abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31839668
Ben vannacht best bang geweest

Terwijl we zaterdag The Exorcist hadden gezien, en geslapen heb als een roosje.
Vond de docu toch wat enger, al viel het nog mee, want de manspersoon waarmee ik keek, was banger , althans toen we het keken. Die zat met grote ogen en erg stil te kijken en toen maakte ik af en toe 'enge geluiden, kan ik erg goed , en hij schrok echt.. Ik draaide mijn hoofd heel subtiel om en keek erg 'eng'.

Was trouwens ook een docu op sbs6 over het ware verhaal achter The exorcist, ook nóg!
Echter was en vond ik deze docu net even wat interessanter. Over energie, kou, werden toen even wat dingen gezegd waarvan ik zoiets had van 'ja, rilll'.

Iig, zat ik behoorlijk daarna ik de sfeer, vond alweer dat de wereld zijn climax aan het bereiken was: klimaatveranderingen, rijke westen vs niet rijke westen, etc etc. Ja, ik zat er behoorlijk in, en heb toen ook het licht aangedaan. Ging ik ook nog het licht aan doen, knapte die . Erg voorspelbaar weer. Toen maar theelichtje aan.

En idd, die foto's doen het wel een beetje teniet.
Maar zoals ook al werd gezegd 'you never know', insert idd ook twilight zone tune.

Ahhhh scary.. weg is/rent
pi_31839914
En idd, de vloer dweilen met dat bloed .
Die ouders die hun kinderen niet wouden geloven, en toen ze toch in de kelder moesten blijven slapen + de lampjes er ook nog uit haalden. Mazzel, ik had echt wel gezegd, 'bekijk het maar, ga er zelf maar slapen, ik ben weg!'.

Overigens vond ik het ook wel frappant dat toen die ene jongen in het ziekenhuis lag er toen dingen gebeurden met de rest van de familie, vooral met de ouders die hem niet geloofden. Toen dacht ik nog, wie weet doet hij het wel, al dan niet onbewust en/of al dan niet met medewerking van. Soort verre afstands-telekinese ofzo door boosheid. Al dan niet door die negatieve energie, maar dat is een of de vraag.

Nog een theorie waarop ik kwam en/of al vond/dacht, is dat kinderen ontvankelijker zijn, algemeen bekend, werd er ook geloof ik gezegd. En dat zij daardoor dingen kunnen zien, en anderen, volwassen het merendeels en/of alleen voelen.

Maja, back to basic
pi_31840120
Ik heb trouwens de indruk dat dat wat er ook zou zitten zich níet op deze manier had kunnen manifesteren als er een "gewoon" gezin was komen wonen.
Gewoon als in; geen stress, minder emoties (de één ìs terminaal, de ander ziet al maanden haar kind wegkwijnen aan kanker), geldzorgen, eventuele depressiviteit als gevolg van de medicijnen en behandelingen.

Ik vind de opmerkingen trailertrash in combinatie met geloofwaardigheid flauw en niet relevant.
Je houdt zoiets voor mogelijk of niet en of er iemand in pak voor je staat of iemand in trainingsbroek zou niet uit moeten maken. Ik vind het nogal serieus wat die mensen mee hebben gemaakt.
Of het uiteindelijk nou een buurman was die ze pesten, het in hun hoofd zat of dat er inderdaad iets bovennatuurlijks gaande was.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_31840185
Ik vind het vooral erg lachwekkend

A portal to hell in je kelder
Nu ja, geld in het laatje, dus op zich wel slim, niet echt origineel, maar soit
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:13:07 #80
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_31840396
Je weet natuurlijk nooit of het echt zo gebeurd is... mocht dat wel zo zijn dan is het gewoon echt enge shit... zo niet, leuk geprobeerd .
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:14:30 #81
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31840436
mirage heeft wel een punt. om zich fatsoenlijk te kunnen manifesteren moet een geest zich "voeden". voldoende energie hebben om zich te kunnen manifesteren. emoties zijn een geweldige energie bron om van te voeden. zeer energierijk. en van wat ik zo lees had de familie voldoende instabiliteit.

een portal to hell...lachen. ik heb regelmatig het gevoel dat bij mijn huidige werkgever 1 van de 9 portalen onder de werkvloer bevind ergens. :S als ik daar binnenloop een enorme druk op me borstkast altijd.

of er dan ook daadwerkelijk wat zit das weer wat anders. kan het niet zeggen tenzij je er zelf bij was geweest of zelf kan kijken. als paragnost/onderzoeker whatever
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31840515
om het portal to hell te noemen is weer iets persoonlijks.
De één zal in de hel geloven en het slechte dus interpreteren als iets vanuit de hel, de ander geeft diezelfde dingen weer een ander naampje.

Hang je dus niet op aan de term die een ander gebruikt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_31840543
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:14 schreef Enyalius het volgende:

of er dan ook daadwerkelijk wat zit das weer wat anders. kan het niet zeggen tenzij je er zelf bij was geweest of zelf kan kijken. als paragnost/onderzoeker whatever
dat zal je altijd blijven houden idd, en daarom ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig waar de originele opnamen zijn en waaorm die niet gebruikt zijn.
Sir Winston Churchill
pi_31840692
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:18 schreef Mirage het volgende:
om het portal to hell te noemen is weer iets persoonlijks.
De één zal in de hel geloven en het slechte dus interpreteren als iets vanuit de hel, de ander geeft diezelfde dingen weer een ander naampje.

Hang je dus niet op aan de term die een ander gebruikt.
ik hang me nergens aan op, hoor, liever niet
ik vind dit soort verhalen gewoon compleet ongeloofwaardig
wel rete spannend en lekker griezelig, maar voor de rest complete larie.

dat echtpaar Warren was ook betrokken bij het Amityville verhaal en daar zat ook een luchtje aan, je reinste hellestank

Ik zie het niet anders als hysterie en geldklopperij.
En de katholieke kerk en haar exorcisme ...ach ja... go figure
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_31840893
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:25 schreef milagro het volgende:

[..]

ik hang me nergens aan op, hoor, liever niet
Ik denk dat dat een verstandige keuze is.... ik had de schaar al klaar liggen om je los te knippen
quote:
ik vind dit soort verhalen gewoon compleet ongeloofwaardig
wel rete spannend en lekker griezelig, maar voor de rest complete larie.
Ik vind het interessant spannend, maar om nou mijn ogen dicht te knijpen of dat ik het echt griezelig vond (zoals ik uit sommige voorgaande reacties op denk te kunnen maken)......
dat vond ik dan weer "larie".
Zo zie je maar weer, allemaal een eigen mening manier van benaderen.
quote:
dat echtpaar Warren was ook betrokken bij het Amityville verhaal en daar zat ook een luchtje aan, je reinste hellestank
Ik heb het echtpaar nog niet opgezocht, maar de naam komt mij bekend voor en als het linkje dat ik leg klopt, dan heb ik ook dubbele gevoelens bij dit koppeltje.
quote:
Ik zie het niet anders als hysterie en geldklopperij.
Al zou het fictie zijn... dat zijn boeken en films vaak.
Is het verschil in het stukje dat ze claimen dat het waarheid is (of dat ze denken dat het waarheid is) en het dat misschien niet is of zijn alle boeken en films...verhalen geldklopperij ?
Mensen kiezen er zelf voor om te betalen voor hun verhaal (en trouwens... diezelfde mensen die hun betalen verdienen er zelf ook dik aan).
quote:
En de katholieke kerk en haar exorcisme ...ach ja... go figure
Sir Winston Churchill
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:44:44 #86
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31841139
wat voor link als je het niet erg vindt om te zeggen?

de meeste docu's en films op waargebeurde verhalen worden altijd aangepast naar een wat meer "acceptabele" werkelijkheid. moet natuurlijk rekening houden dat niet iedereen open staat voor dit soort zaken. en het moet vooral geen gelovige, lees, christenen voor de kop stoten. heb je zo een stel gekken die je aanklagen. zeker in amerika.

dus ja dan krijg je zaken die wat meer "mainstream" zijn en automatisch meer geld in het laten gaan brengen.

kerken en hun excorcisme...pfft. amateurs zijn het.
ik zal je wel even verlichting. man ze kunnen niet eens het knopje van de lamp vinden.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_31841451
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:44 schreef Enyalius het volgende:
ik zal je wel even verlichting. man ze kunnen niet eens het knopje van de lamp vinden.
pi_31841527
Kan iemand me uitleggen hoe je een topic met een pol maakt?
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:10:35 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31841839
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:02 schreef Marietje_34 het volgende:
heb het ook gemist

alles wordt altijd 80 keer herhaald op Discovery maar nu ineens niet ?!?
't Is vanochtend om 07:00 en vandaag om 13.00 herhaald als het goed is. Tenminste, dat wist teletekst te vertellen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:11:36 #90
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31841871
daar hebben we wat aan om 5 uur
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:12:25 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31841891
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:11 schreef Enyalius het volgende:
daar hebben we wat aan om 5 uur

Ik was werken en daar geen internet helaas...
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 31 oktober 2005 @ 18:43:44 #92
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31844568
quote:
wat voor link als je het niet erg vindt om te zeggen?

de meeste docu's en films op waargebeurde verhalen worden altijd aangepast naar een wat meer "acceptabele" werkelijkheid. moet natuurlijk rekening houden dat niet iedereen open staat voor dit soort zaken. en het moet vooral geen gelovige, lees, christenen voor de kop stoten. heb je zo een stel gekken die je aanklagen. zeker in amerika.

dus ja dan krijg je zaken die wat meer "mainstream" zijn en automatisch meer geld in het laten gaan brengen.

Toch denk ik dat je hun hulp erg graag accepteert als je zoiets evils in je huis hebt als daar rondwaarde.

En waargebeurd of niet is een discussie waar ik me liever niet in meng maar waarom zou het niet gebeurd kunnen zijn?
Natuurlijk zal het allemaal wel wat opgeklopt zijn omdat er anders geen hond naar kijkt. Maar ik weet uit eigen ervaring dat kwaadaardige entiteiten hun aanwezigheid erg goed duidelijk kunnen maken en zich erg aan je kunnen opdringen

De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31845223
quote:

Kerken laat ik hier terzijde, maar ik sluit mezelf wel bij mijn bovenstaander aan.
Tenminste in die zin dat de katholieke kerk het wel probeert. Ik weet niet, dacht er ook aan. Plus daarbij heb je ook genoeg mensen, naja niet zoveel, die het in het westen doen, nou kom ik even niet meer op de naam, gister al niet, maar ook een soort van ghostbusters en/of energiespeurders. Geloof staat hier buiten denk.

Wel kan het zo zijn dat het goede vs het kwade, al dan niet extra, belicht wordt. En de mensen waren van huis uit al katholiek. Tja, idd dan kan het nog enger worden. Dat verhaal van dat jongetje die bezeten was, herschreven op de film The exorcist, tja wie zal zeggen of hij geschikter was voor een inrichting of wel degelijk bezeten. De wetenschap weet het niet altijd, de kerk ook niet altijd. Proberen kan nooit kwaad. Zeker niet voor de mensen in kwestie. Hierin is ook weer alles belangrijk, lijkt mij.

Maar stel dat hij idd bedden omhoog kon laten zweven en noem maar op. Onverklaarbaar in die zin. Maar voor hetzelfde geld was het een vorm van telekinese, we weten het niet. De psychiater, de pater, en de mens vaak niet.

Dat is soms het mooie van onverklaarbare dingen, niemand heeft gelijk

En versta jij trouwens dan onder 'professionals'? Dat vraag ik mezelf dan wel af.
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:15:41 #94
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31845507
Sweetgirly:

The professionals:

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31845733
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:15 schreef Metro2005 het volgende:
Sweetgirly:

The professionals:

[afbeelding]

Ik weet het, maar hoe noem je nou of dan die 'moderne' geestenuitdrijvers, al dan niet in huizen etc. Naja, ghostbusters dus . Zat nog wat in ook, toch?
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:32:16 #96
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31845968
onder proffesionals versta ik mensen die niet meteen zeggen van hier is een kwade geest. we weten niet wat voor entiteit het is, we weten niet waarom het hier is, we weten niet of we met iemands levensles zitten te kutten, we gaan ons er verder ook niet in verdiepen en eventuele alternatieve manieren verzinnen om die entiteit op een wat vriendelijkere manier weg te halen. we zeggen gewoon dat het een demoon is en drijven het het huis uit met wat weesgegroetjes, gewijde water, wat jezus roepingen en een lapje latijnse tekst. .

dat het dan een paar dagen stil is en het gezeik weer van voor af aan begint dat zien we dan niet. das dan weer een nieuwe demoon. mevrouw de inwoner trekt de demonen aan zeggen we dan maar, want ja das de logische conclusie. laten we mevrouw gaan uitdrijven kijken of dat helpt
pi_31846442
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:32 schreef Enyalius het volgende:
onder proffesionals versta ik mensen die niet meteen zeggen van hier is een kwade geest. we weten niet wat voor entiteit het is, we weten niet waarom het hier is, we weten niet of we met iemands levensles zitten te kutten, we gaan ons er verder ook niet in verdiepen en eventuele alternatieve manieren verzinnen om die entiteit op een wat vriendelijkere manier weg te halen. we zeggen gewoon dat het een demoon is en drijven het het huis uit met wat weesgegroetjes, gewijde water, wat jezus roepingen en een lapje latijnse tekst. .
Hehe, ok, vroeg het mezelf even af.
Moet zeggen dat het mij ook erg moeilijk lijkt om iets kwaads uit te roeien, en kan het mezelf best voorstellen dat ze dan naar die middelen grijpen. Beetje overdreven misschien, maar in de zin van, de kracht van suggestie, het goede. Ben zelf bijv. ook niet gelovig, maar heb wel een engeltjesschilderij . Wat zou jij dan bijv. doen? Lijkt me serious nl. moeilijke shit (ja, af en toe schuilt er een bouwvakker in mij ). Nee, maar stel dat je zoiets engs/kwaads tegenkomt, wat dan? Zou zelf ook gaan onder het motto, baat het niet, dan schaadt het niet. Toch?

En volgens mij haalden ze er juist een sceptisch iemand bij. Die mocht er zelfs, in het kwade, niet in geloven, ook daar vond ik wel wat in zitten. En juist best nuchter gezien.
quote:
dat het dan een paar dagen stil is en het gezeik weer van voor af aan begint dat zien we dan niet. das dan weer een nieuwe demoon. mevrouw de inwoner trekt de demonen aan zeggen we dan maar, want ja das de logische conclusie. laten we mevrouw gaan uitdrijven kijken of dat helpt
Tja, dat weet ik niet, dat is het gissen.
Zoals ze zelf al zeiden, de negatieve ervaringen die aan het huis verbonden waren, deden ze uiteindelijk toch verhuizen. En sommige 'geesten' zullen misschien best hardleers zijn, maar ach, is de mens dat ook niet .
  zondag 18 december 2005 @ 21:27:14 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_33201969
Kickje!

Over een half uurtje komt 'ie weer op Discovery .

Maar dan in Connecticut
pi_33203437
ehm dit gaat over ruimteschepen?
  zondag 18 december 2005 @ 22:09:53 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_33203477
Ja ik zit me ook al kwaad te maken. Het staat wél op internet en teletekst dat 't zou komen... Maar dit gaat niet over Hauntings .

Discovery
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')