NIet lang gelden ontving ik een brief over het feit dat ik het vuilnis naast de container gedeponeerd zou hebben en ontving daarom een boete van 59 euro.
Naast het feit dat ik dus voortaan geen artikelen met mijn adres in de vuilniszak zou moeten stoppen (opdat ze de zak niet naar mij zouden kunnen traceren) ga ik toch een bezwaar schrift schrijven, om het simpele feit dat ik de zak wel altijd in de container stop. Nu is de container het merendeel van de week erg vol, en dus bied ik het vuilnis altijd aan op dinsdag en vrijdag, de dagen dat de container geleegd is.
Maar mijn punt, nu heb ik al meerder malen gezien dat bij een volle container mensne een oude zak eruit haalden en hun eigen ervoor in de plaats deden (waardoor dus de verkeerde persoon de boete krijgt). Kunnen ze je dan wel een boete geven zonder dat ze weten of je het vuilnis wel zelf verkeerd heb t aangeboden. Zou een leuke kwajongensstreek zijn, alle zakken uit de container halen en er naast zetten.
Of zou het hetzelfde wekren als met een auto, dat als iemand een boete krijgt in jou auto (wegens te hard rijden of verkeerd parkeren ofzo) dat je hem wel zelf moet betalen...?
En voordat enkele de opmerking maken, als ik de zak er willens en wetens naast zou hebben gezet dan zou ik de boete gewoon betalen zonder bezwaar. Ik heb ook nimmer bezwaar gemaakt tegenhet verkeerd parkeren, verkeerd neerzetten van mijn fiets e.d. (soms zinloze) boetes