quote:
ja dat zeg ik toch?quote:Op zondag 30 oktober 2005 01:30 schreef Posdnous het volgende:
Waarom moet je Iran 'kapot maken' ?
Omdat ze zogenaamd nucleair bezig zijn, wat nog maar te bezien valt? Er zijn zoveel corrupte/achterlijke presidenten en waarom zou je Pakistan niet nucleair ontmantelen aangezien ze daar schijnbaar hun geld wel beter kunnen besteden.
het nucleaire stelsel. en ook zou ik graag zien dat de ze in de vn, waar de president zelf ook in zit, weg gaan, en kneuterboeren worden. ik ben humanist en wil geenszins een nucleaire oorlog, alhoewel iran daar wel op aanstuurt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 01:32 schreef Posdnous het volgende:je hebt het toch over Iran? waarom uitgerekend hen 'kapot maken' ?
het is historisch niet bedacht en je verdere woorden slaan natuurlijk als kut op dirk. als je ook maar enig inzicht had in de werkelijkheid zou je dit soort trieste woorden niet hoeven gebruiken. of lees dit topic eens, zonder antisemitische bril. of ben je sarcastisch? of islamitisch en had je graag naar het anti-zionistiische congres willen gaan maar door je werkloosheid nooit gekund?quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:25 schreef Braamhaar het volgende:
Israel is een bedachte staat waar lering uit getrokken had kunnen worden.
Maar nee, ons aller nazi, herstel, natie Amerika wenscht dat zo omdat dat beter uitkomt.
Ik noem een paar voorbeeldjes daarna, voormalig Joegoslavie en Irak.
Echt iets wat de mensen daar gewild hebben, hulde!![]()
jammer dat de palestijnen altijd hebben gekozen voor oorlog in plaats van een eigen staat. misschien zijn ze bang dat ze het gewoon niet kunnen zonder hulp van buitenaf (behalve dan de europeese organisaties die hen miljarden toestoppen)quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Dat hele conflict tussen Israeliërs en Palestijnen is een kunstmatig konflikt. Er ís al lang een levensvatbare, enigzins tenminste, staat. En wel Jordanië. Naar ik meen is meer dan 70% van de bevolking van Jordanië Palestijns. En is de vrouw van de koning niet een Palestijnse?
Voila, Verdeel de Westoever met Jordanië. Verder de Palestijnen in de Gaza strip verlossen uit die openluchtgevangenis en verhuizen naar Jodanië.
Einde conflict.
Ja ik ben antisemitisch net zoals anti christen moslim en de rest van de paranoia.quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is historisch niet bedacht en je verdere woorden slaan natuurlijk als kut op dirk. als je ook maar enig inzicht had in de werkelijkheid zou je dit soort trieste woorden niet hoeven gebruiken. of lees dit topic eens, zonder antisemitische bril. of ben je sarcastisch? of islamitisch en had je graag naar het anti-zionistiische congres willen gaan maar door je werkloosheid nooit gekund?
en welke lering bedoel je? die van haat en achterlijkheid? doe een bommengordel om en voel je fijn.
Ik heb meer het idee dat de Palestijnen een pion zijn op het schaakbord namens Midden Oosten. Landen als Egypte, Jordanië en Syrië houden de grenzen ook potdicht. Die zijn helemaal niet geïnteresseerd in een praktische oplossing. Israel is een handige afleidingsmanoeuvre voor de eigen binnenlandse problemen. En goed propaganda materiaal. En het Westen kan de Arabieren ook niet echt afvallen vanwege de olie. En zo is er een mooie patstelling.quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jammer dat de palestijnen altijd hebben gekozen voor oorlog in plaats van een eigen staat. misschien zijn ze bang dat ze het gewoon niet kunnen zonder hulp van buitenaf (behalve dan de europeese organisaties die hen miljarden toestoppen)
oorlog en agressie kost namelijk nogal wat energie. kijk maar naar de nieuwbakken president van iran en de gevolgen die het zal hebben.
ik heb nooit ontkent dat de israelisch een mikpunt zijn en derhalve onderhavig aan aanslagen en treitereien. kijk alleen maar naar het banksaldo van de held van 'gretta'. dat heeft hij met veel bloed verdient.quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat de Palestijnen een pion zijn op het schaakbord namens Midden Oosten. Landen als Egypte, Jordanië en Syrië houden de grenzen ook potdicht. Die zijn helemaal niet geïnteresseerd in een praktische oplossing. Israel is een handige afleidingsmanoeuvre voor de eigen binnenlandse problemen. En goed propaganda materiaal. En het Westen kan de Arabieren ook niet echt afvallen vanwege de olie. En zo is er een mooie patstelling.
Nee nee, dat wil ik ook niet beweren. Ik denk alleen dat de Palestijnen geen ene mallemoer in te brengen hebben. Die worden door alle partijen, en vooral hun ''broeders'', als een pion over het bord geschoven. En Arafat heeft daar inderdaad lekker van geprofiteerd. Hij schijnt toch ook in Egypte geboren te zijn?quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb nooit ontkent dat de israelisch een mikpunt zijn en derhalve onderhavig aan aanslagen en treitereien. kijk alleen maar naar het banksaldo van de held van 'gretta'. dat heeft hij met veel bloed verdient.
wereldpolitiek.quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:46 schreef Godslasteraar het volgende:
.een pion zijn op het schaakbord namens Midden Oosten.........
Beste Zoals het is, je hebt 100% gelijk. Alleen vinden sommige mensen het gemakkelijker om de staat Israel de schuld te geven dan om hun hand in eigen boezem te steken en het geld terug te eisen bij de dame die dit geld in haar zak gestopt heeft.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
pelestina bestaat niet, wel een groep mensen die palestijnen heten. met dank aan de man die 900 miljoen euro achterliet aan zijn vrouw...
lijkt de sinterklaas intocht wel met van die gesponserde hestjesquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:09 schreef logisnack het volgende:
[afbeelding]
Je moet nog behoorlijk wat lef hebben, wil je pers fotograaf in het MO worden
Een Peace/Victory teken met een pistool er onder.. yeah right.
Arme kinderen die op zo'n manier misbruikt worden.
Laat ze gaan spelen in de speeltuin ofzo
ja dat vond ik ook altijd zo gek dat hij israel de schuld gaf van de armoede etc (wat zeker ten dele waar is) maar zelf wel miljarden op zijn bankrekening hebben staanquote:Op zondag 30 oktober 2005 09:38 schreef Frances het volgende:
[..]
Beste Zoals het is, je hebt 100% gelijk. Alleen vinden sommige mensen het gemakkelijker om de staat Israel de schuld te geven dan om hun hand in eigen boezem te steken en het geld terug te eisen bij de dame die dit geld in haar zak gestopt heeft.
Overigens ben ik toch wel heel blij dat wereldwijd de beelden vanuit Iran de wereld overgaan. Kan niet vaak genoeg gebeuren
en dat is wat europa gedaan heeft na de 2de woquote:Op zondag 30 oktober 2005 16:08 schreef Hallulama het volgende:
Het is bijna onmogelijk om één partij de schuld te geven wanneer twee partijen kijven.
Zelfs over de schuld van WOII valt te discussieren, je weet wel, het compleet uitkleden van Duitsland na WOI.
Misschien is het daarom beter om op te houden over het verleden, om op te houden met het labelen of groeperen van mensen, en misschien is het daarom beter om op te roepen tot verzoening, en om te gaan ontdekken hoe deze verzoening tot stand kan komen.
We moeten NU verder, en mensen moeten begrijpen dat als we NU verder moeten, dat het VERLEDEN er dan eigenlijk niet toe doet, ook al is dat moeilijk voor sommigen, "ja, maar zij zijn begonnen", het boeit niet, oplossen die geschillen, klaar, uit.
Jezelf terugtrekken en zwelgen in zelfmedelijden werkt niet, in de tegenaanval werkt ook niet, jezelf kwetsbaar opstellen, open en eerlijk met elkaar praten, werkt wel.
Ooit zal iedereen daar achter komen, en misschien kunnen we hier alvast beginnen om eens na te denken over hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen, en wat het precies is dat er voor zorgt dat zoveel mensen zich OF terugtrekken (een veenbrand, want de bom barst uiteindelijk toch), OF in de tegenaanval gaan, wat op zijn beurt een NOG krachtigere tegenaanval uitlokt (de neerwaartse spiraal).
Absoluut, en daarom moeten wij het Midden-Oosten dus eigenlijk met rust laten, maar helaas kan dat niet, immers, ZIJ hebben de olie, en WIJ willen die olie hebben, en DUS komen we daar over de vloer, dit tot grote irritatie van de lokale bevolking, we gaan immers over lijken (zij het op een discrete manier), dringen hen allerlei zaken op, kopen overheden om, smijten met geld, met alle gevolgen van dien, ze hebben niet eens de tijd om zichzelf te ontwikkelen door bijvoorbeeld het voeren van allerlei vreselijke doch lokale oorlogen, het westen zit continu met z'n stokje in de zandbak aldaar te porren, en het mierennest stort telkens weer in, zonder dat men aldaar de kans krijgt te leren hoe een goed mierennest te bouwen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en dat is wat europa gedaan heeft na de 2de wo
maar dat lukt alleen als het een keer zo erg is geworden dat de mensen zoiets nooit meer willen
de eu heeft een contract met rusland gesloten en zou in theorie buiten het mo kunnen blijven.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:20 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Absoluut, en daarom moeten wij het Midden-Oosten dus eigenlijk met rust laten, maar helaas kan dat niet, immers, ZIJ hebben de olie, en WIJ willen die olie hebben, en DUS komen we daar over de vloer, dit tot grote irritatie van de lokale bevolking, we gaan immers over lijken (zij het op een discrete manier), dringen hen allerlei zaken op, kopen overheden om, smijten met geld, met alle gevolgen van dien, ze hebben niet eens de tijd om zichzelf te ontwikkelen door bijvoorbeeld het voeren van allerlei vreselijke doch lokale oorlogen, het westen zit continu met z'n stokje in de zandbak aldaar te porren, en het mierennest stort telkens weer in, zonder dat men aldaar de kans krijgt te leren hoe een goed mierennest te bouwen.
Het is alsof jij als 4 jarig jochie in je kamertje aan het spelen bent met je speelgoed, en je vader z'n kantoor in diezelfde kamer inricht, met rinkelende telefoons, piepende faxen en een hoop gestress because he means business, and you just want to play.
Je vader schopt per ongeluk je lego toren omver, en jij begint te schreeuwen.
En nee, ik zeg niet dat ze allemaal dom zijn daar, in tegendeel, ik zeg alleen dat ze wellicht op bepaalde vlakken wat primitiever zijn, cultureel gezien minder ontwikkeld, niet op alle vlakken, maar wel op bepaalde vlakken. Op andere vlakken kunnen wij wellicht weer heel wat van hun leren.
Net zoals de ouders ook van hun kind kunnen leren, namelijk, hoe een kind te zijn
Een vreemde eis. Is er ooit een land uit de VN gestoten? Als dit mogelijk was had men het decennia geleden al met Israël zelf gedaan.quote:sraël had om een veroordeling door de VN gevraagd en het hoopt dat Iran zich de veroordeling aantrekt. Israël wil ook dat de VN bekijkt of een land als Iran nog wel lid van de VN zou mogen zijn.
taiwan is er volgensmij uitgezet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:19 schreef Doderok het volgende:
[..]
Een vreemde eis. Is er ooit een land uit de VN gestoten? Als dit mogelijk was had men het decennia geleden al met Israël zelf gedaan.
Op het nucleaire vlak zie ik de VN trouwens ook niet meteen krachtig optreden. Iran heeft altijd de optie om uit het NPT te stappen. Dan is er meteen geen controle meer door de IAEA en geen mogelijkheid voor de VN om sacties op te leggen, want het verbod op ontwikkeling van kernwapens geldt enkel voor de ondertekenaars van het NPT die nog niet over deze wapens beschikken. Iran zou hiermee de hulp van andere NPT leden bij hun nucleair programma verliezen, maar of dat momenteel veel verschil maakt...
Je vergeet de natuur van de heldenhaften Mujahedin te vermelden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 04:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Iran zal geen atoombom gooien, dat is heel duidelijk. Het is puur 'defensief'. Elke atoombom die ook maar een klein beetje Iraans signatuur heeft, zal vergolden worden met een massale aanval op de Islamitische Republiek.
Eeuuhh... spelling?quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:56 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Je vergeet de natuur van de heldenhaften mujahedin te vermelden.
Komt geheel persie in 1 keer in het paradijs.
Die zijn niet banmg voro de dood Monidique!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |