quote:Volkswagen toont op de Tokio Motor Show de verrassende EcoRacer. Het is een compacte sportwagen met een extreem laag verbruik.
quote:De middenmotor-sportwagen weegt dankzij een carrosserie van koolstofvezel slechts 850 kg. Voor de aandrijving is een 1.5 TDI verantwoordelijk, een voorbode van een nieuwe generatie dieselmotoren die Volkswagen de komende jaren zal introduceren. De 1484 cc grote viercilinder met vier kleppen per cilinder levert in de EcoRacer een vermogen van 100 kW/136 pk bij 4000 tpm. Het koppel bedraagt 250 Nm en is beschikbaar tussen 1900 en 3750 omwentelingen per minuut. Het blok is gekoppeld aan een DSG-automaat. De combinatie is goed voor een gemiddeld verbruik van 3,4 l/100 km (1 op 29,4). De topsnelheid bedraagt 230 km/h, voor de sprint van 0 naar 100 km/h is 6,3 seconden nodig.
quote:De EcoRacer is 3,77 m lang, 1,74 m breed en slechts 1,21 m hoog. De 17-inch lichtmetalen velgen staan 2,48 meter uit elkaar. In de basisconfiguratie is de EcoRacer een coupé. Binnen enkele minuten laat de auto zich tot roadster ombouwen. Het dak, de zijramen en coupé-achterzijde zijn te verwijderen. Nog extremer is de speedster-variant. Hierbij kan de A-stijl en voorruit verwijderd worden en vervangen door een module bestaande uit een lage voorruit en een afdekplaat voor de cockpit.
De EcoRacer is in eerste instantie een onderzoeksvoertuig dat ook echt kan rijden, productieplannen zijn er niet. Toch gaan er al enige tijd geruchten dat Volkswagen omstreeks 2009 met een kleine roadster op de markt zal komen. Mogelijk is de EcoRacer hiervan een voorbode.
Alssie net zoveel records breekt als deze:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Teveel opel speedster.
Ik vind dit toch vrij lastig te typeren als VW-design hoor.. Ik zie er niks, maar dan ook niks, in terug. Ik vind em nog meer lijken op een veredelde Smart Roadster..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:28 schreef M5 het volgende:
pittig dieseltje, origineel vw design..
geinig wagentje
hebben!!![]()
ik bedoelde dat het een origineel design is van VW, niet een typisch VW design.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:00 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik vind dit toch vrij lastig te typeren als VW-design hoor.. Ik zie er niks, maar dan ook niks, in terug. Ik vind em nog meer lijken op een veredelde Smart Roadster..
Ik zeg: chippen die hap!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
136 peekaa uit een 1.5 TDI..
Dat klinkt best wel heel erg goedquote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:55 schreef ThaFreak het volgende:
paar leuke feitjes over de ecoracer:Vrijwel alles is van carbon zowel de body als vrijwel 90% van het chassis met bijbehorende steunbalen, crashzones enz enz... Instappen gaat via electrische deuren waarbij tegelijk het dak iets wordt verhoogd zodat het makkelijker instappen is..... Alle lampen zijn LED lampen, niet de standaard led natuurlijk maar leds die vrijwel in iedere kleur kunnen oplichten! 4 wielaandrijving icm racevering en schokbrekers en een vrijwel perfecte gewichtverdeling van 40:60 zorgt voor een perfecte handeling! Motor, compressie 17.2:1, 136pk, tussen 1900 en 3750tpm meer dan 250nm beschikbaar, motor reeds geschikt voor eu-5 uitlaatgastest, motor voorbereid voor CCS (kunnen zowel benzine als alternatieve brandstoffen tegelijk/apart worden gebruikt). Multifuctioneel dashboard waarop vrijwel alles te bekijken is van de auto en altijd zal werken, omdat zon of wat dan ook! Doormiddel van je vingerafdruk zijn persoonlijke afstellingen/voorkeuren te laden voor de verschillende personen!
Ah ok..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:57 schreef M5 het volgende:
[..]
ik bedoelde dat het een origineel design is van VW, niet een typisch VW design.
Niet alleen plaatjes kijken hèquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:54 schreef IntroV het volgende:
Is het raam nou lager als het dak open is? Op dat tweede plaatje is de voorruit heel laag.
quote:Nog extremer is de speedster-variant. Hierbij kan de A-stijl en voorruit verwijderd worden en vervangen door een module bestaande uit een lage voorruit en een afdekplaat voor de cockpit.
Diesel denk ik toch? en de alternatieve brandstoffen zijn zeker slaolie of koolzaadolie?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:55 schreef ThaFreak het volgende:
paar leuke feitjes over de ecoracer:Vrijwel alles is van carbon zowel de body als vrijwel 90% van het chassis met bijbehorende steunbalen, crashzones enz enz... Instappen gaat via electrische deuren waarbij tegelijk het dak iets wordt verhoogd zodat het makkelijker instappen is..... Alle lampen zijn LED lampen, niet de standaard led natuurlijk maar leds die vrijwel in iedere kleur kunnen oplichten! 4 wielaandrijving icm racevering en schokbrekers en een vrijwel perfecte gewichtverdeling van 40:60 zorgt voor een perfecte handeling! Motor, compressie 17.2:1, 136pk, tussen 1900 en 3750tpm meer dan 250nm beschikbaar, motor reeds geschikt voor eu-5 uitlaatgastest, motor voorbereid voor CCS (kunnen zowel benzine als alternatieve brandstoffen tegelijk/apart worden gebruikt). Multifuctioneel dashboard waarop vrijwel alles te bekijken is van de auto en altijd zal werken, omdat zon of wat dan ook! Doormiddel van je vingerafdruk zijn persoonlijke afstellingen/voorkeuren te laden voor de verschillende personen!
Als het in een adem met de mogelijk om benzine te gebruiken wordt genoemd zal het eerder methanol zijn. Slaolie zal er haast zeker inkunnen, dat is niet zo bijzonder innovatief.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:05 schreef SvenThaMan het volgende:
[..]
Diesel denk ik toch? en de alternatieve brandstoffen zijn zeker slaolie of koolzaadolie?
wat een belediging! ik vind het (zonder dak) meer op een cobra lijken met een beetje fantasie...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:03 schreef MouseOver het volgende:
Beetje een mustangneusje. Geil ding.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:03 schreef MouseOver het volgende:
Beetje een mustangneusje. Geil ding.
iddquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:55 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
[..]
wat een belediging! ik vind het (zonder dak) meer op een cobra lijken met een beetje fantasie...
Kortom zonder elektrische deuren en 4-wiel aandrijving, gewicht verdeling van 50:50 zou het echt een goede race auto zijn. Valt een beetje tegen dit ..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:55 schreef ThaFreak het volgende:
paar leuke feitjes over de ecoracer:Vrijwel alles is van carbon zowel de body als vrijwel 90% van het chassis met bijbehorende steunbalen, crashzones enz enz... Instappen gaat via electrische deuren waarbij tegelijk het dak iets wordt verhoogd zodat het makkelijker instappen is..... Alle lampen zijn LED lampen, niet de standaard led natuurlijk maar leds die vrijwel in iedere kleur kunnen oplichten! 4 wielaandrijving icm racevering en schokbrekers en een vrijwel perfecte gewichtverdeling van 40:60 zorgt voor een perfecte handeling! Motor, compressie 17.2:1, 136pk, tussen 1900 en 3750tpm meer dan 250nm beschikbaar, motor reeds geschikt voor eu-5 uitlaatgastest, motor voorbereid voor CCS (kunnen zowel benzine als alternatieve brandstoffen tegelijk/apart worden gebruikt). Multifuctioneel dashboard waarop vrijwel alles te bekijken is van de auto en altijd zal werken, omdat zon of wat dan ook! Doormiddel van je vingerafdruk zijn persoonlijke afstellingen/voorkeuren te laden voor de verschillende personen!
Zonder drukvulling kan een Diesel kwa vermogen NOOIT op tegen een benzine auto.quote:Op woensdag 2 november 2005 10:35 schreef Blackheart het volgende:
Waarom krijgen we hier die benzine opmerkingen?
Dankzij de betere injectietechnieken moet diesel zker niet onderdoen voor benzine. Elke liter diesel heeft meer calorien in zich, ergo meer potentieel vermogen.
Als ze van die 1.5 diesel een twincharger maken, dan zie ik fun ontstaan.
Maar ik vind het een geinig bakje, en zou er niet vies van zijn.
Oh, maar ik rijd nu met iets meer laadruimte, de Opel Combo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |