quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 15:34 schreef sanger het volgende:Het aanbod wordt toch pas omgezet in een overeenkomst als beide partijen getekent hebben?
TS zou een eigen kiopie moeten hebben lijkt me.
Niet helemaal volgens mij. Het is ook mogelijk rechtsgeldige overeenkomsten aan te gaan zonder dat in een contract te bevestigen (b.v. mondelinge afspraken, of zelfs een handgebaar bij een veiling). Hierop door redenerend kun je zeggen dat een ter tekening aangeboden contract standaard al door de werkgever is geaccepteerd (anders hadden ze het niet opgesteld). Dus of die handtekening er wel of niet op staat zou niet uit hoeven maken.
De werkgever kan zich misschien beroepen op fouten in het contract, maar dan moeten ze wel met een verdomd goede reden aankomen willen ze het jaarcontract nu nog veranderen in een halfjaarcontract.
Als ik TS was, zou ik het gewoon hierbij laten en aan de slag gaan, en een eventueel aangeboden nieuw contract niet tekenen. Zodra het eerste salaris is betaald, kan hij dan aangeven dat werkgever kennelijk akkoord is gegaan met het originele contract: dat is dan het enige met de handtekening van werknemer, en het uitbetaalde loon wijst op een rechtsgeldige overeenkomst.