wat bedoel je daarmee? Dat je een beetje teveel uitweidde?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:57 schreef MadGuy het volgende:
Een kritiekpunt van hem was dat ik me nog een beetje teveel bezig hield met dingen die eigenlijk buiten de periode van mijn onderzoek lagen
quote:Op maandag 20 februari 2006 20:32 schreef MadGuy het volgende:
Oude doctoraal nog, dus drs.Of hoe zit dat eigenlijk? Mag ik nu ook de master-titel voeren?
![]()
Ja, ik weidde teveel uit over een situatie uit een vorige periode. Ik bespreek de jaren 1699-1709, maar ik heb ook een stuk gewijd aan 1614-1655. Ik had het nodig voor mijn betoog - dat onderkende hij ook - maar ik ging er aardig diep op in. Dat ben ik het wel met hem eens.
nee dus. Heb er vanochtend over gemaild en die richtlijnen zijn er niet. Maar gelukkig maak ik deel uit van het derdejaarsoverleg dat volgende week weer zitting heeft, dus ik ga ze eens flink de oortjes wassen daarquote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:43 schreef MadGuy het volgende:
Zijn daar geen algemene richtlijnen voor? Lijkt me toch wel?
Je mag beide titels voeren, zowel drs. als Master of Arts.quote:Op maandag 20 februari 2006 23:39 schreef MadGuy het volgende:
En jij hebt ook geen apart traject gevolgd? Dan zal ik ook wel master of arts worden.
ik straks ookquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:03 schreef Tranceptor het volgende:
Ik ben voorlopig nog Bachelor of Arts, dubbel bachelor zelfs
In de zin van dat hij niet reageert op mijn e-mail voor een afspraak, terwijl hij dat wel beloofd had te doen. Ik wil per se in juni klaar zijn en daarom moet mijn scriptievoorstel door een tweede lezer goedgekeurd worden. Zolang de eerste lezer echter zo traag handelt komt het daar nooit terecht. Ik ga weliswaar gewoon verder met mijn scriptie, maar toch is de kans groot dat ik door die lul vertraging oploop.quote:
Wat frustrerend Plato! Kun je hem niet bellen of bij hem langsgaan?quote:Op maandag 27 februari 2006 15:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In de zin van dat hij niet reageert op mijn e-mail voor een afspraak, terwijl hij dat wel beloofd had te doen. Ik wil er se in juni klaar zijn en daarom moet mijn scriptievoorstel door een tweede lezer goedgekeurd worden. Zolang de eerste lezer echter zo traag handelt komt het daar nooit terecht. Ik ga weliswaar gewoon verder met mijn scriptie, maar toch is de kans groot dat ik door die lul vertraging oploop.
Ik heb hem donderdagochtend nog aangesproken en toen beloofde hij uiterlijk vrijdag te reageren. Dat heeft hij dus niet gedaan.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:28 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wat frustrerend Plato! Kun je hem niet bellen of bij hem langsgaan?
In het vervolg ga ik afspraken ruim van te voren plannen, op deze wijze werkt het immers niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:44 schreef MadGuy het volgende:
Dat is inderdaad behoorlijk vervelend. Ik heb daarom ook een beetje bewust gekozen wat betreft mijn begeleider. Uiteindelijk belandde ik nog bij een grote naam, maar hij had wel tijd. Nadeel was dat hij ontzettend verstrooid was.
Ik zou hem overigens wel extra duidelijk maken dat jij toch ook aan een schema gebonden bent, Plato!
Kun je niet op een standaarddag en -tijd afspreken? Bijv. 1 keer in de 2 weken elke dinsdag om 14.00 uur (ik zeg maar wat). Misschien dat dat wat handiger werkt.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In het vervolg ga ik afspraken ruim van te voren plannen, op deze wijze werkt het immers niet.
Ja, zoiets ga ik ook voorstellen. Ik moet alleen eerst een afspraak voor regelen waar ik dat kan voorstellen.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:57 schreef Marije het volgende:
[..]
Kun je niet op een standaarddag en -tijd afspreken? Bijv. 1 keer in de 2 weken elke dinsdag om 14.00 uur (ik zeg maar wat). Misschien dat dat wat handiger werkt.
Ik kan het in grote lijnen ook wel alleen af, dat is het punt niet zo zeer. Ik wil alleen zeker weten dat ik op de goede weg zit.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:15 schreef Tranceptor het volgende:
Ik heb gelukkig het voordeel dat ik het meeste werk toch zelf moet verzetten en daar nog wel even mee bezig ben. Ik hoop dat ik een scriptie-dip kan ontlopen door gewoon zo gestructureerd mogelijk alles te gaan schrijven, zo snel mogelijk. Ik deel mijn scriptie in vier samenhangende delen en ga gewoon schrijven. De stukken die 'af' zijn stuur ik naar mijn begeleider en dan plan ik een gesprek in.
Ik heb niet ontzettend veel reflectie nodig voor alsnog, eerder een nog bredere kennis van het onderwerp. Op het moment dat ik reflectie nodig heb, dan moet hij er gewoon zijn en anders stap ik naar de scriptiebegeleidingscommissie. Sim-pel! Ik heb met mijn bachelorscriptie zo'n gezeik gehad, dat heeft me een half jaar studie gekost. Dat gaat me niet nog een keer gebeuren.
Ik ben momenteel nog een tweede scriptie aan het schrijven voor mijn tweede studie en dat gaat dus wel prima. Die man reageert altijd meteen etc. Maar de man waar ik het hier over heb dus niet. Inhoudelijk gezien is hij overigens wel goed, maar daar schiet ik momenteel niets mee op.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:22 schreef MaLo het volgende:
Wij hadden prima contact met onze begeleider van de hogeschool. Mail werd binnen 24 uur beantwoord en afspraken waren redelijk eenvoudig in te plannen.
Ik heb dit probleem ook gehad, gelukkig is dat allemaal goed opgelost!! Heeft die persoon geen secretaresse of zo? Of is er misschien een afdelingssecretariaat? Dan kun je die secretaresse/het secretariaat misschien gewoon een afspraak in laten plannen? Of anders kun je er zo achter komen wanneer hij op de universiteit is en geen afspraken heeft, zodat je hem dan kunt stalkenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben momenteel nog een tweede scriptie aan het schrijven voor mijn tweede studie en dat gaat dus wel prima. Die man reageert altijd meteen etc. Maar de man waar ik het hier over heb dus niet. Inhoudelijk gezien is hij overigens wel goed, maar daar schiet ik momenteel niets mee op.
Ik heb hem vorige week al aangesproken in de pauze van een eerstejaarscollege dat hij gaf, ik was zogenaamd toevallig in de buurt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:45 schreef Marije het volgende:
[..]
Ik heb dit probleem ook gehad, gelukkig is dat allemaal goed opgelost!! Heeft die persoon geen secretaresse of zo? Of is er misschien een afdelingssecretariaat? Dan kun je die secretaresse/het secretariaat misschien gewoon een afspraak in laten plannen? Of anders kun je er zo achter komen wanneer hij op de universiteit is en geen afspraken heeft, zodat je hem dan kunt stalken
Ik wacht nog tot eind deze week en dan zal het we op een dergelijke manier moeten ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:25 schreef MadGuy het volgende:
Nee, inderdaad. Als hij geen tijd had gehad, had hij jou niet moeten begeleiden. Slecht sabbaticalbeleid dan ook, overigens.Maar goed, ook dat is jouw probleem niet.
Ik zou het ook via het secretariaat spelen. Meestal hebben zij ook de overzicht over agenda's en een afspraak krijgt dan een officiëler karakter.
Natuurlijk hoort het bij zijn functie, maar ik wil wel een enigszins prettige werkrelatie met die man onderhouden. Hem in zekre zin gaan bedreigen draagt daar vermoedelijk niet aan bij, dat is het dilemma waar ik nu mee zit.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:32 schreef Tranceptor het volgende:
Ze krijgen geld om je te begeleiden, het hoort bij hun functie. Gelul van te druk is bullshit en daar moet je niet instinken. Bovendien is iemand begeleiden en de roem van een goede scriptie onder jou geschreven groter dan de vergaarde roem met een goed verlopend eerstejaars college.
Dreigen niet, maar met de neus op de feiten drukken wel. Je moet gewoon duidelijk laten merken dat er afspraken gemaakt zijn en dat beide partijen zich daaraan dienen te houden. Dat kun je op een 'nette' manier heel duidelijk stellen zonder onmin. Dan zul je zien dat de werkrelatie daar niet onder lijdt. Het is een kwestie van houding en woordkeuze.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk hoort het bij zijn functie, maar ik wil wel een enigszins prettige werkrelatie met die man onderhouden. Hem in zekre zin gaan bedreigen draagt daar vermoedelijk niet aan bij, dat is het dilemma waar ik nu mee zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |