abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31837770
* meranto meldt

Technische Natuurkunde, 22 dec scriptie inleveren
Powered by Gentoo
pi_31840255
Vandaag mijn OV ingeleverd, me uitgeschreven bij de Universiteit, en vanavond mijn studiefinanciering stopzetten.

Bijsmaak is geen student meer..................
pi_31848721
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:39 schreef Botje96 het volgende:
Momenteel bezig met mijn afstudeeropdracht bij KDS: vastgoedrapportage voor Noordoost-Brabant.

Als alles goed gaat, ben ik in januari klaar met de studie Vastgoed & Makelaardij aan Fontys Hogescholen in Eindhoven

Daarna: misschien doorstuderen voor planoloog of werken bij een gemeente.
Heeej,
Ik doe mijn adviesproject bij KDS
Voor mijn afstudeerstage ben ik momenteel druk aan het solliciteren en heb ik vrijdag een gesprek bij de gemeente Vught!
pi_32019791
Ik wil toch even trots komen melden dat ik sinds eergisteren in het bezit ben van mijn bul en mij dus officieel Meester in de Rechten mag noemen
pi_32019978
feli chris JX
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32029480
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:41 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Econometrie
Nice! Ik moet nog maar zien of ik dat kan evenaren

Ik hoop in februari of maart 2006 af te studeren, ook in de Econometrie. Ben nu reeds een maandje bezig met mn afstudeeronderzoek.
pi_32031149
Ik begin morgen met mijn afstudeerstage!
Studeer biomedische wetenschappen met hoofdvak bewegingswetenschappen en hopelijk ben ik 1 juli klaar!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_32069070
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:21 schreef Knakker het volgende:

[..]

Nice! Ik moet nog maar zien of ik dat kan evenaren

Ik hoop in februari of maart 2006 af te studeren, ook in de Econometrie. Ben nu reeds een maandje bezig met mn afstudeeronderzoek.
Succes. Wat doe je precies (Operations Research, Wiskundige Economie, Algemene Econometrie...)?
  maandag 7 november 2005 @ 23:43:58 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_32074050
Hexagon back on track

vandaag begonnen met een nieuwe poging. En heb er ook een stuk meer vertrouwen in dan bij de eerste. Jammer van dat beetje extra vertraging maar dit is wel een vet bedrijf.
pi_32085600
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:17 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Succes. Wat doe je precies (Operations Research, Wiskundige Economie, Algemene Econometrie...)?
Operations Research. Voor mn afstudeerscriptie ben ik bezig met onderzoek naar heuristieken voor het handelsreizigersprobleem; er is recentelijk onderzoek geweest aan de uni hier, waarin het idee geopperd werd het concept van toleranties en gevoeligheidsanalyse meteen vanaf het allereerste begin te betrekken in het ontwerpen van een tour.

Dit idee (samen met een ander nieuw idee) ben ik aan het implementeren in de beste heuristieken die tot dusver bestaan, om te kijken in hoeverre dit tot verbetering zou kunnen leiden.

In het meest positieve geval verbeter ik dus 's wereld's beste heuristiek. Maar daar ga ik niet vanuit hoor

Het is in ieder geval verschrikkelijk complex (valt me vies tegen), maar omdat het nog steeds neerkomt op gezond verstand vind ik het erg leuk.
pi_32094047
wat is heuristiek?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_32097834
Heuristiek: algoritme dat een oplossing genereert. Niet (noodzakelijk) de beste oplossing, maar een oplossing. Waarbij natuurlijk wordt gepoogd de gegenereerde oplossing zo goed mogelijk te laten zijn.

Waarom bezig zijn met heuristieken in plaats van algoritmen? Veel problemen binnen OR zijn of niet op te lossen (= er bestaat dus geen algoritme) of de algoritmen kosten dusdanig veel tijd om de beste oplossing te genereren dat het gebruik ervan niet reëel is. En in het geval van het handelsreizigersprobleem bestaat er geen 'polynomial-time' algoritme; wel zijn er héél veel heuristieken die heel snel een hele goede oplossing genereren.

Voilà
pi_32101944
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:32 schreef Knakker het volgende:
Heuristiek: algoritme dat een oplossing genereert. Niet (noodzakelijk) de beste oplossing, maar een oplossing. Waarbij natuurlijk wordt gepoogd de gegenereerde oplossing zo goed mogelijk te laten zijn.

Waarom bezig zijn met heuristieken in plaats van algoritmen? Veel problemen binnen OR zijn of niet op te lossen (= er bestaat dus geen algoritme) of de algoritmen kosten dusdanig veel tijd om de beste oplossing te genereren dat het gebruik ervan niet reëel is. En in het geval van het handelsreizigersprobleem bestaat er geen 'polynomial-time' algoritme; wel zijn er héél veel heuristieken die heel snel een hele goede oplossing genereren.

Voilà
Helemaal helder... Ieder zijn eigen vakgebied zal ik maar zeggen
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_32104720
quote:
Helemaal helder... Ieder zijn eigen vakgebied zal ik maar zeggen
pi_32112998
Ik begin binnenkort ook! Heb het bedrijf al geregeld en een leuke opdracht, kan beginnen wanneer ik wil! Waarschijnlijk 1 december echt los... paar maandjes bikkelen!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32113165
Ik ben op dit moment aan het afstuderen, mijn verwachte eindmaand is Februari.
Ik lig op schema (ietsjes ervoor) en het is een leuke opdracht.
Oja, de studie is Technische Bedrijfskunde
Iedereen die ook bezig is met afstuderen of dat gaat doen, succes!
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_34198524
tvp'tje. begin in februari zelf met afstuderen
oja, ik studeer accountancy

[ Bericht 26% gewijzigd door ryan_atwood op 18-01-2006 13:56:27 ]
pi_34198809
Ik hoop heeeel snel een opdracht rond te hebben, en dan in juni/juli mn scriptie inleveren! O ja ik doe een master informatiekunde
De beat gaat steeds maar door.... GEWELDIG!
pi_34199391
Ben nu net klaar, gisteren m'n presentatie gehouden en voor de scriptie+presentatie een 8! Nu nog m'n diploma in ontvangst nemen, en dan klaar....

Dus op zoek naar een baan.
pi_34202825
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:32 schreef Knakker het volgende:

En in het geval van het handelsreizigersprobleem bestaat er geen 'polynomial-time' algoritme;
Als dit lemma in je scriptie voorkomt, dan kan cum laude je niet meer ontgaan!
pi_34203172
Moet er zo ook aan geloven. Technische planologie, hoop ergens dit jaar klaar te zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:37:59 #65
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34218543
Ik ben dit topic eeeeuwen kwijt geweest, voor mijn gevoel .
De plannen zijn gewijzigd. IPV eind maart studeer ik nu begin februari al af omdat ik een aantal vakken die ik nog moest naast mijn afstuderen, inmiddels tegen de verwachting in toch al gehaald heb .

Onze scriptie (we studeren als duo af) moeten we vrijdag inleveren. De presentatie en verdediging is 6 februari. Spannenddd! We blijven wel nog tot half februari bij ons afstudeerbedrijf; door allerlei oorzaken waarvan een gedeelte aan onszelf te wijten is maar ook een groot deel aan onze begeleider, hebben we de opdracht nog niet afgerond.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34240982
quote:
Als dit lemma in je scriptie voorkomt, dan kan cum laude je niet meer ontgaan!
Uhh, helaas, het is ook al eens bewezen dat die er nooit gaat komen door iemand anders, dus ik kan moeilijk met de eer gaan strijken

Heb weer een opleving: mijn afstudeerbegeleider was uitermate met mijn scriptie tot nu toe
pi_34241417
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:38 schreef Knakker het volgende:

[..]

Uhh, helaas, het is ook al eens bewezen dat die er nooit gaat komen door iemand anders, dus ik kan moeilijk met de eer gaan strijken
Het is nog door helemaal niemand bewezen, NP-hard probleem. .
quote:
Heb weer een opleving: mijn afstudeerbegeleider was uitermate met mijn scriptie tot nu toe
.
pi_34243020
Februari beginnen met afstuderen voor opleiding HBO Bouwkunde
Trots van het Noorden!
pi_34245994
Momenteel bezig met afstuderen aan TuDelft... zucht
pi_34248813
quote:
Het is nog door helemaal niemand bewezen, NP-hard probleem. .
Ik moet me doodschamen en je hebt uiteraard helemaal gelijk ... niemand heeft idd kunnen aantonen dat er géén polynomial-time algoritme zou kunnen bestaan, dus als je dat wel zou kunnen bewijzen dan ben je inderdaad meteen een held

Maar nou moet ik wel zeggen dat ik die hele complexiteits-theorie liever overlaat aan de theoretisch wiskundigen... laat mij maar wat benaderingsmethodes bedenken, hoef ik ook minder theoretisch te onderbouwen
pi_34367840
over 3 jaar kan ik hier hopelijk ook een nuttige bijdrage leveren...

* Sport_Life gaat nu weer even verder met Frans...
  maandag 23 januari 2006 @ 08:37:29 #72
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34368989
Vrijdag hebben we de scriptie ingeleverd, spannnneeennndddd!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34438186
afstudeerdocument ingeleverd, wachten of afstudeercoördinator goedkeuring geeft, maandag beginnen....
pi_34438695
quote:
Op maandag 23 januari 2006 03:22 schreef Sport_Life het volgende:
over 3 jaar kan ik hier hopelijk ook een nuttige bijdrage leveren...

* Sport_Life gaat nu weer even verder met Frans...
Dan al?
Trots van het Noorden!
pi_34442363
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:15 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Dan al?
Als álles meezit ben ik over 3 jaar en een maandje klaar ja.. Maar ik ga ervan uit dat ik ook het een en ander in het buitenland ga volgen en dan doe ik er minstens 6 maanden langer over .
pi_34442531
Ik ga volgende week beginnen met afstuderen en ben dan eind juni klaar. Ik studeer Communicatiesystemen.
pi_34443365
Ja hier nog eentje. Mei hoop ik afgestudeerd te zijn in Nederlands recht en Notarieel recht
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_34443419
Niels en Andre, 30 januari commerciele economie
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:21:04 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_34450577
bezoek van mn schoolbegeleider met vlag en wimpel overleefd

het ziet er naar uit dat poging 2 wel een succes is
pi_34453615
Pf, ik heb het maar druk. Moet ivm met een aanstaande werkgever uiterlijk half juli klaar zijn en er staat bij ons minimaal 6 maanden voor (maar gemiddeld eerder 8-9 maanden). Ik ben begin december begonnen, maar moest nog tentamens doen. Effectief zal ik pas begin februari beginnen, dus dan heb ik 5,5 maanden... Duim voor me, haha...
  woensdag 25 januari 2006 @ 18:54:39 #81
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34455534
Ik wil in mei mijn eerste scriptie inleveren om in juni af te studeren, de tweede scriptie moet in de zomer klaar zijn zodat ik in september kan afstuderen.

Bij dezen dus mijn introductie.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_34472220
Keksi is dan ook eindelijk begonnen met zijn scriptie. 'The Stock Price Performance of EFQM Certified Stocks.' Dat wordt het....

Vanuit Denemarken is dit uw buitenland verslaggever...
Danmark: more usefull every day!
pi_34648136
Nou er moet ff wat leven in dit topic geblazen worden. Vandaag is onze 2e dag van onze afstudeeropdracht, wat wij in HBO termen afstuderen noemen omdat wij hiermee onze HBO-studie afronden. Een universiteit mist dit stuk praktijk en zo valt er voor elke studie wel wat te zeggen.

We moeten van onze afstudeerdocent het probleem achter het probleem achterhalen. In verband met het niet zomaar kunnen vrijgeven van bedrijfsgegevens kan ik hier niet nader op in gaan. Wij volgen in elk geval de opleiding Commerciele Economie op Hogeschool Windesheim. Onze afstudeeropdracht moet marktgeorienteerd van aard zijn.

We kunnen niet zomaar uitgaan van de opdracht die de opdrachtgever ons geeft, omdat een probleemformulering vaak toch wat dieper ligt dan de oppervlakte laat zien. We hebben daarom besloten om er 3 - 4 weken over te doen om ons te orienteren binnen het bedrijf en de bedrijfsomgeving. We zullen medewerkers gaan interviewen en gesprekken voeren met het management om de achterliggende problemen in de juiste context te kunnen plaatsen.

We zijn gelukkig met z'n 2-en, dat scheelt enorm. We kunnen nu met elkaar in discussie gaan over constateringen en relevantie en dit werkt tot nu toe best effectief, althans... dat is het gevoel dat ik erbij heb. Wat kunnen wij immers nu al weten na 2 dagen aanwezig te zijn? Het blijft een kwestie van de boel op je af laten komen.

Wie heeft soortgelijke ervaringen?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:39:19 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_34659365
Ik ben ook aan het afstuderen, ik studeer af bij Strukton, dit bedrijf ligt in Maarssen en is ook wel bekend door de railinfrastructuur. Ik studeer Logistiek & Economie.

Nu heb ik een vraagje die waarschijnlijk al ontelbare keren is gevraagd. Ik kan niet op FokForum komen op mijn stage, is er een manier hoe ik hier wel op kan komen zonder dat ik een programma moet installeren?

alvast bedankt
pi_34659501
@Integrety, ik ken het probleem. De resultaten van mijn afstudeerwerk heeft het bedrijf waar ik afgestudeerd heb een tool opgeleverd die ze nu voor dit geld op de markt verkopen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34660045
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:43 schreef komrad het volgende:
@Integrety, ik ken het probleem. De resultaten van mijn afstudeerwerk heeft het bedrijf waar ik afgestudeerd heb een tool opgeleverd die ze nu voor dit geld op de markt verkopen
Vind je dat vreemd? Ik heb er geen moeite mee, juist leuk om iets innovatiefs te doen dat direct na mijn onderzoek ook in gebruik genomen wordt. Als het nu echt revolutionair was...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')