Yep, ondernemer detailhandel. Maar of ik in een winkel wil gaan staan is een 2de. Mijn stages bevielen mij niet erg goed, ik voelde me niet erg thuis in een winkel.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:27 schreef Sjakie01 het volgende:
Heb je ondernemer Detailhandel gedaan op de MBO?
In dat geval: begin een Kruidvat oid.
Ja wat wil je nu dan? Een sector binnenstappen zonder enige scholing of ervaring?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:28 schreef Logitik het volgende:
[..]
Yep, ondernemer detailhandel. Maar of ik in een winkel wil gaan staan is een 2de. Mijn stages bevielen mij niet erg goed, ik voelde me niet erg thuis in een winkel.
Dat is een goede inderdaad. Dat is niet mogelijk natuurlijk. Dus wat jij probeert te zeggen dat ik het zowiezo in die richting moet zoeken ?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:31 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Ja wat wil je nu dan? Een sector binnenstappen zonder enige scholing of ervaring?
"kan ik dat wel, ben ik dat wel"quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:38 schreef Triangeljosti het volgende:
Ben ook net afgestudeerd. HBO.
ZIt ook wel met de vraag of ik wel goed genoeg ben voor "de grote mensenwereld" of wat nou de goede baan voor mij zou zijn. Dit komt vooral door al die competenties die in een vacature genoemt worden. Daardoor ga ik me steeds afvragen: "kan ik dat wel, ben ik dat wel".
Maar heb het idee dat dit wanneer ik een baan gevonden heb en aan de slag ben dit snel zal verdwijnen.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar je gaat het wel merken tijdens het zoeken naar werk, startsalaris etc.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:33 schreef Logitik het volgende:
[..]
Dat is een goede inderdaad. Dat is niet mogelijk natuurlijk. Dus wat jij probeert te zeggen dat ik het zowiezo in die richting moet zoeken ?
Tsja als jij denkt dat dat helpt moet je dat doen. Voor mij is dat niets.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:41 schreef Logitik het volgende:
[..]
"kan ik dat wel, ben ik dat wel"
Dat is precies het gevoel wat ik ook heb, ik heb het gevoel dat als ik het werk ga doen, dat ik niet goed genoeg ben ofzo.. heel vaag. Dat weerhoudt me er ook van om maar 1 sollicatie te gaan doen (als ik al zou weten wáár ik op zou moeten solliciteren).
Maar met een psycholoog praten hierover, is dat zinvol ?
Voordeel van uitzendbureau's is dat je werk eerst kan "proberen" nadeel is dat ze eigelijk alleen maar productiewerk aanbieden. Of zit ik er nu naast ?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:55 schreef Jumparound het volgende:
Ja, die heten utizendbureau's
Jawel. Dan krijg je dure tests van bijna 500 euro.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:54 schreef Logitik het volgende:
Bestaan er geen organisaties die hier speciaal op gericht zijn ? Dus dat je er samen uitkomt door middel van een gesprek of iets dergelijks ?
Naast. Het is wat je wilt: kantoorbanen zijn er ook.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:56 schreef Logitik het volgende:
[..]
Voordeel van uitzendbureau's is dat je werk eerst kan "proberen" nadeel is dat ze eigelijk alleen maar productiewerk aanbieden. Of zit ik er nu naast ?![]()
Ik was anderhalf jaar begonnen met de intentie het maar een paar maanden te gaan doen. Ik wou eigelijk namelijk een HBO opleiding gaan doen. Maar daar hetzelfde probleem: ik wist echt niet welke opleiding..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:57 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Jawel. Dan krijg je dure tests van bijna 500 euro.
Kijk is op www.randstad.nl voor zo'n test. Daar staat er zeker één. Maar net zoals de test bij de NTI die je gedaan hebt, een bevredigend antwoord zul je ZELF moeten zoeken door ZELF ervaring op te doen.
Waarom vond je de job postbode niet leuk? Omdat je uiteindelijk alleen de post moet bezorgen? Misschien ligt groepswerk beter bij je. Zo zie je weer dat je een stapje dichterbij bent wat je wilt.
Rome is ook niet in één dag gebouwd.![]()
Dank je! Als ik strax klaar ben met werken, zal ik er ff wat tijd aan besteden. Ben over een paar uurtjes terug dusquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:58 schreef Jumparound het volgende:
Dan zit je er helamaal naast ben ik bang...
Er bestaan verschillen tussen uitzendbureau's en de reio waar ze zitten...
Je hebt bv horeca uitzendbureau's, Uitzendbureau's voor de agrarische sector, meer kantoor gerichte uitzendbureau's, ect. ect.
http://uitzendbureau.pagina.nl/
Yep, je hebt misschien best gelijk. Maar ik heb echt het gevoel dat ik alle kanten op wil.Dat maakt het alleen maar moeilijker..quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:06 schreef MouseOver het volgende:
Hoe weet je eigenlijk dat de agrarische sector niets voor je is? Heb je redenen om dat aan te nemen? Persoonlijke ervaring ofzo? Zoniet, moest je het misschien toch eens proberen, het kan best zijn dat je er gewoon een verkeerd beeld van hebt en dat het allemaal best leuk is.
Juist bij dit soort ietwat uitgesproken beroepen wegen vooroordelen vaak erg zwaar mee.
Ik heb zelf ook allerlei baantjes gehad (dus hoge eisen stel ik niet, ik doe echt de meeste kutte baantjes, maar wil dit gewoon niet eeuwig blijven doen), maar deze waren meestal zonder doorgroeimogelijkheden (schoonmaak, produktie etc) en daarbij voelde ik me ook niet zo nauw betrokken bij de organisatie/ bedrijf etc om door te WILLEN groeien daar (t was bovendien ook bijna allemaal uitzendwerk). En al zou ik dat wel enigszins hebben; Mijn eerlijkheid, gebrek aan commerciele en sociale vaardigheden etc zorgen er dan wel voor dat ik niet doorgroei. Ik ben niet iemand die na een dag al het hele adressenbestand van alle medewerkers in zn telefoon heeft staan en joviaal vanaf de eerste dag met collega's overweg gaat. Ik laat ook meestal nauwelijks een indruk achter op mensen, hooguit als 'wel aardig' en 'raar'.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 23:48 schreef Bierie het volgende:
Niet negatief bedoelt. Maar ik heb er zo'n ontzettend veel moeite mee dit voor te stellen.
Ik werk zelf al sinds ik 15 ben (vroege schoolverlater, heb altijd doorgestudeerd naast het werken).
En wat mij opvalt is dat je begint met een baan die het niet helemaal is en dat je vanzelf een richting opgroeit. Althans zo verliep het met mij.
Is het niet zo dat jullie voor een éérste baan te hoge eisen stellen? Voor de TS: Waren er geen mogelijkheden binnen de TPG om door te groeien. Heb je het ooit gevraagd? Er moet toch wel enige vorm van doorgroei zijn?
Of neem eens een totaal andere soort baan aan in de agrarische sector en doe dat voor een maand of drie om het in ieder geval eens een beetje te proeven. Wellicht bevalt het je uitstekend?
Ik wil absoluut niemand beledigen maar jullie houding is zo onwijs onverschillig. Er komt echt niet even een gouden psychiater op zijn koets voorbij die jullie precies kan vertellen wat jullie willen. Dat moet je toch echt zelf doen.
Welke uitzendbureau's waren dit? Ik weet dat als je uitzendkracht bent bij Randstad je op een gegeven moment op contractbasis gaat werken voor randstad en uiteindelijk zelfs een vast contract kan krijgen. Ze zijn daarnaast ook verplicht je in je eerste of tweede contract periode je een cursus of opleiding aan te bieden. Er zullen ongetwijfeld ook wel cursussen bij zitten die je kunnen helpen bij je persoonlijkheid en hoe jezelf te presenteren tegenover anderen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 03:21 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook allerlei baantjes gehad (dus hoge eisen stel ik niet, ik doe echt de meeste kutte baantjes, maar wil dit gewoon niet eeuwig blijven doen), maar deze waren meestal zonder doorgroeimogelijkheden (schoonmaak, produktie etc) en daarbij voelde ik me ook niet zo nauw betrokken bij de organisatie/ bedrijf etc om door te WILLEN groeien daar (t was bovendien ook bijna allemaal uitzendwerk). En al zou ik dat wel enigszins hebben; Mijn eerlijkheid, gebrek aan commerciele en sociale vaardigheden etc zorgen er dan wel voor dat ik niet doorgroei. Ik ben niet iemand die na een dag al het hele adressenbestand van alle medewerkers in zn telefoon heeft staan en joviaal vanaf de eerste dag met collega's overweg gaat. Ik laat ook meestal nauwelijks een indruk achter op mensen, hooguit als 'wel aardig' en 'raar'.
Opklimmen via een 'netwerk'of via ellebogenwerk is gewoon niet aan mijn soort persoon besteedt....
En zonder diploma's kom je ook niet ver.
En ja ik ben enorm onverschillig. Na 23 jaar durf ik het nog steeds niet aan mijn leven in eigen hand te nemen. Das eigenlijk mijn grootste probleem dus. Dat het moment maar niet komt dat ik het allemaal zo godsgruwelijk beu ben dat ik vanzelf wel weer wat ga doen, mezelf een schop onder de kont geef.
Ik word hoe langer hoe moedelozer en voel me hoe langer hoe minderwaardiger (al zou ik dat laatste niet helemaal zelf zo omschrijven maar zo is het eigenlijk wel).
Hier hetzelfdequote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:27 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Tis geen tip, maar een bevestiging dat je niet de enigste bent...![]()
Dan weet je wat je te doen staat. HBO is overigens vooral een kwestie van doorzetten, plannen, initiatief nemen en niet te snel tevreden met resultaat zijn. Moeilijkheidsgraad van de stof zelf valt wel mee, het is vooral veel ipv moeilijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:22 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb ook HAVO en een MBO opleiding ICT. Je kunt er geen zak mee.
Ik zit er sterk aan te denken een HBO studie te gaan doen, ik denk dat ik er wel slim genoeg voor ben en ook de motivatie zit wel vrij goed bij mij.
Ik vrees dat ik zonder HBO opleiding helemaal niets zal bereiken in mijn leven.
Drop je vraag eens bij www.intermediair.nl. Weliswaar een site voor hoger opgeleiden, maar er zijn genoeg mensen die in hetzelfde schuitje zitten.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:54 schreef Logitik het volgende:
Bestaan er geen organisaties die hier speciaal op gericht zijn ? Dus dat je er samen uitkomt door middel van een gesprek of iets dergelijks ?
je oriënteren op de arbeidsmarkt is geen gemakkelijke opgavequote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:00 schreef SeLang het volgende:
Het beste is volgens mij om gewoon ergens te beginnen.
Je groeit toch vanzelf in een richting waar je affiniteit voor hebt.
Beroepskeuze testen e.d. hebben weinig zin omdat dat allemaal abstract blijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |