quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 19:45 schreef Halfgedraaide het volgende:[..]
Ik denk als ze dat huis uitkomt dat ze meteen haar polsen door snijd als ze al die reacties leest op internet over haar.
Niet helemaal waar hoor, op mediawatchers bv zijn opvallend veel users PRO Tanja, die het jammer vinden dat zij vertrekt...
Zelf ben ik blij dat ze gaat, over het algemeen kan ik een boel verdragen van mensen, maar Tanja heeft werkelijk alle credits bij mij verbruikt, ik kan geen empathie meer voor haar opbrengen, wat ik overigens best erg vind, het besef dat dit gebeurd met me, Tanja haalt het 'slechte' in mij naar boven.
Natuurlijk zijn de overige bewoners ook eng, maar het merendeel, gemeend of niet, bezit toch enige mate van sociaal gedrag, iets wat Tanja totaal niet heeft..ik zeg het niet helemaal juist, ze bezit het wel, heb het een aantal malen gezien, maar ze maakt er geen gebruik van, dit omdat ze m.i. overtuigd is van haar gelijk.
In het begin had Tanja het al verkloot bij mij, en hier kan toch niet gezegd worden dat de bewoners toen al eng waren, zoals Tanja aangeeft, dit kun je pas na een paar weken zeggen, als iedereen stukje bij beetje z'n 'ware' aard toont. Tanja heeft dit vanaf moment uno gedaan, egoistich, slecht inlevingsvermogen, nukkig, niet echt spontaan enzoo...ja jammer, maar meer kan ik er niet van maken...Zo heel af en toe zag ik een lieve, open Tanja, waar ik dan ook direct vrolijk van werd, zo van 'pfff, gelukkig, je kan ook zo zijn', dit besef is eigenlijk al te gek voor woorden vind ik...Eigenlijk gewoon triest, omdat ik zie dat ze het in zich heeft, maar het op de e.o.a. manier geen ruimte geeft of kan geven...
Uiteraard gun ik haar een leuk/gelukkig leven met haar dochter en hoop ik oprecht dat het haar goed mag gaan, maar ben tevens bang dat als zij straks thuis is, in het 'normale' leven, zij het heel moeilijk gaat krijgen. De reden waarom zij het huis in kwam zegt genoeg, eenzaamheid, niet goed voor zichzelf kunnen zorgen, financiele problemen.
Whatever, Tanja...het ga je goed!