Als ik jou was zou ik het denken ook maar overlaten aan de gevestigde orde.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:26 schreef Midasdewolf het volgende:
Iedere buurt zijn eigen winmolen waar gezamelijk een lening voor gedaan word en het probleem is opgelost. We laten te veel het denken over aan de gevestigde orde terwijl die nog nooit goed gedacht of iets goed berekent heeft zolang ik me kan heugen. Er word te weinig lokaal nagedacht en we zijn altijd maar in afwachting van de overheid.
Wat bedoelt ie nu? Moet de gemeente meer macht krijgen?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:26 schreef Midasdewolf het volgende:
Iedere buurt zijn eigen winmolen waar gezamelijk een lening voor gedaan word en het probleem is opgelost. We laten te veel het denken over aan de gevestigde orde terwijl die nog nooit goed gedacht of iets goed berekent heeft zolang ik me kan heugen. Er word te weinig lokaal nagedacht en we zijn altijd maar in afwachting van de overheid.
Ik was dus voor een gekozen burgemeester met meer macht. Want het moet toch ook tot anderen doorgedrongen zijn dat het land niet meer landelijk te regelen is. Of vind jij dat het allemaal zo goed van bovenaf geregeld word en heb je 3 voorbeelden?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat bedoelt ie nu? Moet de gemeente meer macht krijgen?
Je hebt nu 1 of 2 jaar een vaste prijs, maar na die tijd stijgt de energieprijs totdat deze weer marktconform is. Je schrikt je dus rot.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:47 schreef BobRooney het volgende:
Zit zelf bij Greenchoice...groene stroom...ben benieuwd wat voor smoes ze gaan verzinnen.
Bepaalde zaken worden landelijk geregeld en bepaalde zaken gemeentelijk. Als we alles gemeentelijk gaan regelen worden de verschillen per gemeente wat groot lijkt me. Dan wilt iedereen bijvoorbeeld wel in Hengelo willen wonen, waar je voor moord maar 2 jaar krijgt en de stroom veel goedkoper is, snappie?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:46 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Ik was dus voor een gekozen burgemeester met meer macht. Want het moet toch ook tot anderen doorgedrongen zijn dat het land niet meer landelijk te regelen is. Of vind jij dat het allemaal zo goed van bovenaf geregeld word en heb je 3 voorbeelden?
Tuurlijk gaat het in 2006 niet beter...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:08 schreef alwaysleft het volgende:
En het kabinet maakt ons maar wijs dat 2006 beter zal worden. Nou we merken het![]()
Dit las ik op de FP:
Energierekening in 2006 omhoog
Volgens Nuon is in 2006 een Nederlands huishouden gemiddeld zo'n 135 euro extra aan energie kwijt per jaar. Nuon maakte vandaag als eerste van de energiebedrijven de (voorlopige) tarieven voor het komende jaar bekend. De tariefsverhoging is volgens de energiegigant nodig door de gestegen olieprijs.
Een gemiddeld huishouden verbruikt jaarlijks 3.500 kWh stroom en 1.820 kubieke meter gas. De jaarafrekening voor zo'n huishouden komt met de prijsverhoging uit op 2.047 euro; in 2003 was dit nog 1.672 euro.
Een energierekening bestaat gemiddeld voor ongeveer 43% uit belastingen die naar de staatskas gaan; 30% zijn leveringskosten voor gas, 12% stroomkosten en 15% gaat naar het netbeheer.[Telegraaf]
Ben benieuwd wat volgend jaar gaat brengen qua economie in het land, dit zijn iedergeval al geen gunstige ontwikkelingen![]()
Ben ik blij dat ik het al vroeg in de gaten had dat het fout zou lopen met ons land.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef Adfundum het volgende:
Ga er maar gewoon van uit dat de vette jaren voor Nederland voorbij zijn. Kosten zullen nog veel meer stjigen in de toekomst.
Als je niet van tevoren voor jezelf hebt gezorgd heb je gewoon pech.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |