abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31708565
quote:
Volkswagen toont op de Tokio Motor Show de verrassende EcoRacer. Het is een compacte sportwagen met een extreem laag verbruik.

quote:
De middenmotor-sportwagen weegt dankzij een carrosserie van koolstofvezel slechts 850 kg. Voor de aandrijving is een 1.5 TDI verantwoordelijk, een voorbode van een nieuwe generatie dieselmotoren die Volkswagen de komende jaren zal introduceren. De 1484 cc grote viercilinder met vier kleppen per cilinder levert in de EcoRacer een vermogen van 100 kW/136 pk bij 4000 tpm. Het koppel bedraagt 250 Nm en is beschikbaar tussen 1900 en 3750 omwentelingen per minuut. Het blok is gekoppeld aan een DSG-automaat. De combinatie is goed voor een gemiddeld verbruik van 3,4 l/100 km (1 op 29,4). De topsnelheid bedraagt 230 km/h, voor de sprint van 0 naar 100 km/h is 6,3 seconden nodig.

quote:
De EcoRacer is 3,77 m lang, 1,74 m breed en slechts 1,21 m hoog. De 17-inch lichtmetalen velgen staan 2,48 meter uit elkaar. In de basisconfiguratie is de EcoRacer een coupé. Binnen enkele minuten laat de auto zich tot roadster ombouwen. Het dak, de zijramen en coupé-achterzijde zijn te verwijderen. Nog extremer is de speedster-variant. Hierbij kan de A-stijl en voorruit verwijderd worden en vervangen door een module bestaande uit een lage voorruit en een afdekplaat voor de cockpit.
De EcoRacer is in eerste instantie een onderzoeksvoertuig dat ook echt kan rijden, productieplannen zijn er niet. Toch gaan er al enige tijd geruchten dat Volkswagen omstreeks 2009 met een kleine roadster op de markt zal komen. Mogelijk is de EcoRacer hiervan een voorbode.

Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_31709052
De neus is erg leuk, maar ik vind m niet bij VW passen op de een of andere manier. de auto vind ik niet mooi. Teveel opel speedster.
pi_31709063
pittig dieseltje, origineel vw design..

geinig wagentje

hebben!!
V10
pi_31709173
lijnen vanaf de achterkant en de achterkant hebben iets weg van de bmw z4

nu nog een goed prijsje en ze hebben weer een klant
pi_31709261
Dicht vind ik em erg vet, maar open is het ineens weinig nieuws.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:15:17 #6
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31710579
die voorruit is laaaaaaaaag maar dicht is t een vette waggie.

U hoeft m niet in te pakken, ik neem m zo wel mee
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:33:25 #7
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_31711202
Knallen met dat ding! ...heel hard tegen een muur aan en nooit meer repareren...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:39:36 #8
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_31711433
Haha wat een vet ding zeg

Jammer van de diesel.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:43:04 #9
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31711550
lepel je er toch je 6 inlijn moter in
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_31711591
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Teveel opel speedster.
Alssie net zoveel records breekt als deze:

17 International Records for the ECO-Speedster:
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31713809
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:28 schreef M5 het volgende:
pittig dieseltje, origineel vw design..

geinig wagentje

hebben!!
Ik vind dit toch vrij lastig te typeren als VW-design hoor.. Ik zie er niks, maar dan ook niks, in terug. Ik vind em nog meer lijken op een veredelde Smart Roadster..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_31713856
1.4 Twincharger erin klaar is klara.

Knallen met dat hok dan.
pi_31719201
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 01:00 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik vind dit toch vrij lastig te typeren als VW-design hoor.. Ik zie er niks, maar dan ook niks, in terug. Ik vind em nog meer lijken op een veredelde Smart Roadster..
ik bedoelde dat het een origineel design is van VW, niet een typisch VW design.
V10
pi_31719252
Hmm apart, maar het heeft toch wel iets.

Vooral met het dak open .
pi_31719719
Lelijk !
pi_31719782
136 peekaa uit een 1.5 TDI. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 11:57:38 #17
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31720761
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
136 peekaa uit een 1.5 TDI. .
Ik zeg: chippen die hap!
Life's like music, get the rhythm..
pi_31720877
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 11:57 schreef NoComment het volgende:
Ik zeg: chippen die hap!
Of een 3 liter V8 van bouwen. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_31722965
Ik vind hem enorm cool!

Als ze betaalbaar zijn zou ik er zeker 1 kopen

edit: waar laat je de autoradio
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31723821
paar leuke feitjes over de ecoracer:
  • Vrijwel alles is van carbon zowel de body als vrijwel 90% van het chassis met bijbehorende steunbalen, crashzones enz enz...
  • Instappen gaat via electrische deuren waarbij tegelijk het dak iets wordt verhoogd zodat het makkelijker instappen is.....
  • Alle lampen zijn LED lampen, niet de standaard led natuurlijk maar leds die vrijwel in iedere kleur kunnen oplichten!
  • 4 wielaandrijving icm racevering en schokbrekers en een vrijwel perfecte gewichtverdeling van 40:60 zorgt voor een perfecte handeling!
  • Motor, compressie 17.2:1, 136pk, tussen 1900 en 3750tpm meer dan 250nm beschikbaar, motor reeds geschikt voor eu-5 uitlaatgastest, motor voorbereid voor CCS (kunnen zowel benzine als alternatieve brandstoffen tegelijk/apart worden gebruikt).
  • Multifuctioneel dashboard waarop vrijwel alles te bekijken is van de auto en altijd zal werken, omdat zon of wat dan ook!
  • Doormiddel van je vingerafdruk zijn persoonlijke afstellingen/voorkeuren te laden voor de verschillende personen!
  • Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
      donderdag 27 oktober 2005 @ 14:03:45 #21
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_31724041
    Beetje een mustangneusje. Geil ding.
    Vampire Romance O+
    pi_31724298
    Mooie wagen, doet me denken aand e klassieke volkswagen stijl uit de jaren 70...
    pi_31726678
    quote:
    Op donderdag 27 oktober 2005 13:55 schreef ThaFreak het volgende:
  • Vrijwel alles is van carbon zowel de body als vrijwel 90% van het chassis met bijbehorende steunbalen, crashzones enz enz...
  • Instappen gaat via electrische deuren waarbij tegelijk het dak iets wordt verhoogd zodat het makkelijker instappen is.....
  • Alle lampen zijn LED lampen, niet de standaard led natuurlijk maar leds die vrijwel in iedere kleur kunnen oplichten!
  • 4 wielaandrijving icm racevering en schokbrekers en een vrijwel perfecte gewichtverdeling van 40:60 zorgt voor een perfecte handeling!
  • Motor, compressie 17.2:1, 136pk, tussen 1900 en 3750tpm meer dan 250nm beschikbaar, motor reeds geschikt voor eu-5 uitlaatgastest, motor voorbereid voor CCS (kunnen zowel benzine als alternatieve brandstoffen tegelijk/apart worden gebruikt).
  • Multifuctioneel dashboard waarop vrijwel alles te bekijken is van de auto en altijd zal werken, omdat zon of wat dan ook!
  • Doormiddel van je vingerafdruk zijn persoonlijke afstellingen/voorkeuren te laden voor de verschillende personen!
  • Dat klinkt best wel heel erg goed .
    pi_31730187
    quote:
    Op donderdag 27 oktober 2005 10:57 schreef M5 het volgende:

[..]

ik bedoelde dat het een origineel design is van VW, niet een typisch VW design.
    Ah ok..
    Zo had ik 't dus niet gevat
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
    pi_31731760
    Had toch echt liever een lichte benzine motor gezien die op wat milieuverantwoorde manieren wat meer pk's levert
      donderdag 27 oktober 2005 @ 21:09:02 #26
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_31736243
    Nu we toch allemaal merken opnoemen waar hij op lijkt; Ik vind hem eigenlijk meer op een mislukte TVR lijken..
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 27 oktober 2005 @ 21:54:08 #27
    11907 IntroV
    Veel voor weinig
    pi_31737730
    Is het raam nou lager als het dak open is? Op dat tweede plaatje is de voorruit heel laag.
    pi_31738722
    quote:
    Op donderdag 27 oktober 2005 21:54 schreef IntroV het volgende:
    Is het raam nou lager als het dak open is? Op dat tweede plaatje is de voorruit heel laag.
    Niet alleen plaatjes kijken hè .
    quote:
    Nog extremer is de speedster-variant. Hierbij kan de A-stijl en voorruit verwijderd worden en vervangen door een module bestaande uit een lage voorruit en een afdekplaat voor de cockpit.
    !
    pi_31740282
    quote:
  • Diesel denk ik toch? en de alternatieve brandstoffen zijn zeker slaolie of koolzaadolie?
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:27:47 #30
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_31743072
    quote:
    Op donderdag 27 oktober 2005 23:05 schreef SvenThaMan het volgende:

[..]

Diesel denk ik toch? en de alternatieve brandstoffen zijn zeker slaolie of koolzaadolie?
    Als het in een adem met de mogelijk om benzine te gebruiken wordt genoemd zal het eerder methanol zijn. Slaolie zal er haast zeker inkunnen, dat is niet zo bijzonder innovatief.
    Vampire Romance O+
    pi_31760078
    quote:
    Op donderdag 27 oktober 2005 14:03 schreef MouseOver het volgende:
    wat een belediging! ik vind het (zonder dak) meer op een cobra lijken met een beetje fantasie...
    Every culture is different. Respect and try to learn it.
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:07:14 #32
    82207 Chokeme
    DIY Viroloog
    pi_31760306
    quote:
    Op donderdag 27 oktober 2005 14:03 schreef MouseOver het volgende:
    Mustang neusje ?
    It's okay to be white
      woensdag 2 november 2005 @ 09:08:34 #33
    12280 Mukie
    Mukie is lief!
    pi_31888670
    ik vind het net een boytoy
    Eens kijken of die in Essen ook komt te staan
    To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
    Imagination is the one weapon in the war against reality.
      woensdag 2 november 2005 @ 09:08:54 #34
    12280 Mukie
    Mukie is lief!
    pi_31888674
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 17:55 schreef Tha_Dijkstra het volgende:

[..]

wat een belediging! ik vind het (zonder dak) meer op een cobra lijken met een beetje fantasie...
    idd
    ietsje breder, maar dat zie ik er ook in
    To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
    Imagination is the one weapon in the war against reality.
    pi_31889006
    quote:
  • Kortom zonder elektrische deuren en 4-wiel aandrijving, gewicht verdeling van 50:50 zou het echt een goede race auto zijn. Valt een beetje tegen dit ..
    pi_31890414
    Waarom krijgen we hier die benzine opmerkingen?

Dankzij de betere injectietechnieken moet diesel zker niet onderdoen voor benzine. Elke liter diesel heeft meer calorien in zich, ergo meer potentieel vermogen.

Als ze van die 1.5 diesel een twincharger maken, dan zie ik fun ontstaan.

Maar ik vind het een geinig bakje, en zou er niet vies van zijn.

Oh, maar ik rijd nu met iets meer laadruimte, de Opel Combo.
    Love, nothing more than sugarcoated hate
    pi_31920153
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 10:35 schreef Blackheart het volgende:
    Waarom krijgen we hier die benzine opmerkingen?

Dankzij de betere injectietechnieken moet diesel zker niet onderdoen voor benzine. Elke liter diesel heeft meer calorien in zich, ergo meer potentieel vermogen.

Als ze van die 1.5 diesel een twincharger maken, dan zie ik fun ontstaan.

Maar ik vind het een geinig bakje, en zou er niet vies van zijn.

Oh, maar ik rijd nu met iets meer laadruimte, de Opel Combo.
    Zonder drukvulling kan een Diesel kwa vermogen NOOIT op tegen een benzine auto.
    Alleen als je een Diesel met drukvulling neemt en benzine zonder maakt de Diesel een kleine kans.

Dat wil niet zeggen dat ze niet enorm ver gekomen zijn met Diesel technologie, integendeel.
    Diesel is wel lekker zuinig, daar kan de benzine motor weer een puntje aan zuigen ..
    pi_31920695
    Nou nog de techniek succesvol in de praktijk brengen in een gewone gezinswagen...
    (Da's pas een prestatie; een leuk concept maken kan iedere grote autobouwer)
    pi_31925213
    FunnyName. de drukvulling is noodzakelijk om het meer aan calorien uit die ene liter diesel te halen.

Zet eenzelfde drukvulling op een benzinewagen, en die gaat gewoon meer benzine verbruiken, in verhouding tot het gewonnen vermogen.

De technologie nodig om uit diesel het vermogen te halen is wat meer gevorderd, maar uiteindelijk is diesel een betere brandstof. Per verbruikte liter meer vermogen. Simpel, niks aan te veranderen. Het vergt gewoon iets meer moeite.
    Love, nothing more than sugarcoated hate
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')