Een frikadel is een bal gehakt ( vooral onze zuiderbuuren kennen hem zo )quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:16 schreef SolidArt het volgende:
Overigens is Frikadel het juiste woord, mocht je daar naar op zoek zijn.
Hallee:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:21 schreef JosvG het volgende:
Deze discussies heb ik dus allang gevoerd, ik zoek iemand die daadwerkelijk de NIEUWE van Dale heeft, met een scanner/fotocamera voor bewijs
over die avatar, als jij me een mooi plaatje kunt leveren die tevens origineel is wil ik erover denken![]()
je mag gewoon beckers zeggen hoor van www.beckers.nlquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:27 schreef Ro_Ed het volgende:
op de website van een bekende snack fabrikant (be..ers) spreken zo ook over frikaNdel.
Dat had ik inderdaad ook al gezegt, maar nu is het zo dat degene met wie ik de discussie voer zo persé gelijk wil hebben dat hij zegt dat internet niet te vertrouwen valt, en omdat de nieuwste editie het meest betrouwbaar is moet ik die hebbenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:28 schreef JMS00 het volgende:
Waarom moet je persé bewijs hebben uit de papieren versie van een woordenboek? Op de internetsite van van Dale staat precies hetzelfde hoor.
En waarom zou het de nieuwe versie moeten zijn? Frikadel/frikandel heeft niets met tussen "n" te maken (het zijn geen samenstellingen) en is dus ook niet onderhevig aan spellingsverandering.
niet origineel genoeg, het moet minstens een zelf gesoept plaatje zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:28 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Hallee: [afbeelding]
http://www.sidetraked.com/vids/hipsway.gif
denkt die eigenwijze penistrekker (staat waarschijnlijk niet in de van dale) dat het begrip van een woord verandert bij een nieuwe editie? nee toch?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:40 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad ook al gezegt, maar nu is het zo dat degene met wie ik de discussie voer zo persé gelijk wil hebben dat hij zegt dat internet niet te vertrouwen valt, en omdat de nieuwste editie het meest betrouwbaar is moet ik die hebben
Beetje offtopic, maar coole sig.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:37 schreef Blokhut het volgende:
Frikadel is bij mijn weten en een gehaktballetje.
Zie elk willekeurig kookboek.
Het is inderdaad zo erg ja, we zijn beide zo eigenwijs, maar ik heb met vandale.nl bewezen dat ik gelijk had. Maar om toch nog iets te zeiken te hebben gaat hij maar verzinnen dat internet onbetrouwbaar is en dus moet ik maar even met de boekversie komen, en ach, als ik er toevallig aan kan komen is het meegenomen en zo niet dan heb ik toch gewoon gelijkquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denkt die eigenwijze penistrekker (staat waarschijnlijk niet in de van dale) dat het begrip van een woord verandert bij een nieuwe editie? nee toch?
laat ik je dan zeggen dat het in de nieuwe van dale ook staat. zo goed?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:48 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo erg ja, we zijn beide zo eigenwijs, maar ik heb met vandale.nl bewezen dat ik gelijk had. Maar om toch nog iets te zeiken te hebben gaat hij maar verzinnen dat internet onbetrouwbaar is en dus moet ik maar even met de boekversie komen, en ach, als ik er toevallig aan kan komen is het meegenomen en zo niet dan heb ik toch gewoon gelijk
En de tekst die deels in je scan is weggevallen luidt als volgt:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Niet de mooiste scan, maar wel uit de nieuwste editie.
[afbeelding]
Er is geen tekst weggevallen, hooguit wat minder goed leesbaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:56 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
En de tekst die deels in je scan is weggevallen luidt als volgt:
(...)
Mensen die knipoog-smiley's en of posticons gebruiken verdienen een nekschot.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:03 schreef Herald het volgende:
ons mam () maakt heel vaak rijst met frikadel
en frikaNdel is dan de snack
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:47 schreef Lienekien het volgende:
Niet de mooiste scan, maar wel uit de nieuwste editie.
[afbeelding]
Dan is hij binnen no-time ook weg, want hij is 1.7 MB, terwijl je maar 100 kb magquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:28 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Hallee: [afbeelding]
http://www.sidetraked.com/vids/hipsway.gif
Zelf geschrevenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:45 schreef classpc het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar coole sig.
Waar komt die uit?
Zeg het maar eerlijk. Je hebt alleen de OP gelezen, hè?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:16 schreef koen_pijl het volgende:
fri·ka·del, fri·kan·del v(m) -len gefrituurd worstje
Allebij dus
mutsquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:16 schreef koen_pijl het volgende:
Allebij dus
Aardbij?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:16 schreef koen_pijl het volgende:
Allebij dus
precies, straks krijgen we weer die discussie over patat en friet. net als dit topic, wat zo langzamerhand 100 keer geopend is.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:32 schreef the_legend_killer het volgende:
frietje mayo !
Ik bedankte haar toch ookquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:13 schreef Garin84 het volgende:
Omdat niemand het doet;)
Lieneke thnx voor de scan..
Beetje jammer alleen dat het best gedocumenteerde medium niet wordt geaccepteerd (internet)
Laatst was ik bezig met een engels - nederlands vertaling en dan gewoon een lijst met woorden.
Helft kwam niet voor in woordenboeken (terwijl ik toch een van de beste van Dales heb daarvoor) en 95% kwam wel voor op internet;)
ik zei het je toch al in het begin?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:42 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik bedankte haar toch ookMaar de discussie is inmiddels opgelost en eindelijk heb ik mijn welverdiende gelijk gekregen
![]()
Ik wist ook wel dat ik gelijk had maar er werd naar bewijs in boekvorm (scan dus) gevraagd en dat is nu geleverdquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zei het je toch al in het begin?
Van Dale beschrijft de Nederlandse taal.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:05 schreef zoalshetis het volgende:
ok dan nu een slotje op dit topic dat al 100 keer voorbij is gekomen en nu met "de nieuwe van dale" recht gezet is.
hoe kunnen mensen zo dom zijn om te denken dat definites ineens weg zijn met een nieuwe van dale???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |