Het spijt me, maar dat gaat echt niet werken. Dat soort acties (rijbewijs afpakken na grove overtredingen) staat in schril contrast met hoe vaak je een rijbewijs moet laten zien. Toevallig stond er in de zaterdagbijlage van de AD iets over een ongeluk op de A12 bij Reeuwijk. Van de schuldige was zijn rijbewijs ingevorderd (vanwege alcohol) en hij reed onverzekerd rond.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
'Een gewaarschuwd mens telt voor twee', aldus Donner (en Peijs).< Als het van iemand ongeloofwaarig klinkt is het Piet Hein wel, maar goed.
Daar vergis je je nogal in mijns inziens, de meeste mensen die zich in de kreukels rijden zijn de Golf II rijders met petje en verwante lieden die hun rijvaardigheid overschatten. De factoren drank, onvoldoende voertuigbeheersing en onervarenheid scoren veel hoger.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdt
Geen misdadiger, maar een wetsovertreder.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:32 schreef drexciya het volgende:
Blijf vooral denken dat alle ongelukken op de snelweg plaatsvinden en dat je een misdadiger bent als je >140 rijdt.
SCH geloof me, je bent echt sneller als je continu 150-170 kan doorrijden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Het meeste wangedrag komt toch echt van mensen die veel op de weg zitten en denken dat ze in een soort vrijstaat verkeren en dat je ergens echt veel sneller bent als je 150 rijdt
Jij rijd nooit in het buitenland?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:53 schreef Amando het volgende:
Ik vind zowiezo dat auto's gewoon moeten worden begrensd op 130, kun je de meeste flitspalen ipv de snelweg gebruiken voor provinciale wegen en binnen de bebouwde kom.
Noem eens 1 auto die bij 100 km/h meer verbruikt dan bij 120 km/h?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik had het over een grote auto, geen VW polo ofzo en die motoren verbranden beter op kruissnelheid endie ligt op 130-140 en niet op 100 zoals je stelt.
De luchtvervuiling is dus ook minder bij 130 dan bij 100.
je kletst uit je nek Multa en dat weet je net zo goed als ik, wie ben jij om twee compleet verschillende zaken met elkaar te vergelijken, er vervolgens een oordeel over te geven als je niet weet waar je over praat?
Duidelijk iemand die niet de praktijk bekijkt mar de theorie.
In de randstad kun je gewoon niet te hard rijden. En wat nou, idioten die hem er tussen gooien? Als iemand 110 voor mij rijd en ik met 120 ga inhalen en jij komt er aan met 170, ga ik echt niet voor jou afremmen om jou voor te laten gaan. Dit doe ik wel als jij vol in de ankers moet, maar als jij nog 100 -150 meter ver bent, 'gooi' ik hem er wel voor, zodat jij maar moet afremmen (op je moter). En als jij dan zo gek bent om niet op je moter afteremmen maar pas op het laatste moment, zodat je wel vol in de ankers moet, dan heb ik daar ook geen boodschap aan.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SCH geloof me, je bent echt sneller als je continu 150-170 kan doorrijden.
In NL heeft dat echter niet veel zin, je kan namelijk overdag dit soort snelheden niet continu rijden, je kan het hooguit ff toppen, de afstanden zijn er niet naar, en het rijd niet prettig met al die idioten op de weg die hem er ff tussen gooien.
Persoonlijk rij ik dan liever lekker relaxed, een luisterboek op en dan maar 5 minuten later aangekomen (max).
Rij ik echter weer eens naar Frankfurt of Hamburg, dan scheelt het me een uur of ik wat gas trap of niet
1) jij begon over verkeerde prioriteiten en verkeerde besteding van belastinggeld. Dat ben je inmiddels vergeten, maar lees je eerdere posts even door om je geheugen op te frissen. Als je moet kiezen welke van de grote en kleine ongemakken die jij noemt je moet bestrijden en je hangt er een prijskaartje aan, dan kiezen de meeste Nederlanders waarschijnlijk wel voor bestrijding maximumsnelheid daar iedereen die zich aan de wet houdt daar RIJKER VAN WORDT.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 03:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Put your money where your mouth is.
1. Ik zet er 50 euro op dat 50 willekeurige mensen die de volgende lijst met irritaties mogen sorteren, met waar ze het liefst iets aan gedaan zien bovenaan, de snelheidsovertreding niet in de bovenste helft zet.
-mensen die op de snelweg te hard rijden
-mensen die hun hond op straat laten poepen
-hangjongeren die overlast veroorzaken
-politie die niet reageert op inbraken en fietsendiefstallen
-recidivisten en junks die bij hun 51e winkeldiefstal nog niet in de cel gegooid worden
-criminelen die er met een paar weken taakstraf afkomen
-mensen die met drank op rijden
2. Ik zet er 50 euro op dat uit het lijstje "drank-te hoge snelheid-geen voorrang verlenen-niet opletten", "te hoge snelheid" niet in de bovenste 2 voorkomt als die lijst gesorteerd wordt op % aandeel in oorzaken van ongelukken.
3. Ik zet er 50 euro op dat de verminderde uitstoot van CO en CO2 als iedereen 120 rijdt ipv 140, een fractie is van wat de uitstoot veroorzaakt door alle drempels.
Kom maar op. "Je feiten zijn niet correct" - laat me niet lachen... Als ik niet al wist dat je toch niet reageert of toch niet betaalt stuurde ik wel direct mijn gironummer.
Dit is trouwens allemaal offtopic, want het gaat er hier om dat egotripper en fantast Koos Spee een klein kind is dat gemeenschapsgeld misbruikt om iemand te vervolgen die helemaal niets misdaan heeft, tot 5x toe omdat hij 4x geen gelijk krijgt van de rechtbank.
Jij kijkt naar de theorie, niet ik. De praktijk is dat het nederlandse wagenpark minder uitstoot produceert op lagere snelheden dan 130-140. Misschien kan jij ergens een auto vinden met zo'n slechte transmissie en koppel dat deze een uitzondering vormt, maar dat geldt toch echt niet voor de gewone auto's die hier op de wegen rondrijden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik had het over een grote auto, geen VW polo ofzo en die motoren verbranden beter op kruissnelheid endie ligt op 130-140 en niet op 100 zoals je stelt.
De luchtvervuiling is dus ook minder bij 130 dan bij 100.
je kletst uit je nek Multa en dat weet je net zo goed als ik, wie ben jij om twee compleet verschillende zaken met elkaar te vergelijken, er vervolgens een oordeel over te geven als je niet weet waar je over praat?
Duidelijk iemand die niet de praktijk bekijkt mar de theorie.
Dat is nou goed, je eigen verantwoordelijkheid nemenquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:48 schreef Drive-r het volgende:
Pff, jankers. Je kent de regels, leer er maar mee leven. Ik ben zelf vaak genoeg slachtoffer geweest van dhr. Spee en zal het niet altijd met hem eens zijn, maar dat eeuwig Nederlandse gezeik (en zoals altijd weer verwoord door StefanP, de ras huiler). Neem gewoon je eigen verantwoordelijkheid en betaal de prijs die er blijkbaar staat op de overtreding, kap met zeiken. De regels zijn nou niet ideaal, maar zoveel slechter dan andere landen in Europa is het niet. Natuurlijk baalde ik ook toen ze mijn papiertje in namen, maar goed, ik was de zak die te hard reed. Je zult mij er geen moment over horen huilen....
Dank je, ik ben dat gezeur in Nederland helemaal zat, iedereen blijft maar mekkeren. en het beter weten...quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is nou goed, je eigen verantwoordelijkheid nemenin plaats van dat gezeik de hele tijd van "ik weet het beter, en ik kan wel goed autorijden en de regels zijn daarom niet op mij van toepassing".
Nee. Spee zelf stelt dat iedere automobilist gemiddeld 1 keer per jaar een bekeuring krijgt. Daarnaast wordt 70%(!) van alle boetes uitgedeeld voor snelheidsovertredingen van kleiner dan 10 km/h boven de maximumsnelheid. Nou niet bepaald snelheidsverschillen die enorme ongevallen of zelfs maar een onrustig verkeersbeeld veroorzaken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef multatuli het volgende:
[..]
Het meerendeel van de bevolking houdt zich 99% van de tijd aan de maximumsnelheid. Een kleine groep niet en die veroorzaakt veel onrust in het wegbeeld, draagt in ernstige mate bij aan de luchtvervuiling en de geluidsoverlast, zorgt voor meer en ernstiger ongelukken. Een kleine investering in politietijd en flitskastjes levert kapitalen op waardoor alle nette automobilisten minder belasting hoeven te betalen. Perfect geregeld en dus een verstandige prioriteitsstelling.
Dat verbeteren/corrigeren moet dan wel via de politiek, niet door voor jezelf maar te bepalen met welke regels je het wel en niet eens bent.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:21 schreef Erik_Westerveld het volgende:
@driver, jij geeft al toe dat de regeltjes van Koos S. niet kloppen (niet ideaal), waarom zouden wij het niet mogen verbeteren cq. corrigeren? Stel hier gaat wat mis, moeten wij het toelaten omdat het nog niet zo erg is dan in mbeki boeki?
Kom, snelheidshandhaving is een melkkoe. Natuurlijk moeten er limieten zijn en natuurlijk moet iedereen er zich aan houden. Maar het gaat natuurlijk nergens over als de gemiddelde automobilist domweg 1 boete per jaar krijgt, dat er boete quota worden uitgestippeld ipv als streven hebben om snelheidsovertredingen tegen te gaan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat verbeteren/corrigeren moet dan wel via de politiek, niet door voor jezelf maar te bepalen met welke regels je het wel en niet eens bent.
Terugkrabbelen he? Geen zin om die 150,- over te maken? Dan had je ook je mond moeten houden met je "je feiten zijn niet correct check ze maar eens voordat je blaat". Ik daag je hier en nu uit om op elk van die drie punten, en je krabbelt er bij 2 al meteen terug.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef multatuli het volgende:
[..]
1) jij begon over verkeerde prioriteiten en verkeerde besteding van belastinggeld. Dat ben je inmiddels vergeten, maar lees je eerdere posts even door om je geheugen op te frissen. Als je moet kiezen welke van de grote en kleine ongemakken die jij noemt je moet bestrijden en je hangt er een prijskaartje aan, dan kiezen de meeste Nederlanders waarschijnlijk wel voor bestrijding maximumsnelheid daar iedereen die zich aan de wet houdt daar RIJKER VAN WORDT.
\Dat is het mooie van dit systeem. Het meerendeel van de bevolking houdt zich 99% van de tijd aan de maximumsnelheid. Een kleine groep niet en die veroorzaakt veel onrust in het wegbeeld, draagt in ernstige mate bij aan de luchtvervuiling en de geluidsoverlast, zorgt voor meer en ernstiger ongelukken. Een kleine investering in politietijd en flitskastjes levert kapitalen op waardoor alle nette automobilisten minder belasting hoeven te betalen. Perfect geregeld en dus een verstandige prioriteitsstelling.
2) kan best zijn dat het op 3 komt; wat maakt dat uit? Het is goedkoop te bestrijden, verbetert de luchtkwaliteit, vermindert de geluidsoverlast, maakt het verkeersbeeld rustiger waardoor het aantal files afneemt en zorgt en passant nog eens voor minder doden. Wat wil je nog meer?
3) volstrekte nonsens. Kom maar met een bron aan die dat kan aantonen. Knappe jongen die zulke wartaal kan staven met feiten.
Altijd op de man spelen, zielig figuur. Nou, dat kan ik ook. Je bent zo stoer achter je PC. Zal ik je mijn adres eens geven? Dan mag je het persoonlijk ook eens proberen, eens kijken of je nog zo'n held bent. En zo te lezen ben jij de kneus, want ik heb nog nooit van mijn leven zelfs maar een parkeerboete gehad, laat staan een snelheidsboete. Desondanks heb er een pesthekel aan hoe de overheid een stelletje aasgieren zijn, hoe ze je leegzuigen voor elke cent onder het mom van 'veiligheid', aangemoedigd door de linkse kudde en milieumaffia. Dat jij een befehl-ist-befehl naloper bent die zich mak en gewillig naar de slacht laat leiden, is jouw probleem. Maar houd dan voortaan je 'blabla de ras huilie' gezeik bij je in elke post.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:48 schreef Drive-r het volgende:
Pff, jankers. Je kent de regels, leer er maar mee leven. Ik ben zelf vaak genoeg slachtoffer geweest van dhr. Spee en zal het niet altijd met hem eens zijn, maar dat eeuwig Nederlandse gezeik (en zoals altijd weer verwoord door StefanP, de ras huiler). Neem gewoon je eigen verantwoordelijkheid en betaal de prijs die er blijkbaar staat op de overtreding, kap met zeiken. De regels zijn nou niet ideaal, maar zoveel slechter dan andere landen in Europa is het niet. Natuurlijk baalde ik ook toen ze mijn papiertje in namen, maar goed, ik was de zak die te hard reed. Je zult mij er geen moment over horen huilen....
Sorry Stefan, maar ik speel het inderdaad op de man. Als mensen hier maar lang genoeg irriteren heb ik daar wel eens last van. Maar goed, ik zie niet in wat ik met je adres zou moeten, ik ben niet bepaald geweldadig aangelegd en zal niet snel richting de vs komen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:56 schreef StefanP het volgende:
[..]
Altijd op de man spelen, zielig figuur. Nou, dat kan ik ook. Je bent zo stoer achter je PC. Zal ik je mijn adres eens geven? Dan mag je het persoonlijk ook eens proberen, eens kijken of je nog zo'n held bent. En zo te lezen ben jij de kneus, want ik heb nog nooit van mijn leven zelfs maar een parkeerboete gehad, laat staan een snelheidsboete. Desondanks heb er een pesthekel aan hoe de overheid een stelletje aasgieren zijn, hoe ze je leegzuigen voor elke cent onder het mom van 'veiligheid', aangemoedigd door de linkse kudde en milieumaffia. Dat jij een befehl-ist-befehl naloper bent die zich mak en gewillig naar de slacht laat leiden, is jouw probleem. Maar houd dan voortaan je 'blabla de ras huilie' gezeik bij je in elke post.
Erik,quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:21 schreef Erik_Westerveld het volgende:
@driver, jij geeft al toe dat de regeltjes van Koos S. niet kloppen (niet ideaal), waarom zouden wij het niet mogen verbeteren cq. corrigeren? Stel hier gaat wat mis, moeten wij het toelaten omdat het nog niet zo erg is dan in mbeki boeki?
zo zie je maar weer dat jouw redenatie op den duur ontspoort, nog 1 vraagje, toen je Stefanp als rashuiler betitelde, niet dat ik eens ben maar wat betekent een rashuiler eigenlijk?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:43 schreef Drive-r het volgende:
Niemand is onfeilbaar, op jou na natuurlijk, lieve Stefan Koos Spee.
quote:
Ongelooflijk wat een bord jij voor je kop hebt. Ik krabbel helemaal niet terug. Jij verzint een gare weddenschap over wat er door de burger het belangrijkst gevonden wordt en zet wat niet vergelijkbare zaken op een rijtje. Ik ga daar uitvoerig op in, maar ik begrijp niet waarom ik de moeite genomen heb want je leest kennelijk heel selectief. Ik gaf aan dat het voor de meeste burgers een prima prioriteitsstelling is omdat het geld oplevert in plaats van geld kost.quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Terugkrabbelen he? Geen zin om die 150,- over te maken? Dan had je ook je mond moeten houden met je "je feiten zijn niet correct check ze maar eens voordat je blaat". Ik daag je hier en nu uit om op elk van die drie punten, en je krabbelt er bij 2 al meteen terug.
Over de derde: je moet wel heel simpel zijn wil je ontkennen dat drempels vele malen meer vervuiling veroorzaken dan 140 ipv 120 rijden.
"Remmen en optrekken geven extra vervuiling" - http://www.milieucentraal(...)p=Zuinige%20rijstijl
"emissions tend to be higher during acceleration than during steady-speed driving" - http://www.epa.gov/otaq/consumer/15-remot.pdf
"try to avoid harsh acceleration and heavy braking" - http://www.fiafoundation.(...)resentation_1104.ppt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |