abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31720090
NIet lang gelden ontving ik een brief over het feit dat ik het vuilnis naast de container gedeponeerd zou hebben en ontving daarom een boete van 59 euro.

Naast het feit dat ik dus voortaan geen artikelen met mijn adres in de vuilniszak zou moeten stoppen (opdat ze de zak niet naar mij zouden kunnen traceren) ga ik toch een bezwaar schrift schrijven, om het simpele feit dat ik de zak wel altijd in de container stop. Nu is de container het merendeel van de week erg vol, en dus bied ik het vuilnis altijd aan op dinsdag en vrijdag, de dagen dat de container geleegd is.

Maar mijn punt, nu heb ik al meerder malen gezien dat bij een volle container mensne een oude zak eruit haalden en hun eigen ervoor in de plaats deden (waardoor dus de verkeerde persoon de boete krijgt). Kunnen ze je dan wel een boete geven zonder dat ze weten of je het vuilnis wel zelf verkeerd heb t aangeboden. Zou een leuke kwajongensstreek zijn, alle zakken uit de container halen en er naast zetten.

Of zou het hetzelfde wekren als met een auto, dat als iemand een boete krijgt in jou auto (wegens te hard rijden of verkeerd parkeren ofzo) dat je hem wel zelf moet betalen...?

En voordat enkele de opmerking maken, als ik de zak er willens en wetens naast zou hebben gezet dan zou ik de boete gewoon betalen zonder bezwaar. Ik heb ook nimmer bezwaar gemaakt tegenhet verkeerd parkeren, verkeerd neerzetten van mijn fiets e.d. (soms zinloze) boetes
  donderdag 27 oktober 2005 @ 12:00:53 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31720864
Ik zou een bezwaarschrift sturen, met daarin het verzoek om bewijs dta jij giegene bent die de zak ernaast heeft gezet. Als het een open container is kan iedereen dat indd gedaan hebben. Ik durf te wedden dat ze er geen bewijs van hebben.

[ Bericht 88% gewijzigd door sanger op 27-10-2005 12:02:13 (klote CAPS) ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31720909
ik heb ook zo'n boete gehad sukkolsssss ik had mn zak er ook gewoon netjes ingepropt

maarja heb al betaald........
[ 't duurde ff maar het was het wachten dubbeldwars waard ]
!!!!!!!!!!! JHK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotoboek.fok.nl/nadiiii
pi_31829498
Weigeren te betalen. Laat hen maar bewijzen dat jij die zak er naast geplaatst hebt, als het een container is waar iedereen bij kan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:50:04 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_31830273
Ik ben ook altijd erg goed van betalen, maar als ik echt zeker zou weten dat ik de zak in de container had gestopt, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk behoorlijk stijfkoppig worden.

Ik zou zeker een bezwaarschrift schrijven. Gewoon uitleggen dat je zeker weet dat je de zak erin hebt gestopt, dat je ook regelmatig ziet gebeuren dat mensen zakken eruit halen en hun eigen zak erin stoppen en dat je deze boete - hoewel begrijpelijk van hun kant - toch wel errug onterecht vindt.

Daar waar ik vroeger woonde, waren de containers vaak meer dan overvol. Ik vermoed dat mensen uit de buurten waar geen containers stonden, de onze regelmatig gebruikten als hun eigen kliko vol was.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_31830296
wij hebben hier van die bakken waar je dus niet in kan graaien, dat is dus niet het probleem.
maar het legen gebeurde niet vaak gnoeg en nu hebben wij vrijstelling van zulk soort boetes.

als hij bij jou ook altijd erg vol is dan kan je dat mischien ook regelen.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_31830345
We woonden eerst in een gemeente waarbij je de vuilnis per kilo moet betalen.

Gingen we op vakantie, had onze hufterige buurjongen lekker z'n vuilnis bij ons in de bak gepleurd!

En onze vuilnisbak was ook vaker zo vol dat ze 'm gewoon niet leeggooiden. Heb het gevoel dat mensen uit de straat ofzo idd nog vlug als niemand kijkt wat erbij gooien.
pi_31830589
Ik kreeg voor hetzelfde feit een boete van 141 euro. Je hebt dus nog mazzel.

Wij wonen in een appartementencomplex, waar schoonmakers de vuilniszakken in het containerhok plaatsen. Helaas staat dat hok vaak open, zodat de hele buurt zijn afval bij ons dumpt. Voor zo ver ik weet doe ik mijn zak altijd in de container, dus ik weet niet hoe die er naast is terecht gekomen.

Ik heb de boete betaald, maar ook bezwaar gemaakt. (Nog niks van gehoord, moet weer eens bellen trouwens.) Ook heb ik mijn verhuurder aanspakelijk gesteld, en de boete van mijn huur afgehaald. Hier heb ik ze nog niet aover gehoord, zal wel goed zijn dus. Het is immers de schuld van de verhuurder dat ik mijn vuilnis niet normaal kan plaatsen.
pi_31830651
Is wel zo dat die lui van de gemeente het vaak geen zier uitmaakt waarom jij de boete niet terecht vindt. Betalen moet je, en het probleem maar met diegenen bespreken en oplossen die hun vuilnis in je bak dumpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')