De MMO markt is amper innovatief te noemen, vervang ras x met ras y en je hebt exact hetzelfde spel. Noem eens een game die verschrikkelijk innovatief, goed, van Duitse/Britse bodem, en op de PC draait?quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:31 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht, jij speelt idd alleen de grote games. Je vergeet bijv. in z'n geheel de MMO markt, de vele originele Duitse ontwikkelaars, andere originele Britse ontwikkelaars en je noemt wel het zeer sporadisch originele Ubisoft? Sorry, maar ik kan je argument zo niet echt serieus nemen.
Republic: The Revolutionquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:36 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De MMO markt is amper innovatief te noemen, vervang ras x met ras y en je hebt exact hetzelfde spel. Noem eens een game die verschrikkelijk innovatief, goed, van Duitse/Britse bodem, en op de PC draait?
ik had het over een goed spelquote:
true, maar check ook even de lichteffecten van de raketten en de jetpacksquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:44 schreef Gamedemon het volgende:
dat is niet te vergelijken aangezien ze allebei op een ander moment van de dag afspelen en dus andere belichting gebruiken
nee, dat denk ik niet. Ik denk dat de PS3, net als de PS2 de meeste vernieuwende games gaat hebben. Ze zullen niet allemaal vernieuwend zijn. Hoeft ook niet. Tekken is prima zoalstie nu isquote:en wat denk je nou? dat de PS3 een console word met allemaal nieuwe games?
alsof de ps2 dat was..ps2 is een console met de meeste multiplatform games en 500 turn based RPGs en wat simpelle platformers.
even voor de grap; wat is de ICO van Xbox?quote:Iedere console heeft een ico of een ander "vernieuwend" spel.
Dat ie voor de xbox 360 nog niet aangekondigt is betekent niet dat het er helemaal niet komt
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/378093.asp?q=republicquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:45 schreef Retuobak het volgende:
Verschillende tijden van de dag in die Armoured Core trailers.
En Republic: The Revolution IS een goed spel, het punt is alleen dat het alleen een niche trekt. Maar maakt dat het een minder goed spel?
Over grote titels gesproken..............quote:Overigens zijn er nog zat andere Europese vernieuwende games te noemen, van Patrician II tot Max Payne tot een Battlefield 1942
Andere setting.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:40 schreef SocialDisorder het volgende:
overigens zijn op IGN.com twee trailers te bewonderen van de X360-versie en PS3-versie van de nieuwe Armored Core.
De PS3-versie ziet er een stuk kleurrijker uit.
Ik trek alles wat met puzzelen of andere rare dingen te maken heeft echt slecht.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:57 schreef H.Flick het volgende:
Heb je Katamari ooit wel eens gespeeld?! Het is geniaal!!!
Overigens heeft de PC best wel wat innovatieve games, maar dan kom je volgens mij vooral uit biij games als Facade.
De toevoeging van camouflage & de vernieuwde AI resulteerde toch in een compleet andere manier van spelen dan in MGS2. Althans voor mij dan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:54 schreef peristilius het volgende:
[..]
Andere setting.
Overigens heeft MGS 3 precies dezelfde gameplay als MGS 2 met wat leuke dingetjes toegevoegd.
Sorry? SSX niet innovatief? SSX was het eerste spel van EA Sports BIG. SSX was het eerste sportspel wat gewoon alle wetten van de natuur overboord gooide en de pure fun van het snowboarden wist te vangen.quote:SSX, DMC en vooral Tekken durf ik ook nauwelijks innovatief te noemen. Je zoekt innovatie waar het niet is.
Jammer alleen dat de meesten niet aanslaan omdat ze gewoonweg niet goed zijn uitgedacht (Black & White bijv. B&W2 is een stap in de goede richting)quote:Kabouter heeft volledig gelijk over de PC markt waar genoeg innovatieve games uitkomen.
Mass Effect klinkt verdomd veel als Deus Ex en Project Snowblind, Kameo zoals ik al eerder zei is jatwerk van Alter Echo.quote:Ik geef toe dat de Xbox niet erg veel innovatieve games heeft, maar wel hele goede. Mijn shooters en racegames hoeven niet innovatief te zijn, als ze maar heerlijk spelen. Overigens kan ik Fable als ontzettend innovatief noemen vergeleken met een paar games die jij net opnoemde. Op de 360 lijken games als Mass Effect en Kameo me ook redelijk vernieuwend.
dus das een kwestie van smaak.quote:Op de PS2 zijn er een aantal hele vernieuwende games geweest, met als echte toppers ICO en SotC. Dan heb je nog veel Japanse crap als Rez, Katamari Damachi enz. maar dat vind ik echt gewoon helemaal niets.![]()
BF1942, Max Payne, Deus Ex, EVE Online, Project Entropia, Second Life, Patrician, Port Royale, Shogun: Total War, Planetside, Hearts of Iron etc. etc.quote:Jammer alleen dat de meesten niet aanslaan omdat ze gewoonweg niet goed zijn uitgedacht (Black & White bijv. B&W2 is een stap in de goede richting)
MGS3 was alles wat MGS2 was alleen in een andere setting, de besturing, de moves en alles was gewoon hetzelfde.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De toevoeging van camouflage & de vernieuwde AI resulteerde toch in een compleet andere manier van spelen dan in MGS2. Althans voor mij dan.
[..]
Sorry? SSX niet innovatief? SSX was het eerste spel van EA Sports BIG. SSX was het eerste sportspel wat gewoon alle wetten van de natuur overboord gooide en de pure fun van het snowboarden wist te vangen.
Devil May Cry was het eerste spel met een combinatie zwaarden/guns zonder door menu's te worstelen. Niet te vergeten het feit dat het het eerste spel in de geschiedenis van gameplay was waarbij stijl beloond werd.
Tekken, mijn god. Als je eens gaat vergelijken hoeveel Tekken 5 verbeterd is ten opzichte van Tekken 3, dan zou je dit niet zeggen.
[..]
Jammer alleen dat de meesten niet aanslaan omdat ze gewoonweg niet goed zijn uitgedacht (Black & White bijv. B&W2 is een stap in de goede richting)
[..]
Mass Effect klinkt verdomd veel als Deus Ex en Project Snowblind, Kameo zoals ik al eerder zei is jatwerk van Alter Echo.
[..]
Einde discussiequote:een kwestie van smaak
alsnog, allemaal grote titels. Je betichtte mij van alleen grote titels spelen. Ik zie hier niets tussen staan wat ik niet minstens geprobeerd heb (MUV MMO-games, want ik weiger maandelijks te betalen voor een game, heb wel de bèta's van WoW en Planetside meegemaakt en de demo van EVE online gespeeld).quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:09 schreef Retuobak het volgende:
[..]
BF1942, Max Payne, Deus Ex, EVE Online, Project Entropia, Second Life, Patrician, Port Royale, Shogun: Total War, Planetside, Hearts of Iron etc. etc.
Allemaal relatief recente vernieuwende titels die het zo goed hebben gedaan dat ze of vele duizenden subscribers hebben of dat ze inmiddels al een of meerdere vervolgen en klonen hebben gehad
Kleinere titels heb ik al eerder genoemd, maar deze discussie ging dus niet over de kleine games. Dit ging puur over de vernieuwende, en dit zijn vreselijk vernieuwende games die allemaal erg veel succes hadden. En je hebt er nog niks echt tegen in gebracht, blijkbaar is de PC veel vernieuwender dan jij eerder stelde.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
alsnog, allemaal grote titels. Je betichtte mij van alleen grote titels spelen. Ik zie hier niets tussen staan wat ik niet minstens geprobeerd heb (MUV MMO-games, want ik weiger maandelijks te betalen voor een game, heb wel de bèta's van WoW en Planetside meegemaakt en de demo van EVE online gespeeld).
tuurlijk, slaap lekkerquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:10 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
MGS3 was alles wat MGS2 was alleen in een andere setting, de besturing, de moves en alles was gewoon hetzelfde.
cb was niet over the top als SSXquote:En cool boarders was er eerder dan ssx, ook gejat dus.
smaakkwestie dus smoel afquote:En tekken 5 zuigt net zo hard als tekken 3
DOA4 is exact hetzelfde als DOA:Ultimate, maar dan met de nieuwe grafische engine. Whoop-tie-fucking-doo.quote:dus waarom zou een dead or alive 4 niet zo vernieuwend zijn als deel 2? allebei dezelfde reeks alleen nieuwe moves en alles.
zeg ik ergens dat alleen B&W vernieuwend was? nee. Bashert.quote:En er is meer dan alleen black and white op de pc dat vernieuwend is, je noemt er zelf net al 1 : Deus ex en nog vele andere.
het zijn allemaal vrij oude gamesquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:14 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Kleinere titels heb ik al eerder genoemd, maar deze discussie ging dus niet over de kleine games. Dit ging puur over de vernieuwende, en dit zijn vreselijk vernieuwende games die allemaal erg veel succes hadden. En je hebt er nog niks echt tegen in gebracht, blijkbaar is de PC veel vernieuwender dan jij eerder stelde.
Voor mij was het verschil zo klein dat ik het niet echt innovatief durf te noemenquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De toevoeging van camouflage & de vernieuwde AI resulteerde toch in een compleet andere manier van spelen dan in MGS2. Althans voor mij dan.
Coolboarders anyone?quote:[..]
Sorry? SSX niet innovatief? SSX was het eerste spel van EA Sports BIG. SSX was het eerste sportspel wat gewoon alle wetten van de natuur overboord gooide en de pure fun van het snowboarden wist te vangen.
Als je zulk soort features innovatief noemt kan je bij elke game wel wat bedenken.quote:
Devil May Cry was het eerste spel met een combinatie zwaarden/guns zonder door menu's te worstelen. Niet te vergeten het feit dat het het eerste spel in de geschiedenis van gameplay was waarbij stijl beloond werd.
Ik heb Tekken 5 niet gespeeld, maar deel 1 t/m 4 zijn gewoon hetzelfde.quote:Tekken, mijn god. Als je eens gaat vergelijken hoeveel Tekken 5 verbeterd is ten opzichte van Tekken 3, dan zou je dit niet zeggen.
Veel innovatieve games slaan niet aan bij het grote publiek, zelfde geldt voor ICO bijv.quote:[..]
Jammer alleen dat de meesten niet aanslaan omdat ze gewoonweg niet goed zijn uitgedacht (Black & White bijv. B&W2 is een stap in de goede richting)
quote:[..]
Mass Effect klinkt verdomd veel als Deus Ex en Project Snowblind, Kameo zoals ik al eerder zei is jatwerk van Alter Echo.
Ja, zelfde geldt voor de games die Kabouter allemaal opgenoemd heeft en jij niet goed vond.quote:[..]
dus das een kwestie van smaak.
Gast ik heb alle MGS games, ik vind ze allemaal vet, Maar echt vernieuwend is deel 3 niet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
tuurlijk, slaap lekker
[..]
cb was niet over the top als SSX
[..]
smaakkwestie dus smoel af
[..]
DOA4 is exact hetzelfde als DOA:Ultimate, maar dan met de nieuwe grafische engine. Whoop-tie-fucking-doo.
[..]
zeg ik ergens dat alleen B&W vernieuwend was? nee. Bashert.
quote:Mass Effect klinkt verdomd veel als Deus Ex en Project Snowblind, Kameo zoals ik al eerder zei is jatwerk van Alter Echo.
Fine, dit jaar vernieuwend op de PC.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het zijn allemaal vrij oude gameswat valt er nog meer tegen in te brengen? Je bevestigt alleen maar wat ik al stelde; namelijk dat het aantal vernieuwende games op de PC steeds kariger wordt.
En dat is na 20 jaar games sowieso onvermijdelijk, je komt altijd wel elementen van andere games tegen. Maar dat betekent niet automatisch dat een game niet vernieuwend is.quote:Op deze manier heeft elke game wel iets gejat van een andere game....
Ceaser 3 kloonquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:24 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Fine, dit jaar vernieuwend op de PC.
Immortal Cities: Children of the Nile
Sequalsquote:SuperPower 2[
Hearts of Iron 2
Empire Earth 2
Civilization IV
That's 2 out of 7, gezakt. Volgende keer beter.quote:Nexus: The Jupiter Incident
F.E.A.R.
«12:26:42» {Roy|AFK} alvast sorry Kabouterquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ceaser 3 kloon
[..]
Sequals
[..]
That's 2 out of 7, gezakt. Volgende keer beter.
F.E.A.R. vernieuwt het shooter genre bijna net zo goed als Half-Life, dat maakt het allemaal goed.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
That's 2 out of 7, gezakt. Volgende keer beter.
recognise!quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:33 schreef Retuobak het volgende:
Een vernieuwing in de AI is anders wel DE vernieuwing waar ik op zat te wachten persoonlijk, FPS is erg ver gekomen op veel gebieden, alleen op de AI bleef het sterk achter. Far Cry liet al zien dat het beter kon (al zaten er aan die AI nog wel wat mankementen), en F.E.A.R. zet gewoon een nieuwe standaard neer.
dat was mijn punt ookquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:24 schreef Retuobak het volgende:
En dat is na 20 jaar games sowieso onvermijdelijk, je komt altijd wel elementen van andere games tegen. Maar dat betekent niet automatisch dat een game niet vernieuwend is.
Moet je voor de grap eens vragen waar ze hun spellen kopenquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:41 schreef H.Flick het volgende:
Nu het toch over de PC gaat. Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen consoles te duur vinden (500 voor PS3 hoor je dan weer) terwijl ze wel grafische kaarten van 500 euro kopen... Dat klopt toch niet?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:41 schreef Tain het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens vragen waar ze hun spellen kopen halen
met een paar uitzonderingen natuurlijk
ik zou eerst vragen of ze spellen kopen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:41 schreef Tain het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens vragen waar ze hun spellen kopen
* Retuobak uitzondering isquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:41 schreef Tain het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens vragen waar ze hun spellen kopen
quote:
quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ook nog een 360, waar haal jij het geld vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |