Tsja, ik kan je denk ik niks anders dan gelijk geven. Met een goede (1000+ euro) Ibanez heb je zeker meer waar voor je geld. Maar wat daarin ook mee speelt zijn de loonkosten. Ibanez-gitaren worden dacht ik in Azie gebouwd, terwijl deze Gibsons uit Amerika komen.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:29 schreef Ibanez het volgende:
[..]
0 - 1!![]()
Nou ik heb voor de flauwekul laats eens een LP uit het rek genomen en hem eens goed bekeken, met de verkoper samen. (Ibanez dealer) Toch kwamen we tot de conclusie dat het mooie gitaren zijn die veel te hoog geprijsd zijn! Waar de hals de body raakt zitten allerlei haarscheurtjes, de binding is niet overal even dik en de fretten lagen niet mooi in de hals. En dit was geen uitzondering en niet de enige die daar hing die die problemen had. Ook ligt he niet aan de manier waarop zij met de gitaren omgaan want het is een zeer gerenomeerde muziekzaak.
Als ik em qua afwerking en fretten-inleg vergelijk met mijn K7, dan duizend maal hoera voor Ibanez!
Elke Ibanez die je uit het rek trekt is gewoon goed afgewerkt, nagenoeg zonder fouten; maar als belangrijkste: de prijs!Nou hoeft Ibanez helemaal niet je ding te zijn maar qua prijs/qualiteit kun je met de Gibson LP toch niet tegen Ibanez op. Een leuke LP begint eens bij ¤ 1.999. Een leuke Ibanez is reeds te krijgen voor ¤ 800 met misschien nog wel een makkelijkere bespeelbaarheid, en zoals eerder al gezegd een betere afwerking! En afwerking heeft met smaak niets te maken.
Ik voel me zekers niet aangevallen, want ik weet wat je bedoelt. Die LP's zijn inderdaad loodzwaar (vooral de oude). Naar mijn mening betaal je bij Gibson ook heel veel voor de naam; de Les Paul heeft nou eenmaal een enorme legacy opgebouwd, maar ze worden net zo goed massaal geproduceerd.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:29 schreef Ibanez het volgende:
[..]
0 - 1!![]()
Nou ik heb voor de flauwekul laats eens een LP uit het rek genomen en hem eens goed bekeken, met de verkoper samen. (Ibanez dealer) Toch kwamen we tot de conclusie dat het mooie gitaren zijn die veel te hoog geprijsd zijn! Waar de hals de body raakt zitten allerlei haarscheurtjes, de binding is niet overal even dik en de fretten lagen niet mooi in de hals. En dit was geen uitzondering en niet de enige die daar hing die die problemen had. Ook ligt he niet aan de manier waarop zij met de gitaren omgaan want het is een zeer gerenomeerde muziekzaak.
Als ik em qua afwerking en fretten-inleg vergelijk met mijn K7, dan duizend maal hoera voor Ibanez!
Elke Ibanez die je uit het rek trekt is gewoon goed afgewerkt, nagenoeg zonder fouten; maar als belangrijkste: de prijs!Nou hoeft Ibanez helemaal niet je ding te zijn maar qua prijs/qualiteit kun je met de Gibson LP toch niet tegen Ibanez op. Een leuke LP begint eens bij ¤ 1.999. Een leuke Ibanez is reeds te krijgen voor ¤ 800 met misschien nog wel een makkelijkere bespeelbaarheid, en zoals eerder al gezegd een betere afwerking! En afwerking heeft met smaak niets te maken.
Maargoed, das de eeuwige discussie.
heb dat trouwens niet eerder aleens opgemerkt??
--edit-- Overigens Sav: Voel je niet aangevallen, mijn explosie van uitleg vloeit voort uit hetgene dat ik ondervonden had toen we die LP beoordeeld hadden.![]()
dat zou me nog bevallen! Heb ik tenminste de 'echte' Opeth-sound.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:59 schreef Hammet het volgende:
Waarom zou je voor een PRS gaan? Als je daar dan een mooie wilt, kost je dat minstens 50% meer. Dat is dus niet zomaar even doorsparen. Bovendien moet het geluid je wel bevallen
Vanwege diversiteit en speelgemak. Ik weet de prijzen niet precies hoor, maar volgens mij valt een PRS van 2.200-2.300 euro in dezelfde kwaliteitsklasse als een LP van diezelfde prijs. En je kunt naast het LP-geluid ook veel ander mooi (clean) geluid uit een PRS halen, iets waar het imo bij een LP nog wel eens aan schort, al zullen echte Gibson-buffs dat absoluut niet met me eens zijnquote:Op woensdag 9 november 2005 14:59 schreef Hammet het volgende:
Waarom zou je voor een PRS gaan? Als je daar dan een mooie wilt, kost je dat minstens 50% meer. Dat is dus niet zomaar even doorsparen. Bovendien moet het geluid je wel bevallen
Ik vind PRS mooie gitaren, maar moet steeds als ik er een zie aan Nickleback denken....quote:Op woensdag 9 november 2005 15:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Vanwege diversiteit en speelgemak. Ik weet de prijzen niet precies hoor, maar volgens mij valt een PRS van 2.200-2.300 euro in dezelfde kwaliteitsklasse als een LP van diezelfde prijs. En je kunt naast het LP-geluid ook veel ander mooi (clean) geluid uit een PRS halen, iets waar het imo bij een LP nog wel eens aan schort, al zullen echte Gibson-buffs dat absoluut niet met me eens zijn
Maar goed, het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Ik ben zelf toch wel een sucker voor klassieke looks, dus mij zul je niet zo snel met een Ibanez zien.
Ja, of aanquote:Op woensdag 9 november 2005 15:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik vind PRS mooie gitaren, maar moet steeds als ik er een zie aan Nickleback denken....
Met dat geluid valt het toch best mee?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef Hammet het volgende:
die hufter van di-rect beetje pinmpen met zn PRS.. en dan zo'n homo-geluid![]()
Er komt acuut een spreekwoord over apen en gouden ringen bovendrijven. Nou scheelt het dat ook ik bij PRS direct aan Santana denk en ondanks dat de goede man tegenwoordig alleen maar gastoptredens mag geven op zijn eigen albums kan je niet klagen dat hij geen toon uit een gitaar kan krijgenquote:Op woensdag 9 november 2005 15:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik vind PRS mooie gitaren, maar moet steeds als ik er een zie aan Nickleback denken....
Die hufter speelt tegenwoordig op een Telecaster, een 52RI als ik me niet vergis. Met één of ander pedaal of een piëzo element krijgt hij er ook een degelijk akoestisch geluid uit. Spike is van PRS overgestapt op een hillabilly achtig ding (Gretch?). Niet dat ik me er verder in interesseerquote:Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef Hammet het volgende:
die hufter van di-rect beetje pinmpen met zn PRS.. en dan zo'n homo-geluid![]()
Maar voor sommige nummers vind ik het wel ech leuk. Ik ben nu bezig om een projectje op te nemen in 3 doors down stijl, dan is toch een prs met een mesa niet mis!quote:Op woensdag 9 november 2005 17:59 schreef Hammet het volgende:
Ik hou er ook niet echt van, het geluid is mij te 'Amerikaans', zeker in combinatie met een Mesa. Geef mij nou maar gewoon die Gibson Les Paul met een fatsoenlijke Marshall
Ik vind dat di-rect gebash ook wel een beetje overbodig. Ik bedoel, wat deed je toen je 17 was? Nou, ik zat iig niet in een studio leuke liedjes op te nemenquote:Op woensdag 9 november 2005 19:05 schreef -Dries- het volgende:
Di-rect is echt vet goed j0h
Ik geloof ook wel dat het is overgekomen hoor.quote:
Nou, op zijn zangkwaliteiten valt weinig aan te merken, maar idd: dat gezicht!quote:Op woensdag 9 november 2005 20:36 schreef Jorikjet het volgende:
die gast van kane (dennis?) heeft altijd wel gave gitaren, en verzint best coole dingen... alleen dinand verprutst het nogal met zijn zang en emo hoofd
Een thinline nog wel!quote:Op donderdag 10 november 2005 10:25 schreef BUG80 het volgende:
Meest coole gitarist van dit moment is wat mij betreft Mauro:
[afbeelding]
Hij heeft nogal in wat bands gespeeld, maar momenteel zit hij in de Belgische topband dEUS. Zijn uitstraling op het podium is dat van een "coole dude" en bovendien doet hij gewoon een heel optreden met één gitaar. Niks interessant doen en voor elk nummer een nieuwe uit het rek pakken. En die gitaar is uiteraard een Telecaster![]()
quote:Op woensdag 9 november 2005 19:20 schreef Hammet het volgende:
zij zaten ook geen leuke liedjes op te nemen
edit: kan je iets laten horen van dat project waar je mee bezig bent HIM?
Ik vind vooral die LP van hem met die bigsby erop echt supergaaf! Ik kan alleen nu niet zo snel een plaatje vinden........quote:Op woensdag 9 november 2005 20:36 schreef Jorikjet het volgende:
die gast van kane (dennis?) heeft altijd wel gave gitaren, en verzint best coole dingen... alleen dinand verprutst het nogal met zijn zang en emo hoofd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |