Heeej,quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:39 schreef Botje96 het volgende:
Momenteel bezig met mijn afstudeeropdracht bij KDS: vastgoedrapportage voor Noordoost-Brabant.
Als alles goed gaat, ben ik in januari klaar met de studie Vastgoed & Makelaardij aan Fontys Hogescholen in Eindhoven
Daarna: misschien doorstuderen voor planoloog of werken bij een gemeente.
Nice! Ik moet nog maar zien of ik dat kan evenarenquote:
Succes. Wat doe je precies (Operations Research, Wiskundige Economie, Algemene Econometrie...)?quote:Op zondag 6 november 2005 17:21 schreef Knakker het volgende:
[..]
Nice! Ik moet nog maar zien of ik dat kan evenaren
Ik hoop in februari of maart 2006 af te studeren, ook in de Econometrie. Ben nu reeds een maandje bezig met mn afstudeeronderzoek.
Operations Research. Voor mn afstudeerscriptie ben ik bezig met onderzoek naar heuristieken voor het handelsreizigersprobleem; er is recentelijk onderzoek geweest aan de uni hier, waarin het idee geopperd werd het concept van toleranties en gevoeligheidsanalyse meteen vanaf het allereerste begin te betrekken in het ontwerpen van een tour.quote:Op maandag 7 november 2005 21:17 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Succes. Wat doe je precies (Operations Research, Wiskundige Economie, Algemene Econometrie...)?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:32 schreef Knakker het volgende:
Heuristiek: algoritme dat een oplossing genereert. Niet (noodzakelijk) de beste oplossing, maar een oplossing. Waarbij natuurlijk wordt gepoogd de gegenereerde oplossing zo goed mogelijk te laten zijn.
Waarom bezig zijn met heuristieken in plaats van algoritmen? Veel problemen binnen OR zijn of niet op te lossen (= er bestaat dus geen algoritme) of de algoritmen kosten dusdanig veel tijd om de beste oplossing te genereren dat het gebruik ervan niet reëel is. En in het geval van het handelsreizigersprobleem bestaat er geen 'polynomial-time' algoritme; wel zijn er héél veel heuristieken die heel snel een hele goede oplossing genereren.
Voilà
Als dit lemma in je scriptie voorkomt, dan kan cum laude je niet meer ontgaan!quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:32 schreef Knakker het volgende:
En in het geval van het handelsreizigersprobleem bestaat er geen 'polynomial-time' algoritme;
Uhh, helaas, het is ook al eens bewezen dat die er nooit gaat komen door iemand anders, dus ik kan moeilijk met de eer gaan strijkenquote:Als dit lemma in je scriptie voorkomt, dan kan cum laude je niet meer ontgaan!
Het is nog door helemaal niemand bewezen, NP-hard probleem.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:38 schreef Knakker het volgende:
[..]
Uhh, helaas, het is ook al eens bewezen dat die er nooit gaat komen door iemand anders, dus ik kan moeilijk met de eer gaan strijken
quote:Heb weer een opleving: mijn afstudeerbegeleider was uitermate met mijn scriptie tot nu toe![]()
Ik moet me doodschamen en je hebt uiteraard helemaal gelijkquote:Het is nog door helemaal niemand bewezen, NP-hard probleem..
Dan al?quote:Op maandag 23 januari 2006 03:22 schreef Sport_Life het volgende:
over 3 jaar kan ik hier hopelijk ook een nuttige bijdrage leveren...
* Sport_Life gaat nu weer even verder met Frans...
Als álles meezit ben ik over 3 jaar en een maandje klaar ja.. Maar ik ga ervan uit dat ik ook het een en ander in het buitenland ga volgen en dan doe ik er minstens 6 maanden langer overquote:
Vind je dat vreemd? Ik heb er geen moeite mee, juist leuk om iets innovatiefs te doen dat direct na mijn onderzoek ook in gebruik genomen wordt. Als het nu echt revolutionair was...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:43 schreef komrad het volgende:
@Integrety, ik ken het probleem. De resultaten van mijn afstudeerwerk heeft het bedrijf waar ik afgestudeerd heb een tool opgeleverd die ze nu voor dit geld op de markt verkopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |