Zoals al eerder in dit topic aangetoond, is Van Dale het hier niet mee eens.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:29 schreef gr8w8 het volgende:
Laten we de term frikadel en frikandel behouden tot de langwerpige frituursnack
Als je in Duitsland, het oosten van belgie of luxemburg woont. En een gehaltbal wilt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:16 schreef SolidArt het volgende:
Ik wil wel eens een discussie met jou aangaan over je irritante avatar.
Overigens is Frikadel het juiste woord, mocht je daar naar op zoek zijn.
Een patatje met en een Frikandel voor de Nederlander, een frikadel en een lading friet met klodder mayonaise voor de belg.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies, straks krijgen we weer die discussie over patat en friet. net als dit topic, wat zo langzamerhand 100 keer geopend is.
maw het is friet voor de nette rijke nederlander en patat voor de pauper uit rotterdam. het is frikadel voor de belgen en frikandel voor de nederlander. nuff said.![]()
Hierbij verklaar ik je sig heiligquote:Op donderdag 3 april 2008 19:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
zie sig. ook voor het feit dat het PATAT is en niet friet.
Een lerares Nederlands die ik 'ken'quote:Op donderdag 3 april 2008 19:51 schreef Meddo het volgende:
je zegt toch ook gewoon frikandel (waarbij je de 'n' duidelijk hoort), wie is er dan zo dom om te denken dat het frikadel is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |