvermogen en dan hangt het maar net van de frequentiekarakteristiek en het rendement af hoe hard en hoe goed hij klinkt.
Wel eens een VOX van 15 Watt gehoord, Ibanez?
Jawel, maar om kleine versterkers nou direct af te doen als niet veel meer dan veredelde ruis is weer het andere uiterstequote:Op dinsdag 22 november 2005 14:15 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
maar ibanez heeft gelijk dat het geluid van een kleine versterker weinig body heeft.
en IIquote:Op dinsdag 22 november 2005 14:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jawel, maar om kleine versterkers nou direct af te doen als niet veel meer dan veredelde ruis is weer het andere uiterste.
Persoonlijke vuistregel: zolang je er Led Zeppelin I mee op kan nemen is het niet te klein.
II zaten ook Marshalls op als ik me goed herinner. Maar idd, de Supro deed het daar nog primaquote:
Ja hoor, en het klinkt gewoon zoals het er uit ziet! Klein! Welk merk dan ook!? Van Ibanez tot Vox of Fender, het klinkt 'klein'. Voor opnames zal het idd geen probleem zijn, maar voor mijn eigen gehoor zou het niet genoeg zijn. Ik persoonlijk vind er niet veel aan om over zo'n versterker te spelen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Zelf wel eens op die versterker gespeelt?
Dus?quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:14 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja hoor, en het klinkt gewoon zoals het er uit ziet! Klein! Welk merk dan ook!? Van Ibanez tot Vox of Fender, het klinkt 'klein'. Voor opnames zal het idd geen probleem zijn, maar voor mijn eigen gehoor zou het niet genoeg zijn. Ik persoonlijk vind er niet veel aan om over zo'n versterker te spelen.
Klinkt nogal klassiek. Maar wat wilde je nou eigenlijk weten?quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:04 schreef Fixxxer het volgende:
Ik heb nu trouwens de hele riff ingespeeld, mocht iemand er nog naar willen kijken:
riff
Waar het vandaan komt? tis vast geen improberovisatiequote:Op dinsdag 22 november 2005 15:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Klinkt nogal klassiek. Maar wat wilde je nou eigenlijk weten?
of je broek heel hoog optrektquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:52 schreef BUG80 het volgende:
Als je heel veel AC30's naast elkaar zet klinken ze niet meer klein.![]()
[afbeelding]
Hij heeft er 'maar drie' uitversterktquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:52 schreef BUG80 het volgende:
Als je heel veel AC30's naast elkaar zet klinken ze niet meer klein.![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |